Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Audi-verkopers zijn idd niet wat het moet zijn, dat is al langer duidelijk. Schaadt het imago van het merk, jammer genoeg.
    klopt, e, nu dat probleem met het leder, man man man en dat voor ene van over de 50000 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Audi-verkopers zijn idd niet wat het moet zijn, dat is al langer duidelijk. Schaadt het imago van het merk, jammer genoeg.
      wat ik begrepen had van het systeem :
      in confort-stand geen verlaging
      hoe sportiever afgesteld, hoe lager de wagen komt te staan,max 2 cm
      (leek mij logisch, hoe strakker, hoe lager en omgekeerd)
      wie gaat het nu even eenduidig bevestigen ?
      de dubbelzinnigheid in de geest van de Audi-mensen komt misschien van de verschillen in hydraulische/pneumatische systemen, die niet op een zelfde manier werken (pneumatische is enkel voor de A6)
      ik zou het ook graag weten...

Comment

• Mijn broer heeft in maart ook een audi a5 besteld met als kleur avuszilver, vandaag belde de verkoper om te zeggen dat dit kleur niet meer beschikbaar is en dat hij vervolgens maar Monza grijs moet nemen of een ander kleur uit het gamma kiezen. Vind ik toch wel straf, avuszilver ligt immers vast op de bestelbon...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
          klopt, e, nu dat probleem met het leder, man man man en dat voor ene van over de 50000 euro
          Als het je overkomt is het maar leer blijft een natuur product en de rek daarin heeft niets te maken met de kwaliteit van het product Audi. Leer is een natuur product en al is de koe dood het leer was al dood toen het nog op de koe zat. De eerste keer dat ik een lederen bankstel kocht schrok ik hoe het vol zat met littekens en de staat na een aantal maanden zitten. Veel heisa over gemaakt en een deskundige er naar laten kijken als arbitrage. Helaas voor mij werd ik in het ongelijk gesteld om de eerder genoemde reden. Advies van de adviseur aan mij was, let op de toekomst op welke leer je koopt om teleurstelling achteraf te voorkomen.

De prijs en kwaliteit van het leer wordt bepaald door de dikte, de kleuring (diepte gekleurd of oppervlak) en de oneffenheden die er in het leer zitten. En vergeet vooral niet het regelmatig te onderhouden zodat het niet uitdroogt en gaat barsten.

Helaas wordt dat je niet gezegd als je iets koopt door een verkoper, zijn professie is verkopen. Tot nu toe ben ik er maar weinig tegengekomen die alle nadelen opsomt. Men richt zich op de voordelen zodat je overstag gaat. Een verkoper weet uit ervaring heel snel of je wel of niet gaat kopen en binnen 5 minuten weet hij wat het belangrijkste voor je is om de koop te sluiten. het heeft niets te maken met het produkt maar alles met de service welke de verkoper mee wil verkopen. Helaas ligt die service bij veel Audi dealers lager dan wat je zou mogen verwachten voor wat je neer telt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lupogti Bekijk Berichten
            Mijn broer heeft in maart ook een audi a5 besteld met als kleur avuszilver, vandaag belde de verkoper om te zeggen dat dit kleur niet meer beschikbaar is en dat hij vervolgens maar Monza grijs moet nemen of een ander kleur uit het gamma kiezen. Vind ik toch wel straf, avuszilver ligt immers vast op de bestelbon...
            Avus is het specifieke kleur voor S-line dacht ik.
            Als je dat op een niet S-line neemt denk ik dat het een vrij zware opleg is !

Ik weet niet of er verschil is tussen Avus en Monza, maar als er verschil is zouden ze van mij de A5 door het audi exclusive atelier mogen sturen om er toch dat avus op te krijgen.
            Dan is hij normaalgezien al beter gespoten ook en heb je minder orange peel

Comment

• Wees maar zeker dat ze hem niet door het Audi Exclusive atelier duwen En wees blij dat ze op tijd verwittigen, ik kreeg achteraf pas te horen dat ik niet de kleur kreeg die ik besteld had Kon wel kosteloos annuleren indien het kleur mij niet aanstond.

