Fak, ik ga echt slapen nu. Morgen tussen de defects op het werk wel eens komen kijken
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenJa maar dan komen we altijd op hetzelfde als ze niet kunnen leveren moeten ze dat zeggen en een juiste datum geven en niet rond de pot draaien
Bij Beltar lijkt de dealer mij de minste schuld van allemaal te treffen, tenzij de dealer al veel langer zwart op wit werd meegedeeld dat de auto véél later zou komen ... maar zoiets ga je m.i. nooit kunnen bewijzen.
Iets anders ivm. het geval van Beltars A5 : die 14 dagen delay van de bestelling bij Audi Duitsland, is GEEN fout van de dealer (immers de bestelling is in 't systeem ingevoerd begin december), maar een fout van de importeur. Die moet de binnenkomende bestellingen toekennen aan de slots die aan hem zijn toegekend, en de bestelling vertalen naar Audi Duitsland toe. Als de bestelling dus 2 weken later in Duitsland is aangekomen dan 'ie bij de dealer hier in België is opgegeven, dan ligt de vertraging in Brussel en nergens anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenMoeten wij dan audi op de hoogte brengen of de dealer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenMoeten wij dan audi op de hoogte brengen of de dealer?
Voor de tiende keer : 1) samenzitten met je dealer en polsen wat 'ie voor jou kan doen + zoveel mogelijk info vergaren, 2) indien gegrond een klacht indienen bij D'Ieteren (zal niks opleveren, dat kan ik je nu al vertellen, die classeren dat daar zo goed als verticaal). En als je écht troubles wil maken, dan ga je, eventueel samen met je dealer (want D'Ieteren zal écht niet helpen op dat vlak, aangezien zij de beschuldigde zullen zijn ), een sterk dossier moeten samenstellen om te gaan klagen in Duitsland waarom er hier, in tegenstelling tot in de andere landen, zoveel uitgesteld wordt. Waarschijnlijk zullen ze je daarvoor terugwijzen naar de importeur hier (D'Ieteren dus), en daarmee zal jammer genoeg de kous af zijn.
Geloof me : D'Ieteren staat, al zullen ze dat natuurlijk niet graag horen en misschien hier wel effe proberen te komen ontkrachten, gekend voor z'n weinig klantvriendelijke houding in zo'n zaken, en is al jaren overduidelijk énkel met z'n eigen portemonnaie bezig.
Slaap er 'es een nachtje over, en vergeet vooral niet te beseffen dat jij zelf nog geen uitstel van levering kreeg. Dus eigenlijk heb jij op vandaag nog helemaal geen probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGe waart er BIJNA !
Stap naar Audi, en als ge uw dossier deftig hebt voorbereid, dan gaat ge daar méér dan afdoende gehoor vinden. 't Zou niet de eerste keer zijn dat gebundelde krachten omheen de importeur rechtstreeks naar de constructeur worden gebracht, en daar zonder problemen gehoor vinden én een oplossing krijgen.
Wat houdt jou tegen?
Vandaar : schiet op diegenen die jouw nadelige situatie bewerkstelligden of weigeren op te lossen. Dat is in eerste instantie jouw dealer : als 'ie incorrecte beloftes maakte inzake leveringstermijn, en je kan dat bewijzen, dan hangt 'ie. Lukt dat niet, dan kan je een stap verder, bij de importeur. Ik geef je op een presenteerblaadje dat je hier in België quasi zeker geen gehoor zal vinden, maar je moét 't proberen uiteraard (en documenteer alles goed). Lukt dat niet, dan kan je rechtstreeks naar het merk stappen, en ik garandeer je dat je, als je een compleet dossier met voldoende stavingsstukken van het probleem indient, goed en correct bediend zal worden.
Pas indien dat laatste geval géén bewaarheid wordt, mag je de schuld ook op Audi zelf afschuiven. Anders niet.
