Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A5

    Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
    Ik heb nu een weekje mijn A5, ook ik wilde hem een paar keer annuleren. Uiteindelijk ben ik blij het neit gedaan te hebben.
    Het is echt een fantastische rijmachine.
    Hem op het zelfde niveau als een 635 zetten, dat is wel wat overdreven. Mijn broer had een 645 en heeft nu een 645 cabrio. en dat is toch nog een maatje straffer.
    Boven de 3 coupe steekt ie met kop en schouders uit.
    Ikzelf heb beide wagens proefgereden (2.7 A5 en 2 liter diesel 3 coupé) en ondervond geen verschil qua wegligging en accerelatievermogen. De afwerking van de testwagen bij Audi had evenwel een ernstig gebrek: een tergend luid gepiep waarvan de oorzaak "de face" niet te achterhalen was (totaal ongeoorloofd voor een wagen uit die prijsklasse - je zal het maar meemaken). Verder ben je zowel fiscaal, qua aankoopprijs (wel wachten op saloncondities) en qua all-in contract (dus verlengde garantie + onderhoud) merkelijk goedkoper af bij de 2 liter van BMW (waarom is het all-in contract bij Audi zo duur? ...). Het geluid van de moter is uiteraard fijner bij de A5 (6 cylinder) dan bij de 3 coupe 2.0 D (4 cylinder), maar voor dit mooie geluid vraagt de fiscale overheid wel een frustrerend hoge jaarlijkse bijdrage (en up-front een hogere BIV). Rest enkel nog het design en dat is hoedanook strikt persoonlijk, waarbij MIJN mening in het voordeel van de 3 coupé uitvalt, tenminste als je het standaarddesign van beide wagens vergelijkt. Wanneer je de A5 gaat uitrusten met een paar extra foliekes ("S5 look" - onlangs heb ik er zo eentje zien staan - misschien was het wel een S5?) dan wint hij het wel van een gewone of van een uitgebouwde BMW (die mijns inziens dan net iets té wordt). En de levertermijn is ook iets menselijker bij BMW. Dus, als financiële overwegingen geen enkele rol spelen, wint de A5 met S-look, of gewoonweg een S5, of een Porsche 911, hoewel een DB7 of een Ferrari ook wel leuke wagens zijn... Misschien voor later? Ik ga eerst een goedkoop BMW'ke kopen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Lupogti Bekijk Berichten
      Ik ken iemand op een ander forum die met een phaeton reed, ook met luchtveringen, die beweert dat je met VAGCOM bepaalde waarden kan aanpassen zodanig wanneer je hem op de laagste stand zet dat hij wel verlaagd is....
      Luchtvering is niet hetzelfde als hydraulisch regelbare demping, bij het laatste kan je wel de hardheid aanpassen maar niet de hoogte, dit zit in de veer en daar kan je niets aan instellen voor zover ik er iets van af weet

      Comment


      • Wat geeft Audi eigenlijk als tegemoetkoming voor de langere wachttijden?
        Op een A3 is dit +/- 450euro per maand of gratis vervangwagen(tje).

        Comment


        • Ja, ik vind eigenlijk ook dat er een tegemoet komen mag zijn.

          Je zal maar eens zonder wagen komen te zitten.

          Als je ondertussen je eigen wagen verkocht hebt met levering maand X, en de A5 komt 4 maanden later dan op papier staat. Audi mag me ook een degelijke vervangwagen aanbieden hoor !

