Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• TOCH WEL?

VOLKSWAGEN: 'ID.3 KOMT DEZE ZOMER, UPDATES VOLGEN'

De Volkswagen ID.3 kent geen onomstreden conceptie, maar lijkt komende zomer alsnog bij de eerste eigenaren afgeleverd te worden. Volkswagen laat weten dat eventuele problemen met de software echt geen roet in het eten gooien.

De Volkswagen ID.3 wordt de auto waarmee Volkswagen zich als serieuze speler op de EV-markt wil neerzetten. De van de grond af als elektrische auto ontwikkelde ID.3 moet vanaf komende zomer in groten getale de markt bestormen, maar die deadline is ogenschijnlijk meermaals in gevaar gekomen. Eind vorig jaar en begin dit jaar waren er meerdere keren geruchten dat grote softwareproblemen de introductie van de ID.3 in gevaar brachten en er zouden al hele parkeerplaatsen vol staan met een eerste problematische productieserie. Ook lijkt het erop dat de e-Golf langer door moet om de introductievertraging van de ID.3 op te vangen.

Volgens Automotive News ziet Volkswagen het nog altijd heel anders en lijkt de situatie gewoon onder controle. De ID.3 komt volgens een woordvoerder van Volkswagen gewoon volgens planning komende zomer op de markt. De eerste eigenaren kunnen daarna nog wel diverse software-updates verwachten: "De auto's krijgen de laatste softwareversie voordat ze in de zomer worden geleverd. Na de marktintroductie krijgen de digitale functies regelmatig een update in de maanden die volgen", aldus Volkswagen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• moest ik nu al een ID3 in bestelling hebben zou ik nu eerlijk gezegd toch niet opgezet zijn met het feit dat ik na de levering nog enkele keren een software update nodig zou kunnen hebben voor de nieuwe auto....wat per definitie zegt dat het in het begin mogelijk niet allemaal perfect gaat werken
      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Dat hangt er vanaf. Als de wagen het gewoon doet , maar bepaalde snufjes nog niet optimaal werken, zou ik er geen probleem mee hebben. Zo gaat dat bij tesla ook, soms is er een software probleempje en wordt dat met een update gefixt, maar toffer is nog dat je er nieuwe functies kan
        bijkrijgen, hopelijk is dat bij VW ook het geval.

Comment

• Is voor de XC40 recharge ook zo hoor. Het is al geweten dat de eerst uitkomende modellen al zeker niet alle functies zullen hebben en later ook met digitale software-updates zullen geupdated worden.
          Blijkt dus redelijk standaard te zijn.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• aan de reacties te zien is het normaal bij elektrische wagens....dus nog geen elektrische wagen voor mij Ik verwacht dat alles perfect werkt van dag 1 en blijft werken, dus zo een zaken zouden mij persoonlijk mateloos storen

Comment

• Dat is dan ineens het voordeel van een connected auto.
              Zo lang het over software gaat die zonder bezoek aan de garage kan aangepast worden valt dat allemaal mee.
              Elke keer naar de garage zou een drama zijn. De vraag is of je zelf zou merken dat die update gebeurd is, en dat er vooraf iets niet werkt...

Ach vroeger werd er toch ook gezegd dat je nooit een nieuw model in het eerste jaar mocht kopen onwille van de kinderziektes. Dat blijkt nog altijd actueel te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                aan de reacties te zien is het normaal bij elektrische wagens....dus nog geen elektrische wagen voor mij Ik verwacht dat alles perfect werkt van dag 1 en blijft werken, dus zo een zaken zouden mij persoonlijk mateloos storen
                updates hebben zelden of nooit iets te maken met de electrische aandrijving op zich of zelfs met electrische wagens.
                bovendien kan je je inderdaad bedenken,
                een produkt dat in orde is,heeft geen updates nodig.
                al dat geconnecteer heeft niets met de auto op zich te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                  aan de reacties te zien is het normaal bij elektrische wagens....dus nog geen elektrische wagen voor mij Ik verwacht dat alles perfect werkt van dag 1 en blijft werken, dus zo een zaken zouden mij persoonlijk mateloos storen
                  Je kan het ook andersom zien: connected auto (elektrisch of niet, ik verwacht dat de Golf 8 ook nog updates gaat krijgen), wordt alsmaar beter met nieuwe functionaliteit.
                  Ik heb al heel wat product ontwikkeling gedaan. Het is waar dat er vroeger bij producten die we niet meer konden updaten, er wat meer druk was om alles op tijd klaar te krijgen: eenmaal geleverd kon het niet meer toegevoegd worden.
                  Maar als je verder kan updaten, dan kan je gemakkelijk nieuwe features toevoegen zonder dat dat de klant geld moet kosten. Bvb een iPad/iPhone van 5 jaar geleden krijgt nog altijd updates en wordt gratis veiliger en heeft meer features tov bij release.

