Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Hopelijk komt deze in 2020 ook op onze lijst van dienstwagens te staan.
    Op de foto's is ook te zien dat de huidige infotainment (Discover Media/Pro) vervangen zullen worden door een nieuwe versie.
    Zal waarschijnlijk ook in de Tiguan FL zitten voor 2020 gok ik dan.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

      Dat moet ik ook nog eens bekijken hoe dat juist werkt, ik heb wel een gewoon stopcontact in mijn ondergrondse garage. Ik zal thuis niet vaak moeten laden omdat ik altijd met de fiets onderweg ben, kan mij niet schelen als dat uren duurt. Onderweg in Duitsland en Polen daarentegen....?
      Gaat lang duren dan... uw huidige aansluiting moet veranderden naar een 3 fase aansluiting. Dan een thuislader aansluiten.

      Comment


      • #23
        groot probleem voor de nederlanders met de 'kerreven'

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

          aan een kabel voor gewoon stopkontakt kan je ook een 3.7 kw thuislader hangen.
          20 a zekering voldoet al 2.5 jaar prima.
          tenzij je met een lege batterij thuiskomt en een uur later wil vertrekken naar het zuiden van spanje heb je al die dure oplossingen niet nodig.
          Polen zou nog wat problematisch kunnen zijn ,maar duitsland mag toch geen probleem vormen als je de laadkaarten bekijkt.
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          3,7 kw, voor lange tijd, elke dag opnieuw...op een gewoon stopcontact....das in feite niet echt ideaal, je zit gewoon op de max van wat mag
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

          Gaat lang duren dan... uw huidige aansluiting moet veranderden naar een 3 fase aansluiting. Dan een thuislader aansluiten.
          Maakt niet uit dat het in mijn garage lang duurt. Als ik nu thuis ben tussen 2 Polenreizen (2,5 maanden ongeveer) moet ik ook maar 1 keer tanken, dus...

          Belangrijkste is dat ik met een gewoon stopcontact verder kan, wat er bij moet komen zie ik dan wel. Snel laden hoeft echt niet.

          Maar ik ken er eigenlijk nog niks van, zal mij goed moeten bevragen eer het zover is. Nog tijd genoeg hé

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              3,7 kw, voor lange tijd, elke dag opnieuw...op een gewoon stopcontact....das in feite niet echt ideaal, je zit gewoon op de max van wat mag
              met een gewoon stopkontakt bedoel ik wel een vaste aansluiting op een gewone bekabeling met 20 a gezekerd.
              perfect haalbaal en goedgekeurd door vincotte.
              die thuislaadstations zijn net ontworpen om risico uit te sluiten.
              iedereen die een frietketel en een wasmachine tegelijk laat draaien zit op evenveel capaciteit.
              wie met een dominostekker of dubbele kontaktdozen werkt doet dit zonder goedkeuring en neemt veeeeel meer risico
              lange tijd,tje de meeste mensen slapen ook wel eens,en elke dag?inpluggen duurt max 10 sec en puur gewoonte,
              veeeeel makkelijker dan om de.... tijd langs een tankstation te rijden.
              die hoge vermogens zijn voor privegebruik gewoon pure commerce,totaal overbodig.
              drie fasen zijn nutteloze kosten,(tenzij je het al binnenliggen hebt natuurlijk)ik heb het nog nooit gemist
              Last edited by ; 10/09/2019, 16:53.

              Comment


              • #27
                Gegevens Kia e-Soul 64 kWh Nissan Leaf E+ Tesla Model 3 Standard Range Plus Volkswagen ID.3 58 kWh
                Motor 1, elektrisch 1, elektrisch 1, elektrisch 1, elektrisch
                Max. vermogen 150 kW (204 pk) 160 kW (217 pk) g.o. 150 kW (204 pk)
                Max. koppel 395 Nm 340 Nm g.o. 310 Nm
                Aandrijving voor voor achter achter
                Bagageruimte 315 liter 435 liter 425 liter 385 liter
                Gewicht 1.657 kg 1.480 kg 1.611 kg >1.719 kg
                Laadvermogen 523 kg 515 kg - 416-541 kg
                Kia Nissan Tesla Volkswagen
                Accucapaciteit 64 kWh 62 kWh g.o. 58 kWh
                Actieradius (WLTP) 452 km 385 km 409 km 420 km
                Laadsnelheid (AC) 7,2 kW 6,6 kW 11 kW 11 kW
                Laadnselheid (snellader) 77 kW 100 kW 100 kW 100 kW
                Kia Nissan Tesla Volkswagen
                0-100 km/h 7,9 s 7,1 s 5,6 s n.n.b.
                Topsnelheid* 167 km/h 157 km/h 225 km/h 160 km/h
                Kia Nissan Tesla Volkswagen
                Lengte 4.195 mm 4.490 mm 4.694 mm 4.261 mm
                Wielbasis 2.600 mm 2.700 mm 2.875 mm 2.765 mm
                Breedte 1.800 mm 1.790 mm 1.849 mm 1.809 mm
                Hoogte 1.605 mm 1.540 mm 1.443 mm 1.552 mm
                Draaicirkel 10,6 meter 10,6 meter 9,9 meter 10,2 meter
                Wielmaat 17 inch 17 inch 18 of 19 inch 18, 19 of 20 inch
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  Dat is toch wel wat gek in vergelijking met de Leaf:
                  - batterij 4kWh kleiner
                  - +200kg zwaarder
                  en toch 35km verder geraken !?

                  Ik ga toch de eerste echte tests afwachten.
                  En als het koffer van de Leaf 435l is, dan gaat die 385l met toch tegenvallen. Maar dat is de verwenning van een break een klasse groter vrees ik.

