Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chiptuning bij multironic is blijkbaar niet aan te raden als je zo eens op google zoekt Ik had dit thans toch in gedachten om ooit te doen...
    Maar ik heb een 2.0 multitronic, zou dit een andere zijn als bij de 2.7? Als het dezelfde is zou ik in principe toch gemakkelijk tot 163 kunnen chippen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Het was wel fun, maar chiptuning zou niet veel meerwaarde geboden hebben.
      Een 330d met een Hartge chip komt op 271pk en een koppel van 591, daarmee moet hij (bij droog wegdek) toch in staat zijn een A5 voor te blijven...allez da hoop ik tenminste!

Comment

• Eigenlijk vind ik zo'n multitronic niet passen bij een A5. Er is toch niets sportief aan rijden met die multitronic, laat staan aangenaam

Comment

• De S5 staat in het rood op het salon, imho niet geslaagd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn Bekijk Berichten
            Eigenlijk vind ik zo'n multitronic niet passen bij een A5. Er is toch niets sportief aan rijden met die multitronic, laat staan aangenaam
            Met al die snelheidsbegrenzingen tegenwoordig kiezen de mensen meer en meer voor comfort... En daar helpt een multitronic goed mee...

Maar als je sportief wilt rijden, je kan toch nog altijd zelf schakelen met de tiptronic...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
              De S5 staat in het rood op het salon, imho niet geslaagd
              Staat er een A5 1.8 TFSI?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Staat er een A5 1.8 TFSI?
                deze morgen alleen dikke bakken gespot, kzal eens nader gaan kijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
                  Met al die snelheidsbegrenzingen tegenwoordig kiezen de mensen meer en meer voor comfort... En daar helpt een multitronic goed mee...

Maar als je sportief wilt rijden, je kan toch nog altijd zelf schakelen met de tiptronic...
                  Ik begrijp niet goed waarom Audi niet gewoon de Tiptronic aanbied op de 3.O TDI ofzo. De laatste generaties automaten zijn toch werkelijk meesterwerkjes?

Comment

• Ik wil S-tronic

Comment

• weet er soms iemand waar je een aantal A5'en kunt zien staan, met verschillende interieurs/uitrustingen (of A4, maakt niet uit, interieur is zo goed als identiek)
                      liefst in de provincie antwerpen en op 1 plaats, om goed te kunnen vergelijken
                      Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                        weet er soms iemand waar je een aantal A5'en kunt zien staan, met verschillende interieurs/uitrustingen (of A4, maakt niet uit, interieur is zo goed als identiek)
                        Contactcenter in Kortenberg? Is wel niet in Antwerpen maar in Kortenberg staan er normaal v alles wel een stuk pf 4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                          Contactcenter in Kortenberg? Is wel niet in Antwerpen maar in Kortenberg staan er normaal v alles wel een stuk pf 4
                          wel in de garage gaan kijken, niet alleen in de showroom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                            wel in de garage gaan kijken, niet alleen in de showroom.
                            uiteraard

Comment

• Ik had mijne besteld eind september, levering was voorzien voor eind januari, staat ondertussen op voor productie in week 9 en dus levering half maart.

hoop dat het nog eens ni achteruitgeschoven wordt, blijkbaar was dit nog steeds niet bevestigd zei die van de garage.

