Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

    ik ben geen tesla fanboy,maar kraak ze ook niet af zoals vele tesla eigenaars hun auto verafgoden.
    wat tesla doet doen andere merken evengoed,en soms zelfs beter tegen een lagere prijs.
    credit krijgen ze,maar een id3 vergelijken met tesla is bullshit.
    dat musk eerst maar eens werk maakt van zijn jaaaaren geleden belofte van betaalbaarheid ipv zich bezig te houden met raketten in de lucht te schieten.
    Model X en E-Tron zijn weldgelijk concurrenten.
    Wat tesla doet doen andere merken evengoed of beter & goedkoper? Geef eens 1 voorbeeld.

    Taycan? Nope, EQC? Nope, E-Tron? Nope. In de segmenten waar Tesla aanwezig is zijn ze de referentie.
    Ik heb tevens nergens een ID3 met een Model 3 vergeleken, ik zei zelf dat de potentiële kopers van beide verschillend zijn. (post 121).

    Ik snap niet waarom het zo lastig is om toe te geven dat de europese merken gewoon achter liggen op vlak van EV. Wat Kia/Hyundai nu doen is zeer mooi. Wat de Chevrolet Bolt al even doet is nog mooier. Wat Tesla doet is grensverleggend. Enige europese bouwer die op EV het goed doet is Renault/Nissan. Die Zoe & Leaf is gewoon een prima aanbieding.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • de id3 wordt wel degelijk vergeleken met een tesla 3 standard range,en dan komt de tesla er helemaal niet beter uit.
      ik ben helemaal geen vw fan maar een tesla voor hetzelfde geld als een vw EN ook nog beter? no way.

      Comment


      • De hoofdverdienste van Tesla voor mij is dat ze met hun dure wagens een aantal COI's en CEO's hebben kunnen overtuigen dat het elektrische verhaal in wagens wel degelijk mogelijk is. Ongetwijfeld zullen er nu een aantal bij zijn die inzien dat dat best allemaal wel goed kan werken, ook vele voordelen kan bieden en dat het commercieel interessant kan zijn om te ontwikkelen voor het klootjesvolk.
        Verder denk ik dat de eventuele technische voorsprong die Tesla nog heeft zéér snel door de grootconstructeurs zal bijgehaald -en overtroffen- worden. Die laatsten hebben namelijk enkele belangrijke troeven: bakken ervaring én, gecombineerd, veel meer mogelijkheden en middelen.
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

        Comment


        • die belangrijke troeven die je opsomt beperken imo het out of the box denken

          die giganten zijn gebonden aan zoveel vastigheid in de organistaie dat het net als een rem gaat werken

          maar ik ben even nieuwsgierig, tijd zal het zeggen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
            de id3 wordt wel degelijk vergeleken met een tesla 3 standard range,en dan komt de tesla er helemaal niet beter uit.
            ik ben helemaal geen vw fan maar een tesla voor hetzelfde geld als een vw EN ook nog beter? no way.
            Is helemaal geen concurrentie..
            Of sinds wanneer is een auto van Audi A4-formaat concurrent van een wagen van VW Golf-formaat?
            Ik dacht het niet.

            Een Chevrolet Bolt is eerder een concurrent van een ID3. En ben wel eens benieuwd of de ID3 beter is als een wagen die dan 3 jaar op de markt is.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • Omdat tesla ondanks eerdere belofte die klasse negeert,
              intreseert musk niet,awel dat em dat dan ook gezegd had vanaf het begin.
              we zullen zien wie uiteindelijk aan het langste eind trekt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

                Is helemaal geen concurrentie..
                Of sinds wanneer is een auto van Audi A4-formaat concurrent van een wagen van VW Golf-formaat?
                Ik dacht het niet.
                Het valt maar te bezien hoe je dit interpreteert. In een markt waar de EV's nog niet zo dik bezaaid zijn, is het formaat minder van belang. Prijs en imago zijn dat meestal wel. En als je dan bekijkt hoeveel waar je voor je geld krijgt en het imago dat Tesla zich al heeft kunnen aanmeten, dan is een Model 3 waarschijnlijk wél een concurrent voor de ID.3, niet?

