Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Ik ben nog niet geheel overtuigd van de ID.3. Ja hij is ruim vanbinnen, maar dat is bv. de kia e-niro ook, en die heeft nog een iets grotere range en is beter afgewerkt (geen harde plastics).
    Inderdaad, Kia e-Niro: grotere range én beter afgewerkt én intuïtiever te bedienen besturingsorganen én 7 jaar garantie én bewezen degelijkheid én met warmtepomp én niet de arrogantie of pretentie om zich op te werpen als nieuwe Beetle of game changer
    (Sorry, kon het niet laten )

    Comment


    • Volkswagen Golf 8 eTSI vs ID.3

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

        Inderdaad, Kia e-Niro: grotere range én beter afgewerkt én intuïtiever te bedienen besturingsorganen én 7 jaar garantie én bewezen degelijkheid én met warmtepomp én niet de arrogantie of pretentie om zich op te werpen als nieuwe Beetle of game changer
        (Sorry, kon het niet laten )
        Rationeel de betere zo niet de beste in zijn segment. Maar hij mist iets, wat andere Kia's wel hebben, dus het is niet het merk.

        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

          Inderdaad, Kia e-Niro: grotere range én beter afgewerkt én intuïtiever te bedienen besturingsorganen én 7 jaar garantie én bewezen degelijkheid én met warmtepomp én niet de arrogantie of pretentie om zich op te werpen als nieuwe Beetle of game changer
          (Sorry, kon het niet laten )
          En 77 kW als maximaal vermogen aan een snellader met de e-Niro. Wanneer je een verre verplaatsing naar 't Zuiden maakt, mag je met de e-Niro ongeveer een uur langer laden
          De basisversie (long range) van de e-niro is duurder dan de instap ID.3 1st. Een 'full-option' e-niro is trouwens bijna even duur als een ID.3 1st Max maar is qua uitrusting een pak minder (geen adaptieve lichten, geen Head-Up display om maar twee voorbeelden te geven. Bovendien is de e-Niro voorwielaangedreven, de ID.3 achterwiel aangedreven.

          Wanneer ik de verkopen van de ID.3 in Noorwegen bekijk, lijkt het me toch een wagen met een gigantische impact te worden.
          Ik weet het, er zijn mensen die al een tijdje op die wagen wachten, maar in Noorwegen is het nu al de vijfde meest verkochte EV van 2020 met al 3690 exemplaren. Dat zijn er nu al meer dan de model 3. Het ziet er naar uit dat hij tegen het einde van het jaar de tweede best verkochte EV zal zijn in Noorwegen.
          En op de eerste plaats staat gewoon de e-tron. Dus iedereen die er van uitgaat dat Tesla de markt domineert en alleen heerst, heeft het eigenlijk bij het verkeerde einde.


          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • Bij VW krijg je een plastieken interieur en niet eens knopjes om de achterramen te bedienen (nooit gedacht dat ik dat van VW zou zeggen: mn golf 7.5 neigde naar premium afwerking vanbinnen).
            De bediening via slider knoppen of niet-indrukbare knoppen is ook niet ergonomisch.
            De full option niro heeft leren zetels, zit op de ID.3 max niet op.

            Laadsnelheid bij niro iets trager maar de batterij is wel groter, als je echt zo snel mogelijk in het zuiden wil geraken moet je een tesla of een ICE nemen.

            Eén ding heeft VW wel prima in orde, en dat is hun marketing

            Natuurlijk is de ID.3 een interessante nieuwkomer die gunstig geprijsd is, maar het is geen game changer en er zijn meerdere merken en ook VW zal de markt niet meteen gaan domineren

            kijk ook bv naar de conclusie van autoweek, dat toch erg VAG minded is. https://youtu.be/mRrS5Kn9I4I?t=553

            Voor een budget van 50k heb je denk ik met een model 3 SR+ nog steeds de leukste auto vast. (hoger vermogen en hogere topsnelheid, top infotainment, en super charger netwerk).

            We zullen zien hoe de markt evolueert, normaal ergens dat het nu in noorwegen erg piekt met de bestellingen die nu plots allemaal geleverd worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

              En 77 kW als maximaal vermogen aan een snellader met de e-Niro. Wanneer je een verre verplaatsing naar 't Zuiden maakt, mag je met de e-Niro ongeveer een uur langer laden
              De basisversie (long range) van de e-niro is duurder dan de instap ID.3 1st. Een 'full-option' e-niro is trouwens bijna even duur als een ID.3 1st Max maar is qua uitrusting een pak minder (geen adaptieve lichten, geen Head-Up display om maar twee voorbeelden te geven. Bovendien is de e-Niro voorwielaangedreven, de ID.3 achterwiel aangedreven.

