Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk Berichten
    of course veel verschil

Tiptronic is automaat

Stronic is automaat met dubbele schijven die maakt dat er geen overgang meer is tussen de versnellingen want als je in zijn één rijdt is de tweede versnelling al aan het draaien...

gevolg... Stronic is sneller dan manuele versnellingsbak en is zuiniger

als ik voor audi ging, dan zou ik ook wachten voor die Stronic al weet ik niet hoe lang het nog gaat duren voor ie uitkomt in de andere modellen want de Q5 zal als eerste er mee uitgerust worden... en die komt slechts in oktober in showroom (leveringen einde 2008 ?) dus de rest ????
    S-tronic wordt de max ik wacht nu al 9 maanden en nog langer zie ik niet meer zitten.
    De vervangpassat heeft DSG en is werkelijk subliem!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      ma wat is dat hier altijd wax it?

ik gebruik gwn originele Audi- velgenreiniger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
        ma wat is dat hier altijd wax it?

ik gebruik gwn originele Audi- velgenreiniger
        Het lijkt wel of ze sponsering krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
          Het lijkt wel of ze sponsering krijgen

Ge zou het eens moeten weten

Comment

• Gewoon een stomme vraag, als je een A5 multitronic hebt, en je hebt een multifunctioneel stuur met 2 peddels achteraan stuur, kan je dan ook effectief gebruik maken van die peddels in manuele mode en heeft dat eigenlijk wel zin?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Ik heb daarstraks in Hasselt een zwarte S5 gezien met 20" RS-wielen. Met deze wielen neem je de klasse van deze wagen volledig weg. De 19" Y-spaakvelgen zijn veel knapper.
              I completely disagree.

Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
              Dank u
              Gene paniek, BMWMB heeft zijn madam nodig om wat smaak te etaleren, da's een gekend feit, hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                Gewoon een stomme vraag, als je een A5 multitronic hebt, en je hebt een multifunctioneel stuur met 2 peddels achteraan stuur, kan je dan ook effectief gebruik maken van die peddels in manuele mode en heeft dat eigenlijk wel zin?
                Als ik het goed begrepen heb dan ga je pas in manuele mode van zodra je aan die peddels komt ... als je ze dan effe niet meer gebruikt of niet meer wil schakelen als het moet, dan gaat hij terug in automatic.

Of die peddels veel zin hebben, ik zou het niet weten ... ik heb ze toch maar genomen.
                Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Audi A5

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Dan hoop ik voor jou dat je niet de pech hebt om een brakke BMW te hebben na verloop van tijd, anders moet je weer van merk veranderen
                  So be it, en ja, dan verander ik weer van merk. Maar die van Audi zullen me alleszins niet meer liggen hebben. Anderzijds stel ik vast dat er genoeg kandidaten zijn om zich door Audi in de luren te laten leggen (ook met de belachelijke leveringstermijnen, overigens). Trouwens, ik heb vernomen dat er al heel wat mensen echt ontevreden zijn van hun Audi... waar rook is, is vuur!

Comment

• Iemand ervaring met het tunen van de 3.0 tdi?
                    heb net de mensen van ziptuning aan de lijn gehad en die beloven een
                    spurt van 0 naar 100 in 5,3 sec en ongeveer 600 NM
                    Lijkt me niet echt mis voor een "dieseltje"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                      Trouwens, ik heb vernomen dat er al heel wat mensen echt ontevreden zijn van hun Audi... waar rook is, is vuur!
                      spijtig genoeg ben ik ook ERG ontevreden v/d A6

back OT: A5 kan er soms mighty mooi uitzien
                      en soms zo bompa-bak

Comment

• audi A5

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                        spijtig genoeg ben ik ook ERG ontevreden v/d A6

back OT: A5 kan er soms mighty mooi uitzien
                        en soms zo bompa-bak
                        Tja, Flupke, jammer dat ik niet alleen ben. Van Audi blijf ik af, hoe mooi de wagens ook mogen zijn, wat heeft het voor zin als je na een paar jaar geconfronteerd wordt met zware kosten. Het zal Audi zeker nog zuur opbreken om zo'n kortetermijnpolitiek te voeren, maar het huidige management heeft daar uiteraard geen last van. Ze weten evenwel dat de kwaliteit te wensen overlaat, getuige daarvan de dure onderhouds(all-in)- contracten (zo'n 60 tot 70% duurder dan bij BMW voor dezelfde motorisatie en uiteraard hetzelfde aantal km en aantal jaren). Dat zegt genoeg!

