Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
    Ik kan niets zeggen over de 3 liters en aanvaard jouw expertise terzake, maar vind het echt raar dat de afwerking van Audi door sommigen als beter gepercipieerd wordt, in die zin Audi (en niet alleen de A5) qua geluid- en kraakvastheid merkelijk slechter scoort dan BMW (en Mercedes). Een vroegere kennis van me reed met een nieuwe A8 rond, waarvan het handschoenkastje het presteerde om zelfs op vlakke baan continu te knisperen. En dat kan toch niet in een dergelijke wagen?
    Zal wel overal gebeuren zeker:
    Mijn schoonbroer reed met 2 525tds en 525d, kocht dan een 735i (vorige generatie) :was dat een maandagauto! De bekleding van de A-stijl kwam aan beide zijden naar beneden. Na 15000km de ene cilinderkop van de V8 vervangen wegens oververhitting... De benzinetank werd !!!! 3x !!!! vervangen, deze werd steeds vacuum gezogen en verschrompelde als het ware (oorzaak nooit gevonden... gaatje is tankdeksel was open) enz.
    Hij rijdt nu al een stuk boven de 100k met een A8 3.0tdi en is supercontent.

Wat mijn ervaring met de test 330cd betreft:
    Leder aan passagierszijde van aan de onderzijde "doorgedrukt"
    De automatische gordelaanbrenger, stuk
    De bekleding vna de middenconsole: net 5 jaar oud, vol krassen etc...
    Het klinkt misschien overdreven, maar het is het echt niet.
    algemene kwaliteitsindruk echt beneden premiumpeil.

Maar zo zullen er dus over Audi ook wel verhalen zijn...
    Je moet een beetje geluk hebben met je aankoop denk ik.

Comment

Hou me maar eens tegen... ik sta nog steeds versteld van de hevige reacties op enkel de mening van iemand (en ja, dat zal ook bij het BMW-forum wel zo zijn). Typisch voor kleinburgerlijke typetjes om te reageren in de trent van "als ik niet mag, dan mag jij ook niet". Straks ga je het nog tegen je mama vertellen. :-) Jullie zijn toch zo makkelijk te jennen (en dan heb ik mijn post nog vrij gematigd trachten weer te geven met de bedoeling om zo weinig mogelijk mensen voor het hoofd te stoten...).
      Volgens mij schat jij jezelf te hoog in, je denkt toch niet dat ik mij druk maak om wat jij zegt? Jij hebt je mening, net zoals iedereen, en je mag die gerust uitten. Alleen begint het wat saai te worden dat je om de x aantal tijd weer over hetzelfde begint .. We weten ondertussen dat je niet hoog oploopt met Audi, en dat dat normaal is met uw ervaringen met het merk, maar het wordt tijd dat je hulp zoekt zodat je het een plaats kunt geven en zo probeert te verwerken

En mijn mama vindt u genen toffen

Comment

Ik kan niets zeggen over de 3 liters en aanvaard jouw expertise terzake, maar vind het echt raar dat de afwerking van Audi door sommigen als beter gepercipieerd wordt, in die zin dat Audi (en niet alleen de A5) qua geluid- en kraakvastheid me baserend op MIJN ervaringen merkelijk slechter scoort dan BMW (en Mercedes). Een vroegere kennis van me reed met een nieuwe A8 rond, waarvan het handschoenkastje het presteerde om zelfs op vlakke baan continu te knisperen. En dat kan toch niet in een dergelijke wagen? Heb ooit eens met een Mercedes S 500 meegereden en daar hoor je niets dat je niet wil horen. Zo moet het ook en daar kan Audi nog steeds wat van opsteken (VOLGENS MIJ, uiteraard).
        Kijk, als je nu nog eens de moeite doet om deze post van u die ik net quote te lezen, dan ga je misschien beseffen dat je eigenlijk jezelf van antwoord dient. Zou het soms niet kunnen dat mensen de afwerking van Audi het beste vinden, juist omwille van de ervaringen met het merk (en andere merken)? Zou het niet kunnen dat die mensen zelf met een Audi rijden (of gereden hebben) en dat die er nooit problemen mee gehad hebben op vlak van afwerking? En dat ze die dus beter vinden dan met de BMW of Mercedes waar ze al mee (mee)gereden hebben? Zou het kunnen, denk je? Allé ja, ik zeg maar iets

Comment

• Welke kleur is dit heren?

Comment

• Grijs.

Of m'n PC-monitor moet verkeerd afgesteld staan.

Comment

• Just joking. I wouldn't know.

