Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
    Hi
    Ik ben een paar weken in Kortenberg gaan testrijden met de A5 2.7 en 3 liter.
    Ik vond de 2.7 soepelder rijden dan de verlaagde 3 liter (s line).
    En nu komt het want ik denk dat ze het bij audi zelf niet goed weten.
    Een paar dagen later heb ik de verkoper aan de lijn om te vragen hoe het was.
    Toen ik vroeg dat ik de regelbare demping zou willen testen zij die ook dat deze nog niet op de A5 kon maar wel op de A4 en omdat ze alle twee hetzelfde chassis hebben gaat het gevoel hetzelfde zijn.
    Ik ben dus dit weekend terug naar Kortenberg geweest voor de A4 met demperregeling.
    Toen ik zij dat ik voor de A5 kies maar enkel met de A4 wil rijden voor de demping zeggen ze ginder dat ze ook een A5 staan hebben met demperregeling.
    Ik heb toch voor de A4 gekozen omdat ik een 2.7 automaat wil en dat de A5 3 liter handgeschakeld is.
    De regeling zelf is geweldig, we reden op een beton baan in redelijke slechte staat en het verschil tussen comfort en dynamisch is groot, mijn vrouwke deed haar ogen dicht en kon direct zeggen in welke stand ik rred.
    Zelfs het stuur word soepelder in de comfortstand en de motor draaid op en lager toerental
    De man achter de balie zegt dat de wagen van hoogte veranderd naargelang de comfort of dynamic stand maar ik heb dat niet kunne vastellen.
    Ik had gehoopt dat hij altijd 2 cm verlaagd is en dat de vering gewoon soepeler of harder ingesteld kon worden en toen ik de auto terug deed was het iemand anders en die dacht dat de hoogte niet veranderde, en da werkt dan bij audi
    Tot slot, in vlaanderen op al die slechte betonbanen heb je toch die comfortstand nodig
    maar in bv de ardennen op die mooie asfaltweggetjes met bochten zal de dynamic stand leuk zijn.
    Als hij in elke stand even laag is neem ik die optie er zeker bij, komt hij in comfort terug 2 cm omhoog zoals de standaarduitvoering hoeft het voor mij niet want ik zit meer op slechte wegen dan goede.
    Hehe wa nen uitleg, ik hoop dat ge nu iets meer weet

Groeten

Euhm, dat snap ik ni?! Je neemt een A4 2.7tdi automaat omdat de A5 3.0tdi handgeschakeld is? En de A5 2.7tdi automaat? Die mag ni meespelen of wa?

Btw, morgenvroeg pik ik mn A5 2.7tdi op, staat al klaar in de garage met de nummerplaten en al der op Foto's volgen ongetwijfeld een van de volgende dagen! Beloofd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
      Euhm, dat snap ik ni?! Je neemt een A4 2.7tdi automaat omdat de A5 3.0tdi handgeschakeld is? En de A5 2.7tdi automaat? Die mag ni meespelen of wa?
      Als ik het goed heb gaat het hier over een testrit, en was de A5 2.7tdi automaat met demperregeling niet beschikbaar, vandaar de keuze voor de A4 met deze motorisatie.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten

Btw, morgenvroeg pik ik mn A5 2.7tdi op, staat al klaar in de garage met de nummerplaten en al der op Foto's volgen ongetwijfeld een van de volgende dagen! Beloofd!
        De rit was enkel om de demperregeling te testen en die is nog niet verkrijgbaar op de A5
        Ik heb al een testrit met de 2.7 en de 3 liter gemaakt

Comment

• een vriend van mij is op het gemak aan het uitkijken voor een A5 ,
          een nieuwe wil hij niet kopen voor ten eerste de wachttijd , en ten tweede omdat hij denkt dat een jonge okkasie toch altijd al iets goedkoper zal zijn...

wat vinden jullie van deze , wat heeft hij tekort van opties of wat teveel ?

is die prijs correkt of heb je een nieuwe voor die prijs ?

alle tips welkom

Comment

• Volgens mij is dat de nieuwprijs zonder korting dus als je een nieuwe besteld
            ga je volgens mij +- 3600 € minder betalen.
            Je zal alleen veel langer moeten wachten .