Kan het eigenlijk dat het niet bevestigd is als ze weten wanneer hij geproduceerd zal worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                                Daar staat er maar 1 ( blauwe met grijs interieur ) , en nog een andere ( meteoorgrijs met bruin interieur om test te rijden). Ik ben zelfs 2 x naar Kortenberg gereden om te testrijden! Vandaag heb ik m'n wagen mogen gaan afhalen. Dat was me wat! Er waren 2 uren nodig met uitleg over alle systemen in de auto. Moet zeggen, voorheen reed ik met een simpel Z3-tje uit 2001 en het verschil valt niet te verwoorden!!!!!! Fantastisch!
                                Om antwoord te geven op de kwestie rond chiptuning op een 2.7 multitronic ( die heb ik nu vanaf vandaag in m'n garage staan ). Het klopt inderdaad dat de 2.7 niet KAN gechipt worden omdat het een héél nieuw type vesnellingsbak is. Met lamellen die zonder te schokken 8 trappen schakelt. Ik moet zeggen dat da spel wel héél goed reageert, vooral wanneer je'm serieus op zn staart trapt! Nee, die valt mij zeker niet tegen! Heb ook de 3.0 quttro proefgereden. Da's ietwat zwaarder maar eigenlijk wat TE hevig. De pubers onder ons zouden meteen in het decor belanden! De jaarlijkse taks voor zowel de 2.7 163 en 193 PK is dezelfde, enkel de BIV zit bij de ene op 1238 euro en op de andere boven de 2500 euro. Als antwoord op de vraag voor welke van de twee je nu moet kiezen zou ik zeggen de 193, als je er toch al het geld voor overhad om die te chippen( !!! ) ... een 193 zou ik ook al had het gekund zeker niet laten chippen omdat de wagen eronder zou lijden... En voor zover ik er iets over weet ( en das heel wat! ) is er nog geen ene die ZWART op WIT durft te beweren of U full garantie geeft dat er met een gechipte auto niks kan mislopen na verloop van tijd!!!! Ze zien er volgens mij geweldig van af!
                                Ik reed voorheen niet met een automaat, doe dagelijks 120 km autostrade en ik moet zeggen, het is een verademing! Vooral in stad tussen het aanschuivend verkeer of in de file!
                                Wat ik ook afraad is de BOSE geluidsinstallatie! Je zou de standaard geluidsinstallatie eens moeten horen! Ik doe er serieus mijn pet voor af! SUBLIEM!! Ben dus zoals gezegd deze morgen mijn zwarte A5 2.7 gaan afhalen en heb er de ganse dag mee door de storm gereden, de teller staat al op 300 km en ik moet zeggen dat ik hem met spijt in het hart in de garage binnenreed vanavond, zo verslavend werkt ie! Ben blij dat ik morgen terug een dag verlof heb, en wees gerust dat de teller morgenavond op 600 km gaat staan! lol
                                Voor wie twijfelt: STOP MET TWIJFELEN EN KOOP EEN A5!! MAAKT NIET UIT WELKE VERSIE WANT ZELFS DE " ZWAKSTE" ZOALS DE MIJNE DOET HET BEREGOED! En zo 'zwak' is em serieus nie zenne, amaai nie!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris1601 Bekijk Berichten
                                  Ik had mijne besteld eind september, levering was voorzien voor eind januari, staat ondertussen op voor productie in week 9 en dus levering half maart.

hoop dat het nog eens ni achteruitgeschoven wordt, blijkbaar was dit nog steeds niet bevestigd zei die van de garage.

Kan het eigenlijk dat het niet bevestigd is als ze weten wanneer hij geproduceerd zal worden?
                                  'k Weet het jong! 't is stresserend hé! Die van mij was voorzien in productie voor week 49 in december 2007. Den typ van de garage had mij 100% beloofd dat m zou binnen zijn voor 28 december! Die was er zodanig van overtuigd dat ik hem op het contract heb laten schrijven dat indien de wagen niet geleverd werd VOOR 28 december 2007 ik die mocht annuleren en ik indien ik dat wou een nieuwe configuratie kon bestellen met een korting van 5%. Hoezeer hij er ook van overtuigd was, toch heb ik 'm vandaag pas (15januari 2008 ) kunnen inrijden. Eind week 49 hadden ze nog steeds geen bevestiging van de fabriek dat m in productie zat, die bevestiging is pas gekomen begin week 51. Dus 2 weken te laat. Maar den gaat alles héél snel. Ze maken de wagen in 3 dagen. En dan had ik de pech van de kerst en het nieuwjaar. Audi Duitsland is gesloten tss 28/12 en 7/01. Het heeft dan dus nog 1 week geduurd om te transporteren van de fabriek naar de dealer... Dus als uw garagist u wijsmaakt dat de auto in productie gaat in week 9 mag je rekenen op week 11 met nog minimum 1 week transport wat dus betekent dat je'm begin week 13 zult hebben volgens mij. Begin april dus. ERG hé??? GRRRRRRRRRRRRR

