Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Nja het is een feit: elektromotor A is niet veel efficienter of minder efficient dan elektromotor B.
    Van de kona heb ik de indruk dat het auxiliaire verbruik laag is. Bv. verwarming enkel voor de bestuurder, kleine schermpjes, geen infotainment. De tesla is een rijdende computer en die verbruikt natuurlijk ook stroom.
    Dat is niet helemaal waar.

Een electromotor is efficient in een bepaald bereik, en er is een enorm verschil tussen diverse technologieën.
    Een startmotor bv is heel sterk, maar laat die een beetje toeren draaien, en die verbruikt enorm veel ivm het vermogen dat hij levert.
    Tesla kiest voor de dual motor ook 2 verschillende types, zodat ze kunnen kiezen welke motor het best meer vermogen krijgt.

De ID3 is inderdaad koning van efficientie, maar ik weet niet hoe sterk het gewicht hem bevoordeelt tov de Tesla 3.

De ID3 gebruikt de beschikbare ruimte ook een pak beter dan een Model die die (dacht ik toch) wat langer is.
    De ID3 is ideaal voor de middellange afstanden, maar de Tesla beter voor langere afstanden als je superchargers vindt die meer dan 150 kW kunnen leveren.

Comment

• Nee, de ID3 is niet de koning van de efficientie. De hyundai komt 100 km verder op een batterij die niet veel groter is (64 vs 58 kwh).
      Ook de model 3 SR+ doet het beter.
      De ID3 haalt een kleine 300 km op een 58 kwh batterij aan 120 km/h, dat is allesbehalve slecht, maar geen topresultaat.
      De ID3 springt er op 1 vlak uit bij mij, en dat is de ruimte binnenin tov de buitenafmeting.

Comment

• 4k berging - vierkant geblokkeerde volkswagen id.3

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• wrs gewoon 12v batterij plat? door een bug wordt die leeggetrokken en dan doet hij niets meer. als het echt dat was, was het eenvoudiger op te lossen...
          Tip: koop nooit de 1e versie van een VW product. (ik heb gewacht tot de golf 7.5, die was wel OK)

Comment

• Nog een paar bugs en wat goedkope afwerking maar voor de rest positief.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

No probs, allemaal kwestie van smaak Ik vind een e-Niro bijvoorbeeld er veel normaler en klassieker gelijnd uitzien dan een Kona, die mij qua design nogal gekunsteld overkomt. Als ik qua design moest kiezen tussen een ID.3 en een Enyaq bijvoorbeeld, dan verkies ik ook de Skoda, hoewel een ID.3 er in bepaalde kleuren ook best wel OK uitziet. Maar ook hier ben ik zelf meer te vinden voor de wat 'klassieker' uitziende versie (de Skoda dus) dan een model dat schreeuwt 'kijk, hier ben ik als nieuwe elektrische Beetle'
              De ioniq staat voor mij boven zijn SUV broers. De Skoda ziet er erg veelbelovend uit inderdaad.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• ik heb de indruk dat de '1st edition' van de ID.3 precies uitverkocht is?
                Nu kan je kiezen uit een 6 tal versies van de ID.3 op de site. Verschillende trims, 2 soorten batterijen, zelfde 205 pk motor.

Comment

• gaat nog steeds hoor, https://www.volkswagen.be/nl/modelle...-1st-plus#MOFA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichten
                    ik heb de indruk dat de '1st edition' van de ID.3 precies uitverkocht is?
                    Nu kan je kiezen uit een 6 tal versies van de ID.3 op de site. Verschillende trims, 2 soorten batterijen, zelfde 205 pk motor.
                    Mijn tante kocht een showroom model 1st edition, dus ik denk dat ze plaats aan het maken zijn voor de normale modellen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

ah, inderdaad. Ze hebben blijkbaar die 'gewone' versies nu toegevoegd in de configurator.

Comment

• ID3 in de sneeuw

Jocar vertaalt effe?

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Tip: koop nooit de 1e versie van een VW product. (ik heb gewacht tot de golf 7.5, die was wel OK)
                          En heb je dan gewacht sinds de Golf 1?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            ID3 in de sneeuw

Jocar vertaalt effe?

Jocar wat zeggen ze vanaf 17:00 ? Gaat precies over het ontwasemen van de ruiten in de winter en impact daarvan op de batterij?

Comment

Jocar wat zeggen ze vanaf 17:00 ? Gaat precies over het ontwasemen van de ruiten in de winter en impact daarvan op de batterij?
                              Da's Tsjechisch hé geen Pools, groot verschil

Maar naar wat ik begrijp is het dat de airco in de winter veel tijd nodig heeft om de ruit te ontwasemen. De motor moet aanstaan.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Da's Tsjechisch hé geen Pools, groot verschil

Maar naar wat ik begrijp is het dat de airco in de winter veel tijd nodig heeft om de ruit te ontwasemen. De motor moet aanstaan.
                                klonk pools

sorry

Comment

klonk pools

sorry
                                  Hoezo? Tomski verstaat geen Tsjechski?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Hoezo? Tomski verstaat geen Tsjechski?
                                    Ik dacht al het zelfde te posten :p
                                    En eerlijk gezegd, Pools of Tsjechisch voor is dat allebei chinees.
                                    Is er hier misschien een chinees die ons kan helpen?
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Daar is dan de nieuwe ID.3, de langverwachte EV van Volkswagen. Afgelopen maand meteen de bestverkochte auto van Nederland. Maar hoe presteert hij? Roy zet e...

kort samengevat: de e-niro wint van de ID3 ondanks dat de ID3 beter rijdt, maar qua ergonomie (bediening) wordt de ID3 met de grond gelijk gemaakt.

Comment

• There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Working...
                                          X