Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen ID.3 (2020)

    BEGIN VAN EEN TIJDPERK

    VOLKSWAGEN ID.3 IN VOL ORNAAT

    Volkswagen heeft ons lang aan het lijntje gehouden, maar eindelijk heeft de ID.3 van het merk geen geheimen meer voor ons. Het model dat Volkswagen het elektrische tijdperk in moet schieten, de eerste telg van de ID-reeks, staat onverhuld op de IAA in Frankfurt.

    De vooravond van de IAA Frankfurt staat traditiegetrouw in het teken van feestjes van de diverse fabrikanten. Het grootste is ook dit jaar weer de Volkswagen Group Night, waar elk familielid zijn gasten vast een blik gunt op het nieuws van de komende dagen. Voor het moedermerk is dat de Volkswagen ID.3. Heel veel geheimen had die auto niet meer voor ons. We bekeken hem in zijn camouflagepak en reden zelfs met een prototype. Ook toen bleef de folie erop en het dashboard afgedekt. De IAA is echter het officiële startschot en nu mogen we de eerste telg van de ID-generatie vanbuiten en vanbinnen aanschouwen.

    Door die overdaad aan voorpublicaties was er aan het silhouet weinig geheimzinnigs meer. Voor EV-doen is het eigenlijk redelijk gewoontjes, maar ondertussen wel licht verteerbaar en herkenbaar als een Volkswagen. Dat laatste is mede te danken aan de kenmerkende brede C-stijl. Het echte nieuws zit hem vooral in details die tot nu toe grotendeels onder de folie verstopt zaten. Let op de brede lichtstrip tussen de koplampen, die in het midden wordt doorbroken door het gerestylede logo. Het dak is op alle uitvoeringen zwart en die kleur loopt door in de achterklep en voor een deel op het achterste deel van de neus. De koplampen moeten ons aan ogen doen denken en wie een duurdere uitvoering kiest, wordt daarbij geholpen door het feit dat ze hun naderende baasje in donkere steegjes volgen en bijschijnen.

    Op de voorste spatborden zitten 1st-logo's, die zijn voorbehouden aan de gelijknamige introversie. Dat geldt ook voor de grijze spiegelkappen en het stipjespatroon op de C-stijlen.


    Interieur


    Vanbinnen is het vooral rust en ruimte wat de klok slaat. Een vrijstaand scherm voor het infotainmentsysteem is in een lichte hoek naar de bestuurder gedraaid. In plaats van klokken zit er een trapeziumvormig scherm op de stuurkolom met rechts erop een draaiknop voor de bediening van de transmissie.

    De opgeruimde sfeer wekt een indruk van ruimte, maar dat is niet alleen illusie. Dankzij het MEB-platform met accu's onder de vloer, de motor op de achteras en hulpsystemen in de neus bleef er heel veel ruimte over voor de inzittenden. Dat merk je voorin al, maar op de achterbank nog meer. Je zit weliswaar wat hoger, waardoor de hoofdruimte prima, maar niet meer dan dat is. De beenruimte is enorm en kan zich gemakkelijk meten met die in een klasse hoger. De kofferruimte heeft door de positie van de motor daaronder een vrij hoge vloer, met een dubbele bodem voor de laadkabel.


    Techniek

    De motor komt er in twee versies: 110 kW (150 pk) en 150 kW (204 pk), beide met 310 Nm koppel. De lichtste motor krijgt ook het lichtste accupakket: 45 kWh, met een WLTP-reikwijdte van 330 km. Deze gaat in Duitsland minder dan 30.000 euro kosten. Volkswagen benadrukt dat de prijs van de ID.3 - na lokale subsidies - min of meer overeen zal komen met die van vergelijkbare auto's met een conventionelere aandrijflijn. De zwaardere motor is er met een 58 kWh accu (420 km WLTP, minder dan 40.000 euro) of 77 kWh (550 km WLTP, minder dan 50.000 euro). Aan een 100 kW-lader moet je in theorie zo'n 290 kilometer in 30 minuten kunnen bijladen.

    De ID.3 staat zoals gezegd op het MEB-platform en daarmee is het de eerste auto van de Volkswagen Groep die van die modulaire basis gebruikmaakt. De 4,26 meter lange hatchback is 1,8 meter breed en 1,55 meter hoog. De afstand tussen de wielen bedraagt 2,77 meter. Daarmee is de ID.3 net zo lang als de huidige Golf, maar is z'n wielbasis tien centimeter langer en bijna vergelijkbaar met die van de Passat (2,79 meter). Het accupakket heeft uiteraard zijn invloed op het gewicht, daar de lichtste ID.3 1.719 (DIN-)kilo's weegt. Het maximum laadvermogen ligt - afhankelijk van de gekozen versie - op minstens 416 en maximaal 541 kilo. De draaicirkel is met 10,2 meter aan de kleine kant voor een auto van dit formaat. Achterop is een frame te monteren waarmee zaken als fietsen vervoerd kunnen worden. Je kunt er maximaal 75 kilo aan hangen. Trekken mag de ID.3 niets. Achterin kun je 385 liter kwijt, vijf liter meer dan in de huidige Golf.