Comment

• Is idd zelfs net iets meer als een nieuwe met dezelfde uitrusting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LOEKE Bekijk Berichten
                Volgens mij is dat de nieuwprijs zonder korting dus als je een nieuwe besteld
                ga je volgens mij +- 3600 € minder betalen.
                Je zal alleen veel langer moeten wachten .
                dus de prijs is te hoog

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                Is idd zelfs net iets meer als een nieuwe met dezelfde uitrusting.
                nog wat verder zoeken dus

Comment

• voor die prijs heb je hem idd nieuw ...
                  en het is daar ook nog is een duitse uitvoering
                  de 3-zone airco zit daar bijvoorbeeld al niet op (dat kan je direct zien op de foto), op de begische versie is die standaard

mijn A5 komt in de duitse configurator zelfs een 2500 euro duurder uit om hem identiek te krijgen, desondanks de meeste opties er "goedkoper" zijn.
                  maar de standaarduitrusting is daar minder uitgebreid

succes met de zoektocht
                  Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
                    Heb op 8 december A5 besteld. Toen ik in februari achter productieweek vroeg, hebben ze na lang aandringen verteld dat hij pas in mei zou worden geleverd ipv april. ok maandje langer, spijtig maar cava. Nu heb ik terug een 2-tal weken achter productieweek gevraagd, gingen het aan collega's in Duitsland vragen. Nog steeds geen antwoord gekregen, begin nu toch bang te worden dat het terug uitstel zal worden van levering. Hebben jullie een idee wanneer de bestelling kosteloos kan geannuleerd worden.
                    OEF, vandaag bericht gekregen dat hij in week 19 in productie gaat. Als alles goed gaat einde week mei in mijn bezit.

Comment

OEF, vandaag bericht gekregen dat hij in week 19 in productie gaat. Als alles goed gaat einde week mei in mijn bezit.
                      Hopelijk klopt dit en werken ze in logische volgorde, dan zou die van mij in week 18 gemaalt worden! (6 weken later dan oorspronkelijk gepland...)

Is het een 3.0?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                        Hopelijk klopt dit en werken ze in logische volgorde, dan zou die van mij in week 18 gemaalt worden! (6 weken later dan oorspronkelijk gepland...)

Is het een 3.0?
                        Neen, een 2.7 TDI

Comment

Er komt licht in de duisternis ;-)
                          Sintruin till I die

Comment

Neen, een 2.7 TDI
                            Shit, nog geen garantie dus...
                            Morgen dealer bellen....hij zal mij graag horen...Maar ja,uiteindelijk ben ik nu eens klant en mag ik ook eens lastig zijn ipv mijn klantjes...

Comment

• Weet iemand wanneer exact de DSG bak verkrijgbaar wordt in de3.0tdi?

Comment

• Vandaag nog even gepasseerd bij de dealer om te informeren naar de 2.0 TDI.
                                Zoals hier al eerder gezegd is die bevestigd voor lancering in Oktober, ten laatste November. Levering dus ergens Februari vermoeden ze.
                                Leuk weetje is ook dat je voor een kleine meerprijs de uitlaten kan laten installeren zoals bij de 2.7 en 3.0 TDI, nl. één aan elke kant. (bij de 2.0 is dat een dubbele uitlaat aan één kant.) Misschien fakerig, but I don't care

Comment

Weet iemand wanneer exact de DSG bak verkrijgbaar wordt in de3.0tdi?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Thomas G Bekijk Berichten
                                  Leuk weetje is ook dat je voor een kleine meerprijs de uitlaten kan laten installeren zoals bij de 2.7 en 3.0 TDI, nl. één aan elke kant. (bij de 2.0 is dat een dubbele uitlaat aan één kant.) Misschien fakerig, but I don't care
                                  In Duitsland is de DSG bak nu te bestellen en levering voorzien in November, België zal iets erna volgen.

Inderdaad fakerig, je zal het verschil duidelijk horen aan het geluid.
                                  Net hetzelfde als de auto S5 achtig maken met die spiegels, velgen.....
                                  Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                    In Duitsland is de DSG bak nu te bestellen en levering voorzien in November, België zal iets erna volgen.

oef...gelukkig duurt dat nog zo lang, anders ging ik me wel heel unhappy voelen... Ik wilde nl niet zo lang op de automaat wachten, maar aangezien we nu toch al een half jaar wachten zou het zond zijn mocht die automaat e al na een maand of zo zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten

Die discussie is hier al veel gevoerd denk ik.
                                      Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken.
                                      - Bij de kenners val je toch door de mand.
                                      - De leken gaan het verschil nauwelijks merken, alleen dat het algemeen beeld van de auto net ietsje meer heeft.
                                      En uiteindelijk doe je dat in de eerste plaats voor jezelf.
                                      Ik neem 100% zeker die S5 spiegels en waarschijnlijk ook die 2.7/3.0 uitlaten.
                                      En schiet mij nu maar af

Comment

• Moest ik een S5 kopen, ik zou al zeker m'n spiegels in koetswerkkleur nemen

Comment

• En wat die kleine meerprijs betreft voor die uitlaten, ik zou er toch niet zo zeker van zijn dat dat maar een kleine meerprijs zal zijn. Ik zou meerdere dealers eens contacteren, om zeker te zijn.

Comment

Working...
                                          X