Ik lees dat de GTE hybridE 245 pk zal krijgen gecombineerd. Had vroeger gelezen dat het 300 pk zou worden. Blijkt dus iets minder zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW Golf 8
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenVOORTGEZET SUCCES
NIEUWE VOLKSWAGEN GOLF GTI BETER IN BEELD
De achtste generatie van de Volkswagen Golf hebben we inmiddels helder op het netvlies staan. Uiteraard komt daar ook weer een GTI-versie van en die kregen we nog niet eerder zo duidelijk in beeld als nu.
Sinds afgelopen zomer is de nieuwe Volkswagen Golf al een aantal keer in zijn uiteindelijke gedaante de revue gepasseerd. Vooralsnog hebben we het succesnummer uit Wolfsburg alleen nog niet echt goed van zijn sportieve kant gezien. Alweer vier maanden geleden zagen we de GTI voor het laatst, maar die was nog stevig ingepakt.
Daar komt nu verandering in, want eindelijk schudt de GTI wat camouflage van zich af. Zoals verwacht zien we wat grotere luchtinlaten in de voorbumper en ook wat sportiever bumperwerk aan de achterzijde. De twee uitlaten maken verder duidelijk dat het een sportieve variant betreft. De lichtmetalen wielen, waarvan het ontwerp ook nieuw lijkt, herbergen flinke remschijven om de 'hot hatch' mee te beteugelen. Geen grote verrassingen over het geheel gezien, maar daar hoefde je ook niet op te rekenen.
Het is nog even afwachten met welke motorisering de achtste Golf GTI het gaat doen. Ook op dit gebied zal de jongste versie waarschijnlijk niet rigoureus breken met het verleden. De 2.0 TSI die in de huidige Golf GTI dienst doet, zou zomaar in vernieuwde vorm in deze achtste generatie terug kunnen keren. Momenteel is dat blok goed voor 230 pk, maar dat zal ongetwijfeld met de generatiewissel nog wel wat meer worden. Mild Hybrid-techniek, die in de nieuwe Golf verkrijgbaar is, vindt mogelijk ook zijn weg naar de GTI om het rijplezier ook nog wat vriendelijker voor de portemonnee te maken. We houden rekening met meerdere uitmonsteringen van de GTI, zoals een krachtigere Performance en eventueel ook de nóg krachtigere Clubsport en TCR. Het is uiteraard nog wel even de vraag of de naamgeving GTI ook daadwerkelijk blijft.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
VW Golf 8 R+
VW Golf 8 R Plus (2020)
Der Niedersachsen-Hammer: Der VW Golf 8 R Plus ist mit mehr Spurweite, dicken Backen, Allradantrieb, Torque-Vectoring und einem 333 PS starken Vierzylinder unterwegs.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
GTI, GTD, R EN TCR
'MEERDERE SPORTIEVE VERSIES VOLKSWAGEN GOLF IN 2020'
De gloednieuwe Volkswagen Golf betreedt in het nieuwe jaar de markt en het lijkt erop dat we niet lang hoeven te wachten op de sportieve varianten. Ook de stationwagon, de Variant, komt al in de loop van 2020.
Afgelopen najaar trok Volkswagen het doek van de achtste generatie van de Golf. Grote verrassingen had de nieuwe Golf niet voor ons in petto en datzelfde geldt voor het aanbod qua versies. Ook deze generatie krijgt weer de bekende sportievere varianten. De GTI, GTD, R en TCR maken op den duur hun opwachting. Volgens Motor1 zullen die allemaal in 2020 aan de wereld getoond worden.
De GTI, die onlangs al voor de camera van onze spionagefotograaf verscheen, bijt naar verluidt het spits af in maart 2020. Ook de sportieve topdiesel, de GTD, verschijnt volgens ingewijden die maand. De 2.0 TSI die in de huidige Golf GTI dienst doet, zou zomaar in vernieuwde vorm in deze achtste generatie terug kunnen keren. Momenteel is dat blok goed voor 230 pk, maar dat zal ongetwijfeld met de generatiewissel nog wel wat meer worden. De GTD kruipt met z'n 2.0 TDI tegen de 200 pk aan.