    Marktintroductie

    Als aftrap zal Volkswagen 30.000 exemplaren bouwen van de 1st, een speciale editie van de 420 km-versie, waarvan enkele duizenden voor ons land. Het gros daarvan is al bij voorintekening gereserveerd. De Volkswagen ID.3 1st komt medio 2020 op de markt, een aantal maanden later volgen de andere versies. Prijzen volgen spoedig.

    Bron: Autoweek



















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4






















        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5














          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Niet mis! Ik wil er wel eentje met 550 km actieradius aan de prijs van de 330 km actieradius, dus onder de 30k €. Paar jaartjes wachten nog en dan gaat dat lukken
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Zie ik echt wel zitten!
              Dit weekend heb ik kort met een Zoe gereden (Cambio auto waar mijn zoon mee reed).
              De manier van rijden beviel me best wel!

              Comment


              • #8
                de eerste vw sinds jaaaaaaaaaren die me wel weet te bekoren.
                (en dat heeft nu eens niets met het electrische te maken)
                helaas weer een lelijke boordplank met speelgoed instrumenten.
                wat de prijs betreft,wanneer ze de genoemde prijzen kunnen handhaven dan beginnen we eindelijk in de goeie richting te evolueren.
                hoewel jocar nog wel een paar keer een paar jaartjes gaat moeten wachten vrees ik

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


                  Vrij groot zeg! Voor mij full black graag, idem voor de velgen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                    hoewel jocar nog wel een paar keer een paar jaartjes gaat moeten wachten vrees ik
                    3 jaar max ga ik nog wachten André en dan wil ik er eentje. Enige vereisten zijn min.500 km actieradius en max. 35k €. Dat moet toch tegen dan mogelijk zijn in deze klasse hé?

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                        3 jaar max ga ik nog wachten André en dan wil ik er eentje. Enige vereisten zijn min.500 km actieradius en max. 35k €. Dat moet toch tegen dan mogelijk zijn in deze klasse hé?
                        Past niet in u garage als ik die zo bekijk.

                        Comment


                        • #13
                          Die pedalen zijn super met de Play en Pauze iconen er op
                          Verder zeker niet mis, ik zie er mij nog wel mee te rijden.
                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                          Audi S3 '02 sold => topic
                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                            3 jaar max ga ik nog wachten André en dan wil ik er eentje. Enige vereisten zijn min.500 km actieradius en max. 35k €. Dat moet toch tegen dan mogelijk zijn in deze klasse hé?

                            awel,ik hoop met u mee

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                              Past niet in u garage als ik die zo bekijk.
                              Daar wil ik nog niet aan denken. Het moet ook geen VW zijn hé, enkel mijn vereisten moeten kloppen, prijs en actieradius. Sta voor alles open, mijn stopcontact staat klaar
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Best een thuislader, met een gewoon stopcontact kom je ni ver


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Best een thuislader, met een gewoon stopcontact kom je ni ver
                                  Dat moet ik ook nog eens bekijken hoe dat juist werkt, ik heb wel een gewoon stopcontact in mijn ondergrondse garage. Ik zal thuis niet vaak moeten laden omdat ik altijd met de fiets onderweg ben, kan mij niet schelen als dat uren duurt. Onderweg in Duitsland en Polen daarentegen....?
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    VW doet het toch maar weer. De nieuwe Golf is geboren, lijkt wel.

                                    Heel mooie styling ook. Oef eindelijk eens een echt mooie elektrische middenklasser.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                      Dat moet ik ook nog eens bekijken hoe dat juist werkt, ik heb wel een gewoon stopcontact in mijn ondergrondse garage. Ik zal thuis niet vaak moeten laden omdat ik altijd met de fiets onderweg ben, kan mij niet schelen als dat uren duurt. Onderweg in Duitsland en Polen daarentegen....?
                                      aan een kabel voor gewoon stopkontakt kan je ook een 3.7 kw thuislader hangen.
                                      20 a zekering voldoet al 2.5 jaar prima.
                                      tenzij je met een lege batterij thuiskomt en een uur later wil vertrekken naar het zuiden van spanje heb je al die dure oplossingen niet nodig.
                                      Polen zou nog wat problematisch kunnen zijn ,maar duitsland mag toch geen probleem vormen als je de laadkaarten bekijkt.

                                      Comment


                                      • #20
                                        3,7 kw, voor lange tijd, elke dag opnieuw...op een gewoon stopcontact....das in feite niet echt ideaal, je zit gewoon op de max van wat mag

                                        Comment

                                        Working...
                                        X