Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Banden

ALTIJD bij een bandencentrale. Je wordt gigantisch geript bij een dealer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Banden

ALTIJD bij een bandencentrale. Je wordt gigantisch geript bij een dealer
      Voila dat dacht ik ook al Als er iemand nog feedback heeft over onderhoud : Audi Dealer / Onafhankelijke garage / onderhoudscontract : shoot !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
        @quattro_dt:

wij hebben dezelfde smaak ;-) (was ookzo met de avant he ;-)
        zou da veel tijd kosten aan werkuren voor de vervanging ervan ?
        (wil de grille in duitsland kopen en ze bij mijn dealer laten vervangen)
        Ja idd, dat is mij ook opgevallen. We gaan nog een goed team vormen op vlak van smaak.

Volgens mij zullen ze heel de bumper moeten démonteren, de andere grill erin 'klikken' en terug bevestigen. Zal er wat vanaf hangen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double_U Bekijk Berichten
          Voila dat dacht ik ook al Als er iemand nog feedback heeft over onderhoud : Audi Dealer / Onafhankelijke garage / onderhoudscontract : shoot !!!
          Ik ben met mn TT altijd bij Audi geweest, viel me eigenlijk nog goed mee van prijs. Nuja, bij de lokale DDT-OK-CARS is het wschl wel goedkoper, ma bon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Ik ben met mn TT altijd bij Audi geweest, viel me eigenlijk nog goed mee van prijs. Nuja, bij de lokale DDT-OK-CARS is het wschl wel goedkoper, ma bon
            Goedkoper is niet altijd beterkoop...
            De porsche had 1 week voor ie 3 jaar werd het RMS-syndroom (lekkende krukaskeerring, zwakke plek bij de watergekoelde porsches), zonder pardon werd buiten garantie alles geregeld in coulance. Dat is service... En als je weet aan welke normen een officiele dealer moet voldoen is de meerprijs normaal.

Een vriend liet laatst bij zijn saab de schijven vervangen vooraan. Niet bij een dealer... na 10K mocht ie terug aan de kassa passeren en originele laten plaatsen ( de eerste hadden er 170.000km op zitten!)

Comment

• Ik zou er idd ni op besparen, die autos moeten nu ni elke 5000km binnen he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                mooi laag
                Te laag m.i. het mooiste is dat de rand van de wielkast (spatie ts band en wilekast) overal mooi gelijk is
                Hier is de rand opzij duidelijk groter dan bovenaan het wiel.
                maar ja smaken verschillen nu eenmaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LOEKE Bekijk Berichten
                  Te laag m.i. het mooiste is dat de rand van de wielkast (spatie ts band en wilekast) overal mooi gelijk is
                  Hier is de rand opzij duidelijk groter dan bovenaan het wiel.
                  maar ja smaken verschillen nu eenmaal.
                  Je hebt gelijk als je alleen naar de wielkast kijkt maar als je naar de auto in zijn geheel kijkt is het wel mooi.
                  Word dan platter en breder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double_U Bekijk Berichten
                    Een vraagje aan de A5-eigenaars die al een tijdje rondrijden :

Hoe pakken jullie het onderhoud juist aan en aan welke kostprijs ga ik mij +- mogen verwachten voor een standaard A5 onderhoud ? (klein/groot).

Zijn er mensen onder jullie die een onderhoudscontract afgesloten hebben en is dit de moeite waard ? Gaan jullie bij je Audi dealer of bij een onafhankelijke garage ?

Ik heb zelf weinig ervaring met onderhoudskosten (heb jaren een leasing wagen gehad) en vandaar dat ik me even wil informeren. Ik hoor verhalen dat mijn dealer namelijk nogal prijzig is met onderhoud en zou daardoor wat referenties willen hebben want ik heb geen zin om me daar blauw in te betalen als het ergens anders ook goed en goedkoper kan. Een betrouwbare onafhankelijke garage is eventueel ook een optie maar ik weet niet of dit wel aan te raden is voor een A5 natuurlijk ?

Laatste vraagje : gaan jullie voor je banden bij een bandencentrale of bij de Audi dealer zelf ?

thanks for any feedback, mag ook eventueel via PM natuurlijk.
                    Banden bij een bandencentrale maar onderhoud bij een erkende audi dealer

Comment

• Heb de brilliant zwarte grille besteld bij de dealer ....
                      Heel toevallig is er daar iemand die zijn 3 liter grille wil veranderen in een S5 grille.
                      Die zijne is vrijdag ll geleverd en wordt volgende week afgehaald.
                      Ik neem zijn dan over, zal dan wel met quattro embleem zijn maar dan is het maar zo
                      Kostplaatje: €185 (inclusief plaatsing)
                      Wisten mij nog niets te vertellen over eventuele produktiedatum
                      Last edited by E90N; 28/04/2008, 20:40. Reden: gisteren was het zondag (hehe)
                      Sintruin till I die

