Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    De S-klasse en de 3' Coupé zijn toch wel erg verschillende wagens.

Laat ons alleszins weten wat het geworden is, en wat je bevindingen zijn.
    Hij schrijft C-klasse

Dus dan kom je wel in de buurt van een 3 coupé, al zal die laatste wel iets kleiner zijn.

Comment

Ik snap het wel hoor. Wist wel niet dat die dingen zo noemen.
      Werken die dingen eigenlijk constant, of kan je die ook afzetten?

Beta, je kan 'die dingen' ook afzetten, maar enkel via het centrale besturingssysteem/MMI

Als je de lichten 'afzet' blijven 'die dingen' gewoon branden. Enkel vooraan, achteraan schiet enkel in actie als de dimlichten worden geactiveerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk Berichten
        ik begrijp die merkenliefde niet...

denk je echt dat die merkenliefde wederzijds is ? ze willen alleen maar je geld hoor...

soit, je kunt idd een voorkeur hebben maar zeggen dat bijvoorbeeld een A5 beter is dan een 3 coupé of andersom is bullshit.... beiden hebben voor- en nadelen... maar geloof me, als je pakt een A5 3.0tdi quattro koopt of een 3 coupé 3.0d, dan heb je sowieso wel een dijk van een auto hoor...
        de rest is smaken.. et les gouts ne se discuttent pas....

ik heb ook wel een beetje voorliefde voor een merk maar uiteindelijk wegen bij mij budget, levertijd en testen door... en indien dan nog steeds weinig verschil... ja dan wint de voorliefde het maar anders...

daarom had ik een C320cdi 4matic besteld... niet omdat ik die zo wauw vindt maar omdat ze gewoon een korting gaven waar de anderen niet aan konden tippen...

ondertussen is het mogelijk dat die bestelling misschien gaat geannuleerd worden wegen uitstel levering... en dus heb ik gaan informeren naar 335i of d met leveringen voor juli !!!!

ik ga dinsdag testen... en ja een A5 zou ik ook graag hebben maar niet die wachttijden en uit stock is er ni veel (en sowieso geen automaat)
        Als er 1 ding is waar ik wel niet naar kijk dan is het levertijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw:) Bekijk Berichten
          Hij schrijft C-klasse

Dus dan kom je wel in de buurt van een 3 coupé, al zal die laatste wel iets kleiner zijn.
          Huh?? Heb ik me nu so mislezen, of werd dat op het laatste moment nog aangepast?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
            Beta, je kan 'die dingen' ook afzetten, maar enkel via het centrale besturingssysteem/MMI

Als je de lichten 'afzet' blijven 'die dingen' gewoon branden. Enkel vooraan, achteraan schiet enkel in actie als de dimlichten worden geactiveerd.
            Dus standaard staan die aan, maar je kan ze desgewenst afzetten via de MMI? Zo heb ik het toch begrepen. Je tekst is niet 100 % duidelijk.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Dus standaard staan die aan, maar je kan ze desgewenst afzetten via de MMI? Zo heb ik het toch begrepen. Je tekst is niet 100 % duidelijk.
              Jep, als je wil kan je ze afzetten.

Vanaf je de motor doet starten, branden de LED's zónder de lichten achteraan. Je kan dit uitzetten via het MMI systeem en dan brandt er niets. Als je dan de standlichten aanzet, branden de LED's én de lichten achteraan.

Snapte het ook niet direct, maar hopelijk is het nu duidelijk(er)..

Comment

• nog een leuk weetje over de lichten op een A5:

de coming en leaving home functie werkt enkel als je de lichtschakelaar op auto zet. (daar hebben wij een tijdje achter zitten zoeken) de lengte van het branden kan je in de mmi aanpassen. Maar wat mij het meeste verbaasde, is dat vooraan de mistlichtjes aan blijven en niet de leds.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                  Beste Logic, ik zal deze avond wat foto's posten, maar die afneembare trekhaak is helemaal niet meer zichtbaar als die eraf is. Noppes en niks ... zeer mooi gedaan.
                  Dat wist ik niet! Ik heb tot nu toe daarvan enkel een afbeelding gezien waar je nog steeds de stekkerdoos onder de achterbumper zag...
                  Als je er werkelijk niks van ziet, dan is het een interessant optie, ik kijk alvast uit naar die foto's.

Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                  de coming en leaving home functie werkt enkel als je de lichtschakelaar op auto zet. (daar hebben wij een tijdje achter zitten zoeken) de lengte van het branden kan je in de mmi aanpassen. Maar wat mij het meeste verbaasde, is dat vooraan de mistlichtjes aan blijven en niet de leds.
                  Hoppa, weer een verschil met de mijne. De LED's branden samen met de mistlichten. Dat is toevallig toch niet instelbaar in het MMI eh? If not, ben ik die feature straks na de softwareupdate kwijt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                    Jep, als je wil kan je ze afzetten.

