Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
    jij vind iets inferieur omdat het uit eigen streek komt?
    hoe kan je nu oordelen over een produkt(de id3 bij deze) wanneer het nog niets eens op de markt is?
    van vooroordelen gesproken.
    want dat is toch wat u zegt
    ons eigen produkt is minderwaardig....en remt de vooruitgang....
    het grootste probleem is dat wij belgen,en bij uitbreiding europeanen teveel twijfelen aan onze eigen kwaliteiten.
    Waar zeg ik dat iets uit onze streek inferieur is?
    ik zeg enkel: men moet kiezen voor de beste optie, ongeacht van waar dit komt. Als er twee evenwaardige producten zijn kan ik begrijpen dat men best kiest voor hetgene van eigen land.
    Wat we nu toch met zekerheid kunnen zeggen is dat de duitse constructeurs (Renault doet het wél goed) achter lopen qua EV's. Qua rijbereik komen ze niet in de buurt van Tesla, Volvo geeft dit zelf grif toe. EQC, E-Tron, Taycan, allemaal nieuwere producten die niet in staat zijn te doen wat Tesla doet: ver rijden op één lading.

    Of de ID3 dit kan veranderen? Ik hoop het. Maar ik denk niet dat potentiële klanten van een M3 ineens een ID3 gaan kopen, is ander doelpubliek.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • wat tesla doet met rijbereik is niets bijzonders,
      stop er een grotere batterij in en we halen...... km
      duidelijk te zien aan het prijskaartje,de prijs daalt evenredig met de batterijcapaciteit.
      naar mijn menig is tesla helemaal niet superieur,hoogstens gelijkwaardig.
      wat renault betreft,die slagen er wel in om aan quasi dezelfde prijs de range meer dan te verdubbelen,
      ik wacht nog steeds op de dag dat tesla dat presteert..............

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
        wat tesla doet met rijbereik is niets bijzonders,
        stop er een grotere batterij in en we halen...... km
        duidelijk te zien aan het prijskaartje,de prijs daalt evenredig met de batterijcapaciteit.
        naar mijn menig is tesla helemaal niet superieur,hoogstens gelijkwaardig.
        wat renault betreft,die slagen er wel in om aan quasi dezelfde prijs de range meer dan te verdubbelen,
        ik wacht nog steeds op de dag dat tesla dat presteert..............
        De differentiatie van Tesla zit in:
        - online verkoop systeem
        - ze halen de range die ze beloven, en de slijtage van de batterij is heel laag.
        - supercharger network
        - Autopilot en self driving : hier staan ze echt ver voor op elke andere autofabrikant
        - continu updates, nieuwe functies, en altijd een up-to date auto
        - laag waardeverlies

        Comment


        • Verkoopspraatjes,
          online verkoopsysteem?nee bedankt,een jeans koop je online,niet een investering van vele 10000den
          range die ze beloven?doen anderen ook,geen tesla exlusiviteit.
          supercharger netwerk?totaal overbodig in onze contreien alleen voordelig voor diegenen die gratis laden
          auto pilot self driving? heikes duur speelgoed voor snobs die zich laten overdonderen
          continue update?blijf met u afstandfikken van mijn auto..
          laag waardeverlies?mss maar zo zijn er nog merken....
          en als toemaatje halen ze nog altijd niet de bouwkwaliteit van europese construkteurs in dezelfde klasse.
          konklusie?niet meer of minder dan gelijkwaardig.
          om terug te komen op de id3....afwachten.
          Last edited by ; 01/10/2019, 17:06.

          Comment


          • tesla model s 60 was uiteindelijk €78k, in 2016
            de 100 is niet dubbel rijbereik (van 400 naar 700km) maar veel scheelt het niet...gelanceerd aan €110k, maar intussen in 2019 gezakt naar €88k...das 13% erbij voor +75% extra range

            als het zo is, mag het ook vermeld worden

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
              Ik vind het straf dat er nog niet meer specificaties te vinden zijn .... op sommige lease-sites (leaseplan,....) vind ik (voorlopige?) acceleratiecijfers: bv 5,5 --> 100 voor de zwaarste versie.

