Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Auto was wel echt snel, maar dat merkte ik meestal pas als ik in men spiegel keek en opmerkte dat de rest nog aan het verkeerslicht stond .
Het gevoel (motorgeluid e.d.) vond ik wat achterblijven, ik ben ook met een z4 3.0 gaan rijden en die had pas een gevoel van snelheid. Subliem motorgeluid en enorm hard afgesteld, alleen om hier dagelijks mee te gaan rondrijden leek me nu ook niet zo ideaal.
Ik ben echt blij te horen dat er nog mensen zijn die deze mening delen met mij. Ik heb op voorhand niet gan testgereden met de 335i, maar wel met de 130i en ook deze 130i zorgt voor meer rijsensatie, inclusief een mooier geluid...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Vanaf het ogenblik dat BMW de E90 z'n facelift geeft (de snuit van de E92), zijn de verschillen tussen sedan en coupé ook erg beperkt. Ik zie liever de A5, al was het maar voor z'n interieur.
Ik vrees dat zo'n A5 ook geen exclusief leventje zal genieten, nu op dit ogenblik wel, nogal wiedes. Maar zoals Jan zegt, zodra de 1.8TFSI en 2.0TDI verkrijgbaar zijn...
Daartegenover staat wel, dat ik de A4 op het IAA een knappere verschijning vond. De A4 toont een beetje strakker en ranker, zijn koplampen en achterlichten hebben een iets mooier ontwerp meegekregen. En per slot van rekening is die A4 weer net iets praktischer en goedkoper. De meeste mensen kopen bijgevolg de A4 (ik zou net hetzelfde gedaan hebben).
Uiteraard. Als ze zien dat je nu een bmw hebt, zullen ze je des te meer proberen lijmen...
Ben de eerste de beste audi garage bij ons in de buurt binnen gewandeld, heb de A5 de lucht ingeprezen (niet echt gelogen trouwens) en kreeg hem (een zwarte met 19'' velgen) spontaan (na afspraak wel) voor een uur of 3 mee.
Ben de eerste de beste audi garage bij ons in de buurt binnen gewandeld, heb de A5 de lucht ingeprezen (niet echt gelogen trouwens) en kreeg hem (een zwarte met 19'' velgen) spontaan (na afspraak wel) voor een uur of 3 mee.
Garage Mertens in Sint-Niklaas.
En wat vond je ervan? Soms pics ook? Of moet de testrit nog komen?
Ben de eerste de beste audi garage bij ons in de buurt binnen gewandeld, heb de A5 de lucht ingeprezen (niet echt gelogen trouwens) en kreeg hem (een zwarte met 19'' velgen) spontaan (na afspraak wel) voor een uur of 3 mee.
En wat vond je ervan? Soms pics ook? Of moet de testrit nog komen?
Naar mijn gevoel subliem op volgende kleine dingetjes na dan:
-koppeling deed een beetje schokkerig (of 't moet aan mij gelegen hebben )
-plaatsaanbod achterin valt tegen (geziene de grootte van de auto aan de buitenkant)
-deuren die automatisch open gaan als je nadert. Het openen ging nog maar het 'op slot doen' vond ik niet goed werken. Geef mij maar een knopje waar je op moet drukken om alles open of dicht te doen.
-startknop --> plezant maar niet noodzakelijk
positieve wat is bijgebleven:
-echt wel mooie auto (zeker met 19'')
-4-wiel aandrijving
-na uitzetten esp ging hij toch een beetje in overstuur, dus toch een beetje speels.
-mooi interieur
-grote koffer
-goede nav audi (ondervonden na terugrit audi A6 van Frankrijk)
Heb er geen testverslag aan gewijd omdat ik duidelijk niet het schrijf-talent heb van andere forumleden.
Het blijft een kwestie van smaak en wat je verwacht van een auto. Los van het feit dat het een zeer mooie verschijning is, vind ik de A5 iets te agressief overkomen, en er is iets vreemd met die lijn in zijprofiel. Verder vind ik de handling en rijplezier belangrijker dan eender welk ander aspect (zie ook http://www.youtube.com/watch?v=aHj0zbhjLZI en kijk welke wagen haar het meeste plezier geeft ). Het rijplezier dat ik uit mijn 318d, nochthans niet voorzien van vele pk's, gehaald heb, is onbeschrijfelijk.
Voor mij persoonlijk staat de e92 ver boven de A5.
Het blijft een kwestie van smaak en wat je verwacht van een auto. Los van het feit dat het een zeer mooie verschijning is, vind ik de A5 iets te agressief overkomen, en er is iets vreemd met die lijn in zijprofiel. Verder vind ik de handling en rijplezier belangrijker dan eender welk ander aspect (zie ook http://www.youtube.com/watch?v=aHj0zbhjLZI en kijk welke wagen haar het meeste plezier geeft ). Het rijplezier dat ik uit mijn 318d, nochthans niet voorzien van vele pk's, gehaald heb, is onbeschrijfelijk.
Voor mij persoonlijk staat de e92 ver boven de A5.
dat filmpje heb ik gezien. Ik ben trouwens eerder een BMW-rijder dan een Audi-rijder. Maar een testrit met de 335ci heeft me niet kunnen bekoren. Volgens mij lag het aan de turbo. Ik miste die kick in the butt wanneer ik in de hogere toeren ging zoals bij mijn 330ci. Nu blijft het afwachten natuurlijk wat de testrit met de S5 gaat doen. Uiterlijk vind ik de A5 allesinds meer geslaagd dan de E92, juist net omdat aggresieve kantje
Maar een testrit met de 335ci heeft me niet kunnen bekoren. Volgens mij lag het aan de turbo. Ik miste die kick in the butt wanneer ik in de hogere toeren ging zoals bij mijn 330ci.
Dennis, en waarom geen diesel? Daar waar de 3.0TDI al geen kattepis is, is de 335d dat toch ook niet. Van een duw in de rug gesproken... of liever butt?
Comment