Doe je dat wel, dat vind ik (no personal offence intended) getuigen van een zeer kortzichtige visie. En ja, ik heb begrip voor de irritatie die het lange wachten met zich meebrengt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenHet is mss een werk van lange adem, maar je doet best zoals gTa al eens heeft neergepend hier. Je zorgt voor een mooi en sterk dossier en je stapt er mee naar je dealer. Je legt uit wat jij van dit alles denkt om een vriendelijke manier en je vraagt hem wat hij daar gaat aan doen. Indien nodig zet je al wat druk door te zeggen dat je anders het hoger gaat zoeken. Als dat nodig is, dan doe je dat gewoon. En indien D'Ieteren dan ook dat extra duwtje nodig heeft dan kan je nog verder gaan. Niet onmiddellijk op het hoogste niveau gaan roepen en tieren, want die gaan u toch naar uw dealer sturen in eerste instantie. Maar als je kan voorleggen welke stappen je ondernomen hebt en wat ze maar voor u gedaan hebben, dan gaan ze zeker uw dossier behandelen. Audi heeft een goede naam hoog te houden, en terechte klachten over hun importeurs zal hun zeker niet onverschillig laten.
Identiek dezelfde handelswijze bij b.v. een garantie-claim, of een verzoek tot deelname in de kosten voor 'n defect dat buiten de garantieperiode viel maar duidelijk wel een gebrek is aan het product (zoals b.v. vaak stukgaande turbo's bij bepaalde BMW-motoren -> zelfs buiten de garantieperiode nam BMW dan een deel van de kosten voor zich omdat er teveel gevallen waren om nog van een toevalligheid te kunnen spreken).
Eerst vragen aan de dealer -> als 't overduidelijk garantie of een gebrek in de zaak is, kan hij onder garantie herstellen en zullen de kosten die hij maakte (onderdelen + manuren) door de importeur/constructeur worden terugbetaald (immers garantie wordt gegeven door de constructeur, niet door de dealer). Als de dealer weigert omdat het buiten de normale garantiegevallen valt, zal de importeur of de constructeur zelf een onderzoek instellen, en desgevallend instemmen met een (gedeeltelijke) tussenkomst.
Meteen naar de hoogste instantie lopen om te gaan klagen heeft geen zin, dat is nooit zo. Meteen met je geschilletje van 200 EUR (burenruzie) naar de Cassatierechter stappen is ook totaal onmogelijk én nutteloos. Of met een parkeerticketje meteen naar de bureau van de commissaris stappen omdat je niet akkoord bent, zal ook niks opleveren omdat hij zo'n zaken niet regelt, maar z'n parkeerdienst onder 'm wel. Toch duidelijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenHier zegt ge zelf om naar audi te stappen
Ja, daar zei ik om naar Audi te stappen, in de veronderstelling dat hier alle middelen om een oplossing te krijgen, al waren uitgeput. Vandaar de "als ge een deftig dossier hebt voorbereid" -> daarmee bedoelde ik dus (onder andere) dat ge gaat moeten aantonen dat ge hier al geprobeerd hebt om via de juiste wegen een oplossing te vinden, maar dat dat faalde. Als ge zoiets niét aantoont in je dossier, dan is dat alles behalve een "deftig dossier" hè. Ik dacht dat zoiets wel duidelijk zou zijn.
*zucht*
Geef het op, en ga er een nachtje over slapen, Jaggy. Morgen gaat 't mooi weer zijn, vele sjans dat 't dan wel plots duidelijk is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten*zucht*
Voor de tiende keer : 1) samenzitten met je dealer en polsen wat 'ie voor jou kan doen + zoveel mogelijk info vergaren, 2) indien gegrond een klacht indienen bij D'Ieteren (zal niks opleveren, dat kan ik je nu al vertellen, die classeren dat daar zo goed als verticaal). En als je écht troubles wil maken, dan ga je, eventueel samen met je dealer (want D'Ieteren zal écht niet helpen op dat vlak, aangezien zij de beschuldigde zullen zijn ), een sterk dossier moeten samenstellen om te gaan klagen in Duitsland waarom er hier, in tegenstelling tot in de andere landen, zoveel uitgesteld wordt. Waarschijnlijk zullen ze je daarvoor terugwijzen naar de importeur hier (D'Ieteren dus), en daarmee zal jammer genoeg de kous af zijn.
