Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    gisteren ben ik die witte A5 terug tegengekomen , ge weet wel die met zijn vleugeldeuren
    niemand die weet wat hij er nog aan verandert heeft want hij hangde zo extreem laag
    Hij heeft in Duitsland een kw-kuur ondergaan.....

Vervolgens werd een Rieger kit gemonteerd en hij kreeg ondertussen nieuwe
    (witte) velgen. Welke en welk formaat moet ik nog es vragen, ik dacht slechts 18" zo op zicht .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door winfield Bekijk Berichten
      Hij heeft in Duitsland een kw-kuur ondergaan.....

Vervolgens werd een Rieger kit gemonteerd en hij kreeg ondertussen nieuwe
      (witte) velgen. Welke en welk formaat moet ik nog es vragen, ik dacht slechts 18" zo op zicht .....

ik vind het wel een vette auto zunne
      wat is zijn link met AQUA services eigenlijk van die gast ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polyright Bekijk Berichten
        een verdubbeling van de voorziene termijn: 10 maand ipv 5.
        Ik weet niet goed wat te denken. Audi heeft blijkbaar geen enkel respect voor hun klanten.
        Oktober was ook de voorziene leveringsdatum voor een 2.7 met besteldatum begin maart.
        Heb je misschien "probleem" opties zoals dat panoram. dak? Of nog wijzigingen doorgegeven rond februari/maart? Want daarmee zou je naar het schijnt terug vanachter in de rij gezet worden.

Of anders hebben ze je wagen aan iemand anders verkocht, bv een goede klant die hem direct moest hebben of geen korting moest hebben als hij er ene zeer snel kon hebben. (weet niet of dat eigenlijk wel kan, maar zou er niet van verschieten)

Misschien kan je navragen bij d'ieteren zelf wat er juist gebeurd is met je bestelling.
        10 maand is wel heel lang, als je leest dat anderen die vorig jaar nog een A5 bestelden hem tussen de 4 en 6 maanden zeker hadden/gaan hebben.

Net zoals beltar verkoop ik m'n huidige wagen particulier ... kan hem niet verkopen of te koop zetten voor ik bevestiging heb wanneer m'n A5 hier zeker gaat zijn.
        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Ik vind uitspraken als "Audi heeft geen respect voor zijn klanten" toch wel zwaar overdreven.

Comment

ik vind het wel een vette auto zunne
            wat is zijn link met AQUA services eigenlijk van die gast ?
            Ie staat idd ......vooral die achterkant met die diffusor en 4 pijpjes....
            Zijn nieuwe velgen vind ik wel minder dan die eerste witte...

Hij werkt er gewoon als verkoper.....

Comment

• @Beltar

Dealer is Heremans uit Dilbeek. Ik denk niet dat het probleem bij hen ligt, buiten de communicatie dan.

@Caoimhin

Voor mij gaat dit over verantwoordelijkheid. Dat een productieproces onderhevig is aan schommelingen kan ik begrijpen. Wat ik niet aanvaardbaar vind is dat men mij maar verwittigt als ik er zelf om vraag en pas op het einde van de voorziene termijn. Dat is dus een gebrek aan respect.

Ik had ook graag wat uitleg gehad over het waarom, ze konden misschien eens informeren naar mijn situatie (wat met huidige auto, etc). Waarom staat op de bestelbon dat de termijn maar met 25% mag overschreden worden. Dit heeft duidelijk geen waarde.

Mijn frustratie is dat je er weinig kan aan doen. Enfin ik ga toch contact opnemen met de invoerder.
              Baat het niet dan schaad het niet.

Comment

• @Audi S8:

geen idee, als die klant terugkomt informeer ik en post ik het

@quattro_dt:

wij hebben dezelfde smaak ;-) (was ookzo met de avant he ;-)
                zou da veel tijd kosten aan werkuren voor de vervanging ervan ?
                (wil de grille in duitsland kopen en ze bij mijn dealer laten vervangen)
                Last edited by E90N; 27/04/2008, 15:58. Reden: typfout
                Sintruin till I die

Comment

gisteren ben ik die witte A5 terug tegengekomen , ge weet wel die met zijn vleugeldeuren
                  niemand die weet wat hij er nog aan verandert heeft want hij hangde zo extreem laag
                  zijn er foto's van ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                    zijn er foto's van ?
                    ja, kijk maar ergens hier (vele blz terug...)
                    Sintruin till I die

Comment

• Die lange levertermijnen zijn niet de schuld van Audi maar van de klant zelf, die de modellen in grote getalen gaat bestellen.
                      De productiecapaciteit is niet afgestemd op zo'n (onverwacht??) succes.
                      Het enige wat men kan doen, is de productie opdrijven maar dat blijkt niet door een simpele vingerknip te gaan.

