Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
    Bied de michelin dan meer comfort dan de dunlop of is er een andere reden?
    Inderdaad,de flanken van deMichelins zijn soepeler en bieden daardoor meer comfort.
    Merk dit wanneer ik banden monteer bij onze taxi's.
    Een Michelin is een plezier om op een velg te trekken.
    Op de vrouw hare A6 zit een KW en is een 6 cm verlaagd met 19"velgen met Michelin Pilot SP2 onder en heb bijna geen comfortverlies ivgl met de originele 16"met Bridgestones.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar
      Ongelofelijk maar waar!! Vrouwlief heeft een 20" gekilled deze morgen... Een dienst bewijzen aan een klant en dan nog een velg naar de knoppen!
      vrouwen en velgen

da gaat NOOIT samen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichten
        heb ook de demperregeling besteld en dacht ook dat de vering 2 cm lager was zoals trouwens vermeld in de brochures. is dus niet zo en zou in de nieuwe brochures ook zijn aangepast ondertussen.
        ben gisteren bij de dealer binnengelopen en daar stond een zwarte A5 S-line te wachten op de klant, heb zo de wagen gezien die ik ook ongeveer heb besteld (de buitenkant dan toch) en denk er toch aan om hem 2,5 cm te verlagen. wagen zag er prachtig uit maar ik denk dat een kleine verlaging (en misschien spoorverbreders) hem "af" gaan maken. volgens vele berichten op het duitse motor-talk forum is een verlaging geen probleem. maar eerst zien of de wagen trillingsvrij rijdt in de gewone S-line configuratie, daarna zien we wel!

dealer heeft spontaan eens de computer gecheckt ivm de levering maar die stond nog altijd op FF. (besteld begin maart en begin april demperregeling bijbesteld, daardoor levering 2 maand later van september naar november)
        Ik ben op de site via carconfig. nog eens gaan kijken naar de hydraulische demping en daar staat nog altijd dat de vering 20 mm verlaagd is.
        Dat was bij mij eigelijk de belangrijkste reden waarom ik die optie genomen heb.
        Verlaagd en toch nog comfort, meer moest ik niet hebben.
        Heeft toch niets te maken omdat je een s-line hebt he.
        Als je hem achteraf gaat verlagen, is dat dan bij een audidealer of niet?
        Ik ben er zeker van dat als je hem ergens anders gaat verlagen en na een tijdje heb je trilling of andere problemen dat ze dan bij audi altijd zeggen dat het probleem bij de verlaagde vering zit ook al si dat niet het geval
        Ik vind dat toch wel straf zelle, ik betaal 1300 euro voor een optie en dan gaan ze de brochure aanpassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
          Inderdaad,de flanken van deMichelins zijn soepeler en bieden daardoor meer comfort.
          Op de vrouw hare A6 zit een KW en is een 6 cm verlaagd met 19"velgen met Michelin Pilot SP2 onder en heb bijna geen comfortverlies ivgl met de originele 16"met Bridgestones.
          Ha , thanks goed om weten voor de toekomst.
          Ik heb de 19 y velgen besteld en zal dus eerst met de dunlops moeten rijden.

Comment

heb ook de demperregeling besteld en dacht ook dat de vering 2 cm lager was zoals trouwens vermeld in de brochures. is dus niet zo en zou in de nieuwe brochures ook zijn aangepast ondertussen.
            ben gisteren bij de dealer binnengelopen en daar stond een zwarte A5 S-line te wachten op de klant, heb zo de wagen gezien die ik ook ongeveer heb besteld (de buitenkant dan toch) en denk er toch aan om hem 2,5 cm te verlagen. wagen zag er prachtig uit maar ik denk dat een kleine verlaging (en misschien spoorverbreders) hem "af" gaan maken. volgens vele berichten op het duitse motor-talk forum is een verlaging geen probleem. maar eerst zien of de wagen trillingsvrij rijdt in de gewone S-line configuratie, daarna zien we wel!

dealer heeft spontaan eens de computer gecheckt ivm de levering maar die stond nog altijd op FF. (besteld begin maart en begin april demperregeling bijbesteld, daardoor levering 2 maand later van september naar november)
            Ja dat heb ik ook gehoord van de dealer dat die verlaging van 20mm niet klopt en de brochure gaat aangepast worden (waarschijnlijk bij de nieuwe druk....)

Die 2 maanden later door die wijziging zullen dus maart 2009 gaan worden als het is zoals we denken.
            Sintruin till I die

Comment

Ha , thanks goed om weten voor de toekomst.
              Ik heb de 19 y velgen besteld en zal dus eerst met de dunlops moeten rijden.
              Optie is vrijwel METEEN de Michelins erop laten leggen met kleine meerprijs

jaggy:
              hoe heb je dat geregeld met de dealer dat de auto in januari komt...
              als we de volgorde hier bekijken zal het eerder tegen de lente worden, niet ?
              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                Jimmy, jij hebt toch ook de regelbare demping genomen, is die bij jou 2 cm lager of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                  Das natuurlijk niet echt nice maar ik meen me ook te herinneren dat je besteld hebt via een kleine dealer die bij een "grote" moet bestellen en deze hebben sowiezo toch nadeel hiermee.
                  Desalnietemin beseft iedere A5 besteller dat het een "ramp" is en er veel geduld moet uitgeoefend worden.
                  Ik heb al een voordeel, krijg de nieuwe A4 Avant als vervangwagen in oktober dus dat maakt de pijn iets lichter
                  In feite is het niet echt een kleine dealer die moet bestellen bij een grotere. Vanheers is uitsluitend VW geworden, vermits aparte toonzalen voor VW en Audi er voor hen niet in zaten. Maar de A5 staat wel degelijk op bestelbon van de grotere garage met name Vanthienen. Dus van enig nadeel zou geen sprake mogen zijn.

