Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • In de zomer haal je die 400 km wel (al geprobeerd).

    Nu goed jij verkiest de ID.3, ik niet omwille van aangehaalde redenen, en zowel bij autoweek als bij ANWB haalt hij het niet tegen de koreanen in vergelijkende tests.
    Meningen over interieur zijn uiteraard subjectief.
    De kona uitvoeringen waarmee ik gereden heb waren wel de full option (van 49000 euro), en dan heb je tenminste al degelijke leren zetels (volgens mij op de ID3 niet ver verkrijgen). Een Id.3 Pro S lijkt me te kaal eigeniljk (net als de basis versie van de kona van 40k trouwens).
    En tja ik heb geen zin om beta tester voor VW te worden... laat anderen dat maar doen. -> https://www.youtube.com/watch?v=VI2A0sdnONE

    Dusja k zou eens voor de leut de ID.3 aan de tand kunnen voelen, maar wa ik hoor/lees is dat het minder goed in elkaar zit dan een tesla en dat is geen compliment.
    Soms rijd ik in een e-up van 23k en die zit wél goed in elkaar (en rijdt verrassend leuk en heeft een goeie range voor slechts 32 kwh batterij), dan vind ik dat een ID.3 van > 37k daar niet voor mag onderdoen.
    Last edited by sunking; 19/12/2020, 02:55.

    Comment


    • Top oder Flop? Der VW ID.3 im Elektroauto-Supertest

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Een typische review van iemand die af en toe eens met een elektrische wagen rijdt, volgens mij.

        Hij geeft aan dat hij met geen enkele EV die hij getest heeft de maximale laadsnelheid haalt. Maar hij gaat deze auto laden met een SOC van 18% bij 4°C. Tsja. Dan weet je gewoon dat je niet de maximale laadsnelheid haalt, zelfs niet wanneer je een stukje autostrade rijdt tot aan je laadpaal (Tenzij je met een tesla naar een supercharger rijdt, die de accu dan bewust voorverwarmd), of wanneer je gedurende de laatste 5 km voor je de laadpaal bereikt eens enkele keren goed optrekt (dan wart een accu zeer snel op). De ID.3 laadt normaliter tot ongeveer 30% aan 100 kW.
        En zelfs bij een model 3 ga je, wanneer je aankomt met 18% niet de allerhoogste snelheden bekomen, want die begint ook al te vertragen bij 20% SOC.

        En je kan laadsnelheid ook niet afleiden uit één sessie, soms is er wel eens een probleem met een laadpaal. Meer gespecialiseerde reviewers van elektrische wagens proberen dan een andere laadpaal, en krijgen dan soms een heel ander resultaat.

        Op basis van die éne laadsessie geeft hij dan aan dat je 10 uur nodig hebt op 800 km af te leggen, ik heb twee andere testers 1000 km zien afleggen op minder dan 11 uur. De ID.3 heeft zeker nog wat problemen, maar deze man gaat wat mij betreft te kort door de bocht.

        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • Tja, een mens wil altijd een test met een resultaat zoals hij er zelf over denkt. Dat is zoals met dat fake news, wat je graag hoort is echt en wat je niet graag hoort is fake news

          Meningen verschillen nu eenmaal, ook die van journalisten
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Tja, een mens wil altijd een test met een resultaat zoals hij er zelf over denkt. Dat is zoals met dat fake news, wat je graag hoort is echt en wat je niet graag hoort is fake news

            Meningen verschillen nu eenmaal, ook die van journalisten
            haha klopt, grappig hoe mensen altijd het nieuws volgens hun eigen mening interpreteren.

            Ik denk dat VW het gedeelte "elektrich rijden" (incl. laden) wel deftig beheerst, maar ik ga pas overtuigd zijn van de ID.3 als ze er een deftig dashboard in steken en hun software fixen.
            Klink mss contradictorisch want een model 3 heeft ook geen deftig dashboard, maar de software en grote touch screen maken veel goed.
            Gisteren nog een lange rit gedaan met een E-up, erg verbaasd over dat ding, goeie zitpositie en ergonomie, dat rijdt en voelt bijna aan zoals als een golf. Zelfs al heeft dat ding een petieterig klein schermpje, de airco is tenminste wél makkelijk te bedienen en alle knoppen zitten waar je het zou verwachten en voelen degelijk aan.

            Zocht effe een review van de e-up en de eerste die ik tegenkom sluit al 100% aan bij mijn bevindingen
            Naast mijn Tesla Model 3 hebben we sinds vorige week nog een tweede elektrische auto: een Volkswagen e-Up!. In dit artikel mijn eerst indruk van deze kleine elektrische auto.


            Waarom VW er niet meer van produceert is mij me een raadsel want het is een voltreffer.
            Last edited by sunking; 26/12/2020, 12:04.

