Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

    142 km op 20 minuten is wel weinig hoor, als dat klopt. dan ben je lang onderweg voor 1000 km.

    en idd laadsnelheid zegt niet anders, daarom vind ik de 1000 km challenge van bjorn nyland wel interessant.

    model 3 -> 10u
    ID.3 -> 10u45m
    Kona -> 11u30
    Polestar 2 -> 11u30

    Die 11u30 is best aanvaardbaar, en 10u45 van de ID3 is best goed, maar de polestar scoort wel niet goed voor zo duur te zijn.
    Als je 1000 km reist en het steekt op een uur dan zijn er toch betere oplossingen dan een auto?

    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • maar die zijn niet zo flexibel en milieuvriendelijk dan een EV ik heb geen zin om voor 1000 km het vliegtuig te nemen want al dat gedoe met bagage inchecken en als sardientjes op een gepropt zitten, onmogelijke uren (om 4u opstaan als uw vlucht om 7u is, nee danku), ter plekke een auto huren..

      en ik zeg het, 11u30 is aanvaardbaar, maar eigenlijk moet je dan ook nog eens een goed snellaadnetwerk hebben en dat heb je in bv. frankrijk ook niet (behalve tesla)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        maar die zijn niet zo flexibel en milieuvriendelijk dan een EV ik heb geen zin om voor 1000 km het vliegtuig te nemen want al dat gedoe met bagage inchecken en als sardientjes op een gepropt zitten, onmogelijke uren (om 4u opstaan als uw vlucht om 7u is, nee danku), ter plekke een auto huren..

        en ik zeg het, 11u30 is aanvaardbaar, maar eigenlijk moet je dan ook nog eens een goed snellaadnetwerk hebben en dat heb je in bv. frankrijk ook niet (behalve tesla)
        Ik neem ook de auto hoor in mijn vrije tijd, maar dan weet je wanneer je vertrekt niet wanneer je aankomt. Los van of je dan een EV hebt of een dieselstoker. Ik vind die focus op die reistijd een heel theoretische oefening. In de praktijk ga je de baan op en pas je je aan aan wat de reis je brengt. Staat er een file ga je even laden, een hongerke dan ga je even laden, plaspauze dan ga je even laden, ...

        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

          Bij onze i3 zat dit in het Performance Pack en ook in het Advanced Pack dacht ik.

          Ook op de meeste plaatsen in het zuiden is het tussen pakweg november en april maar 5 tot 15 graden
          Oh kijk eens aan, dat is wel een mooie toevoeging bij zo’n pack.

          Tja die temperaturen dat klopt wel natuurlijk maar ik heb mijn twijfels of zo’n warmtepomp wel nuttig is bij die graden. Ik denk maar, zouden ze in het zuiden ook hun voertuigen uitrusten met zetel en stuurverwarming? Heeft die warmtepomp daar dan nog wel zin want lees overal dat die vooral in de winter ondersteuning geeft wanneer je veel elektrische attributen hebt aanstaan.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            Buiten als je op reis gaat, of echte iedere dag 1.000km rijdt, zijn dat toch gewoon goede cijfers?
            Zelfs met de traagste, de i-Pace, heb je op 20 minuten 142km.
            En dan heb je je batterij al bijna leeggereden, dus 300km of meer.
            Wel dat hangt dus idd af van persoon tot persoon. Ik had de voorbije jaren minstens één keer per maand één professionele verplaatsing van 650 km (enkele rit). Ik moet dan ook meestal een collega meenemen. Ik kan dan echt geen 2 u langer onderweg zijn. Ik heb daar zelf ook geen zin in
            Last edited by BertVS; 21/10/2020, 22:39.
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

              Wel dat hangt dus idd af van persoon tot persoon. Ik heb de voorbije jaren minstens één keer per maand één professionele verplaatsing van 650 km (enkele rit). Ik moet dan ook meestal een collega meenemen. Ik kan dan echt geen 2 u langer onderweg zijn. Ik heb daar zelf ook geen zin in
              Dan is dat begrijpbaar, maar dat is uitzonderlijk. Ik ben 1 van de enigen op het werk die voor dergelijke afstanden met de wagen durft gaan ...

              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                Wel dat hangt dus idd af van persoon tot persoon. Ik had de voorbije jaren minstens één keer per maand één professionele verplaatsing van 650 km (enkele rit). Ik moet dan ook meestal een collega meenemen. Ik kan dan echt geen 2 u langer onderweg zijn. Ik heb daar zelf ook geen zin in
                Je moet echt eens een paar filmpjes van Bjorn Nyland bekijken.
                Als je de stops een beetje plant moet je op die 650 km 2 keer een dik kwartier laden, zeker als je een Model3 LR kiest. Dat is plassen, koffietje drinken en klaar.