Comment

• Kortetermijnpolitiek

Ik ken anders mensen genoeg die al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met hun Audi bollen zonder noemenswaardige problemen Bij elk merk zitten er al eens probleemwagens, sorry voor jullie dat het jullie moest overkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Kortetermijnpolitiek

Ik ken anders mensen genoeg die al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met hun Audi bollen zonder noemenswaardige problemen Bij elk merk zitten er al eens probleemwagens, sorry voor jullie dat het jullie moest overkomen.
                            Klopt, ik ken bv iemand die na 3 jaar zen mercedes C klasse van misere weggedaan heeft en nu een audi A6 heeft en zeer tevrede is.
                            Ieder merk heeft wel probleemwagens maar mss liggen de aantallen bij audi veel hoger
                            Ik hoop van niet want dan had ik toch beter de jag XF besteld ipv de A5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                              Enerzijds: zeker doen, want ik heb met mijn Audi A3 na 4 jaar en 90000 km meer dan 2000 euro kosten (en steeds correct onderhouden). Audi komt niet tussen in de kosten.

Anderzijds: als je eens de vergelijking maakt van een WeCare contract van bijvoorbeeld een Audi 2.0 diesel met een BMW 2.0 diesel, dan is BMW 40% goedkoper... De reden: ofwel neemt Audi een dikke marge op deze contracten (wat niet fijn is als koper), ofwel weten ze dat bovenstaande zich kan voordoen en wensen ze zich in te dekken tegen brollewagens (vooral met de druk die nu gelegd wordt op de productie van de A5, zou het me niet verbazen mochten er heel wat "maandagochtend-wagens" bijzitten. Jammer, maar Audi heeft het bij mij voorgoed verkorven. De BMW Coupé zal ik bestellen in januari (BMW pakt wellicht uit met deftige kortingen en gratis extra's en zelfs mocht dit volgend jaar beperkt zijn, dan nog wijzig ik mijn mening niet). Gevolg: Audi -1, BMW +1 (en ik ben niet de enige). Iemand merkt hier op dat Audi in de toekomst wel eens op haar tellen zal mogen passen... I couldn't agree more.
                              Wat ik niet begrijp is hoe het dan met de garantie zit, de eerste 2 jaar valt toch onder garantie waarom dan een wecare contract???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                Wat ik niet begrijp is hoe het dan met de garantie zit, de eerste 2 jaar valt toch onder garantie waarom dan een wecare contract???
                                Garantie dekt geen onderhoudskosten. Maar ik zou ook nooit een WECARE nemen ze

Comment

• [quote=caoimhin;2829315]Garantie dekt geen onderhoudskosten. Maar ik zou ook nooit een WECARE nemen ze [/quot
                                  Dan hebben ze het over hoe duur het onderhoud bij audi is en niet over gebreken.
                                  Ik zal ook nooit zo een contract nemen, volgens mij betaal je dan altijd teveel

Comment

• Na zwart de mooiste kleur, wat ook opvalt zijn dat deze niet OEM velgen mooi staan
                                    (Etabeta Tettsut 19" )

Sintruin till I die

Comment

• kent iemand de levertermijn voor een S5?
                                      anderzijds, wat zou een A5 S-line 3.0 tdi waard zijn met 30000 km op teller, ingeschr okt 07?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                                        kent iemand de levertermijn voor een S5?
                                        anderzijds, wat zou een A5 S-line 3.0 tdi waard zijn met 30000 km op teller, ingeschr okt 07?
                                        Ik geef je er 10k voor

Nee, weet het niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                          3.0 TDI met paar optie'kes
                                          Waaronder S-line

Comment

Working...
                                          X