Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichten
    @E90N & Nas
    zijn de remmen dan performanter / groter bij een S-line waardoor de 19" Y velgen minder koeling zouden geven? want zonder S-line kunnen blijkbaar veel andere combinaties van velgen gemonteerd worden, zelfs 17".
    het is een complex geval bij Audi, iedere keuze die ik maak is op één of andere manier niet perfect te combineren.
    ik wil absoluut die 19" Y velg, vind ze echt veel klasse hebben. we zien wel in de toekomst hoe we er uit komen. levering toch maar in november, dus nog veel tijd om overal te gaan informeren.
    ik merk wel dat spoorverbreders in Duitsland schering en inslag zijn! en goedgekeurd door de Tüv al dan niet in combinatie met (extra) verlaagde vering.
    Heb je wat meer info ivm die spoorverbreders?
    Ook bij de 20"?
    Opletten met veranderingen aan je configuratie... Blijkbaar beschouwt audi een verandering soms als een nieuwe invoer en sta je weer helemaal achteraan in de wachtrij.
    Ik bestelde de bose na 6 weken en was prompt 6 w"eken achteruit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten

Ook bij de 20"?
      Opletten met veranderingen aan je configuratie... Blijkbaar beschouwt audi een verandering soms als een nieuwe invoer en sta je weer helemaal achteraan in de wachtrij.
      Idd, toen ik m'n A3 ging bestellen heeft de verkoper mij daar onmiddellijk op gewezen. "Let op als je iets wijzigt achteraf, de wagen gaat onmiddellijk terug achteraan de rij"

Comment

Ook bij de 20"?
        info over spoorverbreders vind je volop op de site van h&r veringen en op het duitse forum Motor Talk. zoals je waarschijnlijk wel weet niet officiëel toegelaten in België!
        inderdaad, verandering van configuratie is (bij dan toch ook) achteraan aanschuiven. bestelling rond 5 maart en maandag verandering gedaan (demperregeling): verandering na 4 weken geeft bij mij minimum 6 weken latere levering, nl. november!

Comment

• Voor diegene die een A5 3.0TDI willen ik heb een slot openstaan met productie week 26 met een mooie korting.
          De configuratie staat nog volledig open.

Dus levertijd 3 maanden

Stuur een pm voor meer info

Comment

• Ik heb gemerkt dat de dagrijlichten ook verzwakken wanneer je de richtingaanwijzer opzet. Ditis enkel zo bij de dagrijlichten. Wanneer je de dimlichten opzet (idem als de dagrijlichten, maar dan incl. de achterlichten) verzwakken ze niet bij het opzetten van de richtingaanwijzer. Als de gewone lichten branden verzwakt er ook niks.
            Ik kan al meegeven dat de 2.7tdi 190pk een schitterende wagen is, zachtjes cruisen is geen prob, maar reken maar van yes dat de auto verdacht scherp uit de hoek kan komen.
            Ikzelf rij voorlopig met de 18' 10-spaaks V-velgen, en kmoet toegeven, die vallen enorm mee. De magnesiumkleurige Y-velgen liggen bij mn bandencentrale, blijkbaar zijn die uitgerust met een niet alledaagse 255/35/19R. Het zijn btw Michelin Pilot Sports geworden, voor de liefhebbers De V-velgen dienen dan in de toekomst als wintervelg. De Y-velgen waren eigenlijk de pasmunt omdat het over een stockwagen ging, op voorwaarde dak zelf voor de banden zorgde Vanaf woensdag rij ik op mn nieuwe sletskes. Zoals eerder beloofd, hieronder enkele foto's, bij gelegenheid maak ik er mn werk es van, deze foto's waren maar rap rap getrokken, waarvoor mn excuses
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ziet er netjes uit en goede zaken gedaan want die Y velgen maken de wagen AF !

Als er mensen terug naar achteren schuiven door veranderingen betekent dit dan dat de rest naar voren schuift ???
              In dat geval schuif ik al 1 plaats naar voren door PVR (hehe)
              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                Ziet er netjes uit en goede zaken gedaan want die Y velgen maken de wagen AF !

Als er mensen terug naar achteren schuiven door veranderingen betekent dit dan dat de rest naar voren schuift ???
                In dat geval schuif ik al 1 plaats naar voren door PVR (hehe)
                inderdaad, Y velgen zijn klasse!
                en ik gun je dat ene plaatsje van harte zulle!

Comment

• @ wax-it.be

je mag mij altijd de configuraties en alle info doorsturen, ksingule@hotmail.com
                  Last edited by ; 12/04/2008, 12:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
                    Ik heb gemerkt dat de dagrijlichten ook verzwakken wanneer je de richtingaanwijzer opzet. Ditis enkel zo bij de dagrijlichten. Wanneer je de dimlichten opzet (idem als de dagrijlichten, maar dan incl. de achterlichten) verzwakken ze niet bij het opzetten van de richtingaanwijzer. Als de gewone lichten branden verzwakt er ook niks.
                    Ik kan al meegeven dat de 2.7tdi 190pk een schitterende wagen is, zachtjes cruisen is geen prob, maar reken maar van yes dat de auto verdacht scherp uit de hoek kan komen.
                    Ikzelf rij voorlopig met de 18' 10-spaaks V-velgen, en kmoet toegeven, die vallen enorm mee. De magnesiumkleurige Y-velgen liggen bij mn bandencentrale, blijkbaar zijn die uitgerust met een niet alledaagse 255/35/19R. Het zijn btw Michelin Pilot Sports geworden, voor de liefhebbers De V-velgen dienen dan in de toekomst als wintervelg. De Y-velgen waren eigenlijk de pasmunt omdat het over een stockwagen ging, op voorwaarde dak zelf voor de banden zorgde Vanaf woensdag rij ik op mn nieuwe sletskes. Zoals eerder beloofd, hieronder enkele foto's, bij gelegenheid maak ik er mn werk es van, deze foto's waren maar rap rap getrokken, waarvoor mn excuses
                    Zalig bakje! Maar die Y-velgen gaan hem écht AF maken!