                Zijn laaste rit over 1000 km in Noorwegen (beperkt tot 110, en hij rijdt ca 120) heeft hij in minder dan 10 uur afgelegd.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Je moet echt eens een paar filmpjes van Bjorn Nyland bekijken.
                  Als je de stops een beetje plant moet je op die 650 km 2 keer een dik kwartier laden, zeker als je een Model3 LR kiest. Dat is plassen, koffietje drinken en klaar.

                  Zijn laaste rit over 1000 km in Noorwegen (beperkt tot 110, en hij rijdt ca 120) heeft hij in minder dan 10 uur afgelegd.
                  Volg je de discussie hier? Ik heb een model 3 besteld....
                  En ik heb drie stops nodig want geen laadpalen in de buurt waar ik moet zijn (dichtsbijzijnde trage paal is 20 km, dichtste snellader is 100 km ver op de terugweg). Ik moet dus zorgen dat ik aankom met meer dan 50% om mijn locaal verkeer en de terugweg naar de snellader te organiseren.
                  BMW 420dA : >>>

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                    Je moet echt eens een paar filmpjes van Bjorn Nyland bekijken.
                    Als je de stops een beetje plant moet je op die 650 km 2 keer een dik kwartier laden, zeker als je een Model3 LR kiest. Dat is plassen, koffietje drinken en klaar.

                    Zijn laaste rit over 1000 km in Noorwegen (beperkt tot 110, en hij rijdt ca 120) heeft hij in minder dan 10 uur afgelegd.
                    Heb zijn filmpje gezien. Als je maar alles tot in de perfectie plant lukt dat natuurlijk allemaal wel. Denk dat die met één rekenmachine niet toekomt.
                    Ik veronderstel dat er nog iemand voorrijdt om eventuele bezette laadpaalgebruikers weg te jagen wanneer alles zo getimed is?
                    Nu, ik reken toch ook voor mijn tijdspanne altijd een uur om 100km af te leggen.
                    Kan met een ICE voertuig ook sneller uiteraard maar of je dan nog relaxt aan het rijden bent is een andere vraag natuurlijk, net als zijn planning om dit te kunnen halen. Moet een redelijke stressy rit zijn geweest.


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                      Heb zijn filmpje gezien. Als je maar alles tot in de perfectie plant lukt dat natuurlijk allemaal wel. Denk dat die met één rekenmachine niet toekomt.
                      Ik veronderstel dat er nog iemand voorrijdt om eventuele bezette laadpaalgebruikers weg te jagen wanneer alles zo getimed is?
                      Nu, ik reken toch ook voor mijn tijdspanne altijd een uur om 100km af te leggen.
                      Kan met een ICE voertuig ook sneller uiteraard maar of je dan nog relaxt aan het rijden bent is een andere vraag natuurlijk, net als zijn planning om dit te kunnen halen. Moet een redelijke stressy rit zijn geweest.


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Volgens mij is dat helemaal niet zo stresserend hoor. Ik zou voor mijn jaarlijkse vakantie moeten rekenen op 10h00 voor 935 km. 4 keer een laadstop van 15-20 min. Dan neem je dus ook die pauze heh.
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                        Volg je de discussie hier? Ik heb een model 3 besteld....
                        En ik heb drie stops nodig want geen laadpalen in de buurt waar ik moet zijn (dichtsbijzijnde trage paal is 20 km, dichtste snellader is 100 km ver op de terugweg). Ik moet dus zorgen dat ik aankom met meer dan 50% om mijn locaal verkeer en de terugweg naar de snellader te organiseren.
                        Ik geef je gelijk, maar jij bent met dat gebruik een zeer grote uitzondering.
                        Ten eerste met de afstand, maar daarnaast ook omdat je op bestemming niet kan bijladen.
                        De meeste mensen rijden < 50km per dag.
                        En als ze al eens verder rijden (uitgezonderd vakantie zoals ik zei), blijft dat ook onder de 500km schat ik.
                        Ik nam hier ook de cijfers van de traagste wagen met de minste range.
                        Zoals je zelf zegt, met een Tesla Model 3 ziet het plaatje er al heel anders uit.
                        En in de toekomst wordt het alleen maar beter: meer range, meer laadpalen, hogere laadsnelheden.