Dus het is een afweging: je krijgt waarschijnlijk bij release iets minder (omdat er minder druk is), maar na een jaar heb je waarschijnlijk wel meer features.
                  Bij de I.D.3 lijkt het nu vooral heel wat minder features bij release, maar ik ben er zeker van dat hij na een tijd meer features gaat hebben.

Comment

• Chris_147 het is een goede vergelijking die je maakt, en ik begrijp die ook volledig. Enige reservering die ik daarin heb is dat het duidelijk moet zijn bij het ondertekenen van de bon wat je wanneer zal hebben. Als de standaarduitrusting vermeld dat de wagen voor jou een koffie kan zetten 's morgens, dan wil ik dat die dat doet van dag 1. Als het vermeld is bij het bestellen dat je in het begin nog geen koffie zal krijgen, maar na een aantal maanden zelfs een keuzemenu met cappuccino en warme choco, dan ben ik volledig mee, en zie ik geen probleem.
                    Het gaat dus om communicatie, toch alvast voor de niet meer jongste generatie zoals ik
                    Maar ik begrijp hoezeer je daaraan tilt afhangt van enerzijds je interesses (ik ben niet zo bezig met digitalisering) en uiteraard ook de generatie (twintigers zijn opgegroeid met updates en vinden dat uiteraard normaal). Waarschijnlijk zal de ID3 op termijn een mooi uitgebalanceerd product zijn....maar op termijn is voor mij persoonlijk onvoldoende. Ik weet niet exact wat de issues zijn die open staan, maar ik veronderstel dat het niet om de lichtsterkte van het make-up-spiegel-lampje gaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Je kan het ook andersom zien: connected auto (elektrisch of niet, ik verwacht dat de Golf 8 ook nog updates gaat krijgen), wordt alsmaar beter met nieuwe functionaliteit.
                      Ik heb al heel wat product ontwikkeling gedaan. Het is waar dat er vroeger bij producten die we niet meer konden updaten, er wat meer druk was om alles op tijd klaar te krijgen: eenmaal geleverd kon het niet meer toegevoegd worden.
                      Maar als je verder kan updaten, dan kan je gemakkelijk nieuwe features toevoegen zonder dat dat de klant geld moet kosten. Bvb een iPad/iPhone van 5 jaar geleden krijgt nog altijd updates en wordt gratis veiliger en heeft meer features tov bij release.

Dus het is een afweging: je krijgt waarschijnlijk bij release iets minder (omdat er minder druk is), maar na een jaar heb je waarschijnlijk wel meer features.
                      Bij de I.D.3 lijkt het nu vooral heel wat minder features bij release, maar ik ben er zeker van dat hij na een tijd meer features gaat hebben.

Men kan het ook weer naar hun voordeel draaien, bij onze huidige wagen kregen we ooit het lumineuze aanbod om het dode hoek systeem uit te schakelen omdat zij het niet deftig werkend konden krijgen. Dat is via updates een makkie om vervolgens wat zaken uit te gaan vinken.

Comment

• Volkswagen ID3 komt in uitgeklede vorm op de markt

De langverwachte elektrische Volkswagen ID.3 komt toch deze zomer op de markt, maar wel met minder digitale functies. De oorzaak zit ’m in een lang door VW ontkend softwareprobleem.

Bron: [www.ad.nl]
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Bestellen eind juli, maar toch nog levering in de zomer (eind september vermoed ik):

Comment

• VW Close To Giving ID.3 R The Green Light.

There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Volkswagen ID.3 in Nederland

Comment

• Zwarte achterkant voor herkenbaarheid? Dat gaat vol staan met krassen.

Comment

• Waarom zou dat meer krassen krijgen dan een normale achterruit?

Ik ben wel fan van het design moet ik zeggen.

Eerste elektrische "modale" auto die er ook een beetje leuk uit ziet.

Comment

• Vandaag eindelijk eentje kunnen snappen in zijn thuishaven Braunschweig. Mag er best zijn deze ID3.

Sorry van de fotokwaliteit, het was nogal donker in de hotelgarage en het moest snel gaan want de eigenaar kwam eraan

Comment

• Ik moet hem eens in het echt zien en vergelijken met de Seat of Cupra versie.
                                      Interieur ben ik niet helemaal fan van, beetje Fisher Price (op de foto's dan toch)

Comment

• op het interieur is al veel kritiek gekomen idd.

Comment

• Toch maar effe afwachten tot er wat doorgedreven testen komen, design is echt geslaagd voor mij. Meer benieuwd naar de werkelijke actieradius.

Comment

Working...
                                          X