Comment

• Zijn er geen alternatieven voor dat quattro embleem?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                          Ik neem zijn dan over, zal dan wel met quattro embleem zijn maar dan is het maar zo
                          Kostplaatje: €185 (inclusief plaatsing)
                          Dat quattro embleem zit vast met 2 klipsjes, kan je er dus gemakkelijk afhalen
                          Je zit niet met een leegte zoals je dat bij een S5 grille zou hebben als je het S5 embleem er af haalt.
                          Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                            Dat quattro embleem zit vast met 2 klipsjes, kan je er dus gemakkelijk afhalen
                            Je zit niet met een leegte zoals je dat bij een S5 grille zou hebben als je het S5 embleem er af haalt.
                            Dat valt dan mee want ik heb ook een 3 liter grille besteld maar had niet stilgestaan bij het embleem.
                            Quattro embleem en geen quattro hebben is een beetje onozel

Comment

geen quattro hebben is een beetje onozel
                              tja, da is de mode tegenwoordig, S5 grilles, S5 spiegels S velgen,emblemen etc....
                              Sintruin till I die

Comment

Quattro embleem en geen quattro hebben is een beetje onozel
                                dat is gewoon een regelrechte schande

wannabe pur sang

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten

wannabe pur sang
                                  Ik wil geen 3 liter grille om te doen alsof ik een 3 liter quatro heb maar omdat ik ze gewoon veel schoner vind.
                                  Als ik gene zwarte lak had besteld zou ik een grijze grille ni erg vinden maar bij een fantoomzwarte is een grijze grille toch maar niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten

wannabe pur sang
                                    Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                    tja, da is de mode tegenwoordig, S5 grilles, S5 spiegels S velgen,emblemen etc....
                                    vind de zwarte grille beter dan de s grille en de s spiegel da is er wa over te veel chrome

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
                                      @ logic

Logic, ligt da aan mij of hoor ik het ergens donderen? Ik word overdonderd door een zwaar wtf-gevoel, kan ff ni volgen En zelfs al kon ik volgen, geen haar op mn hoofd denkt er aan om de software van mn A5je aan te passen, en al zeker ni eigenhandig!

Wat de 2.7 betreft, de klachten waarover ik hierboven lees zijn bij mij niet te bespeuren. Het interieur geeft geen krakjes of piepjes, de wagen gedraagt zich op alle gebied fantastisch. Toen ik de bmw coupé 2.0tdi ging testrijden maakte die een véél plastiekachtigere en vooral luidruchtigere indruk op mij. Ik stapte in, het armpje gaf me mn gordel aan en plots *krak* ik had het armpje in mn hand. Lekkere binnenkomer. De motor was zeer luidruchtig en de prestaties waren ok, maar ze zijn zeker niet blijven plakken achteraf. De algemene afwerking aan de binnenzijde komt me veel degelijker over. Ok, vorm en plaatsing van de instrumenten is wat persoonlijker, maar ook op dit vlak vind ik Audi een stuk aantrekkelijker. Algemeen denk ik dat iedereen op dit forum moet toegeven dat de 3 coupé van bmw veel anoniemer is in het straatbeeld in vgl met de A5, en dit terwijl er veel meer 3 coupés rondbollen. Ik heb mn A5 nu bijna 3 weken, en er gaat geen dag voorbij of ik word er over aangesproken, tegengehouden, gezwaaid of gewezen, gelachen, geknikt en ga zo maar door. En zelfs als de bmw 2.0tdi sneller zou zijn, so be it, dan ziet-ie mn ledjes wat beter in zn achteruitkijkspiegel Ik vergelijk het graag met mn moto, een suzuki is sneller, een honda is sneller, een yamaha is sneller, en toch rij ik met een ducati. Sommige beslissingen worden deels gevoelsmatig genomen, sommige op het vlak van design, andere puur op prestaties. En het leuke is, we hebben allemaal gelijk
                                      Misschien was het de versie met glanzend plastic boorden binnenin. Inderdaad spuuglelijk, maar voor een goeie 365 euro vervangen ze dit door gedistingeerd aluminium. Leuk te weten dat jouw A5 volledig kraak- en piepvrij eens. Zal sowieso nog eens een testrit vragen bij een andere garage...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
                                        Ik heb enorm getwijfeld tussen de A5 en de 3 coupé. Het zijn alle twee prachtige wagens die superdegelijk afgewerkt zijn. Over de look kan je niet discusseren want iedereen geeft een eigen smaak. Het uiterlijk van de drie is voor mij nog altijd de maast geslaagde compromie tussen sport en elegantie. Het interieur van de A5 is zeer geslaagd met iets meer toeters en bellen dan BMW. Heb beide wagens uitvoerig proef gereden. Dat de BMW meer kabaal maakt is zeker niet zo die is gewoon stiller. De Audi piept of kraakt totaal niet net zoals de BMW. De ene sneller of de andere dat doet de niet toe, wel was het zo dat de Audi bij een zeer sportieve rijstijl sneller aan zijn limiet zit dan de drie.
                                        Heb nu een kleine maand mijn drie coupé en moet zeggen zeer veel reactie! Wordt er over aangesproken en er steken mensen spontaan hun duim op. Gisteren iemand met een A5 trouwens in Tielt...
                                        Het zijn beide zeer mooie en degelijke wagens die aan elkaar gewaagd zijn en de keuze zal voor iedereen anders zijn.
                                        En, verder geen (kleine) probleempjes, zoals de armpjes waarover werd gesproken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                          deze

Hier zijn recentere pics.....wel nog met de oude velgen......zijn vervangen door 5-spakige 19".....

Comment

Working...
                                          X