Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
    Bij mij 3.5 a 4cm afstand tussen bovenkant band en wielkas.
    Thx,adaptieve vering is dus idd standaardhoogte en t'zal weeral wat zijn om dat te verlagen als het al mogelijk is!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
      Thx,adaptieve vering is dus idd standaardhoogte en t'zal weeral wat zijn om dat te verlagen als het al mogelijk is!!!!
      Inderdaad jammer, want dit verlagen zou betekenen: €1500 weggooien en het heel principe van comfort overboord gooien. Een duidelijke communicatiefout van D'ieteren dus
      Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
        Inderdaad jammer, want dit verlagen zou betekenen: €1500 weggooien en het heel principe van comfort overboord gooien. Een duidelijke communicatiefout van D'ieteren dus

Allez jong, dat kan toch niet zo ne fantastische invoerder!
        Blijkbaar is dat in Nederland toch heel wat beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichten
          heb ook de demperregeling besteld en dacht ook dat de vering 2 cm lager was zoals trouwens vermeld in de brochures. is dus niet zo en zou in de nieuwe brochures ook zijn aangepast ondertussen.
          ben gisteren bij de dealer binnengelopen en daar stond een zwarte A5 S-line te wachten op de klant, heb zo de wagen gezien die ik ook ongeveer heb besteld (de buitenkant dan toch) en denk er toch aan om hem 2,5 cm te verlagen. wagen zag er prachtig uit maar ik denk dat een kleine verlaging (en misschien spoorverbreders) hem "af" gaan maken. volgens vele berichten op het duitse motor-talk forum is een verlaging geen probleem. maar eerst zien of de wagen trillingsvrij rijdt in de gewone S-line configuratie, daarna zien we wel!

dealer heeft spontaan eens de computer gecheckt ivm de levering maar die stond nog altijd op FF. (besteld begin maart en begin april demperregeling bijbesteld, daardoor levering 2 maand later van september naar november)
          Mag ik vragen van waar je die info over die demperregeling en verlaging hegt?
          Ik ben hiervoor vandaag bij dealer geweest en die heeft op de laatste nieuwe tech. fiche op zijn computer gekeken. De fiche was van julie en voor het bouwjaar 2009.
          Daar staat de 2 cm nog altijd op vermeld.
          Daarna zijn we 3 A4 modellen gaan vergelijken, A5 zijn er natuurlijk niet,
          Ene met sportvering, ene met adaptive vering en ene met standaard vering
          De 2 eerste stonden even hoog en de standaard vering stond 2 cm hoger.
          Ik meet altijd van de grond tot onderkant wielkast, tussen band en wielkast is niet zo gemakkelijk en hangt soms ook van de ronding van de ban af.
          Ik ben dus bij de daeler vertrokken in de hoop dat de A4 hetzelfde is dan de A5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
            De vraag is of de regelbare demping wel verlaagd kan woorden, weet niet juist hoe de regeling werkt maar is mss wel niet zo simpel om hem te verlagen.
            Is mijn eerste nieuwe audi en waarschijlijk ook mijn laatste als ik nog een paar keer int zak gezet word.
            Zoals al een paar keer gezegd is , een otie van 1500 euro naar de botte.
            En nu wil ik de optie niet weglaten want dan heb ik hem mss pas in 2010 wie weet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
              Mag ik vragen van waar je die info over die demperregeling en verlaging hegt?
              Ik ben hiervoor vandaag bij dealer geweest en die heeft op de laatste nieuwe tech. fiche op zijn computer gekeken. De fiche was van julie en voor het bouwjaar 2009.
              Daar staat de 2 cm nog altijd op vermeld.
              Daarna zijn we 3 A4 modellen gaan vergelijken, A5 zijn er natuurlijk niet,
              Ene met sportvering, ene met adaptive vering en ene met standaard vering
              De 2 eerste stonden even hoog en de standaard vering stond 2 cm hoger.
              Ik meet altijd van de grond tot onderkant wielkast, tussen band en wielkast is niet zo gemakkelijk en hangt soms ook van de ronding van de ban af.
              info komt hoofdzakelijk van het duitse motor-talk forum. kan wel zijn dat de duitse brochures niet dezelfde zijn als de belgische natuurlijk. opties en pakketten zijn ook verschillend van land tot land. zelf heb ik nog niet gemeten: mijn A5 komt maar binnen een paar maanden, mijn dealer heeft buiten mij nog geen enkele A5 verkocht met demperregeling en ik heb ook geen vrienden die het hebben...
              maar volgens de meesten zou er geen verschil zijn van 2 cm. onduidelijkheid troef dus.
              wat betreft verlagen + demperregeling : dit zou technisch geen probleem zijn, alleen de veren worden veranderd, niet het dempergedeelte of schokbreker. verschillende Duitsers rijden met die verlaging rond en blijkbaar zijn de meeste daar tevreden over.
              natuurlijk zal de setup van Audi, schokbreker-veer, niet meer overeenkomen met hun vooropgestelde oorspronkelijk setup. daarom vermoed ik dat Audi niet zo happig zal zijn om die verandering door te voeren, garantie....l dus ergens anders laten doen zeker?
              wat ik wel hoop is dat de demperregeling wel nog zal zorgen voor wat extra comfort in combinatie met kortere veren.
              zal pas beslissen wat ik doe van zodra ik de wagen heb!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichten
                info komt hoofdzakelijk van het duitse motor-talk forum. kan wel zijn dat de duitse brochures niet dezelfde zijn als de belgische natuurlijk. opties en pakketten zijn ook verschillend van land tot land. zelf heb ik nog niet gemeten: mijn A5 komt maar binnen een paar maanden, mijn dealer heeft buiten mij nog geen enkele A5 verkocht met demperregeling en ik heb ook geen vrienden die het hebben...
                maar volgens de meesten zou er geen verschil zijn van 2 cm. onduidelijkheid troef dus.
                wat betreft verlagen + demperregeling : dit zou technisch geen probleem zijn, alleen de veren worden veranderd, niet het dempergedeelte of schokbreker. verschillende Duitsers rijden met die verlaging rond en blijkbaar zijn de meeste daar tevreden over.
                natuurlijk zal de setup van Audi, schokbreker-veer, niet meer overeenkomen met hun vooropgestelde oorspronkelijk setup. daarom vermoed ik dat Audi niet zo happig zal zijn om die verandering door te voeren, garantie....l dus ergens anders laten doen zeker?
                wat ik wel hoop is dat de demperregeling wel nog zal zorgen voor wat extra comfort in combinatie met kortere veren.
                zal pas beslissen wat ik doe van zodra ik de wagen heb!
                Ik heb hier en daar een paar lettertjes te weinig of verkeerd geschreven had weinig tijd