Comment

• [quote=Polyright;2643278]De politiek van Audi mbt leveringstermijnen is totaal onaanvaardbaar!

Op mijn bestelbon staat vermeld dat de leveringstermijn met max. 25% kan verlengd worden. Alleen staat er geen leveringsdatum of termijn op. Wat ben je daar nu mee.
                        Kan ieder die al een A5 heeft ontvangen laten weten wat de jullie termijn is tussen bestelling en ontvangst?

In NL wordt er op de bestelbon Gew. afleverdatum vermeld hetgeen gewenste aflever datum van de koper betekent in plaats wat vele denken afleverdatum door de dealer omdat de verkoper meestal deze datum invult en hiermee die verwachting wekt. De klein letters zeggen echter dat opgegeven leveringstermijnen indicatief zijn en nimmer te beschouwen zijn als fatale termijnen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk het tegendeel is overeengekomen. Daarnaast dient de dealer bij niet "tijdige" levering schriftelijk in gebreke gesteld te worden hetgeen pas kan nadat 21 dagen na de overeengekomen termijn is verstreken en de ingebrek stelling gaat in nadat de dealer hem ontvangen heeft.

Tevens staat vermeld dat de de dealer niet gehouden is tot nakoming van enige verplichting tot nakoming die niet te wijten is aan hun schuld (waaronder begrepen niet of niet tijdige levering aan hen door door hun toeleveranciers. Eveneens dat in geval van tijdelijke onmacht de dealer gerechtigd is de termijnen van de onvereenkomst met de koper te verlengen met de tijd gedurende welke de tijdelijke overmacht geldt.

De dealer is integenstelling wat velen denken een tussenhandel welke "slechts" een product van derden levert, in dit geval Audi en kan zich daarom beroepen op de overmacht situatie. In NL wordt dat juridisch echter niet zo strak gezien, je gaat immers een overeenkomst aan met de dealer en niet met de fabriek en daarom zijn er plichten en rechten tussen de dealer en de koper. De rechter stelt hier een acceptabele levertijd op circa 3 maanden tenzij voor het aangaan van de overeenkomst gemeld is dat er een andere (korter of langere) levertijd geldt, daarom staat er ook op de bestelbon in NL gewenste lever datum, zodat dit als referentie punt beschouwd kan worden. Maar ja, dan moet je als er niet geleverd kan worden wel juridische stappen nemen en buiten de kosten gaat hier ook weer tijd mee gemoeid, wat de dealer extra tijd geeft voor levering, het enige wat er als er bij uitspraak geleverd kan worden voor de rechter nog rest is een eventuele schadelooststelling toewijzen voor aantoonbare schade, en dit is in NL ongeveer de huur van een huurauto in de goedkoopste klasse. De verkoper biedt dan meestal ook bij uitgestelde levering aan om een huurauto ter beschikking te stellen tegen een gereduceerd tarief en voorkomt hiermee kosten voor hem zelf als je hem bij een ander gaat huren.

In het kort: bij annuleren speelt de bereidwilligheid van de delaer een grote rol. Is hij dit niet bereidt dan is het een lange en frusterende weg waarbij er niet uitgesloten mag worden dat op het moment dat je wettelijk kan annuleren de auto al geleverd had kunnen zijn of spoedig geleverd kan worden. Daarnaast dat als de dealer de order zelf ook niet geannulleerd heeft en je in je ongelijk gesteld wordt je ook nog eens de stallingskosten gedurende de periode van aflevering bij dealer tot moment aflevering koper dient te betalen.

