Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
    http://www.audi.de/audi/de/de2/BK/be...ferzeiten.html
    blijkbaar in duitsland nu ook vertraging op A5
    niks van geloven, ook in Duitsland zijn er nu al levertijden tot januari 2009 bij de A5
    normaal echter 3 a 4 maand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
      Stomme vraag, en kzal het antwoord wel nooit weten, ma kvraag me af of ik al es erges gespot ben door iemand van dees forum
      Hangt ervan af of je recent (week geleden ongeveer) op de A12 voorbijgestoken werd door een zilveren A5 (XWP-xxx)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Hangt ervan af of je recent (week geleden ongeveer) op de A12 voorbijgestoken werd door een zilveren A5 (XWP-xxx)?
        Het nut van de kruisjes in je nummerplaat ontgaat me....ze is duidelijk te lezen in je avatar

Comment

• Audi A5

Ik besef dat ik velen zal bruskeren met wat volgt, maar het moet gezegd. Als inleiding (om de bittere pil wat te verzachten) kan ik stellen dat de A5 een bijzonder mooie wagen is. De achterkant vind ik wel wat te gestompt (vooral opvallend als je er achter rijdt) en uiteraard gecopieerd van de BMW3 Coupe wat hun volgste recht is, maar wat me het meest tegenvalt bij Audi is het gevaar dat je loopt dat ze je een wagen oplappen van bedenkelijke kwaliteit en later doen alsof kwaliteitsgebreken d'office bij hen niet voorkomen en hen dus geen enkele schuld treft. Ik heb 2 weken na mijn klacht bij D'Ieteren nog steeds geen respons gehad (Audi A3 met gebarsten culasse - let wel: dit is niet gelijk aan een stukgereden join de culasse, wat veroorzaakt kan worden door te snel in de toeren te gaan met een koude motor - kostprijs: 2000 euro) en in de Audi-garage wisten ze initieel zelfs niet eens wat het mankement was (ik ben op basis van de symptomen zelf - door op internet te gaan surfen - er achter gekomen dat het aan de koppakking of culasse zou liggen) en nadien bleven ze erbij dat Audi geen enkele blaam treft. Ik ben ervan overtuigd dat Audi nog steeds met zware problemen te kampen heeft (vooral die Multritonics blijven een zorgenkind - zelfs volgens Audi-mensen!) en de uitlopende productietijd van de A5 is ook geen geruststelling (de verleiding is immers groot om toch maar wagens met vermoedelijke mankementjes de fabriek uit te sturen...). Mijn mening (na een testrit met de BMW 3 Coupe en enkele maanden terug met de A5) staat nu onherroepelijk vast: het wordt de BMW 3 Coupe. En bij Audi zien ze me nooit meer terug (ben er 36 en koop om de 5 jaar een nieuwe wagen, voorlopig alsmaar een klasse hoger, dus Audi kan uitrekenen wat ze verliezen). Ik hoop ten stelligste dat jullie niet de Audi-experience ervaren waar ik mee geconfronteerd ben, maar een verwittigd man is er 2 waard...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
            Ik besef dat ik velen zal bruskeren met wat volgt, maar het moet gezegd. Als inleiding (om de bittere pil wat te verzachten) kan ik stellen dat de A5 een bijzonder mooie wagen is. De achterkant vind ik wel wat te gestompt (vooral opvallend als je er achter rijdt) en uiteraard gecopieerd van de BMW3 Coupe wat hun volgste recht is, maar wat me het meest tegenvalt bij Audi is het gevaar dat je loopt dat ze je een wagen oplappen van bedenkelijke kwaliteit en later doen alsof kwaliteitsgebreken d'office bij hen niet voorkomen en hen dus geen enkele schuld treft. Ik heb 2 weken na mijn klacht bij D'Ieteren nog steeds geen respons gehad (Audi A3 met gebarsten culasse - let wel: dit is niet gelijk aan een stukgereden join de culasse, wat veroorzaakt kan worden door te snel in de toeren te gaan met een koude motor - kostprijs: 2000 euro) en in de Audi-garage wisten ze initieel zelfs niet eens wat het mankement was (ik ben op basis van de symptomen zelf - door op internet te gaan surfen - er achter gekomen dat het aan de koppakking of culasse zou liggen) en nadien bleven ze erbij dat Audi geen enkele blaam treft. Ik ben ervan overtuigd dat Audi nog steeds met zware problemen te kampen heeft (vooral die Multritonics blijven een zorgenkind - zelfs volgens Audi-mensen!) en de uitlopende productietijd van de A5 is ook geen geruststelling (de verleiding is immers groot om toch maar wagens met vermoedelijke mankementjes de fabriek uit te sturen...). Mijn mening (na een testrit met de BMW 3 Coupe en enkele maanden terug met de A5) staat nu onherroepelijk vast: het wordt de BMW 3 Coupe. En bij Audi zien ze me nooit meer terug (ben er 36 en koop om de 5 jaar een nieuwe wagen, voorlopig alsmaar een klasse hoger, dus Audi kan uitrekenen wat ze verliezen). Ik hoop ten stelligste dat jullie niet de Audi-experience ervaren waar ik mee geconfronteerd ben, maar een verwittigd man is er 2 waard...

