Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat ik nu wel niet weet, is het niet beter om een MT in manuele stand te "roderen"? Daar heb ik dus geen ervaring mee...
Zou ik ook wel willen weten...
Heb mijn A5 in Augustus 08 besteld (levertermijn lente 2009, productieweek nog steeds niet geweten ) en vraag mij ook wel af hoe je hem het best rodeert: in manual of D-stand?
Config:
A5 2.7 190pk fantoomzwart
Milano leder beige met sportzetels
Lounge pack
Pack Intenso Plus (nu met 3G MMI )
Audi drive assist + hydraulische demping
B&O Soundsystem
Parking system + advanced
Audi Music Interface
19" Y-design
Zie link hierboven bij audi.fr (in de prijslijst die je downloadt kun je dit zien)
Idd, gevonden op audi.fr
Maar betekent dit dat die ook in Belgie of Duitsland uitkomt de 2.0 TDI?
Ik had nl. al gelezen dat ergens in een oostblok land de 2.0 TDI al meer dan een jaar te koop is. Dus blijkbaar wil dit niet automatisch zeggen dat dit ook in andere landen volgt.
Bij mijn bezoek vorige week in de garage vertelde de verkoper dat de 2.0tdi ten vroegste voor het derde kwartaal van 2009 op de markt zou komen. Zelfs daar hadden dan nog geen bevestiging voor.
Bij mijn bezoek vorige week in de garage vertelde de verkoper dat de 2.0tdi ten vroegste voor het derde kwartaal van 2009 op de markt zou komen. Zelfs daar hadden dan nog geen bevestiging voor.
Misschien zeggen ze dit ook om de verkoop van de 2.7 tdi niet de doen zakken
Misschien zeggen ze dit ook om de verkoop van de 2.7 tdi niet de doen zakken
Neen want ze weten dat ze er nog meer zouden verkopen als de 2.0 uitkomt.
Maar waarom zouden ze hem uitbrengen? De levertermijn is nu al 1j dus als ze de 2.0tdi uitbrengen zal dat alleen maar erger worden. Hij zal er komen maar wanneer is een groot vraagteken dus ik zou er niet te veel hoop op brengen.
[quote=Predtech007;3016004]Zou ik ook wel willen weten...
Heb mijn A5 in Augustus 08 besteld (levertermijn lente 2009, productieweek nog steeds niet geweten ) en vraag mij ook wel af hoe je hem het best rodeert: in manual of D-stand? Config: A5 2.7 190pk fantoomzwart
Ligt er aan wat je wilt. D-drive rijdt zeer comfortabel, trek snel op en met de kick down doet hij je verassen tot diep in je stoel. Echter het verbruikt loopt bij pittig rijden wel op naar circa 1:10. Ik doe gemiddeld met een redelijke rijstijl 1:13.6 op voornamelijk snelweg. Vooral in het begin is de manual en sportstand echter moeilijk te weerstaan. Het beest komt dan echt los en je geniet dan dubbel, niet alleen door het supersnelle manual schakelen maar ook van de 6 cil. sound welke je een giga kick geeft met nog dieper indrukken van je voet tot gevolg. Je verbruik stijgt dan wel evenredig en vliegt snel naar 1:7. Na een paar weekjes tanken ga je beseffen dat de D-drive voldoende en het prettigste is voor normaal gebruik en de S en het manual gedeelte gebruik je dan alleen nog voor party time
Iemand een idee waar je RS6 velgen (replica's ) kunt vinden?
Aangezien mijn vrouw met die A5 veel in het stad gaat rijden = veel borduren van dicht gaat zien moet ik helaas wel replica's zoeken. (en originele zijn toch éél duur niet?)
Iemand een idee waar je RS6 velgen (replica's ) kunt vinden?
Aangezien mijn vrouw met die A5 veel in het stad gaat rijden = veel borduren van dicht gaat zien moet ik helaas wel replica's zoeken. (en originele zijn toch éél duur niet?)
Heb mijn A5 in Augustus 08 besteld (levertermijn lente 2009, productieweek nog steeds niet geweten ) en vraag mij ook wel af hoe je hem het best rodeert: in manual of D-stand? Config: A5 2.7 190pk fantoomzwart
Ligt er aan wat je wilt. D-drive rijdt zeer comfortabel, trek snel op en met de kick down doet hij je verassen tot diep in je stoel. Echter het verbruikt loopt bij pittig rijden wel op naar circa 1:10. Ik doe gemiddeld met een redelijke rijstijl 1:13.6 op voornamelijk snelweg. Vooral in het begin is de manual en sportstand echter moeilijk te weerstaan. Het beest komt dan echt los en je geniet dan dubbel, niet alleen door het supersnelle manual schakelen maar ook van de 6 cil. sound welke je een giga kick geeft met nog dieper indrukken van je voet tot gevolg. Je verbruik stijgt dan wel evenredig en vliegt snel naar 1:7. Na een paar weekjes tanken ga je beseffen dat de D-drive voldoende en het prettigste is voor normaal gebruik en de S en het manual gedeelte gebruik je dan alleen nog voor party time
ik zou de wagen in S-stand laten werken voor de eerste 3.000km
dan daalt het toerental nooit te laag, wat niet bevorderlijk is voor de mechaniek
optrekken gebeurt dan ook van een hogere toerental, wat de spanningen vermindert
en dan in D-stand schakelen voor gestabiliseerde snelheden
met manueel ga je nooit even "juist" schakelen als de multitronic zelf
kick-down vermijden bij de eerste kilometers....
Iemand een idee waar je RS6 velgen (replica's ) kunt vinden?
Aangezien mijn vrouw met die A5 veel in het stad gaat rijden = veel borduren van dicht gaat zien moet ik helaas wel replica's zoeken. (en originele zijn toch éél duur niet?)
In de nieuwe catalogus van de A5 voor modeljaar 2009 staan soortgelijke velgen, welliswaar 19". Het zijn de deze die ik heb besteld voor m'n zomerbanden. Ze zijn inderdaad redelijk prijzig, maar wel ook heel mooi!
Da kunnen we hier allemaal geloven, maar onder foto's kom je NIET uit.
En dan zijn we natuurlijk ook benieuwd naar de personal nummperplaat
als je die natuurlijk wilt vrijgeven. (of eventueel een tip van de sluier)
Comment