Geloof me : D'Ieteren staat, al zullen ze dat natuurlijk niet graag horen en misschien hier wel effe proberen te komen ontkrachten, gekend voor z'n weinig klantvriendelijke houding in zo'n zaken, en is al jaren overduidelijk énkel met z'n eigen portemonnaie bezig.
Slaap er 'es een nachtje over, en vergeet vooral niet te beseffen dat jij zelf nog geen uitstel van levering kreeg. Dus eigenlijk heb jij op vandaag nog helemaal geen probleem.
Maarja we zullen niet overeen komen denk ik en beter wa leuker nieuws op de forum zetten anders blijven we bezig.
Moet er om half zeven uit dus ik kap ermee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEn nu meen ik het, tot morgen ofzo
En om alles weer op 't rechte pad te krijgen :
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenDit is het laatste, als er dan toch een sterk dossier moet zijn om audi wakker te schudden zou het toch niet slecht zijn moesten alle dealers samen een klacht indien bij audi over de levertijden ipv dat elke klant zich daar mee moet bezig houden.
Comment
-
Goeiemorgend
En dealers gaan niet graag tegen D'Ieteren in, die hebben zowat alles te zeggen wat betreft VAG in België M'n nonkel had een simpele Seat garage, met een toonzaal voor 2 wagens. De rest had hij nodig als werkruimte. D'Ieteren kwam 2 jaar terug aanzetten dat een toonzaal minstens x m² moest zijn om nog wagens MOGEN te verkopen. Heeft hij zwaar moeten investeren in een grotere toonzaal, moeten inleveren op werkruimte en ondertussen is hij gestopt, hij kon die grote investering eigenlijk helemaal niet bekostigen en heeft na te grote kosten de handdoek in de ring moeten gooien. D'Ieteren hun wil is wet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenDoen die problemen zich enkel voor bij de levering van de A5 of ook nog bij andere Audi modellen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenD'Ieteren hun wil is wet.
En dat is trouwens bij andere merken niet anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEerlijk gezegd vind ik de nieuwe richtlijn inzake showroom voor Audi (in België) wél een goeie zaak. Wou Audi echt helemaal mee, dan moesten die auto's écht wel weg uit de soms miezerige VW-showroomkes die ons land tot voor kort rijk was. Aparte showroom, investeren dus in uitstraling ... ik ben 't er niet oneens mee, eigenlijk. Het imago dat een Audi showroom nu uitstraalt is toch 100 keer beter dan vroeger, toen een A3 en een A4 gepropt tussen het halve VW-gamma gepropt stonden in een oudere showroom ergens ten lande?
En dat is trouwens bij andere merken niet anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtenidd,ik vind de showrooms van Audi verdelers echt niet knap in vergelijking met die van BMW.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDat is hier in onze streek toch niet écht meer het geval. De Audi-garages in Deerlijk en Tielt, b.v., zijn echt schitterend mooi, en kunnen de vergelijking met de showrooms van de BMW-dealers hier in de buurt eigenlijk redelijk goed aan.
Terwijl dat bijvoorbeeld Jorssen in Aartselaar een mega knap complex is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenNog eens over hetezelfde:
Auto besteld op 4/12/07
Audi zegt dat de bestelling maar op 21/12 bij D'Ieteren gebeurd is.
De garage beweert dat dat onmogelijk is...
Ik zag de 2e week van december met mijn eigen ogen dat er stond: productieweek 8 (leveren 12)
In januari was het plots productieweek 14 leveren week 18
nu sedert giteren is het officieel productieweek 36 !!!!
Dat maakt dat ik de auto slechts ten vroegste na tien maanden krijg....
En bovenal, iedereen vindt dat iets waar je je niet moet over enerveren...
Ik zit wel sedert gisteren zonder familieauto...
Comment
Comment