Oorspronkelijk geplaatst door PVR
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenS-line kan niet met 19" gecombineerd worden, anders had ik dat ook gedaan...maar, wees gerust de 20" zijn live echt wel mooier dan op foto!
die staan idd niet in de CC maar is wel mogelijk
live zijn die 20ers idd knap maar heb zelf comfort gevoeld als bijrijder: mmmmmh "not my cup of tea"
met die 19ers heb ik gereden en dat was zelfs "zoet" te noemen
maar ieder bepaald natuurlijk altijd zelf welke zaken hij belangrijk vindtSintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichtentuurlijk kan de S-Line met 19ers gecombineerd worden, die Y design kun je er wel op laten monteren maar je betaald de volle pot
die staan idd niet in de CC maar is wel mogelijk
live zijn die 20ers idd knap maar heb zelf comfort gevoeld als bijrijder: mmmmmh "not my cup of tea"
met die 19ers heb ik gereden en dat was zelfs "zoet" te noemen
maar ieder bepaald natuurlijk altijd zelf welke zaken hij belangrijk vindt
ofwel rekenen op een geste van de dealer, ofwel de oorspronkelijke S-line velgen houden als wintervelg.
die 19" die "zoet" reden, was dat ook in combinatie met de S-line hardere vering?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichteninderdaad, 18" kan wel met S-line maar dan extra bijbestellen en extra bijbetalen!
ofwel rekenen op een geste van de dealer, ofwel de oorspronkelijke S-line velgen houden als wintervelg.
die 19" die "zoet" reden, was dat ook in combinatie met de S-line hardere vering?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenAlles kan, zolang je er maar genoeg geld voor overhebt.
zo is het inderdaad
@PVR:
dat is zonder sportophanging (zo heb ik hem nu genomen), dus kan je niet zeggen hoe het mét is
ik hoor en lees wel dat de S-Line vering keihard isSintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichtenzo is het inderdaad
@PVR:
dat is zonder sportophanging (zo heb ik hem nu genomen), dus kan je niet zeggen hoe het mét is
ik hoor en lees wel dat de S-Line vering keihard is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichteninderdaad lekker hard, heb dit in combi met de 19" velg, rijdt wel heel sportief en je plakt op het asfalt
rij hoofdzakelijk op secundaire wegen en je kan moeilijk zeggen dat de wegen er bij ons altijd goed bijliggen! daarom denkt ik de bestelling te veranderen en de demperregeling te nemen met de 19"
rij nu met een hard afgestelde 80 avant en af en toe (zeker voor passagiers) is het een beetje overdreven, iedere put, iedere drempel...
kunnen kiezen in de afstelling van de vering spreekt me nu wel aan! best of both worlds, allée zo lijkt het toch te zijn!
blijkbaar nog altijd niemand die ervaring heeft met de demperregeling...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichten@ eon & @ papalouise: merci voor de reacties.
rij hoofdzakelijk op secundaire wegen en je kan moeilijk zeggen dat de wegen er bij ons altijd goed bijliggen! daarom denkt ik de bestelling te veranderen en de demperregeling te nemen met de 19"
rij nu met een hard afgestelde 80 avant en af en toe (zeker voor passagiers) is het een beetje overdreven, iedere put, iedere drempel...
kunnen kiezen in de afstelling van de vering spreekt me nu wel aan! best of both worlds, allée zo lijkt het toch te zijn!
blijkbaar nog altijd niemand die ervaring heeft met de demperregeling...
denk dat deze optie niet zo vaak genomen wordt, tenminste niet hier en belgique ;-)
je moet dan wel je S-Line vering laten wegvallen want beiden zijn (logisch) niet te combinerenSintruin till I die
Comment
-
demperregeling
Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichten@ eon & @ papalouise: merci voor de reacties.
rij hoofdzakelijk op secundaire wegen en je kan moeilijk zeggen dat de wegen er bij ons altijd goed bijliggen! daarom denkt ik de bestelling te veranderen en de demperregeling te nemen met de 19"
rij nu met een hard afgestelde 80 avant en af en toe (zeker voor passagiers) is het een beetje overdreven, iedere put, iedere drempel...
kunnen kiezen in de afstelling van de vering spreekt me nu wel aan! best of both worlds, allée zo lijkt het toch te zijn!
blijkbaar nog altijd niemand die ervaring heeft met de demperregeling...
Ik ben een paar weken in Kortenberg gaan testrijden met de A5 2.7 en 3 liter.
Ik vond de 2.7 soepelder rijden dan de verlaagde 3 liter (s line).
En nu komt het want ik denk dat ze het bij audi zelf niet goed weten.