                Als je naar de meer conventionele aandrijvingen kijkt, is dat eventueel al minder evident. Maar dan nog: als je bij een bedrijf werkt waar je een bepaald leasingbedrag toegemeten krijgt voor de keuze van je bedrijfswagen (en dus niet moet kiezen uit een vaste lijst van modellen) en je kan dan voor hetzelfde leasingbedrag kiezen tussen een mooi aangeklede Golf of een basis uitgeruste Audi A4, waarom zouden die twee dan geen concurrenten zijn van mekaar?

                Comment


                • Andre, jij klaagt over 1 belofte van Tesla (kan je trouwens een link geven naar de belofte dat men die klasse zou ondersteunen? Ik vind het niet)
                  De 35.000 DOLLAR waar je het vaak over hebt is niet hetzelfde is niet hetzelfde als EURO: invoertaks, BTW, etc.
                  En die belofte was gemaakt in 2016. 3 jaar met meer dan 2% inflatie verhoogd die prijs al naar 37.000€.

                  VW heeft anders al veel beloftes gedaan ivm EV's die ze tot nog toe nog altijd niet zijn nagekomen.
                  Ik zie nog altijd geen prijzen op hun website en als er ergens prijzen vermeld worden, is het telkens NA subsidies etc.
                  En de VW is er ook nog niet. Tesla heeft nu +500.000 Model 3's gemaakt.
                  Tegen dat VW begint te leveren (juni 2020) gaat Tesla hoogstwaarschijnlijk aan +800k of zelfs over het miljoen zitten.
                  Ik betwijfel zeer sterk dat je volgend jaar een 30k VW ID.3 geleverd gaat krijgen (als hij ooit al komt)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Andre, jij klaagt over 1 belofte van Tesla (kan je trouwens een link geven naar de belofte dat men die klasse zou ondersteunen? Ik vind het niet)
                    De 35.000 DOLLAR waar je het vaak over hebt is niet hetzelfde is niet hetzelfde als EURO: invoertaks, BTW, etc.
                    En die belofte was gemaakt in 2016. 3 jaar met meer dan 2% inflatie verhoogd die prijs al naar 37.000€.

                    VW heeft anders al veel beloftes gedaan ivm EV's die ze tot nog toe nog altijd niet zijn nagekomen.
                    Ik zie nog altijd geen prijzen op hun website en als er ergens prijzen vermeld worden, is het telkens NA subsidies etc.
                    En de VW is er ook nog niet. Tesla heeft nu +500.000 Model 3's gemaakt.
                    Tegen dat VW begint te leveren (juni 2020) gaat Tesla hoogstwaarschijnlijk aan +800k of zelfs over het miljoen zitten.
                    Ik betwijfel zeer sterk dat je volgend jaar een 30k VW ID.3 geleverd gaat krijgen (als hij ooit al komt)
                    jaja diee uitleg over 35000dollar hebben we ondertussen genoeg gehoord,
                    om dan,als blijkt dat die 35000dollar ineens 50000 euro wordt met al die uitvluchten van taxen en btw af te komen.
                    blijkbaar betaald alleen tesla dat?
                    inderdaad vw moet nog met leveren beginnen,dus afwachten...
                    als ze het tempo van tesla aanhouden met de 3 farce dan heeft vw nog wat respijt.
                    dat tesla nooit gaat leveren weten we ondertussen.
                    ik heb ondertussen meer vertrouwen in de uitspraak van vw dan de belofte's en show van tesla....
                    toch in dit verhaal,
                    Last edited by ; 07/10/2019, 19:40.

                    Comment


                    • In Amerika worden prijzen altijd zonder B.T.W. geafficheerd. Dit omdat de btw tarieven in de deelstaten verschillen. Invoertaks hebben ze daar ook niet op hun eigen wagens. Dus nen amerikaan, die weet, als Elon musk zegt dat die auto 35.000 gaat kosten, dat hij daar nog BTW moet bijrekenen. Net zoals ze dat weten als ze ne Ford of nen Dodge kopen.



                      Waarom zijn de prijzen in een Amerikaanse winkel altijd exclusief BTW?


