Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Iemand een idee waar ik in belgie spacers en bouten kan bestellen voor mijn A5?
Ik wil vooraan 10mm per as en achteraan 30mm per as (maw spacers van 1.5cm).
thx
Iemand een idee waar ik in belgie spacers en bouten kan bestellen voor mijn A5?
Ik wil vooraan 10mm per as en achteraan 30mm per as (maw spacers van 1.5cm).
thx
Ik heb daar ook al aan gedacht maar ik vraag mij af of dat het geen probleem is voor bv de garantie of rijgedrag??
3 a 4 weken is de regel, mij werd sneltransport beloofd en dat zou dan 2.5 week kunnen zijn in het beste geval.
Mijn A4 is gemaakt in week 31. Bij D'Ieteren vertellen ze mij dat de wagen eind week 32, begin week 33 bij de dealer in Kontich zal zijn. Transport op zich bedraagt dus slechts een dikke week. Dan moet de papiermolen natuurlijk nog in gang schieten en volgens de garage moet alles op 1 week rond zijn. Dus van fabriek tot levering bedraagt in mijn geval 2-3 weken. Laat ons hopen dat dit ook zo zal zijn
Pas op dat je zeker Eibach of H&R spacers bestelt bij hem, en niet zijn eigen dingen (die 'ie zelf laat maken, of goedkope spacers die 'ie ergens op de kop kan tikken). De Eibachs zijn nauwelijks duurder (al doet 'ie in 't begin wel alsof dat wel zo zou zijn), en ze roesten nauwelijks tot niet, terwijl de spacers die ik kocht die 'ie op stok had liggen, na 3 weken al zo roest als gietijzer stonden.
Iemand een idee waar ik in belgie spacers en bouten kan bestellen voor mijn A5?
Ik wil vooraan 10mm per as en achteraan 30mm per as (maw spacers van 1.5cm).
thx
Spacers krijg je bij iedere tjoeningboer maar zijn ILLEGAAL in België
De verzekering trekt zich onherroepelijk terug.
Door spacers wordt de druk op de wielassen veranderd waardoor er soms problemen worden veroorzaakt, dus goed is het zeker niet.
Nu spreek ik NIET over het optische want dat is MEGA cool.
In Duitsland komen ze echter wel door de Tüv maar dan moet je maar verhuizen ;-)
Spacers krijg je bij iedere tjoeningboer maar zijn ILLEGAAL in België
De verzekering trekt zich onherroepelijk terug.
Door spacers wordt de druk op de wielassen veranderd waardoor er soms problemen worden veroorzaakt, dus goed is het zeker niet.
Nu spreek ik NIET over het optische want dat is MEGA cool.
In Duitsland komen ze echter wel door de Tüv maar dan moet je maar verhuizen ;-)
Als de spacers aan de oorzaak liggen van het ongeval kan ik dat goed verstaan !
Maar dat de verzekering zich zoiezo terugtrekt kan ik moeilijk geloven
Bij een technisch element, zoals spacers of banden die niet meer de wettelijk vereist 1,6mm profiel hebben, moet er een causaal verband worden aangetoond tussen dat feit en de schade, zoniet heeft de verzekeraar geen poot om op te staan. 't Zou maar erg zijn ook, uiteindelijk. Stel je voor dat je tijdens het parkeren tegen een achterligger opbotst, en je verzekering niet tussenkomt omdat één van je banden maar 1,4 mm profiel meer heeft.
Trouwens, dat spacers niet zijn toegestaan staat op losse schroeven. De goedkeuringsprocedure is zo goed als rond, nu nog wachten op invoering. Maar logisch, zeker? Want denk je nou echt dat spacers in Duitsland plots niét meer schadelijk zijn omdat ze daar wel zijn toegestaan? Hier in België is het puur om wille van luiheid. Er rijden zelfs voldoende auto's rond mét spacers die wél legaal zijn, bij Porsche b.v. hebben bepaalde auto's sowieso spacers mee af fabriek, en die zijn niet illegaal. Eén Belgische stinkende pot nat dus.