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
            Ikzelf heb beide wagens proefgereden (2.7 A5 en 2 liter diesel 3 coupé) en ondervond geen verschil qua wegligging en accerelatievermogen. De afwerking van de testwagen bij Audi had evenwel een ernstig gebrek: een tergend luid gepiep waarvan de oorzaak "de face" niet te achterhalen was (totaal ongeoorloofd voor een wagen uit die prijsklasse - je zal het maar meemaken). Verder ben je zowel fiscaal, qua aankoopprijs (wel wachten op saloncondities) en qua all-in contract (dus verlengde garantie + onderhoud) merkelijk goedkoper af bij de 2 liter van BMW (waarom is het all-in contract bij Audi zo duur? ...). Het geluid van de moter is uiteraard fijner bij de A5 (6 cylinder) dan bij de 3 coupe 2.0 D (4 cylinder), maar voor dit mooie geluid vraagt de fiscale overheid wel een frustrerend hoge jaarlijkse bijdrage (en up-front een hogere BIV). Rest enkel nog het design en dat is hoedanook strikt persoonlijk, waarbij MIJN mening in het voordeel van de 3 coupé uitvalt, tenminste als je het standaarddesign van beide wagens vergelijkt. Wanneer je de A5 gaat uitrusten met een paar extra foliekes ("S5 look" - onlangs heb ik er zo eentje zien staan - misschien was het wel een S5?) dan wint hij het wel van een gewone of van een uitgebouwde BMW (die mijns inziens dan net iets té wordt). En de levertermijn is ook iets menselijker bij BMW. Dus, als financiële overwegingen geen enkele rol spelen, wint de A5 met S-look, of gewoonweg een S5, of een Porsche 911, hoewel een DB7 of een Ferrari ook wel leuke wagens zijn... Misschien voor later? Ik ga eerst een goedkoop BMW'ke kopen
            en maar afgeven op Audi, ok er valt allicht wat over Audi te zeggen en ik pleit ze niet vrij maar als je met een A5 rijdt weet je wel beter. Daar waar de BMW 3 maar vrij gewoon is en té erg lijkend op de 3 berline, draait iedereen na meer dan een jaar na de intro van de A5 nog wel altijd zijn kop als er een A5 passeert.
            Uw vergelijk op het einde gaat ook niet bepaald op vriend, het verhaal van de appelen en de citroenen ?? Mijn gevoel huist er in u een zekere spijt dat er geen A5 in uw garage staat??

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
              en maar afgeven op Audi, ok er valt allicht wat over Audi te zeggen en ik pleit ze niet vrij maar als je met een A5 rijdt weet je wel beter. Daar waar de BMW 3 maar vrij gewoon is en té erg lijkend op de 3 berline, draait iedereen na meer dan een jaar na de intro van de A5 nog wel altijd zijn kop als er een A5 passeert.
              Uw vergelijk op het einde gaat ook niet bepaald op vriend, het verhaal van de appelen en de citroenen ?? Mijn gevoel huist er in u een zekere spijt dat er geen A5 in uw garage staat??


              Ik krijg hier ook zo een gevoel stilaan ... maarja .. ieder zijn manier om ermee om te gaan
              Etron > Q8

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                Ik krijg hier ook zo een gevoel stilaan ... maarja .. ieder zijn manier om ermee om te gaan
                Achja, ik kan begrijpen waarom onzen Bracke zo misnoegd is. Maar soms... geeft hij ook bijzondere complimenten:

                Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                Ikzelf heb beide wagens proefgereden (2.7 A5 en 2 liter diesel 3 coupé) en ondervond geen verschil qua wegligging en accerelatievermogen.
                A5 FWD == E92 RWD?
                Whoohoo!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                  Jazeker, qua looks en prestaties overtreft hij de 3 coupé echt zo hard eh
                  Aangezien ik op m'n donder krijg als ik dergelijke zaken (maar dan in het voordeel van Audi) verkondig in een BMW topic, moet jij hier dus ook niet komen lullen in een Audi-topic

