Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wir haben für euch auf dem Lausitzring den neuen VW ID.3 getestet! Danach sind wir in die Gläserne Manufaktur gefahren um uns das Serienfahrzeug anzuschauen ...
Ik vind hem er best cool uit zien. Wel jammer van die saaie grijze bekleding
De autofabrikant zou zelfs een parkeerterrein hebben gehuurd, om daar twintigduizend auto’s te kunnen stallen… Een van de grootste verschillen tussen auto’s van nu en van 25 jaar geleden, is de verdere opkomst van computers. Waar de elektronica in mijn 205 uit ’96 grotendeels beperkt blijft tot de raambediening en de radio, gaat in vrijwel […]
There are Pretenders among us..... Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Dat is een trend die bij VW eigenlijk al een paar jaar in gezet is, vind ik.
De Passat en de Touareg niet te na gesproken, is het allemaal hard plastic wat de klok slaat tegenwoordig.
Dat kartonnen dozen effect zie je bv in de BMW I3 ook.
Dat moet dan zogenaamd het recyclage materiaal zijn.
Maar niet zou hen dan toch moeten beletten om het inderdaad ook beter af te werken.
Ik vermoed nu wel dat dit nog pre productie modellen waren, maar toch.
Afwerking is om te huilen, alsof ze kartonnen eierdozen gebruikt hebben qua materiaal
Bizar dat geen enkele EV deftig afgewerkt kan worden (op de E-tron en EQC na). Alsof het in die branche niet meer moet.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Tgoh in die prijsklasse zijn de ioniq, eniro, leaf en 2008 toch gewoon zoals de ICE wagens? Ik schat zelfs een mii hoger in dan de id3 en die kost de helft.
Afwerking is om te huilen, alsof ze kartonnen eierdozen gebruikt hebben qua materiaal
Bizar dat geen enkele EV deftig afgewerkt kan worden (op de E-tron en EQC na). Alsof het in die branche niet meer moet.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Je hoeft je niet te beperken tot premium merken om een wat betere afwerking te vinden in EV modellen, hoor. Kia e-Niro en e-Soul al eens bekeken binnenin?
Ook de nieuwe Honda e is mooi afgewerkt, vind ik.
Trommelbremsen sind in der Kompaktklasse bei VW seit den 1990ern eigentlich kein Thema mehr – bis der ID.3 kam. AUTO BILD erklärt, warum!
Seit dem VW Golf 4 gibt's bei Volkswagen in der Kompaktklasse durchweg Scheibenbremsen. Bis auf eine nagelneue Ausnahme: Das kompakte Elektroauto VW ID.3 verzögert hinten wieder mit Trommelbremsen! Das hat allerdings einen guten Grund. Wegen der Rekuperation werden die mechanischen Bremsen bei E- und Hybridautos erfahrungsgemäß weniger genutzt als bei Verbrennern. Einen Teil der Verzögerung übernimmt der Elektromotor, der in diesem Fall als Generator zum Einsatz kommt und, vereinfacht gesagt, Bremsenergie in die Batterie zurückspeist. Das wiederum entlastet die Scheibenbremse, die bei wenig Nutzung gerne Rost ansetzt. Auf lange Sicht kann das dazu führen, dass die mechanischen Bremsen wegen zu tiefer Roststellen auf den Bremsscheiben nicht mehr gleichmäßig wirken – das Auto zieht beim Bremsen zur Seite. Damit es nicht so weit kommt, müssen die Bremsscheiben der meisten Elektroautos häufiger getauscht werden. Das geht natürlich ins Geld. Die Trommelbremse ist robuster
Die Trommelbremse ist da genügsamer. Ihre Bauteile sind vor Schmutz und Wasser geschützt. Selbst wenn man sie wenig nutzt, gibt es kaum Probleme durch Rost. Ein weiterer Vorteil, gerade bei einem Elektroauto wie dem ID.3, ist das Gewicht der Trommelbremse. Im Vergleich zur Scheibenbremse ist die Trommelbremse deutlich leichter, was der elektrischen Reichweite zugutekommt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De beloofde introductie van de ID.3 lijkt voor Volkswagen steeds meer onhaalbaar te worden. Een nieuwe anonieme bron: “Dit is geen lachertje meer”.