En ik vind een A5 ook knapper dan een '3 coupé. Enkel binnenin vind ik het Audi-dashboard te druk, teveel knopjes en chroomlijstjes en aluplaatjes en kunststofkleurtjes. Maar 'k zou er ni om malen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Kijk, als je nu nog eens de moeite doet om deze post van u die ik net quote te lezen, dan ga je misschien beseffen dat je eigenlijk jezelf van antwoord dient. Zou het soms niet kunnen dat mensen de afwerking van Audi het beste vinden, juist omwille van de ervaringen met het merk (en andere merken)? Zou het niet kunnen dat die mensen zelf met een Audi rijden (of gereden hebben) en dat die er nooit problemen mee gehad hebben op vlak van afwerking? En dat ze die dus beter vinden dan met de BMW of Mercedes waar ze al mee (mee)gereden hebben? Zou het kunnen, denk je? Allé ja, ik zeg maar iets
                Cool down boys, let's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                  Cool down boys, let's
                  Groot gelijk, kiss and make up

Comment

Ik denk dat je maar eens beter bij de oogarts langsgaat. Zowel de front als de achterkant van de coupé van BMW verschillen merkelijk van de sedan. Dit kan echt niet in die mate gezegd worden van het verschil tussen de A5 en de A4. En dat verhaal van de "appelen en citroenen" heb ik duidelijk ironisch bedoeld, maar ik verwacht niet dat iedereen die finesse vat. Tot slot, ik heb geen spijt dat er geen (gewone) A5 in de garage staat, dan prefereer IKZELF de gewone 3 coupé. Wat een S5 aangaat, die is idd superieur en zou ik (zelfs al is het een Audi) niet alleen met plezier in mijn garage zetten, maar er ook met plezier mee rijden. Ik heb evenwel andere prioriteiten en trek de lijn waar ik wil (en niet waar ik moet, zoals sommigen waarmee ik uiteraard niet wil suggereren dat jij tot die laatste groep behoort).
                    En dat iedereen zijn kop op zij draait als er een A5 passeert, dat geloof je toch zelf niet? Of ben je nu zelf ironisch aan het worden...?
                    Wat kwaliteit betreft moet je volgens mij geluk hebben zoals Beltar zegt , geen maandag auto.
                    Wat service en eerlijkheid betreft vrees ik dat audi wat minder scoort, ik hoop dat ik ongelijk heb
                    Maar ivm de vergelijking tussen de Audi A5 en A4 heb je groot gelijk.
                    Toen de A5 er was had je een apparte audi, nu de nieuwe A4 erbij komt word het toch terug 1 pot nat zoals vroeger.
                    Ik vond vroeger de A4, A6 en A8 allemaal dezelfde looks hebben alleen wat groter of kleiner.
                    En als nu de nieuwe A6 komt staan we terug zover.
                    Dat is niet het geval tussen de 3 en de 5 serie of de C en de E klasse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                      Welke kleur is dit heren?

Avus of quartz imho

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                        Wat kwaliteit betreft moet je volgens mij geluk hebben zoals Beltar zegt , geen maandag auto.
                        Wat service en eerlijkheid betreft vrees ik dat audi wat minder scoort, ik hoop dat ik ongelijk heb
                        Maar ivm de vergelijking tussen de Audi A5 en A4 heb je groot gelijk.
                        Toen de A5 er was had je een apparte audi, nu de nieuwe A4 erbij komt word het toch terug 1 pot nat zoals vroeger.
                        Ik vond vroeger de A4, A6 en A8 allemaal dezelfde looks hebben alleen wat groter of kleiner.
                        En als nu de nieuwe A6 komt staan we terug zover.
                        Dat is niet het geval tussen de 3 en de 5 serie of de C en de E klasse
                        Groot gelijk, Audi maakt er jammer genoeg eenheidsworst van, idd jammer.
                        Vandaar ne witte met een beetje pers. toets

Comment

Zal wel overal gebeuren zeker:
                          Mijn schoonbroer reed met 2 525tds en 525d, kocht dan een 735i (vorige generatie) :was dat een maandagauto! De bekleding van de A-stijl kwam aan beide zijden naar beneden. Na 15000km de ene cilinderkop van de V8 vervangen wegens oververhitting... De benzinetank werd !!!! 3x !!!! vervangen, deze werd steeds vacuum gezogen en verschrompelde als het ware (oorzaak nooit gevonden... gaatje is tankdeksel was open) enz.
                          Hij rijdt nu al een stuk boven de 100k met een A8 3.0tdi en is supercontent.

