Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
    Ik begrijp niet en zal nooit begrijpen waarom iemand warm zou worden van een verlengde golf. Al bij elke generatie ervan klopt er in mijn hoofd niets van de verhouding wanneer je de auto langs zij bekijkt. Nu, een gewone golf kan ik ook niet pruimen want die ziet er al te lang hetzelfde uit.
    Idem hier, leek me iedere keer dat de variant door een stagiair gedaan was

    Enkel de IV vond ik nog goed meevallen... De V was echt lelijk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Ik vind deze variant wel geslaagd. Mooier dan sommige passats.
      Idd, ik vind hier helemaal niks mis mee.

      RUIMER DAN OOIT

      DÍT IS DE NIEUWE VOLKSWAGEN GOLF VARIANT

      Volkswagen breidt de Golf-familie eindelijk uit met de nieuwe Golf Variant, de langverwachte stationversie die in elk opzicht is gegroeid ten opzichte van zijn voorganger.

      De Volkswagen Golf is al leverbaar met diverse aandrijflijnen. Naast reguliere varianten levert het merk al sportiever ingestelde smaken als de GTI en GTD. Welke motorversie of uitvoering je ook kiest, tot op heden was je altijd aangewezen op de reguliere vijfdeurs hatchbackversie van de Golf 8. Daar komt verandering in. Volkswagen heeft een klein jaar na de onthulling van de hatchbackversie namelijk het doek getrokken van de splinternieuwe Golf Variant.

      Afmetingen

      De nieuwe Golf Variant is 4,63 meter lang, en dat maakt hem maar liefst 35 centimeter langer dan de hatchbackversie van de Golf. Daarmee is de nieuwe Golf Variant net als de vorige Golf Variant een stuk groter dan zijn hatchbackbroer, al is het verschil wel toegenomen. De stationversie van de vorige Golf was immers zo'n 31 centimeter langer dan de hatchbackversie. Nog een opvallend gegeven: de wielbasis van de nieuwe Golf Variant bedraagt 2,67 meter. Dat is 6,7 centimeter meer dan bij de vijfdeurs hatchback. Niet eerder verschilde de wielbasis tussen de stationversie en die van de hatchback zo veel. De afmetingen van de nieuwe Golf Variant zijn nagenoeg identiek aan die van technische broer Seat Leon Sportstourer. Puur wat lengte betreft moet de meest praktische variant van de Golf zijn meerdere wél erkennen in de Skoda Octavia Combi. Die auto heeft nagenoeg dezelfde wielbasis, maar is met zijn lengte van 4,69 meter zo'n 6 centimeter langer. De langere wielbasis ten opzichte van de hatchback heeft zo'n 4 centimeter extra beenruimte voor de achterpassagiers als gunstige bijkomstigheid.

      Bagageruimte

      Misschien wel de belangrijkste vraag bij de introductie van de nieuwe Golf: hoe groot is de bagageruimte? Welnu. De nieuwe Golf Variant heeft een bagageruimte met een inhoud van 611 liter, 6 liter meer ten opzichte van de vorige Golf Variant. Dat is iets minder dan de 620 liter die zijn Spaanse equivalent opslokt. Opnieuw wint de Octavia Combi hier met vlag en wimpel. De Tsjechische station vreet zonder morren namelijk 640 liter op. Gooi je de achterbank in de Golf Variant plat, dan kun je 1.642 liter aan spul meebrengen. Wat dat betreft nestelt de Duitser zich tussen zijn Spaanse (1.600 liter) en Tsjechische (1.700 liter) zustermodellen.

      Net als van de vorige generatie Golf Variant komt er ook van de jongste incarnatie van het model een Alltrack-versie. Deze avontuurlijk uitgedoste uitvoering heeft standaard 4Motion-vierwielaandrijving, heeft een grotere bodemvrijheid en is vanbuiten aangekleed met zaken als kunststof wielkastranden, zilverkleurige skidplates en aangepast bumperwerk met opvallende, uit vijf pitjes bestaande verlichting aan weerszijden van de voorbumper. Op moment van schrijven is nog niet bekend of die Alltrack-variant ook naar Nederland komt. Van de vorige generatie Golf Variant leverde Volkswagen tussen 2017 en 2018 in ieder geval wél een Alltrack-uitvoering.

      Beschikbaarheid

      De nieuwe Golf Variant komt in het vierde kwartaal van dit jaar op de markt. Prijzen en informatie volgen zeer spoedig. Reken in ieder geval op een uitgebreide motorenmix die onder meer uit mild-hybrid eTSI-benzinemotoren, plug-in hybriden en diesels bestaat. Op termijn komt ook een knalharde R-versie met een waarschijnlijk 310 pk en 400 Nm sterke 2.0 TSI als krachtcentrale de gelederen versterken.























      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Volkswagen Golf Variant - Eerste kennismaking

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • VW Golf 8 Variant (2020)

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Dat zijn inderdaad wel Passat Variant afmetingen van 15j geleden.

