Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen ID.3 (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenTja, maar met welke capaciteit, en hoe veel cycles staan daar tegenover?
Allemaal factoren die een rol kunnen spelen!
Wie zal ’t zeggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenJe berekent de opbrengst ook vanuit huidig standpunt. Maar eens de piekstroom een fiet wordt, kan een thuisaccu die correct is aangesloten (via bvb een smappee) echt wel meer geld besparen door aan peak-shaving te gaan doen
Neem aan dat je de piek 5 kW lager krijgt... en dat is veel. Dan spaar je 250€ per jaar.
Hoe veel kost die batterij al weer?
Comment
-
terug over de ID.3 . Heb hem nog niet van dichtbij gezien, maar het lijkt mij een zeer toffe wagen die vooral ruimtelijk aanvoelt vanbinnen, wat zeer aangenaam is.
Echter, ik vrees dat voor mij de 58 kwh versie toch nog tekort schiet voor mij . Enerzijds haalt Bjorn nyland wel een goeie tijd op de 1000 km challenge, maar dat doet hij door frequent te laden tot +/- 60%, dus je moet toch wel om de 150 km stoppen ongeveer op een lange trip. En in Belgie zijn er nauwelijks snelladers, ik zou er niet mee over en weer geraken van gent naar limburg (waar ik familie heb) .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenterug over de ID.3 . Heb hem nog niet van dichtbij gezien, maar het lijkt mij een zeer toffe wagen die vooral ruimtelijk aanvoelt vanbinnen, wat zeer aangenaam is.
Echter, ik vrees dat voor mij de 58 kwh versie toch nog tekort schiet voor mij . Enerzijds haalt Bjorn nyland wel een goeie tijd op de 1000 km challenge, maar dat doet hij door frequent te laden tot +/- 60%, dus je moet toch wel om de 150 km stoppen ongeveer op een lange trip. En in Belgie zijn er nauwelijks snelladers, ik zou er niet mee over en weer geraken van gent naar limburg (waar ik familie heb) .2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
ik hoor wel niet zo positieve berichten over de afwerking en de gebruikte materialen binnenin. Dat er onderin wat hardere plastiek gebruikt wordt kan ik perfect mee leven maar de volledige deurpanelen in krasgevoelige materialen.... neen dank u
Ik had ook dat dilemma, vreemd genoeg, toen ik van m'n BMW 3 naar een golf gegaan ben... de zithouding en geluidsisolatie in de golf was beter en daardoor was ie gewoon comfortabeler.
Nu zit ik in een autodeelsysteem en kunnen anderen met mijn model 3 rijden en rijd ik dan zelf ook weer af en toe met andere wagens, er komt binnenkort een ID3 bij dus ik kan altijd de auto nemen die 't meest naar m'n zin is op die moment .
Comment
-
ach ja, ik heb nog wat jaren voor ik effectief verander... ik kijk de kat nog wat uit de boom. Er komt nog veel electrisch speelgoed op de markt de komende jaren.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
definitely, dit is nog maar het begin
ik ben een jaar geleden beginnen elektrisch rijden bij battmobiel, toen had ik daar de keuze tussen een zoe met 40 kwh, een kona met 64 kwh en een model 3, vandaag is er de nieuwe zoe (50 kwh),e-208 (50 kwh), e-up (32 kwh maar niet duur en rijdt goed), ID.3 (58 kwh), polestar (78 kwh) en er komt nog wel wat lekkers op ons af.
Comment
-
De afwerking van de ID.3 is helemaal niet zo slecht als aangegeven. Er wordt hier en daar wat harde plastic gebruikt (onder meer de bovenkant van het dashboard), maar 't stuk dashboard dat je wel aanraakt ziet er echt goed uit. Bekijk de review van Full Charged maar eens, of die van James and Katie.
En snelladers in B? Die zijn heus wel in aantocht hoor. En niet allen ionity, maar ook Fastned (13 locaties in B)
Comment
-
tja, ID3 / model 3, welke is het "slechtst" afgewerkt, wie zal het zeggen?
Bjorn nyland zijn mening was dat de ID3 een prima wagen is, maar tesla speelt in a "different league", wellicht bedoelt die dan qua aandrijflijn / snelladen / software?
Net gaan kijken op de sites van ionity en fastned, bij ionity niets nieuw gepland in belgie, fastnet zegt al 2 jaar dat ze, na jaren onderhandelen, 13 locaties gaan openen in B maar ze kunnen nog steeds niet zeggen waar en wanneer :/ . Belgische regelgeving op zijn best zeker? En met die 13 bedoelen ze eigenlijk 7 want ze tellen beide richtingen van de snelweg mee (heb ooit een lijst met locaties gezien maar die is weer spoorloos verdwenen).
edit: aha gevonden..
Oud-Turnhout Noord E34
Oud-Turnhout Zuid E34
Postel Noord E34
Postel Zuid E34
Diepenbeek Noord E313
Diepenbeek Zuid E313
Hoeselt Oost E313
Hoeselt West E313
Walshoutem Noord E40
Everberg Noord E40
Everberg Zuid E40
Peutie Oost E19
Peutie West E19Last edited by sunking; 13/10/2020, 17:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenterug over de ID.3 . Heb hem nog niet van dichtbij gezien, maar het lijkt mij een zeer toffe wagen die vooral ruimtelijk aanvoelt vanbinnen, wat zeer aangenaam is.
Echter, ik vrees dat voor mij de 58 kwh versie toch nog tekort schiet voor mij . Enerzijds haalt Bjorn nyland wel een goeie tijd op de 1000 km challenge, maar dat doet hij door frequent te laden tot +/- 60%, dus je moet toch wel om de 150 km stoppen ongeveer op een lange trip. En in Belgie zijn er nauwelijks snelladers, ik zou er niet mee over en weer geraken van gent naar limburg (waar ik familie heb) .
Maar op de terugrit ergens een kwartiertje laden gaat je ruim 100km extra bereik geven. Alleen daarvoor zou ik toch niet veel extra geld uitgeven voor de grotere batterij.
Die grotere batterij weegt ook meer.
Comment
-
370 km uit een 58 kwh batterij?
300 km ja, maar niet meer op de snelweg, en al zéker niet in de winter. In de winter zal het hooguit 250 km zijn.
Oh maar de ID3 is suuuuper efficient, mmm, ja bjorn nyland had op de 1000 km challenge een verbruik van 194 wh / km geloof ik, dus dat komt net op die 300 km uit.
Familie woont op 160 km, dus x2 = 320, en zo goed als alleen snelweg.
Ik rijd ook wekelijks naar tilburg heen en terug, 140 km enkel, dat zou net te doen zijn, maar in de winter ook weer net net niet, het is mss niet onmogelijk maar ik wil ook niet op de km willen gaan rekenen... er zijn wegenwerken of ongeval en je moet wat omrijden? dan vind ik de extra reserve toch wel prettig.
Heb met een kona, 64 kwh en best efficient, ook al 2 keer met dichtgeknepen billen thuisgekomen (verwarming uit, trager rijden)... de ene keer omleiding die ik niet had ingecalculeerd en de andere keer was het regen en tegenwind.
Met een model 3 SR+, heb je een vergelijkbare range, is wat zuiniger nog dan de ID3, en dan zou ik op mijn trajecten wel kunnen superchargen in lokeren, antwerpen, heusen-zolder ... op die trajecten zijn er geen ionity's en fastneds gepland
Dus ja had 10k eur kunnen besparen, die SR+ rijdt nog eens plezant ook door het lagere gewicht en de RWD.
Maar goed, k wil er ook mee op reis kunnen, extra power is tof, superchargen gaat sneller, en betere audio ookLast edited by sunking; 13/10/2020, 18:21.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Tja, en bij welke temperaturen, welke laadstromen, welke belastingen (neenee, niet die van de regering De Croo) enz...???
Allemaal factoren die een rol kunnen spelen!
Wie zal ’t zeggen?