              Wanneer ik de verkopen van de ID.3 in Noorwegen bekijk, lijkt het me toch een wagen met een gigantische impact te worden.
              Ik weet het, er zijn mensen die al een tijdje op die wagen wachten, maar in Noorwegen is het nu al de vijfde meest verkochte EV van 2020 met al 3690 exemplaren. Dat zijn er nu al meer dan de model 3. Het ziet er naar uit dat hij tegen het einde van het jaar de tweede best verkochte EV zal zijn in Noorwegen.
              En op de eerste plaats staat gewoon de e-tron. Dus iedereen die er van uitgaat dat Tesla de markt domineert en alleen heerst, heeft het eigenlijk bij het verkeerde einde.

              Zag wel dat die laadsnelheid bij de Kia veel langer wordt aangehouden, waardoor die niet langer laadt dan een 100kw.

              De impact van de VW gaat er zeker zijn, Volkswagen blijft een groot merk. Ik kon mij niet over de afwerking zetten.

              Ik zie het veel mensen over die range hebben maar voor mij primeert toch de auto en hoe die aanvoelt. Ik kijk naar wat primeert voor 95% van mijn gebruik, de rest los ik wel op
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Voila, ik was mij een paar dagen geleden nog aan t afvragen of ik niet beter voor een ID3 zou gegaan zijn ipv voor een tesla, omdat de ruimte/comfort van de ID.3 wel in orde is (bv zitcomfort op de achterbank is wel heel goed, in tegenstelling tot model 3).
                Maar qua afwerking moet hij onderdoen voor de tesla (en die wordt al ferm bekritiseerd), en qua EV capaciteiten, speelt het verbruik en de 100kw laadsnelheid wel in z'n voordeel, maar qua snellaadnetwerk is ionity nog niet bijgebeend.
                en tja hoe vaak neem je volwassenen mee achterin...

                Comment


                • Nu de e-niro en kona houden hun snelheid toch niet zo goed hoor, boven de 50% gaat het nog aan 50 KW.
                  Toch vind ik die wagens nog wel interessant omwille van de degelijke afwerking, laag verbruik en schappelijke aanschafprijs.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Nu de e-niro en kona houden hun snelheid toch niet zo goed hoor, boven de 50% gaat het nog aan 50 KW.
                    Toch vind ik die wagens nog wel interessant omwille van de degelijke afwerking, laag verbruik en schappelijke aanschafprijs.
                    De e-2008 tot 20% of zo
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • De gemiddelde laadsnelheid van 20-80% vergeleken:

                      https://www.electrive.com/2020/03/25...istance-trips/

                      Taycan 224 kW
                      e-tron 149 kw
                      Model 3 128 kW (aan supercharger, haalt mss ook hoger bij ionity)
                      ID.3 (77kw versie) 108 KW
                      ipace 82 kw
                      e-niro/kona 63 kW

                      De ID.3 58 kwh haalt geen 108 gemiddeld, zal rond de 75-80 zitten denk ik. (https://insideevs.com/news/446793/vo...charging-test/)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        De gemiddelde laadsnelheid van 20-80% vergeleken:

                        https://www.electrive.com/2020/03/25...istance-trips/

                        Taycan 224 kW
                        e-tron 149 kw
                        Model 3 128 kW (aan supercharger, haalt mss ook hoger bij ionity)
                        ID.3 (77kw versie) 108 KW
                        ipace 82 kw
                        e-niro/kona 63 kW

                        De ID.3 58 kwh haalt geen 108 gemiddeld, zal rond de 75-80 zitten denk ik. (https://insideevs.com/news/446793/vo...charging-test/)
                        Ik heb toch al beelden van Bjorn Nyland gezien met een Model 3 Performance aan een V3 Supercharger, waarbij de lading ging aan 221 kW.
                        Maar dat was eerder bij 10-20%, daarna zakt het wel wat.

                        De ID3 laadt dus wel een pak sneller dan de e-niro en Kona, en dat maakt die auto meer geschikt voor langere afstanden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                          Ik heb toch al beelden van Bjorn Nyland gezien met een Model 3 Performance aan een V3 Supercharger, waarbij de lading ging aan 221 kW.
                          Maar dat was eerder bij 10-20%, daarna zakt het wel wat.