            Maar uit welke hoek ze hem ook fotograferen, voor mij kloppen de verhoudingen nooit.

            Comment


            • VW Golf GTE (2020)

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • VW Golf 8 Variant with Golf Alltrack - REVIEW

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • AUTOMAAT BEREIKBAARDER

                  VOLKSWAGEN GOLF NU OOK ALS 1.0 ETSI MET DSG-AUTOMAAT

                  Volkswagen heeft weer eens een motorversie aan het gamma van de Golf toegevoegd. De Volkswagen Golf is er nu ook met de basismotor én een DSG-automaat. De 1.0 eTSI biedt als bonus een Mild Hybrid-systeem.

                  Het grootste voordeel van de nieuwe versie is echter ongetwijfel dat een Golf met automaat hiermee een stuk bereikbaarder wordt. Voorheen waren Golf-kopers hiervoor aangewezen op de 150 pk sterke 1.5 eTSI, die een stuk duurder is dan een handgeschakelde 1.0. Met de komst van de 1.0 eTSI wordt de stap naar de DSG een stuk kleiner.

                  De 1.0 eTSI is er alleen als Life en Life Business. Basisuitvoering ‘Golf’ gaat dus aan de neus van deze versie voorbij, net als de duurste uitrustingsniveaus. Een Golf Life heeft onder meer lichtmetaal, een digitaal instrumentarium, climatecontrol en adaptieve cruisecontrol.

                  Een trede hoger op de ladder staat de Life Business. Deze biedt de duurdere, mooiere versie van de led-koplampen, navigatie en een betere bestuurdersstoel, plus nog wat kleinigheden.

                  Net als bij de 1.5 betekent de komst van een DSG bij de Golf dat er een Mild Hybrid-hulpje aan boord is. Het verbruik komt mede daardoor net even lager uit dan bij de handgeschakelde 1.0, met 5,2 in plaats van 5,3 liter per 100 km. De CO2-uitstoot komt nu op 118 in plaats van 121 gram. Beide versies van de 1.0 zijn wel precies even snel: de top ligt op 202 km/h, het sprintje van 0 naar 100 is in 10,2 tellen achter de rug.








                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • dat mild hybrid systeem, dat draagt precies toch maar nauwelijks bij hoor aan het verbruik. mijn golf 7 met 1.0 TSI en DSG had 107 gr uitstoot, na de WLTP invoering 111 gr, of wordt dat nu nog anders gemeten?

                    Comment


                    • Ook in China verkrijgbaar nu, blijkbaar nog met 1.2 TSI en 1.4 TSI.















                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Volkswagen Golf e-Hybrid (2020) | Review |

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • GOLF OP AARDGAS

                          VOLKSWAGEN GOLF TGI GEPRESENTEERD

                          Volkswagen breidt het leveringsprogramma van de Golf uit met een motorversie die naast benzine ook aardgas lust. We heten welkom: de Volkswagen Golf TGI.

                          TSI, TDI, GTI, GTD, GTE: de afkortingen vliegen je in Volkswagen-land om de oren. Het leveringsprogramma van de Volkswagen Golf wordt straks uitgebreid met een motorversie die nóg een afkorting naar de prijslijst van de Golf brengt. We hebben het hier over de Golf TGI, een versie die zowel met benzine als met aardgas (CNG) overweg kan.

                          De Volkswagen Golf TGI heeft een 130 pk sterke 1,5-liter viercilinder turbomotor onder de kap. De TGI-machine kan overweg met benzine, maar is vooral aantrekkelijk omdat hij aardgas lust. Onder de achterbank bevinden zich drie gastanks, die samen een capaciteit hebben van 115 liter (17,3 kilo). Hiermee moet je volgens de WLTP-cyclus 400 kilometer ver kunnen komen. Ben je door je aardgas heen? Geen probleem, de Golf TGI beschikt namelijk ook over een kleine (9 liter) benzinetank. De TGI-versie is niet voorbehouden aan de Golf hatchback, want ook de Golf Variant komt met de TGI-motor beschikbaar.

                          Meer informatie volgt spoedig.


                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • VW Golf 8 Alltrack - FULL REVIEW - 2021 Golf Variant Estate



                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • VW Golf 8 Variant (2020)

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Volkswagen Golf in-depth review - is the Mk8 better than the A3 or Leon?

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • 2021 VW Golf vs Seat Leon review – why the Golf ISN'T the best family car you can buy

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • New Volkswagen Golf 8 2021 Test Drive Review POV

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                                      H&R Gewindefedern für den VW Golf VIII.








                                      https://www.auto-motor-und-sport.de/...-vw-golf-viii/
                                      Ondertussen vind ik hem al veel beter te pruimen, maar dan wel zoals hier, verlaagt en minimaal 19 inch velgen.
                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • Weet iemand of DAB+ radio en Apple CarPlay standaard is op de Golf 8, met bv een 1.5 TSI 131 pk motor. ??
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment


                                        • Vanaf de life versie, zo te zien op de configurator.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X