Een paar dagen later heb ik de verkoper aan de lijn om te vragen hoe het was.
Toen ik vroeg dat ik de regelbare demping zou willen testen zij die ook dat deze nog niet op de A5 kon maar wel op de A4 en omdat ze alle twee hetzelfde chassis hebben gaat het gevoel hetzelfde zijn.
Ik ben dus dit weekend terug naar Kortenberg geweest voor de A4 met demperregeling.
Toen ik zij dat ik voor de A5 kies maar enkel met de A4 wil rijden voor de demping zeggen ze ginder dat ze ook een A5 staan hebben met demperregeling.
Ik heb toch voor de A4 gekozen omdat ik een 2.7 automaat wil en dat de A5 3 liter handgeschakeld is.
De regeling zelf is geweldig, we reden op een beton baan in redelijke slechte staat en het verschil tussen comfort en dynamisch is groot, mijn vrouwke deed haar ogen dicht en kon direct zeggen in welke stand ik rred.
Zelfs het stuur word soepelder in de comfortstand en de motor draaid op en lager toerental
De man achter de balie zegt dat de wagen van hoogte veranderd naargelang de comfort of dynamic stand maar ik heb dat niet kunne vastellen.
Ik had gehoopt dat hij altijd 2 cm verlaagd is en dat de vering gewoon soepeler of harder ingesteld kon worden en toen ik de auto terug deed was het iemand anders en die dacht dat de hoogte niet veranderde, en da werkt dan bij audi
Tot slot, in vlaanderen op al die slechte betonbanen heb je toch die comfortstand nodig
maar in bv de ardennen op die mooie asfaltweggetjes met bochten zal de dynamic stand leuk zijn.
Als hij in elke stand even laag is neem ik die optie er zeker bij, komt hij in comfort terug 2 cm omhoog zoals de standaarduitvoering hoeft het voor mij niet want ik zit meer op slechte wegen dan goede.
Hehe wa nen uitleg, ik hoop dat ge nu iets meer weet
Groeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenDE GROTE VRAAG iS NU
Blijft hij in elke stand verlaagd of niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenKon je dat zelf niet testen? Als je vrouw nu van stand veranderde terwijl jij buiten toekeek .. Visueel moet je toch een verschil kunnen zien als hij effectief 2cm omhoog zou komen.
Ze is in de 2 standen voorbij gereden maar kon toch geen duidelijk verschil zien.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenHi
Ik ben een paar weken in Kortenberg gaan testrijden met de A5 2.7 en 3 liter.
Ik vond de 2.7 soepelder rijden dan de verlaagde 3 liter (s line).
En nu komt het want ik denk dat ze het bij audi zelf niet goed weten.
Een paar dagen later heb ik de verkoper aan de lijn om te vragen hoe het was.
Toen ik vroeg dat ik de regelbare demping zou willen testen zij die ook dat deze nog niet op de A5 kon maar wel op de A4 en omdat ze alle twee hetzelfde chassis hebben gaat het gevoel hetzelfde zijn.
Ik ben dus dit weekend terug naar Kortenberg geweest voor de A4 met demperregeling.
Toen ik zij dat ik voor de A5 kies maar enkel met de A4 wil rijden voor de demping zeggen ze ginder dat ze ook een A5 staan hebben met demperregeling.
Ik heb toch voor de A4 gekozen omdat ik een 2.7 automaat wil en dat de A5 3 liter handgeschakeld is.
De regeling zelf is geweldig, we reden op een beton baan in redelijke slechte staat en het verschil tussen comfort en dynamisch is groot, mijn vrouwke deed haar ogen dicht en kon direct zeggen in welke stand ik rred.
Zelfs het stuur word soepelder in de comfortstand en de motor draaid op en lager toerental
De man achter de balie zegt dat de wagen van hoogte veranderd naargelang de comfort of dynamic stand maar ik heb dat niet kunne vastellen.
Ik had gehoopt dat hij altijd 2 cm verlaagd is en dat de vering gewoon soepeler of harder ingesteld kon worden en toen ik de auto terug deed was het iemand anders en die dacht dat de hoogte niet veranderde, en da werkt dan bij audi
Tot slot, in vlaanderen op al die slechte betonbanen heb je toch die comfortstand nodig
maar in bv de ardennen op die mooie asfaltweggetjes met bochten zal de dynamic stand leuk zijn.
Als hij in elke stand even laag is neem ik die optie er zeker bij, komt hij in comfort terug 2 cm omhoog zoals de standaarduitvoering hoeft het voor mij niet want ik zit meer op slechte wegen dan goede.