En een vervangwagen heeft er voor mij ook (gelukkig?) nooit ingezeten. Ik zag de problemen al wel langer aankomen en heb mijn A4 dus nooit te koop gesteld.

Comment

jaggy:
                    Ik heb hem ook in april besteld en toen was de levertermijn nog 6 weken (volgens de pc natuurlijk) maar omdat de jag pas tegen eind 2008 afgeschreven is heb ik gezegd dat januari goed is DOM HE Had beter oktober gezegd en had hem dan mss in januari gehad.
                    Maarja toen wist ik nog niet van de onozel lange vertragingen.

Comment

jaggy:
                      Wat de banden betreft kan ik wel is gaan horen bij de dealer.
                      Worden deze dan bij de dealer vervangen of vanuit het fabriek??

Comment

Wat de banden betreft kan ik wel is gaan horen bij de dealer.
                        Worden deze dan bij de dealer vervangen of vanuit het fabriek??
                        Bij de dealer vermoed ik, laat iets weten (zal ik ook doen als ik eerst ben) want ga die omruil ook doen
                        Sintruin till I die

Comment

Bij de dealer vermoed ik, laat iets weten (zal ik ook doen als ik eerst ben) want ga die omruil ook doen

zal ik doen
                          Hoop wel dat ik eerst ben

Comment

zal ik doen
                            Hoop wel dat ik eerst ben

Bij mij zal het de 15e worden omdat dan de datum van de vervangauto besproken wordt
                            Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TimH Bekijk Berichten
                              En een vervangwagen heeft er voor mij ook (gelukkig?) nooit ingezeten. Ik zag de problemen al wel langer aankomen en heb mijn A4 dus nooit te koop gesteld.
                              Goed voorzien, toen wij hem bestelden was er nog geen sprake van deze toestanden.
                              Mijne A3 was al na 2 dagen weg, dus nu al hele tijd met de Ford bollen
                              Sintruin till I die

Comment

Ja dat heb ik ook gehoord van de dealer dat die verlaging van 20mm niet klopt en de brochure gaat aangepast worden (waarschijnlijk bij de nieuwe druk....)

Die 2 maanden later door die wijziging zullen dus maart 2009 gaan worden als het is zoals we denken.
                                Klopt, als ge iets veranderd dan is dat de reden waarom hij later geleverd word maar wat is dan de reden als ge niets veranderd

Comment

Bij mij zal het de 15e worden omdat dan de datum van de vervangauto besproken wordt
                                  15de ok maar welke maand das de vraag he

Comment

Klopt, als ge iets veranderd dan is dat de reden waarom hij later geleverd word maar wat is dan de reden als ge niets veranderd

Geen, gewoon SLIKKEN !
                                    Het begint toch al te kriebelen bij mij, al ben ik geduldig.

15e DEZE maand ;-)
                                    Sintruin till I die

Comment

Ik ben op de site via carconfig. nog eens gaan kijken naar de hydraulische demping en daar staat nog altijd dat de vering 20 mm verlaagd is.
                                      Dat was bij mij eigelijk de belangrijkste reden waarom ik die optie genomen heb.
                                      Verlaagd en toch nog comfort, meer moest ik niet hebben.
                                      Heeft toch niets te maken omdat je een s-line hebt he.
                                      Als je hem achteraf gaat verlagen, is dat dan bij een audidealer of niet?
                                      Ik ben er zeker van dat als je hem ergens anders gaat verlagen en na een tijdje heb je trilling of andere problemen dat ze dan bij audi altijd zeggen dat het probleem bij de verlaagde vering zit ook al si dat niet het geval
                                      Ik vind dat toch wel straf zelle, ik betaal 1300 euro voor een optie en dan gaan ze de brochure aanpassen
                                      achteraf verlagen zal moeilijk zijn vrees ik bij Audi : veren en demping zijn op elkaar afgestemd en Audi zal daar wellicht niets aan willen veranderen, toch niet met behoud van de (volledige) garantie.
                                      ik rij eerst de winter door op de standaard 18" en als er dan al trillingen zouden zijn werkt de normale garantie natuurlijk wel. zijn er echter geen problemen (waar ik natuurlijk van uitga gezien die gekende problemen tegen eind dit jaar/begin volgend jaar opgelost zouden moeten zijn + ook het feit dat die problemen maar voorkomen bij een minderheid) dan zien we wel verder voor 19" en vering. ga begin dit jaar naar Essen en probeer daar zoveel mogelijk info te verzamelen, alsook op de verschillende forums.
                                      hou ook terdege rekening met het feit dat de levering toch uitgesteld wordt naar begin 2009!

Comment

Jimmy, jij hebt toch ook de regelbare demping genomen, is die bij jou 2 cm lager of niet?
                                        Ik heb er eigenlijk geen idee van,vind hem nog redelijk hoog staan!
                                        Er zit vooraan+/-5.5cm en achteraan +/-5cm tussen band en wielkas met 19"velgen.(teveel naar mijn zin)
                                        Ter vgl.A6 van vrouw va +/-2.5 en aa+/-2cm(much better)

Comment

Wat bedoel jij eigenlijk met trillingsvrij?
                                          Heeft volgens mij toch niks te maken met hoogte van de auto.

Comment

Working...
                                          X