Wat mij stoort zijn niet de kleine lettertjes want je weet dat als je iets tekent je 9 van de 10x ook aan je verplichting tot afname moet voldoen. Wat mij stoort is dat dealers kennelijk de klant zo lang mogelijk aan het lijntje wil houden en zich beroept op overmacht om te voorkomen dat iets algemeen bekend wordt en er hierdoor mogelijk minder verkocht wordt. Commercieel gezien slim, klantvriendelijk is het zeker niet. Maar ja, het blijft autohandel zoals een relatie van mij al zei.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                          Die lange levertermijnen zijn niet de schuld van Audi maar van de klant zelf, die de modellen in grote getalen gaat bestellen.
                          De productiecapaciteit is niet afgestemd op zo'n (onverwacht??) succes.
                          Het enige wat men kan doen, is de productie opdrijven maar dat blijkt niet door een simpele vingerknip te gaan.
                          bullshit,
                          Dan moeten ze van in het begin 10 maand zeggen en niet eerst 6 en dan er nog enkele bijdoen, waar of niet

Comment

bullshit,
                            Dan moeten ze van in het begin 10 maand zeggen en niet eerst 6 en dan er nog enkele bijdoen, waar of niet
                            Ge hebt een punt maar wéten die wel van in het begin dat een paar maanden later de levertermijn in gedrang komt...?

Comment

bullshit,

volledig meer akkoord

Comment

• De problemen met de toeleveranciers zijn pas na de massale bestellingen gekomen. Het enige wat je Audi kan kwalijk nemen is, en eigenlijk is dat meer de fout van de verkopers, dat ze de koper niet op de hoogte houden. Zij moeten u dat melden, je moet daar zelf niet achter horen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                  Ge hebt een punt maar wéten die wel van in het begin dat een paar maanden later de levertermijn in gedrang komt...?
                                  Als je het mij vraagt weten ze perfect hoeveel er in bestelling staan en hoelang het duurt om ze te maken.
                                  Maar hoe langer de leveringstermijn hoe meer klanten afhaken en voor een ander merk kiezen, zeker als ze bv al twijfelen tussen 2 merken zoals de 3 coupe of de A5.
                                  Ze beginnen dus met 5 of 6 maand zodat je eentje besteld en daarna lappen we er nog een paar maand bij en voila verkocht
                                  Maar normaal moet iedereen ongeveer evenlang wachten waarom iemand van 5 naar 10 maand gaat is straf, ofwel een fout in de bestelling of vriendjespolitiek zoals ik iemand kent die de jaguar xf waar je ook 6 maand moet op wachten deze binnen de 2 maand heeft.
                                  Maar het is dan ook een hele goeie klant bij jaguar.
                                  1 of 2 weken later kan ik begrijpen maar 2 maand
                                  mijn broer heeft net zijne nieuwe bmw 5 gaan halen. 3 maand hadden ze gezegd en hij is perfect op tijd geleverd.
                                  Mijn vader een mercedes E en die was zelfs een week vroeger.
                                  Daar kunnen ze bij audi nog iets van leren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    De problemen met de toeleveranciers zijn pas na de massale bestellingen gekomen. Het enige wat je Audi kan kwalijk nemen is, en eigenlijk is dat meer de fout van de verkopers, dat ze de koper niet op de hoogte houden. Zij moeten u dat melden, je moet daar zelf niet achter horen.
                                    helemaal met akkoord, als ze niet kunnen volgen dan is maar zo en wachten we nog wat langer, maar wees eerlijk zodat we weten wanneer we onze huidige auto moeten verkopen enz.

Comment

zijn er foto's van ?

deze

Comment

deze

mooi laag

Comment

• onderhoud ?

Een vraagje aan de A5-eigenaars die al een tijdje rondrijden :

Hoe pakken jullie het onderhoud juist aan en aan welke kostprijs ga ik mij +- mogen verwachten voor een standaard A5 onderhoud ? (klein/groot).

Zijn er mensen onder jullie die een onderhoudscontract afgesloten hebben en is dit de moeite waard ? Gaan jullie bij je Audi dealer of bij een onafhankelijke garage ?

Ik heb zelf weinig ervaring met onderhoudskosten (heb jaren een leasing wagen gehad) en vandaar dat ik me even wil informeren. Ik hoor verhalen dat mijn dealer namelijk nogal prijzig is met onderhoud en zou daardoor wat referenties willen hebben want ik heb geen zin om me daar blauw in te betalen als het ergens anders ook goed en goedkoper kan. Een betrouwbare onafhankelijke garage is eventueel ook een optie maar ik weet niet of dit wel aan te raden is voor een A5 natuurlijk ?

Laatste vraagje : gaan jullie voor je banden bij een bandencentrale of bij de Audi dealer zelf ?

thanks for any feedback, mag ook eventueel via PM natuurlijk.

Comment

Working...
                                          X