Comment

Mijn broer heeft in maart ook een audi a5 besteld met als kleur avuszilver, vandaag belde de verkoper om te zeggen dat dit kleur niet meer beschikbaar is en dat hij vervolgens maar Monza grijs moet nemen of een ander kleur uit het gamma kiezen. Vind ik toch wel straf, avuszilver ligt immers vast op de bestelbon...
                Heb onlangs nog een factuur onder mijn ogen gehad van een audi TT waar de bestelde kleur niet meer kon geleverd worden .... resultaat: een tegemoetkoming van 600 euro excl BTW
                Last edited by viperman; 16/09/2008, 22:59.
                Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Automatic Bekijk Berichten
                  Als het je overkomt is het maar leer blijft een natuur product en de rek daarin heeft niets te maken met de kwaliteit van het product Audi. Leer is een natuur product en al is de koe dood het leer was al dood toen het nog op de koe zat. De eerste keer dat ik een lederen bankstel kocht schrok ik hoe het vol zat met littekens en de staat na een aantal maanden zitten. Veel heisa over gemaakt en een deskundige er naar laten kijken als arbitrage. Helaas voor mij werd ik in het ongelijk gesteld om de eerder genoemde reden. Advies van de adviseur aan mij was, let op de toekomst op welke leer je koopt om teleurstelling achteraf te voorkomen.

De prijs en kwaliteit van het leer wordt bepaald door de dikte, de kleuring (diepte gekleurd of oppervlak) en de oneffenheden die er in het leer zitten. En vergeet vooral niet het regelmatig te onderhouden zodat het niet uitdroogt en gaat barsten.

Helaas wordt dat je niet gezegd als je iets koopt door een verkoper, zijn professie is verkopen. Tot nu toe ben ik er maar weinig tegengekomen die alle nadelen opsomt. Men richt zich op de voordelen zodat je overstag gaat. Een verkoper weet uit ervaring heel snel of je wel of niet gaat kopen en binnen 5 minuten weet hij wat het belangrijkste voor je is om de koop te sluiten. het heeft niets te maken met het produkt maar alles met de service welke de verkoper mee wil verkopen. Helaas ligt die service bij veel Audi dealers lager dan wat je zou mogen verwachten voor wat je neer telt.
                  De foto's die ik gezien heb (en ook bij de zetels in de testmodellen van het contact center) daar vind ik het te makkelijk om het bij de aard van het materiaal te leggen. We hebben al meerdere wagens met lederen interieur gehad en nog nooit (zelfs na 120.000 km) dit fenomeen gezien. Het lijkt eerder dat er iets schort aan de opvulling van de zetels (Milanaof dat andere leder, probleem is bij alle zetels al opgemerkt door eigenaars). Als ik wat tijd heb, zal ik wat pics posten..

Comment

Dat laten ze "laat" weten want dit wist ik al enkele maanden geleden van Duits forum dat deze kleur vervangen is door monzagrijs.
                    Kleuren lijken fel op elkaar, maar toch verkies ik de Avus omdat ik die zelf gehad heb op mijne A3.
                    Heb foto gezien van 2 A5's met deze kleuren naast elkaar
                    Misschien klopt dit, door de 3 maanden vertraging naar België sijpelt deze info nu pas binnen bij onze dealers.

ps: morgen naar de dealer voor een aanpassing (verandering / bijbestelling) en bespreking vervangauto
                    Last edited by E90N; 16/09/2008, 23:41.
                    Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      de dubbelzinnigheid in de geest van de Audi-mensen komt misschien van de verschillen in hydraulische/pneumatische systemen, die niet op een zelfde manier werken (pneumatische is enkel voor de A6)
                      Dat zou ik ook willen weten

Comment

Dat is toch maar een pot verf he, ik snap het probleem nie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                          De foto's die ik gezien heb (en ook bij de zetels in de testmodellen van het contact center) daar vind ik het te makkelijk om het bij de aard van het materiaal te leggen. We hebben al meerdere wagens met lederen interieur gehad en nog nooit (zelfs na 120.000 km) dit fenomeen gezien. Het lijkt eerder dat er iets schort aan de opvulling van de zetels (Milanaof dat andere leder, probleem is bij alle zetels al opgemerkt door eigenaars). Als ik wat tijd heb, zal ik wat pics posten..
                          Ik heb een jaguar van maar 330000 euro en is nu 5 jaar en de zetels zijn nog nieuw.
                          Voor de A5 zou gewoon geen leder van minder kwaliteit mogen bestaan, we spreken hier toch niet over een lada die voor 100 euro extra leder kan hebben he?