Veel chance bij BMW zou ik zeggen !
            Denk maar niet dat er bij BMW géén problemen zijn of zullen komen....
            Sintruin till I die

Comment

• Verschrikkelijk spijtig om te horen.
              Ik kan alleen maar zeggen dat wij nog nooit problemen hebben gehad met onze Audi's. Zijn dus ook met z'n allen thuis verknocht aan het merk

Comment

• Ieder merk zal z'n problemen wel hebben. Zeker jonge modellen vertonen bijna altijd 'kinderziektes'. Zo heeft ook onze 335i al 2 weken na mekaar bij de verdeler gestaan. Jij hebt nu pech gehad bij Audi, net als anderen ook al wel pech gehad hebben bij BMW, Mercedes of eender welk merk.

Wat die vertraagde levering betreft heb ik een andere mening. Hier vind ik wel dat Audi een grote fout maakt. Dat een wagen een lange leveringstermijn heeft kan altijd zijn, maar een leveringstermijn niet nakomen en deze maandenlang vertragen, dat kan in mijn ogen niet.

Ik ben van mening dat je zowel bij de Audi A5 als bij de BMW 3 coupé een schitterende wagen koopt.

Ik wens je alleszins veel succes met de aankoop met je volgende wagen...
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
                  Het nut van de kruisjes in je nummerplaat ontgaat me....ze is duidelijk te lezen in je avatar
                  Potvolkoffie zeg.
                  Goh, geen reden eigenlijk, als ik auto's spot, kijk ik meestal naar de letters, niet de cijfers die erop volgen. BTW, Google de nr plaat maar eens, en je komt mooi uit op een pagina van dit forum waar de cijfers er bijstaan. Google powa!

Comment

Bij ons thuis zijn de laatste jaren drie audi's gepasseerd, en geen enkele heeft een probleem gehad dat niet te wijten was aan gewone slijtage. De grootste kost die we al gehad hebben waren de remblokjes en schijven die moesten vervangen worden (na 150.000 km met een A6 2.5 tdi) .
                    Onze A5 was tot op de dag op tijd geleverd, en zelfs met een mooie korting -leasing: 11 %-(terwijl ze bij bmw toen we informeerden naar een X5 zeiden "er is te veel vraag naar, we geven geen kortingen").
                    Elk merk zal wel eens probleempjes kennen, jij hebt nu de pech gehad een audi te hebben gehad die op een 'blauwe maandag' gemaakt is.

veel succes met de bmw, hopelijk heb je daarmee meer geluk...

Comment

Ik besef dat ik velen zal bruskeren met wat volgt, maar het moet gezegd. Als inleiding (om de bittere pil wat te verzachten) kan ik stellen dat de A5 een bijzonder mooie wagen is. De achterkant vind ik wel wat te gestompt (vooral opvallend als je er achter rijdt) en uiteraard gecopieerd van de BMW3 Coupe wat hun volgste recht is, ...

Daar wil ik toch even op in gaan, de rest van de post is persoonlijke ervaring.