                      Als je in Amerika naar een winkel gaat, moet je bij de kassa altijd meer betalen dan dat er op het prijskaartje staat. Dit komt omdat de prijs altijd exclusief BTW vermeld staat. Waarom staat het daar excl. BTW? Gewoon omdat het mag en daarom goedkoper lijkt, of zijn hier meerdere redenen voor?
                      Het beste antwoord

                      Omdat er geen BTW bestaat in de VS. Wel is er sales tax op de meeste artikelen (bij de bakker betaal je bv geen sales tax). Deze sales tax wordt per county vastgesteld. Als je een winkelketen hebt en het éne filiaal laat spullen overkomen uit een ander, dan zouden de prijzen voortdurend moeten worden aangepast als deze inclusief zouden zijn.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                        ik heb ondertussen meer vertrouwen in de uitspraak van vw dan de belofte's en show van tesla....
                        toch in dit verhaal,
                        Ik heb anders geen enkel vertrouwen meer in VW.
                        In 2013 zeiden ze dat ze in 2018 de grootste in EV land gingen zijn.
                        Daarna nog meermaals gelijkaardige uitspraken herhaald.
                        En het criminele sjoemelen met diesels vergeef ik hen nooit.
                        Nu zitten ze ons ook al jaren lekker te maken voor een betaalbare EV.
                        Ik heb tegenwoordig het gevoel dat VW een grotere marketingafdeling heeft dan ontwikkeling.

                        Comment


                        • en dat terwijl tesla gigantische voorschotten liett betalen op een wagen die niet produktierijp is ,
                          en met bijna 3 jaar vertraging mondjesmaat op de markt wordt gebracht?
                          natuurlijk is vw een marketingmachine,hebben ze geleerd van tesla mss,alleen een wagen in de ruimte schieten,dat hebben ze nog niet gedaan.
                          in goed nieuws shows kan er niemand tippen aan het klowngehalte van ene......

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            In Amerika worden prijzen altijd zonder B.T.W. geafficheerd. Dit omdat de btw tarieven in de deelstaten verschillen. Invoertaks hebben ze daar ook niet op hun eigen wagens. Dus nen amerikaan, die weet, als Elon musk zegt dat die auto 35.000 gaat kosten, dat hij daar nog BTW moet bijrekenen. Net zoals ze dat weten als ze ne Ford of nen Dodge kopen.

                            https://www.startpagina.nl/v/financi...exclusief-btw/
                            wij leven niet in amerika,wanneer er iets op de europese markt gebracht wordt is dat tegen europese regels.
                            aan al dat gezwets over amerikaanse regels hebben we totaal geen boodschap.
                            ik ben geen invoerder van amerikaanse wagens bv
                            een jap of koreaan bv die hier een wagen verkoopt doet dat ook tegen europese euro's,die gaan ook geen reklame maken tegen plaatselijk munt en voorwaarden.
                            wanneer een uitspraak door musk bedoelt is voor de plaatselijke markt,en er onstaan misverstanden over dan heeft hij kanalen genoeg om dat recht te zetten.
                            moest het misverstand in zijn nadeel zijn,hij zou rap zijn om ea recht te zetten.

                            en ja ook andere merken maken fouten,maar het is echt niet nodig om alles aan te nemen wat 1 persoon beloofd.
                            Last edited by ; 08/10/2019, 09:13.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

                              Het valt maar te bezien hoe je dit interpreteert. In een markt waar de EV's nog niet zo dik bezaaid zijn, is het formaat minder van belang. Prijs en imago zijn dat meestal wel. En als je dan bekijkt hoeveel waar je voor je geld krijgt en het imago dat Tesla zich al heeft kunnen aanmeten, dan is een Model 3 waarschijnlijk wél een concurrent voor de ID.3, niet?