                        Comment


                        • het geeft gewoon een hoop comfort om te kunnen vertrekken met 25% batterij en toch vlot thuis te geraken door 15-20 minuten te stoppen bij de eerste supercharger op je route.
                          Heb dat ook gemerkt op roadtrip. Niet kunnen laden aan hotel? geen probleem. Wel zien dat je daar nooit toekomst met minder dan 25% (of 100 km range), maar ook dat is met een long range model 3 geen probleem.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                            Heb zijn filmpje gezien. Als je maar alles tot in de perfectie plant lukt dat natuurlijk allemaal wel. Denk dat die met één rekenmachine niet toekomt.
                            Ik veronderstel dat er nog iemand voorrijdt om eventuele bezette laadpaalgebruikers weg te jagen wanneer alles zo getimed is?
                            Nu, ik reken toch ook voor mijn tijdspanne altijd een uur om 100km af te leggen.
                            Kan met een ICE voertuig ook sneller uiteraard maar of je dan nog relaxt aan het rijden bent is een andere vraag natuurlijk, net als zijn planning om dit te kunnen halen. Moet een redelijke stressy rit zijn geweest.


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Vergeet niet dat de wagen dat allemaal voor jou regelt. Je stap gewoon in, geeft je bestemming in in het navigatiesysteem, en dat navigatiesysteem brengt je naar de bestemming en leid je langs snelladers indien dat nodig is. Je ziet ook voortdurend met hoeveel % lading van je accu je gaat aankomen op je volgende bestemming.
                            Dus je vertrekt naar Zuid-Frankrijk, eerste laadpaal die Tesla voorziet is de supercharger in Metz. En de wagen geeft dan aan dat je daar gaat aankomen met 27% accu overschot. Het navigatiesysteem houdt zelfs rekening met het hoogteverloop (en de impact daarvan op je verbruik). Indien je nu wat meer vebruikt dan verwacht, omdat je sneller rijdt, of omdat je wind op hebt, dan gaat de wagen het verwachte accusaldo aanpassen.
                            Stel nu voor dat je twee fietsen op de trekhaak meeneemt, dan gaat de auto dus vaststellen dat je veel meer verbruikt, en de route indien nodig aanpassen, en aangeven dat je in Weyler al zult moeten laden. De wagen gaat zelf 5 km voor je aankomt in die supercharger je accu begin klaarmaken zodat je aan optimale snelheid kan laden.
                            Bjorn probeert hier gewoon het onderste uit de kan te halen, om zo nog eens 5 minuten te winnen.
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Kun je de superchargers ook 'reserveren' of gaat dat (nog) niet?
                              In de zomer richting zuiden is dat daar toch een drukte van jewelste kan ik me inbeelden? Of valt dat nog mee?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                Kun je de superchargers ook 'reserveren' of gaat dat (nog) niet?
                                In de zomer richting zuiden is dat daar toch een drukte van jewelste kan ik me inbeelden? Of valt dat nog mee?
                                Neen, maar je ziet wel hoe druk het daar is. En ja, er zijn piekdagen dat het er erg druk is.

                                Nog even on topic over de ID.3: De ID.3 Pro S (met een accu van 82 KWh, 77kWh bruikbaar en 125 KW snellaadcapaciteit) is nu ook configureerbaar.
                                Wanneer ik de best uitgeruste versie selecteer (Pro S Tour) en er de optionele warmtepomp aan toevoeg dan kom ik uit op een bedrag van 50 300 EUR. Voor een auto die echt wel goed is uitgerust en een WLTP range van 549 km heeft. Gebaseerd op de testen van Bjorn mag er er van uitgaan dat je met die versie 350 km aan 120 km/h kan afleggen op een volle accu...
                                Zonder meer behoorlijk competitief geprijsd dus. In dezelfde prijscategorie als de Model 3 Standard Range. Ik denk dat ik toch voor de ID.3 Pro S zou gaan indien ik tussen die twee zou moeten kiezen.
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                  Vergeet niet dat de wagen dat allemaal voor jou regelt. Je stap gewoon in, geeft je bestemming in in het navigatiesysteem, en dat navigatiesysteem brengt je naar de bestemming en leid je langs snelladers indien dat nodig is. Je ziet ook voortdurend met hoeveel % lading van je accu je gaat aankomen op je volgende bestemming.
                                  Dus je vertrekt naar Zuid-Frankrijk, eerste laadpaal die Tesla voorziet is de supercharger in Metz. En de wagen geeft dan aan dat je daar gaat aankomen met 27% accu overschot. Het navigatiesysteem houdt zelfs rekening met het hoogteverloop (en de impact daarvan op je verbruik). Indien je nu wat meer vebruikt dan verwacht, omdat je sneller rijdt, of omdat je wind op hebt, dan gaat de wagen het verwachte accusaldo aanpassen.
                                  Stel nu voor dat je twee fietsen op de trekhaak meeneemt, dan gaat de auto dus vaststellen dat je veel meer verbruikt, en de route indien nodig aanpassen, en aangeven dat je in Weyler al zult moeten laden. De wagen gaat zelf 5 km voor je aankomt in die supercharger je accu begin klaarmaken zodat je aan optimale snelheid kan laden.
                                  Bjorn probeert hier gewoon het onderste uit de kan te halen, om zo nog eens 5 minuten te winnen.
                                  Ja ik vind het allemaal wel knap hoor, daar niet van maar die filmpjes zijn toch zodanig opgezet dat je de perfectie moet benaderen om het niet in de soep te laten draaien (lees er langer over doen door omweg, enz...) Nu dramatisch zal dat allemaal wel niet worden zolang je niet moedwillig tegen het berekening systeem inwerkt natuurlijk.
                                  Vraag me ook af of de andere merken het ook allemaal zo mooi voor elkaar hebben, de superchargers niet meegerekend natuurlijk want feitelijk is dat toch de grootste troef.


