Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x5 m/ x6 m (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw x5 m/ x6 m (2020)

DIRECT ALS COMPETITION

BMW X5 M ÉN X6 M GEPRESENTEERD

BMW rukt in één vloeiende beweging het doek van de absolute topversies van de X5- en X6-families. Het merk presenteert namelijk niet alleen de hagelnieuwe X5 M en X6 M, maar ook de extra heftige M Competition-versies!

Bovenaan de voedselketen van de X5 en X6 domineerden tot op heden de M50i-uitvoeringen, versies met een 530 pk en 750 Nm sterke 4.4 V8 onder de kap. Niets om je voor te schamen, maar nu zijn er varianten die zelfs de M50i doen verbleken. Dit zijn namelijk de X5 M én X6 M, de volwaardige M-uitvoeringen!

De X5 M en X6 M hebben een 600 pk en 750 Nm sterke variant van dezelfde 4.4 V8 als krachtcentrale. Daarmee zijn ze 25 pk krachtiger dan hun voorgangers. Het hoogpotige duo maakt direct kennis met de nog heftigere M Competition-versies. Deze zijn maar liefst 625 pk en 750 Nm krachtig. Schakelen gaat in alle gevallen met een achttraps M Steptronic.

Met deze aandrijflijn sprinten de X5 M en X6 Competition in 3,8 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De non-Competitions hebben er 3,9 seconden voor nodig. Bij 250 km/h is het in alle versies uit met de pret, al is de snelheidsbegrenzer tegen bijbetaling om te tuin te lijden tot deze een snelheid van 290 km/h aangeeft.

Natuurlijk krijgen de X5 en X6 niet alleen een potent hart, het duo wordt ook ondersteltechnisch aangepakt. Het tweetal beschikt over een adaptief M-onderstel, een aangepaste stuurinrichting én extra krachtige remmerij om de boel weer tot bedaren te brengen. Vanbuiten uiteraard ook een arsenaal aan M-verwennerij. Forse koelopeningen, een kenmerkende uitlaatpartij onderaan de sportiever vormgegeven achterbumper, 21- en 22-inch lichtmetaal, het zit er allemaal op, aan of onder.

De nieuwe X5 M en X6 M beleven hun publieksdebuut tijdens de Los Angeles Auto Show. Prijzen volgen in een later stadium.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

De X5 is echt af!

Bij de X6 kan ik echt niet leven met die achterkant...Die kan je toch niet mooi vinden

Comment

Comment

Comment

CRÈME DE LA CRÈME

BMW X5 M EN X6 M COMPETITION ALS FIRST EDITION

BMW heef een speciale gelimiteerde uitvoering klaar voor de X5 M Competition en X6 M Competition. De auto's komen worden leverbaar als First Edition, waarmee de toch al opvallende SUV's nog een tandje exclusiever worden.

De overtreffende trap van de overtreffende trap. Zo vallen beide exclusieve BMW's het beste te omschrijven. De X5 M Competition en X6 M Competition zijn van zichzelf al alles behalve bescheiden. 625 pk stampt de 4,4-liter biturbo V8 er in de opper-M-versie uit, 25 pk meer dan in de 'gewone' X5 M en X6 M. Een adaptief M-onderstel, extra krachtige remmerij en een aangepaste stuurinrichting moet de boel behapbaar houden voor de bestuurder. Normaal zijn de Competition-uitvoeringen daarbij ook nog wat dikker aangekleed dan de reguliere M's en daar doet de First Edition nog weer een schepje bovenop.

Om te beginnen worden ze leverbaar in twee exclusieve kleuren. Frozen Dark Silver (te zien op de X6) en Frozen Marina Bay Blue. Daarbij zijn de wielen van de First Edition, aan de voorkant 21-inch en achteraan 22-inch, in Jet Black uitgevoerd. Rondom zien we verder extra carbon onderdelen, zoals speciale spiegelkappen en (bij de X6) een carbon achterspoiler. Wie de motorkap opendoet, treft verder een koolstofvezel afdekkingsplaat op de V8. In het interieur weet je ook dat je niet zomaar een X5 M of X6 M hebt, dankzij de op de twee te kiezen carrosseriekleuren aansluitende two-tone lederen bekleding. Contrasterende oranje stiksels, Alcantara bekleding op de wangen van de stoelen en hemelbekleding van datzelfde materiaal vormen de kers op de taart.

Geen speciale editie zonder nog meer exclusiviteit, dus worden er maar 250 van deze First Edition leverbaar per model.

Comment

BMW X5 M Competition - 625 pk in een X5!

Comment

Working...
              X