              Wat is hier van aan ? Wanneer de volledige specs beschikbaar ? is die 1st edition eigenlijk al uitverkocht in BE ?
              als die 5.5s doet 0->100 dan is dat een relatief goedkope wagen voor zo'n cijfer denk ik

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                Verkoopspraatjes,
                online verkoopsysteem?nee bedankt,een jeans koop je online,niet een investering van vele 10000den
                range die ze beloven?doen anderen ook,geen tesla exlusiviteit.
                supercharger netwerk?totaal overbodig in onze contreien alleen voordelig voor diegenen die gratis laden
                auto pilot self driving? heikes duur speelgoed voor snobs die zich laten overdonderen
                continue update?blijf met u afstandfikken van mijn auto..
                laag waardeverlies?mss maar zo zijn er nog merken....
                en als toemaatje halen ze nog altijd niet de bouwkwaliteit van europese construkteurs in dezelfde klasse.
                konklusie?niet meer of minder dan gelijkwaardig.
                om terug te komen op de id3....afwachten.

                range halen anderen ook met zelfde kwh? not.
                E-tron: 95 kWh batterij, haalt 417 km WLTP, 328 km EPA
                Model X 90D: 90kWh batterij: 485km, 400 km EPA
                Model X 100D: 100kWh, 610km, 523km EPA

                Zoals je dus al kan zien heeft een E-tron met grotere batterij een minder groot bereik dat een Model X.
                Porsche Taycan tov model S is nog zo een pijnlijk verhaal.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • steek 100kwh in een zoe en hij haalt 800km.
                  er bestaat ook nog wat anders dan die dure vlaggeschepen die alleen dienen om elkaar af te overbluffen.
                  een id 3 met 100kw........................................
                  steek 40 kwh in een tesla 3 en hij haalt.......................................
                  niks superieur die tesla.

                  Comment


                  • Andre, in een Zoë kan je geen batterij van 100kWh steken, die heeft niet genoeg ruimte.

                    Zoë is geen slechte auto, maar voor mij is dat een stadswagentje. Ik vind het eigenlijk zelfs gek dat ze die een bereik van bijna 300km willen geven (website zegt 280-300km!)
                    Ze zouden hem beter een kleiner bereik geven, maar goedkoper maken. Stadsauto heeft zo'n bereik niet nodig, allemaal gewicht dat je onnodig mee sleurt.

                    En ivm online verkoop: jij koopt misschien een jeans online en geen auto. Maar dat is jouw mening.
                    Ik vind in ieder geval de Tesla website een verademing tov de Renault website.
                    Zowel qua opdringerigheid als duidelijkheid.

                    Comment


                    • sorry hee,maar ik haal hier maar enkele voorbeelden aan om te bewijzen dat het heus niet moeikijk is om de range van tesla te evenaren of te verbeteren.
                      das al.
                      en wie weet oever enkele jaren.....
                      7 jaar terug 22kw ....de 50kw dat is al meer dan een verdubbeling .....
                      of het nodig is,das een heel ander verhaal,
                      het ging hier oorspronkelijk over de id3,die dan bijna onmiddelijk vergeleken wordt met de prijs en mogelijkheden van tesla.
                      prijs kwaliteit is tesla niets speciaal.

                      Comment


                      • nochtans ziet men in de praktijk dat de tesla's per 100 gereden km's het minste verbruiken. Dus geef ze allemaal dezelfde batterij en een tesla geraakt gewoon verder.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • als ze in die ID.3 erin slagen van goede sjoemelsoftware te installeren dat gaat die verder rijden dan hij in werkelijkheid rijdt

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            nochtans ziet men in de praktijk dat de tesla's per 100 gereden km's het minste verbruiken. Dus geef ze allemaal dezelfde batterij en een tesla geraakt gewoon verder.
                            Een wagen van goed 2 ton die evenveel verbruikt dan ene van 1500 km?
                            dat geloof je toch zelf niet?
                            kzal maar gaan stoppen,want straks krijg ik weer het verwijt dat ik anti ev ben,looool

                            Comment


                            • Andre, eerst eens goed inlezen denk ik.
                              Tesla Model S weegt inderdaad 1.961 – 2.250 kg volgens Wikipedia.
                              Een Model 3, wat toch de concurrent is van de ID3, weegt 1.645 kg voor de SR+.
                              Nissan Leaf 2017 weegt 1.538kg, de Leaf e+ weegt zelfs meer dan de SR+ met 1.731kg.

                              Eenmaal op snelheid speelt gewicht geen grote rol meer in het verbruik, het is vooral de luchtweerstand.
                              Waarom de Tesla zuiniger is, is onder andere doordat de Model 3 11cm lager is dan de Leaf (1.440mm tov 1.550mm)

                              Comment


                              • Cx ja, tesla is daar ook weer super in voor nieuw merk

                                Model x, ik vind het nu geen SUV, maar dat heeft gvd 0.24

                                Id3 0.27 (erg goed voor een hatch)




                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Last edited by bobo; 04/10/2019, 11:26.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Andre, in een Zoë kan je geen batterij van 100kWh steken, die heeft niet genoeg ruimte.

