Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenDikke zever, andere markten gaan voor en nieuwe klanten laten, ze op vandaag nog altijd geloven dat ze in oktober beleverd worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenKijk hé, elk land krijgt een x-aantal wagens per model per jaar. De A5 is zodanig populair dat de quota snel bereikt worden. Er staat geen enkele in stock, elke model dat van de band rolt is verkocht. Waarom denk je dat de 2.0tdi nog niet in het vooronder van de A5 ligt? Audi wil het gewoon niet momenteel, de vraag overstijgt nu al het aanbod.
Mijn auto is nu al zes weken te laat, maandag gaat mijn andere de deur uit en zit ik zonder(ik had dus al een reservetijd ingebouwd van 7 weken).
Zelfs nu is het muisstil langs audikant.
Dit is allesbehalve een service van een would-be premiummerk.
Mocht ik mijn klanten met zo weinig respect behandelen zit ik na een jaar aan de grond.
Audi meet zich op die manier een "onaantastbaar" imago aan... Doet me denken aan mercedes tien jaar terug... daar zingen ze nu heel anders...
Sorry, maar hier is geen bevredigende uitleg voor. Als je productiecapaciteit overtroffen wordt is dat een probleem, maar wees tenminste eerlijk tov een klant die toch een behoorlijk bedrag besteedt .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenHelemaal akkoord, maar waarom maakt men een klant dan wijs dat hij tegen een bepaald tijdstip zijn wagen zal ontvangen.
Mijn auto is nu al zes weken te laat, maandag gaat mijn andere de deur uit en zit ik zonder(ik had dus al een reservetijd ingebouwd van 7 weken).
Zelfs nu is het muisstil langs audikant.
Dit is allesbehalve een service van een would-be premiummerk.
Mocht ik mijn klanten met zo weinig respect behandelen zit ik na een jaar aan de grond.
Audi meet zich op die manier een "onaantastbaar" imago aan... Doet me denken aan mercedes tien jaar terug... daar zingen ze nu heel anders...
Sorry, maar hier is geen bevredigende uitleg voor. Als je productiecapaciteit overtroffen wordt is dat een probleem, maar wees tenminste eerlijk tov een klant die toch een behoorlijk bedrag besteedt .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenHelemaal akkoord, maar waarom maakt men een klant dan wijs dat hij tegen een bepaald tijdstip zijn wagen zal ontvangen.
Mijn auto is nu al zes weken te laat, maandag gaat mijn andere de deur uit en zit ik zonder(ik had dus al een reservetijd ingebouwd van 7 weken).
Zelfs nu is het muisstil langs audikant.
Dit is allesbehalve een service van een would-be premiummerk.
Mocht ik mijn klanten met zo weinig respect behandelen zit ik na een jaar aan de grond.
Audi meet zich op die manier een "onaantastbaar" imago aan... Doet me denken aan mercedes tien jaar terug... daar zingen ze nu heel anders...
Sorry, maar hier is geen bevredigende uitleg voor. Als je productiecapaciteit overtroffen wordt is dat een probleem, maar wees tenminste eerlijk tov een klant die toch een behoorlijk bedrag besteedt .
Gewoon een eerlijk antwoord ,das al zodat we weten waar we voor staan.
En zeggen dat alles vergeven is eens ge hem hebt omdat het zo een prachtauto is da vind ik er wel een beetje over.
Als ik tegen mijn klant zeg dat ik 2 maand later begin (bouwsector) maar dat het wel perfect afgewerkt zal zijn dan zou die zeggen ''begin op tijd en ook perfect afgewerkt''
Het is toch niet omdat het een mooie auto is da ze met uw voeten mogen spelen he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenJe hebt volledig gelijk we moeten al die zever nie weten van hoeveel ze kunnen leveren per jaar per land.
Gewoon een eerlijk antwoord ,das al zodat we weten waar we voor staan.
En zeggen dat alles vergeven is eens ge hem hebt omdat het zo een prachtauto is da vind ik er wel een beetje over.
Als ik tegen mijn klant zeg dat ik 2 maand later begin (bouwsector) maar dat het wel perfect afgewerkt zal zijn dan zou die zeggen ''begin op tijd en ook perfect afgewerkt''
Het is toch niet omdat het een mooie auto is da ze met uw voeten mogen spelen he
In uw sector ligt het natuurlijk een pak moeilijker, je kan moeilijk een huis voorzien voor 2 maanden.