Vanaf je de motor doet starten, branden de LED's zónder de lichten achteraan. Je kan dit uitzetten via het MMI systeem en dan brandt er niets. Als je dan de standlichten aanzet, branden de LED's én de lichten achteraan.

Snapte het ook niet direct, maar hopelijk is het nu duidelijk(er)..
                    Ja hoor.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Volgens deze folder met "opties" voor de A5 kan je de trekhaak eraf halen, en de stekkerdoos laten wegklappen (dus onzichtbaar).

(btw, die spoiler en diffusor in deze folder -> )

De manier waarom de lichten werken zou je kunnen aanpassen met zo'n VAG-COM.
                      Zoals instellen dat de achterlichten branden icm LED's only ofzo.
                      De LED's zouden ook dimmen of zelfs uitgaan langs de kant waar je richtingaanwijzer aanstaat?

Met de coming/leaving home dacht ik toch ook dat de LED's *en* de mistlichten branden.
                      Anders nog een extra reden om een VAG-COM te bestellen
                      Bij het rondrijden met mistlichten aan dacht ik dat de LED's 50% dimmen.
                      Last edited by viperman; 22/05/2008, 22:05.
                      Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Dus zo goed als geen reacties hier op de vraag over 1.8 en 3.2 benzine, dus bijna niemand kiest deze versies, right?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                          Dus zo goed als geen reacties hier op de vraag over 1.8 en 3.2 benzine, dus bijna niemand kiest deze versies, right?

-> alle benzine A5 die te koop staan in Europa (geregistreerd op autoscout24) = 365

-> alle diesels (335 met minder dan 200 pk = 2.7 TDI, en 468 met meer dan 200 pk en minder dan 10k km = 3.0 TDI, en 305 exemplaren met meer dan 200 pk en meer dan 10k km = 3.0 TDI), dus 1108 diesels

Dus toch nog een redelijk benzine-aandeel, vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                            Dus zo goed als geen reacties hier op de vraag over 1.8 en 3.2 benzine, dus bijna niemand kiest deze versies, right?
                            nope ik ga voor de 2.7 diesel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                              Volgens deze folder met "opties" voor de A5 kan je de trekhaak eraf halen, en de stekkerdoos laten wegklappen (dus onzichtbaar).

De LED's zouden ook dimmen of zelfs uitgaan langs de kant waar je richtingaanwijzer aanstaat?

Met de coming/leaving home dacht ik toch ook dat de LED's *en* de mistlichten branden.
                              man man man die spoiler op de koffer is echt niet te doen.

Comment

• WTF

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                  man man man die spoiler op de koffer is echt niet te doen.
                                  Het verpest gewoon héél de lijn van de A5.

Comment

• Spoiler, afgeleid van het werkwoord 'spoil' = verknoeien, verprutsen, verpesteeeeen
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                      Volgens deze folder met "opties" voor de A5 kan je de trekhaak eraf halen, en de stekkerdoos laten wegklappen (dus onzichtbaar).

Die velg in die folder op pagina 5, rechtsboven.
                                      De vetste velg die ik ooit gezien heb. Heb deze paar weken geleden in het echt gezien op de A5. Ik zat met open mond er naar te kijken, echt geniaal.

Edit: Op pagina 13 staat de A5 trouwens afgebeeld met die velg. Prachtig toch?
                                      Last edited by ; 23/05/2008, 00:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        'k Vermoed dat die versie, die slechts een klein deel van de verkoop voor zich zal nemen, ook achteruitgeschoven zal worden ten voordele van de diesels.
                                        De 1.8 tfsi is dan ook als laatste versie toegevoegd.Denk niet dat ze verplaatst worden ten voordele van de diesels.Toen ik mijn beklag gedaan had over de te late leveringstermijn hebben ze me een andere A5 1.8 tfsi voorgesteld waar ik nu al mee zou rondrijden.Heb dit trouwens resoluut geweigerd wegens geen velgen,geen GPS,geen hydraulische ophanging en dynamische stuurinrichting.Was ook in meteoorgrijs met grijs leer en houtinleg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          Dat wist ik niet! Ik heb tot nu toe daarvan enkel een afbeelding gezien waar je nog steeds de stekkerdoos onder de achterbumper zag...
                                          Als je er werkelijk niks van ziet, dan is het een interessant optie, ik kijk alvast uit naar die foto's.

Mijn moeder heeft een A5 en zij heeft afneembare trekhaak en de stekkerdoos is niet zichtbaar die draaie als het ware onder de bumper.
                                          Hopende je hiermee te helpen, als je wil kan ik ook foto's maken dat je hem ziet en niet.

Comment

Working...
                                          X