                          De ID3 laadt dus wel een pak sneller dan de e-niro en Kona, en dat maakt die auto meer geschikt voor langere afstanden.
                          welja die 128 kw was wellicht een V2 super charger, en da's ook het gemiddelde tussen 20 en 80% he.
                          Nu goed idd enkel bij lage SOC dat het zo hard gaat, maar da's wel goed nieuws als je batterij bijna leeg is en je nog snel 50-100 km range moet bijtanken om thuis te geraken.
                          Last edited by sunking; 21/10/2020, 14:45.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            De gemiddelde laadsnelheid van 20-80% vergeleken:

                            https://www.electrive.com/2020/03/25...istance-trips/

                            Taycan 224 kW
                            e-tron 149 kw
                            Model 3 128 kW (aan supercharger, haalt mss ook hoger bij ionity)
                            ID.3 (77kw versie) 108 KW
                            ipace 82 kw
                            e-niro/kona 63 kW

                            De ID.3 58 kwh haalt geen 108 gemiddeld, zal rond de 75-80 zitten denk ik. (https://insideevs.com/news/446793/vo...charging-test/)
                            En die info doet eigenlijk niet zo ter zake. Je moet het aantal km dat je laadt per minuut vergelijjken. Een e-tron verbruikt nu eenmaal veel meer dan een model 3 (bron Bjorn, Polestar 2 en ID.3 moeten nog toegevoegd worden)
                            Dit is resultaat van een test van Björn vanaf 10% tot...

                            Time (minutes)
                            Model (km) 5 10 15 20 30 35
                            Model 3 140 246 319 370 437
                            Taycan 104 176 239 297 342 360
                            e-tron 48 100 152 204 285 311
                            Model X 45 101 146 197 278 308
                            EQC 37 79 125 166 241 270
                            e-Soul 41 77 118 158 231 258
                            Ioniq 35 75 121 163
                            I-Pace 38 71 108 142 213 242
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Buiten als je op reis gaat, of echte iedere dag 1.000km rijdt, zijn dat toch gewoon goede cijfers?
                              Zelfs met de traagste, de i-Pace, heb je op 20 minuten 142km.
                              En dan heb je je batterij al bijna leeggereden, dus 300km of meer.
                              Last edited by Chris_147; 21/10/2020, 18:30.

                              Comment


                              • ID.3 heeft 5 sterren op de crashtest: https://www.autointernationaal.nl/20...bij-euro-ncap/

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Buiten als je op reis gaat, of echte iedere dag 1.000km rijdt, zijn dat toch gewoon goede cijfers?
                                  Zelfs met de traagste, de i-Pace, heb je op 20 minuten 142km.
                                  En dan heb je je batterij al bijna leeggereden, dus 300km of meer.
                                  Ik denk dat de meesten in de praktijk weinig bijladen onderweg. Dat is meer een mentale factor denk ik bij de keuze. Of ik op reis met de wagen een uur langer onderweg ben met de ene of de andere boeit weinig, mijn reizen zijn niet tot op de minuut gepland
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Wat ik mij afvraag, is een warmtepomp in zuiderse landen (Spanje, Italië, Griekenland) wel nuttig? Zijn die überhaupt daar wel voorzien als optie?

                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Je moet op sommige plaatsen zelf een type 2 kabel meehebben om onderweg je PHEV te kunnen bijladen. Is niet altijd standaard en ik denk dat de meesten dat niet zelf kopen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                        Wat ik mij afvraag, is een warmtepomp in zuiderse landen (Spanje, Italië, Griekenland) wel nuttig? Zijn die überhaupt daar wel voorzien als optie?
                                        Bij onze i3 zat dit in het Performance Pack en ook in het Advanced Pack dacht ik.

                                        Ook op de meeste plaatsen in het zuiden is het tussen pakweg november en april maar 5 tot 15 graden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Buiten als je op reis gaat, of echte iedere dag 1.000km rijdt, zijn dat toch gewoon goede cijfers?
                                          Zelfs met de traagste, de i-Pace, heb je op 20 minuten 142km.
                                          En dan heb je je batterij al bijna leeggereden, dus 300km of meer.
                                          142 km op 20 minuten is wel weinig hoor, als dat klopt. dan ben je lang onderweg voor 1000 km.

                                          en idd laadsnelheid zegt niet anders, daarom vind ik de 1000 km challenge van bjorn nyland wel interessant.

                                          model 3 -> 10u
                                          ID.3 -> 10u45m
                                          Kona -> 11u30
                                          Polestar 2 -> 11u30

                                          Die 11u30 is best aanvaardbaar, en 10u45 van de ID3 is best goed, maar de polestar scoort wel niet goed voor zo duur te zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X