Comment
-
Verleden week nog contact gehad met mijn dealer.
S5 besteld op 17/03/2008.
Voorloopige productie datum is nog steeds Week 27. Dat is begin Juli. (het jaar heeft hij wel niet vermeld maar veronderstel dat het 2008 is .
Nu, afwachten maar...... Bestelbon staat oktober/November
Grts.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenAls de garage in kwestie niet kan leveren in de beloofde levertermijn, dan is het aan die garage om te zorgen voor een fatsoenlijke naverkoopservice en haar klant in afwachting een vervangwagen te voorzien. Doet ze dat niet, dan schort er iets aan de service. Zoiets maakt het wachten er niet minder lang op, maar tenminste wél aangenamer want je blijft mobiel. En dan is zeggen dat "eens je hem hebt..." er helemaal niet over. Dit blijft een buitengewone wagen.
In uw sector ligt het natuurlijk een pak moeilijker, je kan moeilijk een huis voorzien voor 2 maanden.
Weet je wat het ergste is, ik heb 2 weken terug ene besteld en als ik dan tegen de verkoper zeg dat er volgens een forum veel leveringsproblemen zijn dan valt die uit de lucht.
Ofwel heb ik geluk en heb ik juist ene dealer in gans belgie die wel tijdig levert ofwel deed de verkoper alsof en weet hij goed genoeg dat alles niet vlot verloopt
Maar het blijft wel een buitengewone wagen, daar heb je gelijk in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WieMagHetWeten Bekijk BerichtenVerleden week nog contact gehad met mijn dealer.
S5 besteld op 17/03/2008.
Voorloopige productie datum is nog steeds Week 27. Dat is begin Juli. (het jaar heeft hij wel niet vermeld maar veronderstel dat het 2008 is .
Nu, afwachten maar...... Bestelbon staat oktober/November
Grts.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenDe lange levertijd op de A5 heeft niet zozeer te maken met productieproblemen, eerder de quota die bereikt zijn. Er is gewoon niet meer capaciteit.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenIk kan alle begrip opbrengen voor je situatie, maar ik kan alvast beloven dat die A5 met 3.0tdi je alles gaat laten vergeven eens je de gaspedaal indrukt...nu ga je me misschien niet geloven maar eens je hem hebt ben ik er haast zeker van.
-Mijn zomervakantie door Italie zal niet met een A5 zijn
-We bestelden hem met afneembare trekhaak om deze zomer met mijn zoon van 14 overal te lande fietstochtjes te maken... ( dat beloof ik hem nu al twee jaar: we wachten voor een trekhaak tot we een nieuwe auto hebben...)
-mijn familieauto zal maandag weg zijn
-dan kom ik waarschijnlijk de zomer door met een polo of zoiets...heeeeeeeeeeeel tof als je een snelle auto met alle comfort gewend bent....
-de porsche is geen optie meer om mijn zoon mee te nemen, tot vorig jaar kon ie achterin, nu niet meer.
-de fietsen van ons huis naar de weekendbestemming meenemen kan niet meer... (nu konden er nog twee binnenin met de achterbank plat...
Ik zal dit zeeeeeeeeker niet vergeten, het is een les die ik jammer genoeg zeer lang zal onthouden.
Enfin, maandag krijg ik telefoon van D'Ieteren, hebben ze beloofd. ik vraag me af wat ze te vertellen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenIk zal dit zeeeeeeeeker niet vergeten, het is een les die ik jammer genoeg zeer lang zal onthouden.
Enfin, maandag krijg ik telefoon van D'Ieteren, hebben ze beloofd. ik vraag me af wat ze te vertellen hebben.
Ik heb natuurlijk heel gemakkelijk spreken, maar in uw plaats had ik geannuleerd en me plotsklaps een E92 330d besteld. Zo eentje als Iceblue er één heeft... hoelang heeft 'ie erop moeten wachten, 1,5 maand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenZe mogen een heel deftige aanloopwagen voorzien, anders is het inderdaad maar schandalig. Ik vraag mij nog altijd af hoe ik bij zo'n k*t "premium" merk terecht gekomen ben. Nee, serieus, voor die paar keren dat ik bij een BMW dealer geweest ben, maakt niet uit dewelke, heb ik daar telkens een zeer correcte en degelijke service ervaren. Ook bij de verkoop kreeg ik daar altijd flinke kortingen, terwijl ik bij Audi met moeite iets heb kunnen verkrijgen. En dan bij hun service zijn het (van horen zeggen) ook niet de gemakkelijkste. Is er iets mis, dan is dat nogal dikwijls uw eigen fout. Nu hoop ik maar dat hun service op iets trekt, want tot dusver ben ik ook niet onder de indruk. Daar zijn ze wederom bij BMW precies allemaal veel flexibeler in.
Ik heb natuurlijk heel gemakkelijk spreken, maar in uw plaats had ik geannuleerd en me plotsklaps een E92 330d besteld. Zo eentje als Iceblue er één heeft... hoelang heeft 'ie erop moeten wachten, 1,5 maand?
Merci!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenDat zou er nog tekort aan zijn, wat ik wel weet is
-Mijn zomervakantie door Italie zal niet met een A5 zijn
-We bestelden hem met afneembare trekhaak om deze zomer met mijn zoon van 14 overal te lande fietstochtjes te maken... ( dat beloof ik hem nu al twee jaar: we wachten voor een trekhaak tot we een nieuwe auto hebben...)
-mijn familieauto zal maandag weg zijn
-dan kom ik waarschijnlijk de zomer door met een polo of zoiets...heeeeeeeeeeeel tof als je een snelle auto met alle comfort gewend bent....
-de porsche is geen optie meer om mijn zoon mee te nemen, tot vorig jaar kon ie achterin, nu niet meer.
-de fietsen van ons huis naar de weekendbestemming meenemen kan niet meer... (nu konden er nog twee binnenin met de achterbank plat...
Ik zal dit zeeeeeeeeker niet vergeten, het is een les die ik jammer genoeg zeer lang zal onthouden.
Enfin, maandag krijg ik telefoon van D'Ieteren, hebben ze beloofd. ik vraag me af wat ze te vertellen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenZe mogen een heel deftige aanloopwagen voorzien, anders is het inderdaad maar schandalig. Ik vraag mij nog altijd af hoe ik bij zo'n k*t "premium" merk terecht gekomen ben. Nee, serieus, voor die paar keren dat ik bij een BMW dealer geweest ben, maakt niet uit dewelke, heb ik daar telkens een zeer correcte en degelijke service ervaren. Ook bij de verkoop kreeg ik daar altijd flinke kortingen, terwijl ik bij Audi met moeite iets heb kunnen verkrijgen. En dan bij hun service zijn het (van horen zeggen) ook niet de gemakkelijkste. Is er iets mis, dan is dat nogal dikwijls uw eigen fout. Nu hoop ik maar dat hun service op iets trekt, want tot dusver ben ik ook niet onder de indruk. Daar zijn ze wederom bij BMW precies allemaal veel flexibeler in.
Ik heb natuurlijk heel gemakkelijk spreken, maar in uw plaats had ik geannuleerd en me plotsklaps een E92 330d besteld. Zo eentje als Iceblue er één heeft... hoelang heeft 'ie erop moeten wachten, 1,5 maand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenOk kan goed zijn, maar A5 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> E92
Al is dat allemaal goesting en smaak natuurlijk. Maar een A5 lijkt gewoon een klasse of 2 hoger te staan.
't Hangt er ook maar vanaf waarmee je vergelijkt en wat je van de auto verlangt. Elke e92 is RWD, niet elke A5 heeft de Quattro... en daarmee verkrijg je wel wat karakterverschillen. Als je comfort zoekt, dan ga je de ene richting uit, zoek je sportiviteit, dan neigt het al snel naar de andere te gaan. Bij nogal veel varianten heb je bij BMW ook de betere koop (en snellere levering ), ik beschouw ze (denk ik toch terecht) als gelijkwaardig.
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenWat vind jij van de bochtendynamiek? Voelt hij echt zwaar aan? Hoe zit het met onderstuur/overstuur?
Merci!
