Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Ik weet niet of er verschil is tussen Avus en Monza, maar als er verschil is zouden ze van mij de A5 door het audi exclusive atelier mogen sturen om er toch dat avus op te krijgen.
    Dan is hij normaalgezien al beter gespoten ook en heb je minder orange peel
    Is dat nog wel zo? Ik denk het niet.

De Exclusive-kleurtjes, tenzij kleuren op staal (en dan nog...) worden in de gewone lakstraat gespoten. Op identiek dezelfde manier als de standaardkleuren. Zo is het alleszins bij BMW (Individual) en Porsche (Exclusive).

Alhoewel de prijs dat wel doet vermoeden, worden die niet met de hand gespoten...

Comment

• Even de fietsdragertrekhaak uitgetest...
      De meest gekke oudijzer combinatie denk ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
        Juist bij de dealer geweest:
        De verkoper wist me te melden dat er een kans is dat de auto binnen 3 weken in de garage staat :-D
        Heb mijn wijzigingen willen doen, maar dan schuift de auto op naar juli 2009 (djeezus)
        Nu voor die 20" is een sportvering noodzakelijk, en heb ik die nu juist niet besteld (hoe dom ben ik nu geweest)
        Ze hadden een klant die dat dus wel gedaan had zonder die vering en die had het zich beklaagd !
        Nu er kan "misschien" een tussenoplossing gebeuren ttz: de garage monteert de sportvering er zelf op, velgen worden dan ingeruild .....
        Benieuwd naar het antwoord morgen....
        Zou dit überhaupt wel kunnen mbt die vering (?)
        En wat bedoelen ze met een kans?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WieMagHetWeten Bekijk Berichten
          En wat bedoelen ze met een kans?
          Dat ik het niet weet, dit zei de verkoper me toen we de vervangauto bespraken voor begin oktober (?)
          Sintruin till I die

Comment

• Audi A5

Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
            Zal wel overal gebeuren zeker:
            Mijn schoonbroer reed met 2 525tds en 525d, kocht dan een 735i (vorige generatie) :was dat een maandagauto! De bekleding van de A-stijl kwam aan beide zijden naar beneden. Na 15000km de ene cilinderkop van de V8 vervangen wegens oververhitting... De benzinetank werd !!!! 3x !!!! vervangen, deze werd steeds vacuum gezogen en verschrompelde als het ware (oorzaak nooit gevonden... gaatje is tankdeksel was open) enz.
            Hij rijdt nu al een stuk boven de 100k met een A8 3.0tdi en is supercontent.

Wat mijn ervaring met de test 330cd betreft:
            Leder aan passagierszijde van aan de onderzijde "doorgedrukt"
            De automatische gordelaanbrenger, stuk
            De bekleding vna de middenconsole: net 5 jaar oud, vol krassen etc...
            Het klinkt misschien overdreven, maar het is het echt niet.
            algemene kwaliteitsindruk echt beneden premiumpeil.

Maar zo zullen er dus over Audi ook wel verhalen zijn...
            Je moet een beetje geluk hebben met je aankoop denk ik.
            Voor die range van wagens zou geluk eigenlijk geen rol mogen spelen... Als die BMW niet voldoet, zal mijn volgende wagen een Matizke zijn

Comment

• Audi A5

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Volgens mij schat jij jezelf te hoog in, je denkt toch niet dat ik mij druk maak om wat jij zegt? Jij hebt je mening, net zoals iedereen, en je mag die gerust uitten. Alleen begint het wat saai te worden dat je om de x aantal tijd weer over hetzelfde begint .. We weten ondertussen dat je niet hoog oploopt met Audi, en dat dat normaal is met uw ervaringen met het merk, maar het wordt tijd dat je hulp zoekt zodat je het een plaats kunt geven en zo probeert te verwerken

En mijn mama vindt u genen toffen
              Ik ken uw mama niet, dus daar kan ik mee leven. Ipv hulp te zoeken, zal me dat BMWke maar kopen, dat lucht voldoende op en is nog iets goedkoper dan een team van psychiaters.

Comment

• Audi A5

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Kijk, als je nu nog eens de moeite doet om deze post van u die ik net quote te lezen, dan ga je misschien beseffen dat je eigenlijk jezelf van antwoord dient. Zou het soms niet kunnen dat mensen de afwerking van Audi het beste vinden, juist omwille van de ervaringen met het merk (en andere merken)? Zou het niet kunnen dat die mensen zelf met een Audi rijden (of gereden hebben) en dat die er nooit problemen mee gehad hebben op vlak van afwerking? En dat ze die dus beter vinden dan met de BMW of Mercedes waar ze al mee (mee)gereden hebben? Zou het kunnen, denk je? Allé ja, ik zeg maar iets
                Uiteraard... iemands persoonlijke ervaringen zullen ten allen tijde zwaarder doorwegen dan welke studie of enquête dan ook. Misschien een tip naar de autoconstructeurs dat ze maar beter eens beginnen om steeds kwaliteit te leveren en als er fouten gemaakt worden, dit ook toe te geven en te compenseren want anders zijn de klanten weg om misschien elders met een vergelijkbaar probleem geconfronteerd te worden, maar toch nooit meer terugkeren naar dat andere "slechte" merk en op zoek gaan naar een ander merk... Reken maar uit: ik koop me elke 5 jaar toch een nieuwe wagen en ben 36. Als ik tevreden ben van een merk, blijf ik er, dus aan mij verliest een "slecht" merk nog (hopelijk) zo'n 6 à 7 wagens... Ik denk dat velen er hetzelfde over denken, behalve de autoconstructeurs zelf die eerder de kortetermijnwinst nastreven en daarbij de langetermijn uit het oog verliezen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  uniformiteit in de fabrikatie komt gewoon met het aantal geproduceerde eenheden
                  vandaar dat de top of the range-modellen procentueel meer problemen vertonen dan de veelvuldig verkocht modellen; weinig mensen erkennen dat ze dat megemaakt hebben, want het komt over als een faling in hun eigen keuze...
                  Klinkt logisch, maar marketing-wise "total bullshit" (en geen verwijt naar jouw terechte opmerking): "OK, beste klant, u mag uiteraard 50000 euro neertellen voor deze wagen, maar besef dat u beter een wagen koopt die maar 25000 euro kost". Ik hoor het zo'n verkoper al zeggen...