                              Als je naar de meer conventionele aandrijvingen kijkt, is dat eventueel al minder evident. Maar dan nog: als je bij een bedrijf werkt waar je een bepaald leasingbedrag toegemeten krijgt voor de keuze van je bedrijfswagen (en dus niet moet kiezen uit een vaste lijst van modellen) en je kan dan voor hetzelfde leasingbedrag kiezen tussen een mooi aangeklede Golf of een basis uitgeruste Audi A4, waarom zouden die twee dan geen concurrenten zijn van mekaar?
                              Volledig mee eens. Probleem is ook dat we als oude krokodillen die in A B C D E segmenten blijven denken naar die elektrische auto's kijken. De volgende 10 jaar zal het segment van de auto's veel minder relevant worden denk ik en gaat een auto evolueren naar (een deel van) een mobiliteitsoplossing. Het feit dat in eerste instantie bedrijfswagens een sterke vergroening zullen meemaken, gaat dat effect alleen maar versterken en dus wordt een VW ID 3 een rechtstreekse concurrent van een Tesla model 3 m.i. Vraag is niet (meer) zitten ze in het zelfde segment, maar hoe positioneer ik me als werkgever wanneer ik 1 van beide wagens aanbied aan mijn werknemers. En daar lijkt me nu net nog weinig verschil op te zitten. Niet voor niets dat de grote consultancy boiten (meestal early adopters) hun car policy volledig herzien, drastisch vereenvoudigen en sterk vergroenen. VB Deloitte: iedereen met uitzondering van partners dezelfde lijst, meest interessante wagen om te nemen was tot nu toe een e-golf, wat dan ook massaal wordt gekozen. De tijden van de pure salariswagen zijn bijna ten einde hoor...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                en dat terwijl tesla gigantische voorschotten liett betalen op een wagen die niet produktierijp is ,
                                en met bijna 3 jaar vertraging mondjesmaat op de markt wordt gebracht?
                                natuurlijk is vw een marketingmachine,hebben ze geleerd van tesla mss,alleen een wagen in de ruimte schieten,dat hebben ze nog niet gedaan.
                                in goed nieuws shows kan er niemand tippen aan het klowngehalte van ene......
                                Gigantische voorschotten? 1.000€ voor een Model 3. Voor de ID3? 1.000€, juist exact hetzelfde
                                Mondjesmaat? Bijna 100.000 Model 3 geleverd vorig kwartaal, weeral 10% meer dan het kwartaal ervoor. Nu al best verkochte auto in Nederland in 2019. Voor een fabrikant die 16 jaar bestaat, pas zijn 4e model levert, slechts 1 werkende fabriek heeft en niet kan teren op de criminele inkomsten van sjoemeldiesels.
                                Toch eens een beetje beter informeren Andre.
                                VW gaat ocharme 30.000 1st Editions maken, levering pas tegen volgende zomer en dan pas gaan ze beginnen aan de andere modellen.

                                Ik geef direct toe dat Musk (te) regelmatig over-the-top uitspraken doet, maar moet je daar heel Tesla op afrekenen?
                                Tesla heeft VW niets te leren van marketing, dat deden die 40-50 jaar geleden al even goed!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                  wij leven niet in amerika,wanneer er iets op de europese markt gebracht wordt is dat tegen europese regels.
                                  aan al dat gezwets over amerikaanse regels hebben we totaal geen boodschap.
                                  ik ben geen invoerder van amerikaanse wagens bv
                                  een jap of koreaan bv die hier een wagen verkoopt doet dat ook tegen europese euro's,die gaan ook geen reklame maken tegen plaatselijk munt en voorwaarden.
                                  wanneer een uitspraak door musk bedoelt is voor de plaatselijke markt,en er onstaan misverstanden over dan heeft hij kanalen genoeg om dat recht te zetten.
                                  moest het misverstand in zijn nadeel zijn,hij zou rap zijn om ea recht te zetten.

                                  en ja ook andere merken maken fouten,maar het is echt niet nodig om alles aan te nemen wat 1 persoon beloofd.
                                  Nu ben je wel totaal uit je nek aan het zwatsen.
                                  Musk heeft nooit een prijs gezegd voor de Europese markt.
                                  Anderen hebben echter het cijfer 35.000$ gezien en gedacht dat dat direct vertaalbaar was naar Euros.
                                  En dan is het Musk zijn fout dat hij daar geen tijd aan besteed heeft?
                                  Weet je wat alle bedrijven zeggen: "wij geven geen commentaar op geruchten"
                                  Zadel hem ineens op met alle zonden van de wereld, jongens toch!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Gigantische voorschotten? 1.000€ voor een Model 3. Voor de ID3? 1.000€, juist exact hetzelfde
                                    Mondjesmaat? Bijna 100.000 Model 3 geleverd vorig kwartaal, weeral 10% meer dan het kwartaal ervoor.
                                    Ja, hier vind ik nu toch ook dat ANDRE123 een beetje doorschiet. 1000€ om in te tekenen voor een Tesla is aanvaardbaar, denk ik. Ik heb nu ook enkele dagen geleden een mail gekregen van Renault om in te tekenen op een Early Bird actie van de Zoë.Maar dan moet ik eerst 500€ betalen voor een Edition One en zal ik daarna gecontacteerd worden door de dealer om de bestelling af te ronden. Wat de Edition One juist inhoudt of hoeveel die eigenlijk moet kosten, dat vind ik niet meteen ergens terug. Ik vind dat ook niet direct mijn favoriete manier van zakendoen precies...