                                  Zoë is geen slechte auto, maar voor mij is dat een stadswagentje. Ik vind het eigenlijk zelfs gek dat ze die een bereik van bijna 300km willen geven (website zegt 280-300km!)
                                  Ze zouden hem beter een kleiner bereik geven, maar goedkoper maken. Stadsauto heeft zo'n bereik niet nodig, allemaal gewicht dat je onnodig mee sleurt.

                                  En ivm online verkoop: jij koopt misschien een jeans online en geen auto. Maar dat is jouw mening.
                                  Ik vind in ieder geval de Tesla website een verademing tov de Renault website.
                                  Zowel qua opdringerigheid als duidelijkheid.
                                  nogmaals, denk dat je niet goed gelezen hebt:

                                  E-tron: 95 kWh batterij, haalt 417 km WLTP, 328 km EPA
                                  Model X 90D: 90kWh batterij: 485km, 400 km EPA

                                  Model X: minder kWh, meer bereik. Zelfde gewicht.
                                  Maar nee ze doen niks anders.. Dat hun nieuwe generatie elektromotoren aanzien worden als het beste op de markt, dat is maar average.
                                  Jaarproductie van 360.000 EV's, dat zie ik een ander merk nog niet snel bereiken.

                                  Nogmaals, geen Tesla fanboy, maar credits aan Tesla om het allemaal maar klaar te spelen.
                                  Classic cars on demand

                                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

                                  - It's time to make your dream come true -

                                  Comment


                                  • Ik ben gisteren met een Kona EV (64 kwh) op stap geweest, WLTP heeft deze rond de 480 km. In praktijk haalt hij 400. Heb kleine 300 km gereden en met dikke 100 km range aangekomen.
                                    De helft van de rit kon ik 120-130 rijden, de andere helft was het druk met stukken file en kon ik ni rapper dan 100-110. Verbruik over de hele rit lag op 15.5 kwh / 100 km. Ik lees wel dat regen en wind een sterke invloed heeft op het verbruik, gisteren had ik daar geen last van.
                                    Met 204 pk en 390 nm koppel ook vlot zat. Toch sterk staaltje vind ik voor een vrij betaalbare, niet-premium EV.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Ik ben gisteren met een Kona EV (64 kwh) op stap geweest, WLTP heeft deze rond de 480 km. In praktijk haalt hij 400. Heb kleine 300 km gereden en met dikke 100 km range aangekomen.
                                      De helft van de rit kon ik 120-130 rijden, de andere helft was het druk met stukken file en kon ik ni rapper dan 100-110. Verbruik over de hele rit lag op 15.5 kwh / 100 km. Ik lees wel dat regen en wind een sterke invloed heeft op het verbruik, gisteren had ik daar geen last van.
                                      Met 204 pk en 390 nm koppel ook vlot zat. Toch sterk staaltje vind ik voor een vrij betaalbare, niet-premium EV.
                                      Kona is zeker goede EV, alleen ben ik geen fan van het design (teveel plastiek), ruimte en vooral de beschikbaarheid.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                      nogmaals, denk dat je niet goed gelezen hebt:
                                      ...
                                      Was dat eigenlijk een reactie op mijn post? Want dan snap ik het niet goed

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                        Kona is zeker goede EV, alleen ben ik geen fan van het design (teveel plastiek), ruimte en vooral de beschikbaarheid.
                                        Ja het interieur is wel zeer eentonig grijs. Maar daar ergerde ik mij tijdens het rijden niet aan. En idd hij is niet ruimer dan een golf.
                                        In gent kan ik die nemen als elektrische deelwagen en dat is wel te overwegen want ik rijd niet veel dus 't zou mij nog goedkoper uitkomen ook.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                          nogmaals, denk dat je niet goed gelezen hebt:

                                          E-tron: 95 kWh batterij, haalt 417 km WLTP, 328 km EPA
                                          Model X 90D: 90kWh batterij: 485km, 400 km EPA

                                          Model X: minder kWh, meer bereik. Zelfde gewicht.
                                          Maar nee ze doen niks anders.. Dat hun nieuwe generatie elektromotoren aanzien worden als het beste op de markt, dat is maar average.
                                          Jaarproductie van 360.000 EV's, dat zie ik een ander merk nog niet snel bereiken.

                                          Nogmaals, geen Tesla fanboy, maar credits aan Tesla om het allemaal maar klaar te spelen.
                                          ik ben geen tesla fanboy,maar kraak ze ook niet af zoals vele tesla eigenaars hun auto verafgoden.
                                          wat tesla doet doen andere merken evengoed,en soms zelfs beter tegen een lagere prijs.
                                          credit krijgen ze,maar een id3 vergelijken met tesla is bullshit.
                                          dat musk eerst maar eens werk maakt van zijn jaaaaren geleden belofte van betaalbaarheid ipv zich bezig te houden met raketten in de lucht te schieten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X