En de argeumentatie die jij geeft is net het fabeltje dat de overheid al zo lang ophoudt om de regel niet te hoeven veranderen.
Enfin, op vandaag zijn ze niet toegestaan, en daarmee moeten we leven. Dus als je 't doet wéét je dat je de regels overtreedt. Schadelijk is het, als je niet overdrijft, goed materiaal koopt, en ook degelijk monteert, allerminst.
Door spacers wordt de druk op de wielassen veranderd waardoor er soms problemen worden veroorzaakt, dus goed is het zeker niet.
Ik heb me dat ook altijd laten vertellen, en heb dus diverse autofora afgeschuimd in binnen- en buitenland, en ben tot nu toe NUL gevallen tegengekomen van schade ten gevolge van het gebruik van spacers.
Ik heb me dat ook altijd laten vertellen, en heb dus diverse autofora afgeschuimd in binnen- en buitenland, en ben tot nu toe NUL gevallen tegengekomen van schade ten gevolge van het gebruik van spacers.
Maar misschien kan jij mij die wel tonen?
Als je aan elke kant 30 tot 40 mm spacers gaat steken kan ik mij wel voorstellen dat er mogelijkheid tot schade is !
Maar als je het binnen de perken houdt heb je daar geen problemen mee.
Ik heb me dat ook altijd laten vertellen, en heb dus diverse autofora afgeschuimd in binnen- en buitenland, en ben tot nu toe NUL gevallen tegengekomen van schade ten gevolge van het gebruik van spacers.
Maar misschien kan jij mij die wel tonen?
Ik heb zelf schade gezien : 2 cm spacers op een BMW E36, door 'n put gereden en één wielbout is doormidden gebroken (de andere niet, vermoed ik). Althans, da's toch wat m'n bandenboer vertelde, toen 'ie me één stuk van die bout toonde (behoorlijk toegetakeld want ze hebben moeten prutsen om die uit de wielfens te krijgen).
Ikzelf heb ook al 'n "verdwenen" wielbout gehad. Door een superharde put gereden (aan 160 km/u) op de autostrade Kortrijk-Brugge, en toen ik uitstapte in de garage bij me thuis, en rond de auto liep, en naar m'n wiel ging kijken of er geen schade aan was, zag ik dat er één van de 4 wielbouten miste. Had toen nog geen spacers zitten, echter.
Als je aan elke kant 30 tot 40 mm spacers gaat steken kan ik mij wel voorstellen dat er mogelijkheid tot schade is !
Maar als je het binnen de perken houdt heb je daar geen problemen mee.
Bij mij zijn de binnenwielkassen (die plastic dingen die ze daarin monteren) achteraan deels kapot. Als 'ie diep inveert komt de wielflank daartegen, en als je dan 'es zwaar geladen bent dan zet dat daar best nog wel wat druk op lijkt me -> vandaar 't feit dat die deels kapot zijn. Is niet erg, hoor, dat plastic heeft geen functie en 't kan de band ook niet stuk maken (toch niet bij mij zoals 't nu is).
Ik heb zelf schade gezien : 2 cm spacers op een BMW E36, door 'n put gereden en één wielbout is doormidden gebroken
Als je dan van die mooie velgen hebt met laagprofielbanden is de kans groot dat die ook beschadigd geraken als je door een put rijdt. Moeten we daaruit concluderen dat die velgen gevaarlijk zijn?
Daar geloof ik niets van, ben al veel garages afgeweest en als ik over die kortingen spreek dan is het telkens "da is forumpraat".
Op een A3 kan het wel maar op een A5 ...
Tja, ik heb het nie van horen zeggen, en ook niet van forumpraat, maar ik had toch schoon 14% op de A5 waar ik nu mee rondrijd zenne
Comment