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                    weet er soms iemand waar je een aantal A5'en kunt zien staan, met verschillende interieurs/uitrustingen (of A4, maakt niet uit, interieur is zo goed als identiek)
                                    Vraag gewoon aan uw garagist of ie bereid is andere garages te vragen om te verwittigen als er een door een klant bestelde a5 binnenkomt. Zo ga je er het meest verschillende kunnen zien; Welliswaar zal het wa meer moeite kosten maar das het beste wat je kunt doen aangezien alle toonzaalmodellen bijna altijd zwart 3.0 quattro's zijn met zwart lederen interieur.... Mijn interieur is milano-leder donkerbruin, en ik moet zeggen dat die er veeeeel frisser en dynamischer uitziet dan in het zwart! ma ja, smaken verschillen welliswaar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gismogaga Bekijk Berichten
                                      Daar staat er maar 1 ( blauwe met grijs interieur ) , en nog een andere ( meteoorgrijs met bruin interieur om test te rijden). Ik ben zelfs 2 x naar Kortenberg gereden om te testrijden! Vandaag heb ik m'n wagen mogen gaan afhalen. Dat was me wat! Er waren 2 uren nodig met uitleg over alle systemen in de auto. Moet zeggen, voorheen reed ik met een simpel Z3-tje uit 2001 en het verschil valt niet te verwoorden!!!!!! Fantastisch!
                                      Om antwoord te geven op de kwestie rond chiptuning op een 2.7 multitronic ( die heb ik nu vanaf vandaag in m'n garage staan ). Het klopt inderdaad dat de 2.7 niet KAN gechipt worden omdat het een héél nieuw type vesnellingsbak is. Met lamellen die zonder te schokken 8 trappen schakelt. Ik moet zeggen dat da spel wel héél goed reageert, vooral wanneer je'm serieus op zn staart trapt! Nee, die valt mij zeker niet tegen! Heb ook de 3.0 quttro proefgereden. Da's ietwat zwaarder maar eigenlijk wat TE hevig. De pubers onder ons zouden meteen in het decor belanden! De jaarlijkse taks voor zowel de 2.7 163 en 193 PK is dezelfde, enkel de BIV zit bij de ene op 1238 euro en op de andere boven de 2500 euro. Als antwoord op de vraag voor welke van de twee je nu moet kiezen zou ik zeggen de 193, als je er toch al het geld voor overhad om die te chippen( !!! ) ... een 193 zou ik ook al had het gekund zeker niet laten chippen omdat de wagen eronder zou lijden... En voor zover ik er iets over weet ( en das heel wat! ) is er nog geen ene die ZWART op WIT durft te beweren of U full garantie geeft dat er met een gechipte auto niks kan mislopen na verloop van tijd!!!! Ze zien er volgens mij geweldig van af!
                                      Ik reed voorheen niet met een automaat, doe dagelijks 120 km autostrade en ik moet zeggen, het is een verademing! Vooral in stad tussen het aanschuivend verkeer of in de file!
                                      Wat ik ook afraad is de BOSE geluidsinstallatie! Je zou de standaard geluidsinstallatie eens moeten horen! Ik doe er serieus mijn pet voor af! SUBLIEM!! Ben dus zoals gezegd deze morgen mijn zwarte A5 2.7 gaan afhalen en heb er de ganse dag mee door de storm gereden, de teller staat al op 300 km en ik moet zeggen dat ik hem met spijt in het hart in de garage binnenreed vanavond, zo verslavend werkt ie! Ben blij dat ik morgen terug een dag verlof heb, en wees gerust dat de teller morgenavond op 600 km gaat staan! lol
                                      Voor wie twijfelt: STOP MET TWIJFELEN EN KOOP EEN A5!! MAAKT NIET UIT WELKE VERSIE WANT ZELFS DE " ZWAKSTE" ZOALS DE MIJNE DOET HET BEREGOED! En zo 'zwak' is em serieus nie zenne, amaai nie!!

Ik heb dezelde motor besteld as gij, blij om te horen dat m zo goed meevalt

Tis dan uiteindelijk toch het wachten waart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gismogaga Bekijk Berichten
                                        OEPS! Foutje, ik bedoelde natuurlijk B&O ipv BOSE , da ligt aan de glorie van't moment... lol

Comment

• Bij Mertens in St-Niklaas staat een 2.7tdi. Wat me bij deze wagen in kwestie zeer goe meeviel was dat hij geen alu-hologram-inleg had rond de pook, maar wel de versie die iets donkerder (ook metallic) én glad is, véél stijlvoller en minder opzichtig!

Comment

Working...
                                          X