Comment

Dat is toch maar een pot verf he, ik snap het probleem nie
                            Welcome to the club, ik snapte dat probleem ook niet toen het mij overkwam. Ze zouden gewoon de wagens moeten leveren in de kleur dat het besteld is, het is maar een fucking kleurcode die moet ingegeven worden toch?

Comment

• Evan wat zoekwerk gedaan. Monzazilver

Foto2 met 2 kleuren naast ellkaar (plaats ik morgen thuis, bestand te groot)

Foto3
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Last edited by E90N; 17/09/2008, 13:07.
                              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                Evan wat zoekwerk gedaan. Monzazilver

Foto2 met 2 kleuren naast ellkaar (plaats ik morgen thuis, bestand te groot)

Foto3
                                Knappe kleur maar eveneens zeer knappe velgen.

Comment

• Monzagrijs is

Comment

Ik heb een jaguar van maar 330000 euro en is nu 5 jaar en de zetels zijn nog nieuw.
                                    Voor de A5 zou gewoon geen leder van minder kwaliteit mogen bestaan, we spreken hier toch niet over een lada die voor 100 euro extra leder kan hebben he?
                                    Een auto van 330000 euro vind ik toch een serieuze prijs hoor voor een auto!

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                                    2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                                      Een auto van 330000 euro vind ik toch een serieuze prijs hoor voor een auto!

nulleke teveel he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Hydraulische en pneumatische systemen zijn inderdaad helemaal verschillend. Zonder technisch te willen worden, zal bij pneumatische vering (zoals iedereen die nog wel kent van de vroegere Citroën), de koetswerkhoogte variëren naargelang de snelheid en de gekozen stand. Bij een hydraulinsche demping wordt de koetswerkhoogte niet veranderd, maar wordt er harder of minder hard gedempt naargelang de rijomstandigheden of door een bepaalde modus te kiezen. Met andere woorden, de druk in de dempers wordt verhoogd als er als het wat strakker mag (hoge snelheden, veel bochten), en verlaagd als er meer comfort nodig is (kasseien enz). De hoogte verandert dus niet. Het is zo dat de hydraulische demping wel degelijk samengaat met een 2cm lager koetswerk, dat wat strakker afgeveerd is. Al bij al is dit veel beter dan pneumatische vering, aangezien je dikwijls met die systemen alleen maar meer comfort krijgt, maar de rolneigingen verhogen dus het sportieve wat verloren gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FredRR Bekijk Berichten
                                          weet er iemand of de DAB tuner inbegrepen is als je de GPS plus optie neemt ?
                                          in de A5 brochure staat er "dubbele tuner" bij de optie GPS plus wat mij doet vermoeden dat het om de analoge en digitale tuner gaat.
                                          In de garage kunnen ze me geen antwoord geven en denken dat je DAB apart moet bestellen.
                                          De dubbele tuner is interessant omdat voor een bepaalde zender soms verschillende frequenties beschikbaar zijn, en zo steeds de sterkste frequentie wordt gekozen. Wanneer je aan het rijden bent, kan men dus naadloos van de ene op de andere frequentie overgaan.Bv. als je van Antwerpen naar Gent rijdt, zal tijdens die rit de frequentie van Donna veranderen, maar je zal het niet merken. Nu is dit wel een beetje flauw van Audi om dit specifiek te vermelden, want zowat elke radio die je vandaag koopt heeft dit. Het heeft niks te maken met DAB, dat moet je altijd bijbestellen bij Audi, het zit in geen enkel pakket inbegrepen.

Comment

Working...
                                          X