Wat mijn ervaring met de test 330cd betreft:
                          Leder aan passagierszijde van aan de onderzijde "doorgedrukt"
                          De automatische gordelaanbrenger, stuk
                          De bekleding vna de middenconsole: net 5 jaar oud, vol krassen etc...
                          Het klinkt misschien overdreven, maar het is het echt niet.
                          algemene kwaliteitsindruk echt beneden premiumpeil.

Maar zo zullen er dus over Audi ook wel verhalen zijn...
                          Je moet een beetje geluk hebben met je aankoop denk ik.
                          uniformiteit in de fabrikatie komt gewoon met het aantal geproduceerde eenheden
                          vandaar dat de top of the range-modellen procentueel meer problemen vertonen dan de veelvuldig verkocht modellen; weinig mensen erkennen dat ze dat megemaakt hebben, want het komt over als een faling in hun eigen keuze...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                            Welke kleur is dit heren?

avusgrijs
                            wel erg lelijke zijschorten imo.

Comment

Ik vind dat de 2.7 teveel "zoekt" over de weg en zijn koppel moeilijk onder controle houdt bij een wat agressievere, geannimeerde rijstijl.
                              M'n dealer wist me te vertellen dat er een aantal zijn die hun 2.7 hebben laten chippen tot 240pk zelfs met multitronic. Zullen wel weeral die mensen zijn die als eerste komen klagen over de MT die stuk is gegaan
                              Lijkt mij ook gewoon teveel power op de voorwielen.

Tevens ook goed nieuws gekregen mbt bouwdatum ... zie sig
                              (komt dus neer op 8 maanden)
                              Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• 3.0 tdi met S exterieur pakket en 19 duim 20 spaaksvelgen
                                a; Meteoorgrijs S-line met zwart alcantara/leder (beetje donker geheel nee?)
                                b: Saharagrijs S-line met zwart alcantara/leder
                                c: Meteoorgrijs met bruine lederen sportzetels

Comment

• d: fantoomzwart met zwart alcantara

Comment

• Ben je geen voorstander van een ander grijs dan Saharagrijs? Kwartsgrijs of Monzazilver bv.? Of Ijszilver

Ik zou sowieso voor alcantara gaan, dus a of b

Comment

• En ik sowieso voor Mustangbruin leder, dus c...

Comment

Ik denk dat je maar eens beter bij de oogarts langsgaat. Zowel de front als de achterkant van de coupé van BMW verschillen merkelijk van de sedan. Dit kan echt niet in die mate gezegd worden van het verschil tussen de A5 en de A4. En dat verhaal van de "appelen en citroenen" heb ik duidelijk ironisch bedoeld, maar ik verwacht niet dat iedereen die finesse vat. Tot slot, ik heb geen spijt dat er geen (gewone) A5 in de garage staat, dan prefereer IKZELF de gewone 3 coupé. Wat een S5 aangaat, die is idd superieur en zou ik (zelfs al is het een Audi) niet alleen met plezier in mijn garage zetten, maar er ook met plezier mee rijden. Ik heb evenwel andere prioriteiten en trek de lijn waar ik wil (en niet waar ik moet, zoals sommigen waarmee ik uiteraard niet wil suggereren dat jij tot die laatste groep behoort).
                                        En dat iedereen zijn kop op zij draait als er een A5 passeert, dat geloof je toch zelf niet? Of ben je nu zelf ironisch aan het worden...?
                                        nog effe kort en dan stoppen we erover, ik vind dat de A4 en A5 qua lijn toch echt anders zijn, je herkent er een merk in zoals dat ook met veel modellen van bmw, mercedes etc is
                                        maar goed dat is mijn mening
                                        verder lig ik niet wakker van uw insinuaties en of je nu al dan niet gelooft of er nog vele kopjes draaien als er een A5 passeert, dat kunnen ikzelf en mede-eigenaars hier aanwezig alleen maar bevestigen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                                          nog effe kort en dan stoppen we erover, ik vind dat de A4 en A5 qua lijn toch echt anders zijn, je herkent er een merk in zoals dat ook met veel modellen van bmw, mercedes etc is
                                          maar goed dat is mijn mening
                                          verder lig ik niet wakker van uw insinuaties en of je nu al dan niet gelooft of er nog vele kopjes draaien als er een A5 passeert, dat kunnen ikzelf en mede-eigenaars hier aanwezig alleen maar bevestigen

ik ben BMW liefhebber maar elke keer ik een A5 tegenkom draai ik ook mijn hoofd ernaar

moest ik nu moeten kiezen tussen een 3 Coupe en een A5 werd het de A5

Comment

Working...
                                          X