Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Byton M-Byte (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Byton M-Byte (2021)

    Vermits deze toch naar Europa komt en er ook helemaal niet slecht uitziet.


    TOT 460 ELEKTRISCHE KILOMETERS

    BYTON M-BYTE IN PRODUCTIEVORM

    Byton is een nieuwkomer in autoland die begin vorig jaar tijdens de CES in Las Vegas zijn eerste concept-car liet zien. Die auto is nu in productietrim gepresenteerd. We heten welkom: de M-Byte.


    De M-Byte is een 4,88 meter lange SUV die een wielbasis heeft van 2,95 meter. Byton levert hem standaard als vijfzitter, maar wie het wenst, kan ook een vierzitsversie bestellen. Interessanter is de techniek die de M-Byte aan boord heeft.

    Byton levert de M-Byte naar eigen zeggen straks in diverse smaken. Zo zijn er 272 pk sterke achterwielaangedreven versies, maar ook varianten met 408 pk en vierwielaandrijving. Daarnaast is het accupakket in twee formaten te bestellen. De kleinste heeft een capaciteit van 72 kWh terwijl de grootste 95 kWh telt. De achterwielaangedreven versie komt met het kleinste pakket volgens de WLTP-cyclus 360 kilometer ver. Bestel je de RWD-versie met het 95 kWh pakket, reken dan op een rijbereik van 460 kilometer. De vierwielaangedreven M-Byte is alleen met het grootste accupakket leverbaar en komt daarmee 435 kilometer ver. De topsnelheid van alle versies is vastgesteld op 190 km/h. Wel sprint de AWD-variant fors sneller naar een snelheid van 100 km/h. Waar de achterwielaangedreven varianten 7,5 tellen nodig hebben voor die sprint, klaart de vierwielaangedreven versie dat klusje in 5,5 tellen.

    Het interieur van de Byton kenmerkt zich met name met zijn maar liefst 48-inch brede display dat over de gehele breedte van het dashboard loopt. Op het gebogen scherm is niet alleen voor de bestuurder relevante informatie te zien, het fungeert namelijk ook als scherm voor het infotainmentsysteem.

    De bagageruimte van de M-Byte telt 550 litert. Gooi je de achterbank(en) plat, dan kun je tot 1.450 liter aan materiaal meebrengen. Byton rekent op een kale Europese prijs van € 45.000. De eerste Chinese klanten zouden hun M-Byte al medio volgend jaar moeten kunnen verwachten. De Europese orderboeken moeten in theorie volgend jaar openslaan. Byton mikt er op dat de eerste Europese exemplaren midden 2021 geleverd worden. De M-Byte krijgt op termijn overigens gezelschap van de K-Byte, een elektrische sedan die waarschijnlijk dezelfde techniek aan boord krijgt als deze M-Byte.

    Byton is op dit moment nog bezig om 500 miljoen euro los te krijgen bij investeerders. Een van de geldschieters is de Chinese FAW Group, tevens een autofabrikant. Byton heeft 1,5 miljard dollar gestoken in de bouw van een fabriek in China waar het op termijn jaarlijks 300.000 auto's wil bouwen. Byton zegt al 50.000 orders binnen te hebben voor deze M-Byte.

    Bron: Autoweek



























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Ik ben benieuwd of we die effectief zullen zien rondrijden in Europa. Nu zie je bv. in Brussel af en toe taxi's van Chinese constructeurs van elektrische auto's, maar dat blijft een heel beperkt aantal.

      Dat 48" scherm is wel serieuze overkill imho
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

      Comment


      • #4
        weer zo een heikes dashbord.

        Comment


        • #5
          Oei... wat voor een dashboard Mercedes wordt verslaan !
          Last edited by guyugy; 12/09/2019, 10:18.

          Comment


          • #6
            Raak er maar aan gewoon, want het gaat niet verbeteren in de toekomst
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Dat stuurwiel.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Dat stuurwiel.
                Ze zagen het stuurwiel in de citroen c5 en dachten, daar kunnen nog wel wat knoppen bij!

                Wel triestig dat ze nog zijspiegels gebruiken. Met zo een scherm hebben ze toch genoeg plek om het beeld van 2 camera's weer te geven.

                Comment


                • #9
                  Shit jong ..

                  Comment


                  • #10
                    Schoon van ver, ..

                    Het is misschien gezichtsbedrog maar dat scherm lijkt het zicht naar voor te beperken?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                      Schoon van ver, ..

                      Het is misschien gezichtsbedrog maar dat scherm lijkt het zicht naar voor te beperken?
                      Was ook mijn eerste gedachte van dat scherm, ik heb ook het gevoel dat je een moeilijk zicht ga krijgen door het scherm
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                      Comment


                      • #12
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                            weer zo een heikes dashbord.
                            Ge kunt daar in de toekomst niet omheen, maar ge kunt dat altijd wel dicht plakken met vuilzakken

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Raak er maar aan gewoon, want het gaat niet verbeteren in de toekomst
                              mooi model,maar2 bedenkingen,

                              -ik geloof niet dat ik ooit men geld ga steken in een wagen die lijkt op een game,als je der inzit
                              -bijna 50000 uitgeven aan een chinees die nog alles moet bewijzen op gebied van kwaliteit,naservice......
                              ik zie het al gebeuren een onderdeel van 50 e dat niet voorradig is in europa..............

                              Comment


                              • #16
                                Interieur is wat minder, maar exterieur is echt wel geslaagd!

                                Deze is toch stuk mooier dan de Model 3

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                  Ge kunt daar in de toekomst niet omheen, maar ge kunt dat altijd wel dicht plakken met vuilzakken
                                  ik weet niet direct meer waar,maar ik meen ergens gelezen te hebben dat ze er een spuitbus satin zwart bijleveren voor de klanten die het echt niet zien zitten?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Exterieur vind ik ook wel te smaken, maar dat mega scherm, never. Ik stoor mij nu al als mijn tellers te fel verlicht zijn, dus dit kan ik nooit gewend worden, volgens mij.

                                    Uiteindelijke bedoeling is wsl wel dat die dingen allemaal zelfrijdend worden, en dat je dan een groot infotainment scherm hebt om jezelf niet te vervelen onderweg ;-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                      mooi model,maar2 bedenkingen,

                                      -ik geloof niet dat ik ooit men geld ga steken in een wagen die lijkt op een game,als je der inzit
                                      -bijna 50000 uitgeven aan een chinees die nog alles moet bewijzen op gebied van kwaliteit,naservice......
                                      ik zie het al gebeuren een onderdeel van 50 e dat niet voorradig is in europa..............
                                      Ik begrijp jou wel. Maar als je de laatste jaren de evolutie van de dashboards ziet is het toch duidelijk welke richting het uitgaat, of wij dat nu leuk vinden of niet

                                      Ik moet zeggen dat ik er ook geen fan van was maar sinds ik het Mbux onder de knie heb in mijn A-tje storen die tablets mij niet meer. Een gewoonte zeker.

                                      Je kan natuurlijk ook overdrijven, zoals bij deze Byton hier

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                        mooi model,maar2 bedenkingen,

                                        -ik geloof niet dat ik ooit men geld ga steken in een wagen die lijkt op een game,als je der inzit
                                        -bijna 50000 uitgeven aan een chinees die nog alles moet bewijzen op gebied van kwaliteit,naservice......
                                        ik zie het al gebeuren een onderdeel van 50 e dat niet voorradig is in europa..............
                                        Alé Andre zo een vooroordelen, de Duitsers zijn ook van nul moeten beginnen. De oprichters van Byton komen trouwens van hoge postjes bij BMW/Nissan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X