Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen ID.3 rijtest

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Driving VW's first all-new electric car - what is the Volkswagen ID.3 really like?

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Volkswagen ID.3 - REVIEW


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment









        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • En ook bij deze, neen dank u. Ik wil namelijk geen zwart dak. En blijkbaar is dat (voorlopig) de enige mogelijkheid.

            Comment


            • Eerste range test van de ID.3

              If you want to support the Channelhttps://www.patreon.com/batterylifeevhttp://paypal.me/batterylifeevOur Id.3 Prebookers Europe Facebook grouphttps://www.fac...


              Echt wel een knap resultaat, bijna 280 km met airco op aan 130 km/h op de autostrade. En dit is de versie met de middelste batterij, die met de grootste accu gaat dus richting 350 km gaan.
              Wanneer ik die resultaten met die van Björn Nyland vergelijk (die de test op 120 km/h uitvoert zonder airco), dan is de iD.3 aan 130 km/h met airco zuiniger dan bijna alle andere EV aan 120 km/h. En wanneer die ID.3 ook aan 120 km/h zou rijden, gaat alleen de Mini Cooper SE zuiniger blijven.

              Ik ben benieuwd of TB dat resultaat kan bevestigen volgende week.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                Eerste range test van de ID.3

                If you want to support the Channelhttps://www.patreon.com/batterylifeevhttp://paypal.me/batterylifeevOur Id.3 Prebookers Europe Facebook grouphttps://www.fac...


                Echt wel een knap resultaat, bijna 280 km met airco op aan 130 km/h op de autostrade. En dit is de versie met de middelste batterij, die met de grootste accu gaat dus richting 350 km gaan.
                Wanneer ik die resultaten met die van Björn Nyland vergelijk (die de test op 120 km/h uitvoert zonder airco), dan is de iD.3 aan 130 km/h met airco zuiniger dan bijna alle andere EV aan 120 km/h. En wanneer die ID.3 ook aan 120 km/h zou rijden, gaat alleen de Mini Cooper SE zuiniger blijven.

                Ik ben benieuwd of TB dat resultaat kan bevestigen volgende week.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Die test is wat mij betreft minder bruikbaar:
                  - ze rijden maar een stukje (150 km), dus je houdt geen rekening met evt onnauwkeurigheid van de BMS
                  - ze rijden niet x km in één richting en x km in de ander, maar 1/3 van die afstand in één richting en 2/3 in de andere richting. Het is inderdaad niet zo'n heuvelig parcours, maar je krijg toch wel een behoorlijke impact van de wind in die test.

                  Nu komen de resultaten redelijk overeen, maar anders was het deze tweede test die voor mij van belang was.
                  BMW 420dA : >>>

                  Comment


                  • Weinig baanbrekends aan deze ID.3... Is zeker geen Kever of Golf-status waard. Wel redelijk scherp geprijsd als je naar de uitrusting kijkt, maar dat wordt dan weer negatief gecompenseerd door de goedkope interieurafwerking. Qua range doet hij niet beter dan de concurrentie, hij wordt te snel op de markt gebracht (geen Android Auto of Apple Car Play!), zit ergonomisch slecht in mekaar... maar omdat de naam VW erop kleeft, wordt die sowieso een topper in EV verkoop. Hopelijk voor VW blijven dan de problemen achterwege, om niet te verzeilen in de Audi e-tron perikelen.

                    Positief dan weer: leuke look, blijkbaar knap weggedrag met die achterwielaandrijving, goede dagdagelijkse bruikbaarheid qua ruimte.

                    Comment


                    • Qua verbruik scoort hij wel goed, volgens de test van bjorn nyland. Waardoor de range van de 58kwh versie al wel acceptabel is, zeker gezien de prijs.

                      het ergste is de onergonomische bediening...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                        Eerste range test van de ID.3

                        If you want to support the Channelhttps://www.patreon.com/batterylifeevhttp://paypal.me/batterylifeevOur Id.3 Prebookers Europe Facebook grouphttps://www.fac...


                        Echt wel een knap resultaat, bijna 280 km met airco op aan 130 km/h op de autostrade. En dit is de versie met de middelste batterij, die met de grootste accu gaat dus richting 350 km gaan.
                        Wanneer ik die resultaten met die van Björn Nyland vergelijk (die de test op 120 km/h uitvoert zonder airco), dan is de iD.3 aan 130 km/h met airco zuiniger dan bijna alle andere EV aan 120 km/h. En wanneer die ID.3 ook aan 120 km/h zou rijden, gaat alleen de Mini Cooper SE zuiniger blijven.

                        Ik ben benieuwd of TB dat resultaat kan bevestigen volgende week.
                        Ik heb in 20j. mijn airco nog nooit af gezet. Gaat nogal een aanpassing voor me zijn als ik elektrisch zou gaan rijden.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                          Ik heb in 20j. mijn airco nog nooit af gezet. Gaat nogal een aanpassing voor me zijn als ik elektrisch zou gaan rijden.
                          Ik zet die alleen maar op wanneer dat nodig is. Dat maakt een aanzienlijk verschil in verbruik.

                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Gewoon een 50K + auto, zo'n ID.3 1ST Max, Totaalprijs: € 53.400.

                            En dan heb ik nog keuzes over.

                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                              Ik zet die alleen maar op wanneer dat nodig is. Dat maakt een aanzienlijk verschil in verbruik.
                              Als het een, zoals tegenwoordig meestal het geval, automatische airco is, zal het weinig uitmaken.
                              Als ge het nooit opzet, ook niet bij snikheet weer, dan verbruik je uiteraard minder.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                Ik zet die alleen maar op wanneer dat nodig is. Dat maakt een aanzienlijk verschil in verbruik.
                                Nooit bij stilgestaan feitelijk. Moet je bij elektrische rijden dus wel best doen.


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Ik zie trouwens niet in waarom ik die AC zou laten draaien wanneer het 15° is.

                                  Ik heb er altijd een sport van gemaakt om mijn verbruik te controleren. Niet vanuit financieel standpunt, ik betaal mijn brandstof niet. Maar ik ben er de voorbije jaren toch enkele keren in geslaagd om over een hele tank onder de 4l/100 km te blijven met een 420d.
                                  De weg naar mijn werk is een traject van 50 km grotendeels stukken aan 70 km/h, bijna geen verkeerslichten, gebruik de wagen niet voor korte ritten en probeer er altijd zoveel mogelijk de snelheid in te houden (ook op ronde punten ). En ik heb dus ook de airco niet opstaan.
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Idem hier, ik gebruik de airco ook niet onnodig, enkel bij overdreven warmte of ontwaseming. Ik houd ook niet van dat airco gevoel.
                                    Verbruik kan ik niet zeggen, merk met of zonder niet echt veel verschil, zit ook maar aan 5,5 liter verbruik met een benzine.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Als het 15 graden is en uw airco staat op 22, waarom zou die dan werken?
                                      Bij een EV zal hij als verwarming werken, bij een ICE doet die dan niks.

                                      Comment


                                      • inderdaad, als de compressor niet moet koelen koppelt die zichzelf los
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Meeste compressors draaien rustig door en worden ook gebruikt om te ontwapenen bij 12 graden in de herfst met natte jassen in de auto


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X