In juli verwacht men vervolgens de GTE, die dankzij z'n hybride aandrijflijn GTI-achtige prestaties moet kunnen leveren. De krachtigste variant zal naar verwachting richting de 250 pk gecombineerd vermogen uit de combinatie van de verbrandingsmotor en elektromotor halen. Een treetje hoger in het gamma keert de Golf R terug, die zoals gewoonlijk nog een klap vermogen meer dan de GTI krijgt. Die moet ook nog voor de zomervakantie verschijnen. Vlak na de zomer (september) is het dan de beurt aan de GTI TCR, de overtreffende trap van de GTI. In oktober, een jaar na de onthulling van de Golf, introduceert Volkswagen naar verwachting tenslotte de Variant.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
VOLKSWAGEN GOLF GTI DUIKT OP
Van de hagelnieuwe Volkswagen Golf komt uiteraard wederom een smakelijke GTI-versie. Nog voordat Volkswagen de auto zelf presenteert, duikt de auto vroegtijdig op.
Spotter Wilco Blok deelt een foto van de naakte achterkant van de vermoedelijke nieuwe Golf GTI. Er is geen logo op de klep te vinden met de drie iconische letters, maar de extra aangezette bumper en enorme spoiler kunnen niet verhullen dat we hier kennis maken met een sportieve variant van de achtste Golf.
Naast de dikke bumper en de extra grote achtervleugel vinden we aan weerszijde een uitlaatpijp en krijgt de auto zoals het er nu uitziet dikke sideskirts. De uitgaande Golf GTI kan op minimaal 230 pk rekenen door de 2,0-liter TSI die Volkswagen gebruikt. Gezien de nieuwe reeks motoren voor de reguliere Golf, is de kans groot dat de GTI ook een tot nu toe ongekende mildhybride-benzinemotor krijgt. De kans bestaat dat Volkswagen de Golf GTI aankomende maart meeneemt naar de beursvloer in Genève.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Geen goede dag voor Volkswagen, want na de eerste lekkage van de naakte productiekont van de komende Golf GTI laat een nieuwe infographic zien wat ons nog meer staat te wachten. Mét specificaties deze keer.
Het Spaanstalige Cochespias deelt op Instagram een screenshot die is gemaakt van ‘Volkswagen TV’. Op de foto is te zien welke sportpakken Volkswagen allemaal klaar heeft liggen voor de achtste generatie van de Golf. Afgaande op de foto maken we binnenkort achtereenvolgens kennis met de Golf GTI, GTI TCR, GTD, GTE en R.
Beginnende bij de reguliere GTI zou het blok in de neus goed zijn voor 245 pk. Dat zijn er dus vijftien meer dan waarover de uitgaande Golf GTI over beschikt. De extremere TCR-versie zou volgens de nieuwe informatie goed moeten zijn voor 301 pk. Op dieselgebied worden we wederom getrakteerd op de GTD-versie die nu 200 pk krijgt. De gestekkerde GTE-plug-in-versie krijgt net als de nieuwe GTI 245 pk. Het lekkerste bewaart Volkswagen als vanouds voor de R-versie. Deze zou volgens de nieuwe lek goed zijn voor 301 pk. Dat zou net iets minder zijn dan de 310 pk sterke die tot deze maand in de showrooms stond.
Op het gebied van uiterlijke verschijning krijgen we ook iets meer te zien. Spoilers, extra uitlaatpijpen en dikke bumpers vinden we op (vrijwel) alle versies terug, vooral het front krijgt een eigen ontwerp. De klaver-achtige vorm van de mistlampen aan de voorkant van de GTI, GTD en GTE vallen het meeste op.
Volgens de plaat laat alle versies zich in het tweede gedeelte van 2020 zien.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment