Oorspronkelijk geplaatst door jaggy
Bekijk Berichten
Misschien net omdat er bij onze importeur niet wordt gehandeld naar de klant toe zoals Audi Duitsland dat zou willen (want nogmaals: als je naleest op Duitse fora lees je zo goed als géén andere berichten dan dat Audi ginder zéér tolerant en klantvriendelijk is, iets wat ze na het débacle met de eerste TT goed (en hard) hebben geleerd), dat er ook minder inschikkelijk gedaan wordt naar onze importeur toe. Misschien krijgt 'ie, tegen de verwachtingen in, geen extra auto's bovenop de reeds toegezegd (terwijl 'ie daar bij 't toekennen van leveringsdata wel rekening mee had gehouden), wie weet?
Trouwens, ik ben er rotsvast van overtuigd dat je met een gebundelde klacht (dus verschillende klanten die eenzelfde probleem hebben) zéér zeker gehoor én gepaste reactie zal krijgen bij Audi Duitsland, zelfs al passeer je onze importeur. Misschien zal men in Duitsland eerst de dialoog hier ter plaatse proberen te stimuleren, maar als het nodig is zal Audi zeer zeker z'n imago beschermen en z'n verantwoordelijkheid nemen. Als je ziet hoe weinig weerstand Audi Duitsland in de voorbije jaren bood tegen gebundelde klachten van Duitse Audi-klanten, dan bewijst dat zeer zeker dat Audi bewust en behoedzaam omspringt met z'n klant en z'n eigen imago.
Uiteraard zullen ze ten aanzien van vertraagde leveringen ingevolge tekort aan productiecapaciteit niet meteen een oplossing kunnen bieden. Ze dienen zich te houden aan de quota die zijn toegekend aan de verschillende markten, dus zonder extra productie kunnen ze een bepaalde markt niet sneller bedienen zonder een andere markt te duvelen, en dat is nou net wat ze écht niet gaan doen.
Maar 't is inderdaad wel zo dat blijkt dat er op bepaalde markten sneller leveringen komen dan bij ons. En dat zijn ook kleine landen, zoals Nederland b.v. Het argument "enkel de States en Duitsland zelf krijgen voorrang" houdt dus geen steek, 't probleem zit 'm gewoon in 't verdelen van de voorhanden zijnde productie (wat ook wordt beïnvloed door de onderhandelingen tussen de importeur en de constructeur), en de daarop volgende communicatie van die importeur naar z'n dealers en de klanten toe. En net bij dat laatste loopt het hier in ons kleine Belgenlandje mank.
Comment