            Comment


            • De software komt geleidelijk aan wel in orde. Dat kost gewoon tijd.
              Deftig dashboard zal ook wel gebeuren denk ik, maar zal nog wel minstens 2-3 jaar duren vrees ik.
              Ik zou de auto eens in het echt moeten zien, om te weten of het nu echt allemaal zo erg is of niet.
              Maar ik verwacht eigenlijk meer van de Hyundai/Kia modellen die volgend jaar uit gaan komen op hun nieuwe platform.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                De software komt geleidelijk aan wel in orde. Dat kost gewoon tijd.
                Deftig dashboard zal ook wel gebeuren denk ik, maar zal nog wel minstens 2-3 jaar duren vrees ik.
                Ik zou de auto eens in het echt moeten zien, om te weten of het nu echt allemaal zo erg is of niet.
                Maar ik verwacht eigenlijk meer van de Hyundai/Kia modellen die volgend jaar uit gaan komen op hun nieuwe platform.
                Sorry maar zoiets vol bugs op de markt brengen, daar zou iemand anders niet mee wegkomen.
                Eerst had VW sjoemelsoftware en nu moet je betalen om beta tester te worden. Bijna net microsoft, die komen daar ook mee weg, maar ik koop toch iets anders

                Comment


                • Ik heb ook tal van filmpjes bekeken. Over het interieur kan ik weinig zeggen, maar de electrische prestaties en laadsnelheden lijken me wel goed te zitten bij de grote batterij zodat die auto ook bruikbaar is op langere ritten.

                  Ik denk dat de id4 en de Enyaq nog net iets beter zijn.

                  Maar iederen keer moet je besluiten als je vergelijkingen ziet dat vooral Tesla en de koreanen (Kia Niro, Hyundai Kona) het eigenlijk behoorlijk goed voor elkaar hebben.
                  Nu die prijzen nog wat naar beneden.....

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                    Sorry maar zoiets vol bugs op de markt brengen, daar zou iemand anders niet mee wegkomen.
                    Eerst had VW sjoemelsoftware en nu moet je betalen om beta tester te worden. Bijna net microsoft, die komen daar ook mee weg, maar ik koop toch iets anders
                    Ik praat VW niet goed hoor!
                    Ik werk zelf in software development en begrijp goed hoe dat bij VW fout is kunnen gaan: (te) weinig kennis in-house (want altijd van leveranciers gekocht). Dan ineens een software organisatie opzetten is niet eenvoudig. Waarschijnlijk nog wat hardware problemen waardoor de software development nog trager gaat.
                    Maar wegens de CO2 boetes moesten die auto's absoluut nog dit jaar verkocht worden.
                    Ik denk dat ik zelf ook eerder een Tesla (ook voor Superchargers) of Kia/Hyundai zou kiezen.

                    Comment


                    • Nu ook verkrijgbaar met de kleinste batterij in Duitsland.

                      [www.electrive.net]
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • WLTP van 350 km is niet slecht voor iets boven de 30k.
                        En als 2de auto gaat dit een succes worden.

                        Comment


                        • Kortsluiting teistert elektrische start van Volkswagen

                          Het grote elektrische offensief van Volkswagen start in mineur, nu de nagelnieuwe ID.3 kampt met ernstige softwareproblemen.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • 't is al lang duidelijk dat ze hun zaken nog niet op orde hebben bij VW, daarom o.a. ben ik gegaan voor een amerikaanse rammelbak ipv voor deutsche gründlichkeit :p

                            Comment


                            • De Duitse autobouwer Volkswagen liet gisteren weten dat het zijn CO2-doelstelling in de Europese Unie voor 2020 met een halve gram gemist heeft. Hiervoor heeft het bedrijf in het derde kwartaal al een provisie aangelegd van meer dan 100 miljoen euro. VW is waarschijnlijk de enige constructeur die de doelstelling niet haalde in 2020. Problemen met de lancering van de ID.3 zorgden ervoor dat de verkoop pas laat in het jaar op gang kwam en dus te laat om de doelstelling te halen. Nochtans was VW met een marktaandeel van circa 25% de constructeur die vorig jaar het grootste aantal puur elektrische auto's verkocht in Europa. VW maakt zich sterk dat het dit jaar de doelstelling zal halen.

                              Comment


                              • Dan gaan ze toch een tandje moeten bijsteken. Alle Duitse autobouwers trouwens. De bmw 45e bvb zit ook vol gremlins, elektrisch en batterij problemen. Laten we hopen dat ze bij VW hun zaken snel op een rijtje krijgen, is tenslotte altijd een goed en betrouwbaar merk geweest. Dat is een reputatie die je wil behouden.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Kortsluiting teistert elektrische start van Volkswagen

                                  https://www.standaard.be/cnt/dmf20210121_94883811
                                  Vrij te lezen artikel:

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Dan gaan ze toch een tandje moeten bijsteken. Alle Duitse autobouwers trouwens. De bmw 45e bvb zit ook vol gremlins, elektrisch en batterij problemen.
                                    terwijl he i3 net als heel betrouwbaar tss de ev's staat, als eertse probeersel

                                    Comment


                                    • Vandaag in Nederland ter hoogte van Utrecht reden er in mijn gezichtsveld, een Model S, Model 3, Polestar 2 en 2 x een ID3.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                        terwijl he i3 net als heel betrouwbaar tss de ev's staat, als eertse probeersel
                                        De i3 was ook echt een probeersel als in, nooit ontworpen om geld op te brengen.

                                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          De i3 was ook echt een probeersel als in, nooit ontworpen om geld op te brengen.

                                          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                                          toch kon bmw in 2013 al wel deftige software schrijven en lukt dat bij VW anno 2020 nog niet blijkbaar.
                                          De achilleshiel van de i3 was de range (in verhouding tot de prijs), maar het is wel een knap stuk engineering voor die tijd. (hoor mij bezig, precies de middeleeuwen)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X