De Duitse Süddeutsche Zeitung heeft gesproken met nieuwe bronnen die bij Volkswagen werkzaam zijn. Die zeggen: “De auto is nog lang niet klaar voor de markt. Dit is geen lachertje meer.” Hoewel Volkswagen er zelf met geen woord over rept, gaan er al maanden berichten rond dat Volkswagen met flinke productieproblemen kampt. De software van zijn volledig elektrische ID.3 is volgens de berichtgeving de grote boosdoener. De basisarchitectuur van de software in de ID.3 zou te haastig zijn ontworpen, ving Manager Magazin op. Daardoor zouden verschillende aspecten ervan niet goed met elkaar communiceren en uitvallen.
De nieuwe bronnen zeggen dat de paniek groot is bij de fabrikant. Intern zou er gedeeld zijn dat “het een absolute ramp is. We kunnen niet de juiste mensen krijgen.” Het grootste probleem is het gebrek aan jonge ICT’ers die aan de slag kunnen met de nieuwe software. Volkswagen zou ondertussen wanhopig op zoek zijn naar deskundige programmeurs. Het merk kreeg daarnaast een andere flinke klap, want zijn IT-baas Martin Hofmann verlaat het merk volgens Süddeutsche Zeitung aan het einde van de maand.
De ID.3 is een belangrijke auto voor het merk. Als eerste lid van de nieuwe elektrische ID-familie is de auto hét paradepaardje van CEO Herbert Diess. Daarnaast heeft Volkswagen de auto nodig om te kunnen voldoen aan de nieuwe CO2-eisen die in Europa gaan gelden. Zonder ID.3 kan het bedrijf flinke boetes krijgen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Duizend elektro-VW’s met softwareprobleem op geheime parkeerplaats
Volkswagen heeft problemen met zijn nieuwe elektrische ID.3 en die hebben nu eens niets te maken met de coronacrisis. De auto’s staan momenteel opgeslagen op een enorme parkeerplaats in Duitsland.
Volkswagen erkent dat het problemen heeft met de software van de nieuwe ID.3, de eerste echte elektro-auto van het merk die het onder meer Tesla moeilijk moet gaan maken. Volgens VW zijn de problemen niet zo groot dat de auto’s deze zomer niet uitgeleverd kunnen worden.
Feit is wel dat nu al zo’n duizend ID.3's buiten in de regen staan te wachten tot de softwareproblemen zijn opgelost. Dat meldt het Duitse opinieblad Focus, dat afgaat op een video van autoverhuurbedrijf Nextmove. Dit bedrijf, gespecialiseerd in elektrische auto’s, heeft een enorme parkeerplaats ontdekt in de buurt van de Duitse plaats Zwickau met een capaciteit van maximaal 9000 voertuigen.
Communiceren
De hardnekkige softwareproblemen zorgen er volgens het Duitse Manager Magazin voor dat onderdelen van de auto niet goed met elkaar communiceren. Volgens de Nederlandse VW-importeur Pon is er echter niets aan de hand en worden de auto’s gewoon op tijd afgeleverd. Die uitspraak deed hij echter vóór het uitbreken van de coronacrisis. Nu de fabrieken van VW zijn gesloten, lijkt de kans om de auto’s op tijd uit te leveren helemaal gering.
De Volkswagen ID.3 komt in Nederland aanvankelijk op de markt als speciale first edition met een accucapaciteit van 58 kWh en een bereik van zo’n 420 kilometer. Alle voor Nederland bestemde exemplaren zijn inmiddels vergeven. De vanafprijs van deze versie is 38.000 euro. Later volgen versies met een groter of kleiner accupakket.
Comment