Comment

Dat de verkoper het verschil met de standaardophanging niet weet is toch frappant:
                  a) Audi A4: S-Line ophanging: -30mm----Sportophanging: -20mm
                  b) Audi A5: S-Line ophanging: -10mm- --Sportophanging zelfde dan de standaard (alleen straffer afgeveerd dus)
                  Sintruin till I die

Comment

Dat de verkoper het verschil met de standaardophanging niet weet is toch frappant:
                    a) Audi A4: S-Line ophanging: -30mm----Sportophanging: -20mm
                    b) Audi A5: S-Line ophanging: -10mm- --Sportophanging zelfde dan de standaard (alleen straffer afgeveerd dus)
                    Ja maar wat met de regelbare demping, er word hier gezegd dat die niet verlaagd is maar bij de A4 is dat wel het geval

Comment

Ja maar wat met de regelbare demping, er word hier gezegd dat die niet verlaagd is maar bij de A4 is dat wel het geval

Mijn dealer (vermoed) dat er géén verlaging is van 20mm en dit dacht ik wordt hier op het forum bevestigd door jimmy die het gemeten had (??)

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                      Last edited by E90N; 10/09/2008, 20:17.
                      Sintruin till I die

Comment

Mss omdat een A5 standaard al lager ligt dan een A4. Een S line vering bij de A4 is -30, bij een A5 -10. Dus sowieso zit er al 20mm verschil op tussen een A4 en een A5, dus is het mss wel logisch dat die regelbare demping bij een A5 op standaard hoogte is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Mss omdat een A5 standaard al lager ligt dan een A4. Een S line vering bij de A4 is -30, bij een A5 -10. Dus sowieso zit er al 20mm verschil op tussen een A4 en een A5, dus is het mss wel logisch dat die regelbare demping bij een A5 op standaard hoogte is.
                          Dat kan mss wel logisch zijn maar dan moeten ze niet zeggen en schrijven dat hij 2 cm lager ligt.
                          Dat was juist de reden dat ik die optie genomen heb

Comment

Mijn dealer (vermoed) dat er géén verlaging is van 20mm en dit dacht ik wordt hier op het forum bevestigd door jimmy die het gemeten had (??)
                            Misschien hebben ze bij Jimmy de verkeerde veren gestoken

Comment

• Je had het wel kunnen weten natuurlijk, als de S line vering maar 1 cm lager ligt dan gaat die regelbare demping niet nog eens een cm lager liggen. Is natuurlijk geen excuus wat de dealer betreft, maar die mannen weten meestal enkel wat in het boekje staat, en als er daar eens een fout in staat ..

Comment

Dat kan mss wel logisch zijn maar dan moeten ze niet zeggen en schrijven dat hij 2 cm lager ligt.
                                Dat was juist de reden dat ik die optie genomen heb
                                En als je die optie enkel genomen had voor die 2cm verlaging, had je dan niet beter die optie niet genomen en een KW V1 laten steken?

Comment

En als je die optie enkel genomen had voor die 2cm verlaging, had je dan niet beter die optie niet genomen en een KW V1 laten steken?
                                  Ik heb die optie genomen om verlaging EN comfort te hebben

Comment

Wat is een KW V1?

Comment

• Enkel comfort dus nu

Comment

Wat is een KW V1?
                                        KW Variant 1

Comment

• Ik heb de kans om een A5 te kopen met 2000 km op de teller. Het enige wat me wat doet twijfelen is het feit dat er 20 inch velgen onderstaan (wel bloedmooi) + sportvering. We hebben 2 kleine kids die af en toe mee moeten en mijn vrouw heeft enkele jaren geleden een whiplash opgelopen. Ik vrees dat de wagen te "hard" zal zijn gezien 2 voorgaande puntjes.
                                          Heeft iemand idee ivm volgende zaken:

- rijcomfort met 20 inch en sportvering?
                                          - prijs van zo'n band?

Thanks

Comment

Working...
                                          X