M'n A5 is meestal perfect neutraal. In natte omstandigheden kan je spelen met overstuur, zo'n TDI braakt genoeg koppel uit om zelfs de achterkant van een Audi te kunnen zetten. Onderstuur kom ik zelden tegen, ik vertoef dan ook meestal op wegen waar de snelheid toch altijd hoog genoeg ligt, en dan moet je al heel zot gaan doen om met de snuit voorwaarts te schuiven.
't Enige wat voor mij gewenning vroeg was de besturing, bij mijn vorige auto was die veel directer. Je hebt er voor- en tegenstanders van, ik prefereer toch nog altijd een iets directer stuurwiel. Via het stuur zou je bijvoorbeeld ook de indruk kunnen krijgen dat de auto zwaar is. Had Audi nog wat meer de dynamische kaart getrokken, dan hadden ze mij wel heel content kunnen maken. Een iets dikker stuurwiel a la BMW, en een besturing ... a la BMW, 't is maar een idee?
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenEen BMW is geen AUDI.Heb ooit een BMW E 46 320d 136pk gehad na een AUDI A4 1.9 TDI 110 pk.Gevolg 10 maand ergernis voor ik hem heb buitengegooid en terug een AUDI heb gekocht.Heb mijn lesje wel geleerd nooit meer BMW.Opgelet wil hiermee niet zeggen dat dit een slechte wagen was maar ben wat ik noem een AUDI rijder zoals mijn schoonvader een BMW rijder is,hij rijdt nu eenmaal ook niet graag met een AUDI.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenWe weten dat gij door een Audi brilleke kijkt.
't Hangt er ook maar vanaf waarmee je vergelijkt en wat je van de auto verlangt. Elke e92 is RWD, niet elke A5 heeft de Quattro... en daarmee verkrijg je wel wat karakterverschillen. Als je comfort zoekt, dan ga je de ene richting uit, zoek je sportiviteit, dan neigt het al snel naar de andere te gaan. Bij nogal veel varianten heb je bij BMW ook de betere koop (en snellere levering ), ik beschouw ze (denk ik toch terecht) als gelijkwaardig.
Héél tevreden van. Op -en afritten worden al met zo'n snelheden genomen, dat het voor mij soms al beangstigend wordt. Ik denk dat de Quattro A5 best hoog scoort wat bochtsnelheden betreft, op klaverblaadjes rijd je erg veel uit je achteruitkijkspiegels. En het zou maar onverantwoord zijn mocht je tegen vergelijkbaar materiaal op de openbare weg gaan scheuren.
M'n A5 is meestal perfect neutraal. In natte omstandigheden kan je spelen met overstuur, zo'n TDI braakt genoeg koppel uit om zelfs de achterkant van een Audi te kunnen zetten. Onderstuur kom ik zelden tegen, ik vertoef dan ook meestal op wegen waar de snelheid toch altijd hoog genoeg ligt, en dan moet je al heel zot gaan doen om met de snuit voorwaarts te schuiven.
't Enige wat voor mij gewenning vroeg was de besturing, bij mijn vorige auto was die veel directer. Je hebt er voor- en tegenstanders van, ik prefereer toch nog altijd een iets directer stuurwiel. Via het stuur zou je bijvoorbeeld ook de indruk kunnen krijgen dat de auto zwaar is. Had Audi nog wat meer de dynamische kaart getrokken, dan hadden ze mij wel heel content kunnen maken. Een iets dikker stuurwiel a la BMW, en een besturing ... a la BMW, 't is maar een idee?
Ik zou niet veralgemenen. Indien een Audi R8 zou sturen als een A6, dan zou dat al geen succes geweest zijn eh. En let op, zo'n A5 Quattro is meer BMW dan dat een Audi ooit geweest is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichtenik vind het vooral iets te licht bij lage snelheden of als je stil staat aan een kruispunt. Dan lijkt het echt alsof er maar een draadje aan het stuur hangt in plaats van de vooras. Eénmaal je voldoende gas geeft, wordt de besturing een pak zwaarder, en kan je aal bochtjes nemen beginnen :-).
Op dit moment ben ik dat al zo gewoon, dat het niet meer opvalt. In het begin daarentegen... vond ik het ook niet zo geslaagd (hoewel het handig is bij stadsverkeer). Ideaal zou zijn dat je het zelf kon in -/uitschakelen, automatisch of manueel. Twee opties zou ik nog willen, dit, en de DSG-bak.
Comment
Comment