Hehe wa nen uitleg, ik hoop dat ge nu iets meer weet
Groeten
- demperregeling : zou altijd 2 cm lager zijn (zoals ook al iemand aangaf)
- @ E90N: S-line vering zou blijkbaar wel kunnen in combinatie met de demperregeling. heb dit ook maar gelezen op het duitse autoforum
- er zou nu toch een A5 met demperregeling te testen zijn in het contactcentrum: vreemd hoe audi omgaat met accurate informatie. dealer zaterdag nog laten uitzoeken en er was er geen te testen!
je leert meer bij via de verschillende forums dan via Audi zelf!!! ik begrijp best dat op die forums misschien meer de echte fanaten van het / een merk zitten en dat de verkopers niet alles kunnen weten maar ze zouden toch beter kunnen bij Audi, zeker ze nu toch meespelen in het premium segment.
Comment
-
audipersoneel
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenDe hydraulische vering blijft altijd even hoog, namelijk -2 cm tov de standaard vering.
Ik heb wel (een beetje) ervaring met de variabele demperregeling. Ik weet niet meer of ik die hier heb gepost of in een ander Audi-topic...te lui om op te zoeken, sorry.
Ik ga ervan uit dat je iets met audi te maken hebt en dat je beter op de hoogte bent dan de mensen in Kortenberg.
Ik begrijp niet dat de mensen in het centrum niet beter op de hoogte zijn van de testwagens.
Ook ivm met die 2 cm kunnen ze mij geen juist antwoord geven.
De ene zegt dat hij in comfort op zijn standaard hoogte staat en de andere weet het niet goed en kan met moeite nederlands.
Zoals in de forum al gezegd is kom je hier meer te weten dan in Kortenberg.
saluukes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenHallo,
Ik ga ervan uit dat je iets met audi te maken hebt en dat je beter op de hoogte bent dan de mensen in Kortenberg.
Ik begrijp niet dat de mensen in het centrum niet beter op de hoogte zijn van de testwagens.
Ook ivm met die 2 cm kunnen ze mij geen juist antwoord geven.
De ene zegt dat hij in comfort op zijn standaard hoogte staat en de andere weet het niet goed en kan met moeite nederlands.
Zoals in de forum al gezegd is kom je hier meer te weten dan in Kortenberg.
saluukes
Comment
-
testrit
Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichtenheb enkel iets te maken met Audi in de zin van : ik rij met een Audi en heb juist een nieuwe besteld. ben vrij goed op de hoogte van de A 5 omdat ik me goed wilde informeren vooraleer ik een wagen kocht van ongeveer 50.000 euro! in moet er jaren mee rijden en wens dan ook een wagen die er goed uitziet en een wagen die leuk rijdt. het is niet zo dat hij weg kan na 3 jaar of 150.000 km. velgen, ophanging, looks: het plaatje moet kloppen om achteraf niet met een wrang gevoel te zitten. en twijfel nu nog, maar ik denk toch de bestelling aan te passen naar 19 " + demperregeling (20" + demperregeling is niet te configureren)
Heb mij vergist ,ik bedoel of jakkewibis iets met audi te maken heeft
Verder zit ik met hetzelfde probleem als PVR.
Ik wel een A5 bestellen van 50000 euro en zou graag juiste informatie willen.
Mijn huidige jaguar x type ligt niet goed op de baan en wil die fout niet meer maken.
Ik spreek dan niet over een bocht te kunnen nemen tegen 120 km/uur maar bij normale snelheid op een betonbaan kloppen de wielen percies in de kassen.
Ik heb vroeger met een bmw3 gereden die ik zelf verlaagd had tot tegen de grond en die had dat probleem ook wat dan wel normaal zal zijn maar de jaguar is standaard.
Comment
-
leuk rijden
Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichtenheb enkel iets te maken met Audi in de zin van : ik rij met een Audi en heb juist een nieuwe besteld. ben vrij goed op de hoogte van de A 5 omdat ik me goed wilde informeren vooraleer ik een wagen kocht van ongeveer 50.000 euro! in moet er jaren mee rijden en wens dan ook een wagen die er goed uitziet en een wagen die leuk rijdt. het is niet zo dat hij weg kan na 3 jaar of 150.000 km. velgen, ophanging, looks: het plaatje moet kloppen om achteraf niet met een wrang gevoel te zitten. en twijfel nu nog, maar ik denk toch de bestelling aan te passen naar 19 " + demperregeling (20" + demperregeling is niet te configureren)
Hoe mooier de auto, hoe slechter (harder) hij rijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk BerichtenS-line vering zou blijkbaar wel kunnen in combinatie met de demperregeling. heb dit ook maar gelezen op het duitse autoforum
Comment
Comment