Slecht voor de levensduur zijn:
- snelladen: ga je denk ik niet doen met je thuisbatterijen, zeker niet als het is om stroom van zonnepanelen op te slaan
- regelmatig onder 10% en boven 80-90% gaan: ik zou hopen dat je dat kan configureren in de bijhorende software, of dat de batterij dat zelf regelt. Ik weet niet hoe men aantal cycli rekent, maar ik denk dat je veel meer cycli van 20-80% kan doen, dan van 0-100%.
- temperatuur: mag niet te koud worden, noch te warm: dit vind ik een lastige voor een thuisbatterij. Tegen koude kan je beschermen door ze binnen te plaatsen. Neemt natuurlijk veel ruimte in en ik zou bang zijn voor het geval die in brand vliegt. Dus buiten plaatsen op voldoende afstand van huis, maar dan is ze dus niet meer verwarmd in de winter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten370 km uit een 58 kwh batterij?
300 km ja, maar niet meer op de snelweg, en al zéker niet in de winter. In de winter zal het hooguit 250 km zijn.
Oh maar de ID3 is suuuuper efficient, mmm, ja bjorn nyland had op de 1000 km challenge een verbruik van 194 wh / km geloof ik, dus dat komt net op die 300 km uit.
Familie woont op 160 km, dus x2 = 320, en zo goed als alleen snelweg.
Ik rijd ook wekelijks naar tilburg heen en terug, 140 km enkel, dat zou net te doen zijn, maar in de winter ook weer net net niet, het is mss niet onmogelijk maar ik wil ook niet op de km willen gaan rekenen... er zijn wegenwerken of ongeval en je moet wat omrijden? dan vind ik de extra reserve toch wel prettig.
Heb met een kona, 64 kwh en best efficient, ook al 2 keer met dichtgeknepen billen thuisgekomen (verwarming uit, trager rijden)... de ene keer omleiding die ik niet had ingecalculeerd en de andere keer was het regen en tegenwind.
Met een model 3 SR+, heb je een vergelijkbare range, is wat zuiniger nog dan de ID3, en dan zou ik op mijn trajecten wel kunnen superchargen in lokeren, antwerpen, heusen-zolder ... op die trajecten zijn er geen ionity's en fastneds gepland
Dus ja had 10k eur kunnen besparen, die SR+ rijdt nog eens plezant ook door het lagere gewicht en de RWD.
Maar goed, k wil er ook mee op reis kunnen, extra power is tof, superchargen gaat sneller, en betere audio ook
Het wordt pas echt practisch met de 70+kWh batterijen in de efficienste autos, en Tesla heeft een dik voordeel met de superchargers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtentja, ID3 / model 3, welke is het "slechtst" afgewerkt, wie zal het zeggen?
Bjorn nyland zijn mening was dat de ID3 een prima wagen is, maar tesla speelt in a "different league", wellicht bedoelt die dan qua aandrijflijn / snelladen / software?
Net gaan kijken op de sites van ionity en fastned, bij ionity niets nieuw gepland in belgie, fastnet zegt al 2 jaar dat ze, na jaren onderhandelen, 13 locaties gaan openen in B maar ze kunnen nog steeds niet zeggen waar en wanneer :/ . Belgische regelgeving op zijn best zeker? En met die 13 bedoelen ze eigenlijk 7 want ze tellen beide richtingen van de snelweg mee (heb ooit een lijst met locaties gezien maar die is weer spoorloos verdwenen).
edit: aha gevonden..
Oud-Turnhout Noord E34
Oud-Turnhout Zuid E34
Postel Noord E34
Postel Zuid E34
Diepenbeek Noord E313
Diepenbeek Zuid E313
Hoeselt Oost E313
Hoeselt West E313
Walshoutem Noord E40
Everberg Noord E40
Everberg Zuid E40
Peutie Oost E19
Peutie West E19
Comment
-
Ik ben nog niet geheel overtuigd van de ID.3. Ja hij is ruim vanbinnen, maar dat is bv. de kia e-niro ook, en die heeft nog een iets grotere range en is beter afgewerkt (geen harde plastics).
Qua looks vind ik de ID3 dan weer weinig karakter hebben, denk dat ik er rap op zou uitgekeken zijn.
Comment
Comment