Aah dus ik heb toch gelijk ivm het dimmen van de LED's. Had dit namelijk in het topic van de A4 gepost => http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=2514

Comment

• @ Quattro_DT

Je had idd gelijk over de LEdjes en het al dan niet dimmen bij het het gebruik van de richtingaanwijzers. Excuses voor de repo dan, ik had je post op het A4-forum ni gelezen Snorrie !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
                        @ Quattro_DT

Je had idd gelijk over de LEdjes en het al dan niet dimmen bij het het gebruik van de richtingaanwijzers. Excuses voor de repo dan, ik had je post op het A4-forum ni gelezen Snorrie !!!
                        Ik had wel gedacht dat je het niet gelezen had, wat geen erg is!

Is postte het enkel hier, omdat ik ginder geen bevestiging kreeg dat het zo was. Want ik was er toen nog niet zeker over, met uw post ben ik dat dus wel..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MisterBlack Bekijk Berichten
                          @ wax-it.be

je mag mij altijd de configuraties en alle info doorsturen, ksingule@hotmail.com
                          pm sent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                            Dat is inderdaad weinig, ik heb met mijn A3 2.0 TDI na 45.000 km een gemiddeld verbruik van 6,9 liter.

Ik heb een vlotte tot soms zeer sportieve rijstijl.
                            hehe, mijn A3 2.0 TDI Quattro zat aan 9,2 liter ... hoop dat mijn A5 beter doet
                            So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Zo'n uitleg kreeg ik ook. Hetzij hypothetisch...
                              De dealer zei: ik veronderstel dat het iets te maken heeft met de remmen.., Waarom kan 18" dan wel? en 19 niet... Raar merk audi...
                              Je kan op de S-line toch ook de 20" kiezen ... dus zou me sterk lijken dat de 19" niet kunnen....
                              Soit ik heb ook de S-Line met 18" besteld, en de 19" Y-spokes liggen al klaar in de garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                Je kan op de S-line toch ook de 20" kiezen ... dus zou me sterk lijken dat de 19" niet kunnen....
                                Soit ik heb ook de S-Line met 18" besteld, en de 19" Y-spokes liggen al klaar in de garage
                                wanneer is de levering voorzien?
                                laat eens iets weten of alles ok is als je de 19" Y monteert. heb nl. dezelfde bestelling gedaan en ben ook van plan de 19" Y te monteren. alleen zijn ze nog niet besteld omdat mijn A5 mijn voorzien is in november.
                                merci!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                  Logischer wijs zou dit idd moeten kunnen maar denk er ook aan dat de ET waardes van de velgen soms erg kunnen verschillen waardoor bepaalde velg te ver naar binnen/buiten komen.
                                  Blijkbaar zou het probleem bij de S-Line zich situeren bij de remmen (koeling), de Y velg zou niet passen.
                                  Bizar maar wordt blijkbaar ook bevestigd door sommige (onwetende) dealers of zit het probleem zich in de marketing van Quattro GmbH die liever zien dat er meer exclusive velgen verkocht worden????

Nog meer bizar is dat in de USA de Y spoke velgen standaard in het S-Line pakket zitten ! begrijpe wie begrijpen kan

Mag ik vragen hoeveel je voor die Y velgen apart hebt moeten betalen ?
                                  In de optielijst is dit 2100€ met inruil 17ers, dus als je die 18ers houdt en je dus alles moet kopen zal de setprijs (banden incluis) toch snel rond de 3000 galetten zitten, niet ?
                                  Last edited by E90N; 14/04/2008, 02:17.
                                  Sintruin till I die

Comment

• Kom kom, koeling van de remschijven, wie verzint het? Zelfs het 17" setje kan... dus dat moet volstrekte BS zijn. Ik kan me echter wel inbeelden dat die Y-design ietsje dieper in de wielkast komt, met een spacersetje van 10 tot 15mm los je dat probleem hoogst waarschijnlijk op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Kom kom, koeling van de remschijven, wie verzint het? Zelfs het 17" setje kan... dus dat moet volstrekte BS zijn. Ik kan me echter wel inbeelden dat die Y-design ietsje dieper in de wielkast komt, met een spacersetje van 10 tot 15mm los je dat probleem hoogst waarschijnlijk op.
                                      ET van de Y velgen is 32
                                      Sintruin till I die

Comment

• Toen ik bij D'Ieteren Drogenbos een A5 liet configureren heeft de verkoper mij gezegd dat er geen technische reden was dat de Y-velg niet fabrieks-af op een S line te verkrijgen was. Er is gewoon beslist geweest dat de Y-velg niet op een S line verkocht wordt, of het moet achteraf zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Toen ik bij D'Ieteren Drogenbos een A5 liet configureren heeft de verkoper mij gezegd dat er geen technische reden was dat de Y-velg niet fabrieks-af op een S line te verkrijgen was. Er is gewoon beslist geweest dat de Y-velg niet op een S line verkocht wordt, of het moet achteraf zijn.
                                          idd, je kan ze gewoon niet meebestellen met de S-Line (begrijpe wij het kan ...)
                                          Ik heb die van mij via eBay gevonden, splinternieuw in perfecte staat voor 1699 euro
                                          De originele 18" ga ik winterbanden op leggen (dus als er iemand de 18" zomerbanden wil overnemen ... stuur maar pm)

Comment

Working...
                                          X