                                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                      Gigantische voorschotten? 1.000€ voor een Model 3. Voor de ID3? 1.000€, juist exact hetzelfde
                                      Mondjesmaat? Bijna 100.000 Model 3 geleverd vorig kwartaal, weeral 10% meer dan het kwartaal ervoor. Nu al best verkochte auto in Nederland in 2019. Voor een fabrikant die 16 jaar bestaat, pas zijn 4e model levert, slechts 1 werkende fabriek heeft en niet kan teren op de criminele inkomsten van sjoemeldiesels.
                                      Toch eens een beetje beter informeren Andre.
                                      VW gaat ocharme 30.000 1st Editions maken, levering pas tegen volgende zomer en dan pas gaan ze beginnen aan de andere modellen.

                                      Ik geef direct toe dat Musk (te) regelmatig over-the-top uitspraken doet, maar moet je daar heel Tesla op afrekenen?
                                      Tesla heeft VW niets te leren van marketing, dat deden die 40-50 jaar geleden al even goed!
                                      HAHAHAHA de heilige musk en zijn fans he ,
                                      hij speelt nu eenmaal graag het uithangbord,dat hij de kritiek ook maar draagt he...

                                      sommige problemen zijn ondertussen inderdaad opgelost,maar hoelang heeft hij zijn klanten aan het lijntje gehouden?met hun voorschot in zijn zak?
                                      ze verdienen inderdaad krediet,maar maak er aub geen heiligen van want dat zijn ze niet.
                                      ps vw ook niet hoor.
                                      en het ging hier in eerste instantie over superieur, en dat zijn ZE niet,gelijkwaardig?ok daar kan ik mee leven.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

                                        Ja, hier vind ik nu toch ook dat ANDRE123 een beetje doorschiet. 1000€ om in te tekenen voor een Tesla is aanvaardbaar, denk ik. Ik heb nu ook enkele dagen geleden een mail gekregen van Renault om in te tekenen op een Early Bird actie van de Zoë.Maar dan moet ik eerst 500€ betalen voor een Edition One en zal ik daarna gecontacteerd worden door de dealer om de bestelling af te ronden. Wat de Edition One juist inhoudt of hoeveel die eigenlijk moet kosten, dat vind ik niet meteen ergens terug. Ik vind dat ook niet direct mijn favoriete manier van zakendoen precies...
                                        die mail van renault heb ik ook gekregen,ik zou hier dan ook NOOIT op ingaan,
                                        voor sommigen is 1000e aanvaardbaar,voor anderen is dat veel geld.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Nu ben je wel totaal uit je nek aan het zwatsen.
                                          Musk heeft nooit een prijs gezegd voor de Europese markt.
                                          Anderen hebben echter het cijfer 35.000$ gezien en gedacht dat dat direct vertaalbaar was naar Euros.
                                          En dan is het Musk zijn fout dat hij daar geen tijd aan besteed heeft?
                                          Weet je wat alle bedrijven zeggen: "wij geven geen commentaar op geruchten"
                                          Zadel hem ineens op met alle zonden van de wereld, jongens toch!
                                          hij heeft ook nooit de moeite gedaan om dat 'gerucht' te ontkennen,
                                          tuurlijk niet hoe meer ruchtbaarheid,hoe meer reklame.
                                          trouwens,'anderen' zijn naaste medewerkers zeker?
                                          voor mij is het een ordinaire clown,waarvoor alle middelen goed zijn om in de belangstelling te komen.
                                          binnen enkele jaren goed als president ,looool
                                          Last edited by ; 08/10/2019, 17:23.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X