Audi lanceerde de Audi Nuvolari Concept car in 2003, lang voor er nog maar iets geweten was van de BMW 3 Coupé (E92)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Ieder merk zal z'n problemen wel hebben. Zeker jonge modellen vertonen bijna altijd 'kinderziektes'. Zo heeft ook onze 335i al 2 weken na mekaar bij de verdeler gestaan. Jij hebt nu pech gehad bij Audi, net als anderen ook al wel pech gehad hebben bij BMW, Mercedes of eender welk merk.

Wat die vertraagde levering betreft heb ik een andere mening. Hier vind ik wel dat Audi een grote fout maakt. Dat een wagen een lange leveringstermijn heeft kan altijd zijn, maar een leveringstermijn niet nakomen en deze maandenlang vertragen, dat kan in mijn ogen niet.

Ik ben van mening dat je zowel bij de Audi A5 als bij de BMW 3 coupé een schitterende wagen koopt.

Ik wens je alleszins veel succes met de aankoop met je volgende wagen...
                        Niet opnieuw hé .. Moeten we het hele D'Ieteren verhaal nog eens uit de doeken doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Niet opnieuw hé .. Moeten we het hele D'Ieteren verhaal nog eens uit de doeken doen?
                          Toch efkes surfen op duitse forums... Die audi's worden daar niet via D'Ieteren geleverd en zijn ook veeeeeeeeel later dan beloofd, maar wel nog veeeeeeeeeeel sneller dan in Belgie.

Comment

• Ik surf ook op Duitse fora's, daar is het effectief omwille van problemen die ze hebben en niet omwille van loze beloftes. Plus dat de meeste daar toch wel op een voorbeeldige manier zelf verwittigd geweest zijn van het leveringsprobleem, en niet zoals bij D'Ieteren dat je er meestal zelf moet achter horen hoe het nu zit. Kleine nuance

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Ik surf ook op Duitse fora's, daar is het effectief omwille van problemen die ze hebben en niet omwille van loze beloftes. Plus dat de meeste daar toch wel op een voorbeeldige manier zelf verwittigd geweest zijn van het leveringsprobleem, en niet zoals bij D'Ieteren dat je er meestal zelf moet achter horen hoe het nu zit. Kleine nuance
                              volledig akkoord!

Comment

• Productieweek 19, staat nog steeds P week 19, nog geen nieuws wanneer op transport

Comment

• Ik zou toch wel graag eens willen weten hoe de motor van een 3,2l versie zingt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                                    Ik zou toch wel graag eens willen weten hoe de motor van een 3,2l versie zingt?
                                    Ik heb het zelf gevonden.....cooooollll....

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Ben is op de site van BMW naar de 3 coupe gaan kijken.
                                      Het is natuurlijk niet gemakkelijk om de prijs te vergelijken met al die opties en packs maar ik heb toch de indruk dat de BMW een 5 a 6000 euro goedkoper is.
                                      Of ben ik mis?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                                        Ik heb het zelf gevonden.....cooooollll....

http://www.youtube.com/watch?v=-p7H_QrMt_c
                                        staat in de garage, moet hij niet buiten staan voor de juiste sound

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                          Ben is op de site van BMW naar de 3 coupe gaan kijken.
                                          Het is natuurlijk niet gemakkelijk om de prijs te vergelijken met al die opties en packs maar ik heb toch de indruk dat de BMW een 5 a 6000 euro goedkoper is.
                                          Of ben ik mis?
                                          Welke auto's vergelijk je nu?

Neem nu een 330d, die is wel wat goedkoper, zeker als je hem in een fiscaal vriendelijke 211pk neemt. Vergeet ook niet dat je bij BMW als particulier doorgaans vlotjes korting krijgt (los van leasingvoordelen die beide merken aanbieden). Dus ik zou durven beamen dat de BMW goedkoper is.

'k Heb de oefening nog niet gemaakt, 'k ga dat dadelijk eens doen. 't Is waarschijnlijk niet eens vergezocht om de 3.0TDI te vergelijken met een 335d ipv een 330d (met BIV en dealerkorting in het achterhoofd).

Comment

Working...
                                          X