Misschien zal de overheid ons wel nog extra motiveren om goedkopere (en dus betere) wagens te kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                    Lijn is idd heel verschillend maar als je ze ziet afkomen is de voorkant toch bijna hetzelfde
                    dezelfde lichten, bumber en gril alleen wat breder en platter en dat heb je toch vooral bij audi
                    Jaggy, Papalouise heeft gevraagd om hier niet meer op in te gaan. Waarom respecteer je dat dan niet? Ach ja, idd, iedereen zijn eigen mening...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Automatic Bekijk Berichten
                      Ik heb het idee dat de mijn zetel inderdaad dieper zit dan 3 maanden geleden toen hij nieuw was en de bovenbenen worden nu aan de achterzijde enigzins afgekneld door de zijsteunen (Sportstoelen) wat voorheen niet zo was. Het idee van dieper zitten baseer ik ook op de passagiers stoel welke zo goed als nieuw is. De enige stoel die bij mijn auto's altijd slijten is namelijk de zakelijke linkerkant .

Aan de andere kant kan ook zo zijn dat je na gewenning nog meer luxe wilt en zetels lederen zakken nu eenmaal enigzins in bij gebruik. Het is voor mij echter voldoende ongemak om de dealer er even op aan te spreken zo gauw ik er de tijd voor hebt.
                      Pff, bij de BMW die ik zal kopen zal dat mankement zich zeker niet voordoen... mijn vriendin en ik zijn lichtgewichtjes. Hoeveel moet je zo wegen vooraleer zo'n lederen zetel begint door te zakken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Audi-verkopers zijn idd niet wat het moet zijn, dat is al langer duidelijk. Schaadt het imago van het merk, jammer genoeg.
                        Was ook mijn ervaring bij Audi en... bij BMW ook (misschien kwamen die verkopers van bij Audi ). 't Is ronduit belachelijk dat je soms als klant beter de specificaties van de wagen kent dan de verkoper. Anderzijds geven ze je wel uitgebreid de kans om hen op hun plaats te zetten als er al eens een te dikkenekkerig uit de hoek komt omdat er iemand met een jeansbroekske van zijn werk komt (ik werk in een bedrijf waar de dresscode nogal soepel is en dat wekt bij sommige verkopers de indruk dat ze meer verdienen omdat ze met een das moeten rondlopen LOL).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lupogti Bekijk Berichten
                          Mijn broer heeft in maart ook een audi a5 besteld met als kleur avuszilver, vandaag belde de verkoper om te zeggen dat dit kleur niet meer beschikbaar is en dat hij vervolgens maar Monza grijs moet nemen of een ander kleur uit het gamma kiezen. Vind ik toch wel straf, avuszilver ligt immers vast op de bestelbon...
                          Hebben ze geen roze in hun kleurengamma? 't Is eens iets anders... Blijft ongelooflijk straf! Ik zou een extra korting vragen, want ze kunnen niet voldoen aan de contractvoorwaarden (bestelbon is bindend). 't Is het proberen waard, ook niet meer, want of je hiermee voor een rechter gelijk zou halen is twijfelachtig.

Comment

• Volgens de klein lettertjes die achteraan de bestelbon staan vallen dergelijke zaken onder productaanpassingen. Zolang ze u tijdig verwittigen kan je hen niets maken. Maar je kan altijd proberen natuurlijk, vooral de nadruk op leggen dat avuszilver het enige kleur is dat je echt aanspreekt op de A5, en dat je u bekocht voelt. Allé ja, of uw broer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                              Jaggy, Papalouise heeft gevraagd om hier niet meer op in te gaan. Waarom respecteer je dat dan niet? Ach ja, idd, iedereen zijn eigen mening...
                              Sorry, ik wist niet dat Paplouise GOD is en dus beslist wat we mogen schrijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                Sorry, ik wist niet dat Paplouise GOD is en dus beslist wat we mogen schrijven
                                nee hoor: GOD is a DJ wist je dat dan niet?

Comment

• Holy sh!t ...get a life
                                  Etron > Q8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                                    nee hoor: GOD is a DJ wist je dat dan niet?

Comment

• Help!

Mijn vader gaat zijn a5 2.7 multitronic naar de zak doen

hij wil laten chippen maar heb hier al meermaals gelezen dat het niet verstandig is om dit te doen door het max vermogen van 400Nm van die bak.

Ik krijg het maar niet uitgelegd, het is zo een eigenwijze vent!

Het ergste vanal is dat hij het misschien laat doen door iemand die 400 euro vraagt da is om problemen vragen!

Ik krijg dan antwoorden van hem dat ze 2jaar garantie geven enzo en waarom de dealer zelf tot 450nm wil gaan enzo ..

pff kan iemand mij nog wat argumenten geven of waar ik deze kan vinden zodat ik toch nog een laatste poging kan ondernemen!

Comment

• Laat hem doen.

Comment

• weet niemand ondertussen een rijtest staan van de A5 2.0 TFSI 180pk?

Comment

Working...
                                          X