                  En qua looks overtreft hij de 3 vrij hard ja

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                    Ikzelf heb beide wagens proefgereden (2.7 A5 en 2 liter diesel 3 coupé) en ondervond geen verschil qua wegligging en accerelatievermogen. De afwerking van de testwagen bij Audi had evenwel een ernstig gebrek: een tergend luid gepiep waarvan de oorzaak "de face" niet te achterhalen was (totaal ongeoorloofd voor een wagen uit die prijsklasse - je zal het maar meemaken). Verder ben je zowel fiscaal, qua aankoopprijs (wel wachten op saloncondities) en qua all-in contract (dus verlengde garantie + onderhoud) merkelijk goedkoper af bij de 2 liter van BMW (waarom is het all-in contract bij Audi zo duur? ...). Het geluid van de moter is uiteraard fijner bij de A5 (6 cylinder) dan bij de 3 coupe 2.0 D (4 cylinder), maar voor dit mooie geluid vraagt de fiscale overheid wel een frustrerend hoge jaarlijkse bijdrage (en up-front een hogere BIV). Rest enkel nog het design en dat is hoedanook strikt persoonlijk, waarbij MIJN mening in het voordeel van de 3 coupé uitvalt, tenminste als je het standaarddesign van beide wagens vergelijkt. Wanneer je de A5 gaat uitrusten met een paar extra foliekes ("S5 look" - onlangs heb ik er zo eentje zien staan - misschien was het wel een S5?) dan wint hij het wel van een gewone of van een uitgebouwde BMW (die mijns inziens dan net iets té wordt). En de levertermijn is ook iets menselijker bij BMW. Dus, als financiële overwegingen geen enkele rol spelen, wint de A5 met S-look, of gewoonweg een S5, of een Porsche 911, hoewel een DB7 of een Ferrari ook wel leuke wagens zijn... Misschien voor later? Ik ga eerst een goedkoop BMW'ke kopen
                    Cornelius, je mag het niet uit zijn context halen hé:
                    Ik vergeleek de 330cd (rearwheeldrive) met de 3.0tdi van de A5(quattro)

                    De 2.7 (FWD) en de 2.0cd van BMW zijn moeilijker te vergelijken en dan kies ik qua rijgedrag voor de achterwielaandrijver. Ik vind dat de 2.7 teveel "zoekt" over de weg en zijn koppel moeilijk onder controle houdt bij een wat agressievere, geannimeerde rijstijl. (die van mij dus)

                    Daarom:
                    3.0 voordeel Audi
                    2.0 voordeel BMW

                    Afwerking steeds voordeel Audi... het interieur is echt hoogwaardiger en nee, ik heb geen AUDI-paardenbril, want ik koop steeds het merk die me op dat moment meest aanspreekt. (had al alfa's 75 turbo en 166 , nissans 200 en 300, renault espace V6 en avantime V6)
                    Alleen wat de sportwagens betreft ben ik een échte porschefreak, dat wil ik geweten hebben...

                    Comment


                    • Btw, er staan nieuwe pics van de A5 bij "mijn duitse auto"
                      link hieronder...

                      Comment


                      • Vandaag mijn A5 ook beetje ge-mod


                        So far 233 rondjes op dé ring

                        Comment


                        • spammer!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            spammer!
                            verkoopt gij uwen Chop-Soy eerst maar es manneke
                            So far 233 rondjes op dé ring

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                              verkoopt gij uwen Chop-Soy eerst maar es manneke

                              Spammer!

                              en dan nog off topic ook !!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                Vandaag mijn A5 ook beetje ge-mod

                                Hallo, da's ook ni min!

                                Wat zegt de koppeling, wisten ze daar iets over bij Heinz? (slipmoment, breekmoment) Of is 't een automaat?

                                Comment


                                • t is ne manuele bak.
                                  En ze hebben em wel wa gedowntuned terug (noot van de redactie, deze grafiek is dus na het wat naar beneden trekken van het maximum koppel, ervoor lag het dus nog hoger )

                                  Comment


                                  • Is een 3.0tdi dus denk dat het nog een handgeschakelde is .