                  Ik vind het er van binnen toch allemaal wat goedkoop uitzien. Men heeft natuurlijk wel iets moeten doen om dat prijsniveau te halen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten





                    Maakt niet uit dat het in mijn garage lang duurt. Als ik nu thuis ben tussen 2 Polenreizen (2,5 maanden ongeveer) moet ik ook maar 1 keer tanken, dus...

                    Belangrijkste is dat ik met een gewoon stopcontact verder kan, wat er bij moet komen zie ik dan wel. Snel laden hoeft echt niet.

                    Maar ik ken er eigenlijk nog niks van, zal mij goed moeten bevragen eer het zover is. Nog tijd genoeg hé
                    Er is nog altijd traag en héél traag.
                    Met 3.7 kW laden (speciale box, maar wel op een gewone monofasige draad afgezekerd met 20A) betekent wel dat je op 15h de middelgrote batterij helemaal vol krijgt.
                    Als je gewoon een adaptertje op een gewone stekker gaat aansluiten, dan laad je maar met 2kW.
                    15h laden levert je dan slechts 30 kWh op, en dat is goed voor iets van 150-200km. Dat vind ik nogal krap.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                      Er is nog altijd traag en héél traag.
                      Met 3.7 kW laden (speciale box, maar wel op een gewone monofasige draad afgezekerd met 20A) betekent wel dat je op 15h de middelgrote batterij helemaal vol krijgt.
                      Als je gewoon een adaptertje op een gewone stekker gaat aansluiten, dan laad je maar met 2kW.
                      15h laden levert je dan slechts 30 kWh op, en dat is goed voor iets van 150-200km. Dat vind ik nogal krap.
                      Dan zal ik die speciale 3,7kw box plaatsen. Die 15 u zijn geen probleem maar de batterij moet wel volledig geladen zijn uiteraard.

                      Is dat gemakkelijk te plaatsen en hoe zie dat eruit, eventueel foto of link. Bedankt!
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                        Dan zal ik die speciale 3,7kw box plaatsen. Die 15 u zijn geen probleem maar de batterij moet wel volledig geladen zijn uiteraard.

                        Is dat gemakkelijk te plaatsen en hoe zie dat eruit, eventueel foto of link. Bedankt!
                        De wereldwijde overgang naar elektrische mobiliteit mogelijk maken met ons complete ecosysteem voor het laden van elektrische voertuigen.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                          Interessante link, bedankt André!

                          Ik veronderstel dat ze daar de volgende jaren veel werk gaan krijgen. Ik zal mij er eens beginnen in te verdiepen, hoog tijd, want ik ken er eigenlijk niks van
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            In grote lijnen een moderne Golf om te zien, maar pas interessant als hij met dual motor gaat komen, want nu zit de motor op de verkeerde plaats, IMHO.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                              Interessante link, bedankt André!

                              Ik veronderstel dat ze daar de volgende jaren veel werk gaan krijgen. Ik zal mij er eens beginnen in te verdiepen, hoog tijd, want ik ken er eigenlijk niks van
                              dit is maar een voorbeeld van een firma,destijds aangeraden door renault samen met new motion.maar er zijn er nog wel meer.
                              ik heb toen vooral voor evbox gekozen omwille van de heldere uitleg door een dealer hier in de buurt.geen internetgebrabbel maar face to face.
                              zelfs a heb je het nog niet nodig,kan wel intressant zijn jezelf eens in te verdiepen,ikzelf was er ook al jaren mee bezig voor ik de aankoop deed.

                              Comment


                              • #35
                                Mooi, maar ik ben nog niet overtuigd dat dit nu een game changer is in het segment. Redelijk kleine koffer, hoog gewicht (als de gegevens in de tabel kloppen). Zal wellicht wel prettig rijden en interieur is best ok.

                                Comment


                                • #36
                                  geen trekhaak

                                  moet ik mijn aanhangwagen vol met groenafval zelf naar het containerpark sleuren...
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik denk dat het gewicht van de Leaf E+ in de tabel niet klopt. Volgens ev-database.nl weegt die dik 1700 kg, wat mij aannemelijk lijkt gezien de accugrootte.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                      ,ikzelf was er ook al jaren mee bezig voor ik de aankoop deed.

                                      Dan laat ik die jaren nu starten.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        BEGIN VAN EEN TIJDPERK

                                        Achterop is een frame te monteren waarmee zaken als fietsen vervoerd kunnen worden. Je kunt er maximaal 75 kilo aan hangen. Trekken mag de ID.3 niets.
                                        Ik ben benieuwd hoe dat frame er uit ziet. Een echte trekhaak heb ik niet nodig maar ik wil wel 2 fietsen kunnen meenemen op vakantie.
                                        Die commercieel beschikbare fietsendragersystemen zonder trekhaak vind ik maar niets.
                                        Dit frame kan dus wel 75 kg dragen, dat is veel meer dan die draagsystemen van bvb Thule (die slechts 45 kg kunnen dragen).
                                        Ik denk dat dit mijn volgende wagen wordt.
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                          dit is maar een voorbeeld van een firma,destijds aangeraden door renault samen met new motion.maar er zijn er nog wel meer.
                                          ik heb toen vooral voor evbox gekozen omwille van de heldere uitleg door een dealer hier in de buurt.geen internetgebrabbel maar face to face.
                                          zelfs a heb je het nog niet nodig,kan wel intressant zijn jezelf eens in te verdiepen,ikzelf was er ook al jaren mee bezig voor ik de aankoop deed.
                                          Idd, de dealer zal tenslotte wel uitsluitsel kunnen geven veronderstel ik. Zolang de uitleg maar niet van een MB dealer komt

                                          En welke heb jij precies van EVbox? En hoeveel kost zoiets? Komen ze dat plaatsen?
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X