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                    Neen, maar je ziet wel hoe druk het daar is. En ja, er zijn piekdagen dat het er erg druk is.

                                    Nog even on topic over de ID.3: De ID.3 Pro S (met een accu van 82 KWh, 77kWh bruikbaar en 125 KW snellaadcapaciteit) is nu ook configureerbaar.
                                    Wanneer ik de best uitgeruste versie selecteer (Pro S Tour) en er de optionele warmtepomp aan toevoeg dan kom ik uit op een bedrag van 50 300 EUR. Voor een auto die echt wel goed is uitgerust en een WLTP range van 549 km heeft. Gebaseerd op de testen van Bjorn mag er er van uitgaan dat je met die versie 350 km aan 120 km/h kan afleggen op een volle accu...
                                    Zonder meer behoorlijk competitief geprijsd dus. In dezelfde prijscategorie als de Model 3 Standard Range. Ik denk dat ik toch voor de ID.3 Pro S zou gaan indien ik tussen die twee zou moeten kiezen.
                                    Loopt niet veel verschil met een Enyaq iV80. Die configureer je nu ook voor rond die prijs.


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                      Ja ik vind het allemaal wel knap hoor, daar niet van maar die filmpjes zijn toch zodanig opgezet dat je de perfectie moet benaderen om het niet in de soep te laten draaien (lees er langer over doen door omweg, enz...) Nu dramatisch zal dat allemaal wel niet worden zolang je niet moedwillig tegen het berekening systeem inwerkt natuurlijk.
                                      Vraag me ook af of de andere merken het ook allemaal zo mooi voor elkaar hebben, de superchargers niet meegerekend natuurlijk want feitelijk is dat toch de grootste troef.


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Zelfs Google Maps heeft die functionaliteit al. In de Volvo's wordt dat ook positief onthaald.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Zelfs Google Maps heeft die functionaliteit al. In de Volvo's wordt dat ook positief onthaald.
                                        Als ze €10.000 van hun XC 40 recharge er willen afdoen, wil ik er nog wel eens over nadenken.


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                          Neen, maar je ziet wel hoe druk het daar is. En ja, er zijn piekdagen dat het er erg druk is.

                                          Nog even on topic over de ID.3: De ID.3 Pro S (met een accu van 82 KWh, 77kWh bruikbaar en 125 KW snellaadcapaciteit) is nu ook configureerbaar.
                                          Wanneer ik de best uitgeruste versie selecteer (Pro S Tour) en er de optionele warmtepomp aan toevoeg dan kom ik uit op een bedrag van 50 300 EUR. Voor een auto die echt wel goed is uitgerust en een WLTP range van 549 km heeft. Gebaseerd op de testen van Bjorn mag er er van uitgaan dat je met die versie 350 km aan 120 km/h kan afleggen op een volle accu...
                                          Zonder meer behoorlijk competitief geprijsd dus. In dezelfde prijscategorie als de Model 3 Standard Range. Ik denk dat ik toch voor de ID.3 Pro S zou gaan indien ik tussen die twee zou moeten kiezen.
                                          Van de Max Pro S ben ik nu ook niet echt wild helaas. 4 zitter (blijkbaar door het gewicht), 20" velgen (minder comfortabel), tragere acceleratie, en nog steeds een plastieken interieur...
                                          ik zou dan toch voor de goedkopere uitvoering gaan (de Plus met 58 kwh).
                                          Voor minder geld dan de ID.3 Max Pro S heb je een full-option e-niro die wel echt een ruime 5-persoons gezinswagen is, en die ook 350 km haalt op de snelweg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X