                                    Comment


                                    • Audi A5

                                      Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                                      en maar afgeven op Audi, ok er valt allicht wat over Audi te zeggen en ik pleit ze niet vrij maar als je met een A5 rijdt weet je wel beter. Daar waar de BMW 3 maar vrij gewoon is en té erg lijkend op de 3 berline, draait iedereen na meer dan een jaar na de intro van de A5 nog wel altijd zijn kop als er een A5 passeert.
                                      Uw vergelijk op het einde gaat ook niet bepaald op vriend, het verhaal van de appelen en de citroenen ?? Mijn gevoel huist er in u een zekere spijt dat er geen A5 in uw garage staat??
                                      Ik denk dat je maar eens beter bij de oogarts langsgaat. Zowel de front als de achterkant van de coupé van BMW verschillen merkelijk van de sedan. Dit kan echt niet in die mate gezegd worden van het verschil tussen de A5 en de A4. En dat verhaal van de "appelen en citroenen" heb ik duidelijk ironisch bedoeld, maar ik verwacht niet dat iedereen die finesse vat. Tot slot, ik heb geen spijt dat er geen (gewone) A5 in de garage staat, dan prefereer IKZELF de gewone 3 coupé. Wat een S5 aangaat, die is idd superieur en zou ik (zelfs al is het een Audi) niet alleen met plezier in mijn garage zetten, maar er ook met plezier mee rijden. Ik heb evenwel andere prioriteiten en trek de lijn waar ik wil (en niet waar ik moet, zoals sommigen waarmee ik uiteraard niet wil suggereren dat jij tot die laatste groep behoort).
                                      En dat iedereen zijn kop op zij draait als er een A5 passeert, dat geloof je toch zelf niet? Of ben je nu zelf ironisch aan het worden...?
                                      Last edited by ; 12/09/2008, 20:51.

                                      Comment


                                      • Audi A5

                                        Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Aangezien ik op m'n donder krijg als ik dergelijke zaken (maar dan in het voordeel van Audi) verkondig in een BMW topic, moet jij hier dus ook niet komen lullen in een Audi-topic

                                        En qua looks overtreft hij de 3 vrij hard ja
                                        Hou me maar eens tegen... ik sta nog steeds versteld van de hevige reacties op enkel de mening van iemand (en ja, dat zal ook bij het BMW-forum wel zo zijn). Typisch voor kleinburgerlijke typetjes om te reageren in de trent van "als ik niet mag, dan mag jij ook niet". Straks ga je het nog tegen je mama vertellen. :-) Jullie zijn toch zo makkelijk te jennen (en dan heb ik mijn post nog vrij gematigd trachten weer te geven met de bedoeling om zo weinig mogelijk mensen voor het hoofd te stoten...).
                                        Last edited by ; 12/09/2008, 20:53.

                                        Comment


                                        • Audi A5

                                          Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                          Cornelius, je mag het niet uit zijn context halen hé:
                                          Ik vergeleek de 330cd (rearwheeldrive) met de 3.0tdi van de A5(quattro)

                                          De 2.7 (FWD) en de 2.0cd van BMW zijn moeilijker te vergelijken en dan kies ik qua rijgedrag voor de achterwielaandrijver. Ik vind dat de 2.7 teveel "zoekt" over de weg en zijn koppel moeilijk onder controle houdt bij een wat agressievere, geannimeerde rijstijl. (die van mij dus)

                                          Daarom:
                                          3.0 voordeel Audi
                                          2.0 voordeel BMW

                                          Afwerking steeds voordeel Audi... het interieur is echt hoogwaardiger en nee, ik heb geen AUDI-paardenbril, want ik koop steeds het merk die me op dat moment meest aanspreekt. (had al alfa's 75 turbo en 166 , nissans 200 en 300, renault espace V6 en avantime V6)
                                          Alleen wat de sportwagens betreft ben ik een échte porschefreak, dat wil ik geweten hebben...
                                          Ik kan niets zeggen over de 3 liters en aanvaard jouw expertise terzake, maar vind het echt raar dat de afwerking van Audi door sommigen als beter gepercipieerd wordt, in die zin dat Audi (en niet alleen de A5) qua geluid- en kraakvastheid me baserend op MIJN ervaringen merkelijk slechter scoort dan BMW (en Mercedes). Een vroegere kennis van me reed met een nieuwe A8 rond, waarvan het handschoenkastje het presteerde om zelfs op vlakke baan continu te knisperen. En dat kan toch niet in een dergelijke wagen? Heb ooit eens met een Mercedes S 500 meegereden en daar hoor je niets dat je niet wil horen. Zo moet het ook en daar kan Audi nog steeds wat van opsteken (VOLGENS MIJ, uiteraard).

                                          Bedankt overigens om me gelijk te geven ivm de vergelijking tussen de 2.7 A5 en de 2.0 E92. Je kan hier makkelijk de openminded people onderscheiden van diegene die tijdens WOII goede dienaars van het kwaad zouden geweest zijn.
                                          Last edited by ; 12/09/2008, 20:55.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X