Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenGoed dat je het zegt, pfieuw, dat scheelt alweer een pak werk.
No offence meant, btw.
Had onlangs het genoegen een A6 3.2 Quattro als huurauto te hebben (in de VS, niet hier ) en het is echt wel een erg goede motor: erg romig maar ook echt 'brisk' zoals de Engelsen dat zeggen. Een kleine trap tegen het gaspedaal en hij schiet echt venijnig uit zijn krammen.
Het zalige van dergelijke motoren is ook dat ze blijven trekken.
Heb je de A5 kunnen vergelijken met A4 en A6 ? Enig verschil in rijgedrag of voelen ze net hetzelfde aan als je je ogen dicht doet ?
Als je't niet weet, kun je even gaan proberen ?Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenFeit is vooral dat hier in Belgie de benzine prijs nog hoger is dan de diesel. Mede door de overheid en de lease organisaties wordt diesel (soms onterecht) gepromoot.
Ik zette binnen ons bedrijf de carpolicy (we zijn UK based) en mijn regels zijn simpel: Electriciteit is voor de verlichting, gas om te koken, diesel voor de verwarming en benzine is voor autos.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenDa's hetzelfde fenomeen als bij de Veyron. Als ik me niet vergis gaan die dingen per seconde een redelijk aantal keer aan en uit.
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenOuch... 'k Vrees dat ik iemand op zijnen teen heb getrapt.
Ik heb idd de TDI, en nog geen "gelijkaardige" A6 kunnen testen, maar het zegt me sowieso al weinig. Een gechipte A6 2.7TDI heb ik uitvoerig getest, helaas stond die "boot" op 16 inch sloffen... nodeloos te zeggen dat 'em verschrikkelijk onderstuurde. Het stuurgevoel was er niet (veel te licht), en dan 240pk op de voortrein, maakte de erg korte eerste versnelling (door de chiptuning) haast overbodig. Het is een comfortabele, ruime en vlotte wagen, maar meer kan ik er niet van zeggen, een A6 doet precies wat 'ie moet kunnen en doet dat zeer goed. Wat rijplezier betreft is er geen vergelijk, maw testrijden die handel! De A5 heeft een goede gewichtsverdeling, blijft van nature uit (bijna altijd) neutraal... de rest is aan de chauffeur, u like? Ikzelf moet nog wennen aan de variabele stuurbekrachtiging, ik heb het liever directer en wat zwaarder... maar eens op snelheid, doet de A5 het goed.
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenIk zette binnen ons bedrijf de carpolicy (we zijn UK based) en mijn regels zijn simpel: Electriciteit is voor de verlichting, gas om te koken, diesel voor de verwarming en benzine is voor autos.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenMaar nee gij, ik maakte ook maar een grapje. Als ik zie met welk scheurijzer je dagelijks rijdt, kan ik al raden dat we niet dezelfde rijstijl hebben (wat een understatement). So no offence taken!
'K Had eigenlijk eens willen weten of iemand ooit een A5 en A4 vergeleek. Er rijden tegenwoordig veel coupes rond op hetzelfde platform als berlines. De BMW 6 is een 5 met ander koetswerk, idem voor de Mercedes CLS en de E-klasse.
De vraag die ik me dan stel is: Ziet de klant dit ook aldus en geeft hij gewoon bewust 5000-10000 Euro meer uit voor een A4, Bmw 5 of Mercedes E die er een stuk sexier uitziet ? Of heeft de klant echt de indruk dat hij een andere / meer wagen aankoopt ?
Ikzelf vind de lijn van alle drie deze wagens uitemate geslaagd en als gepassioneerd zou ik direct een '5 kiezen boven een '4 bij Audi. Maar als ik dan twee minuten nadenk vraag ik me af waarom ik geen 6000 Euro zou uitsparen op een 3.0 V6 TDi S-Line...
Wat ik bij de A5/S5 erg 'interessant' vind, is dat zowel de 3.2 FSi als de S4/S5 exact hetzelfde kosten.
Zit er misschien een serieus uitrustingsverschil tussen een A4 en A5 3.0 TDI S-line dat er niet is bij de benzineversies ??Last edited by The Swede; 29/10/2007, 12:57.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
De A5 is de eerste telg die op het gloednieuwe MLB-platform van Audi staat. De nieuwe A4 komt op dezelfde bodemplaat te staan... het is eigenlijk dezelfde wagen in sedan vorm, dat klopt. Eerste probleem is, wanneer is die nieuwe A4 leverbaar? En er gaat ongetwijfeld ook een verschil zijn in uitrustingsniveaus tussen enerzijds de verschillende motorvarianten en anderzijds de uitvoeringen sedan en coupé. De A4 identiek aankleden zal naar mijn buikgevoel de prijs opdrijven tot een gelijkaardig niveau. If not, blijft de A5 alsnog exclusief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDe A5 is de eerste telg die op het gloednieuwe MLB-platform van Audi staat. De nieuwe A4 komt op dezelfde bodemplaat te staan... het is eigenlijk dezelfde wagen in sedan vorm, dat klopt. Eerste probleem is, wanneer is die nieuwe A4 leverbaar? En er gaat ongetwijfeld ook een verschil zijn in uitrustingsniveaus tussen enerzijds de verschillende motorvarianten en anderzijds de uitvoeringen sedan en coupé. De A4 identiek aankleden zal naar mijn buikgevoel de prijs opdrijven tot een gelijkaardig niveau. If not, blijft de A5 alsnog exclusief.
De vraag is natuurlijk in welke mate het platform van de nieuwe A4 (een voorwielaandrijver met langse motor voorin) een verschil zal maken met het huidige patform dat gelijkaardige afmetingen heeft en gelijkaardige set-up.
Doch, als de A5 op het nieuwe platform staat, dan maakt dat de Audi prijzen voor de 3.2 en S5 nog eigenaardiger. Ze vragen geen frank meer voor een wagen die op een nieuw platform staat, er aantrekkelijker uitziet, altijd exclusiever zal zijn en meer zal waard zijn in tweedehands... Rare jongens, die Beiers.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenVerschoning dat ik dacht dat de A5 op het platform van de huidige A4 stond.
De vraag is natuurlijk in welke mate het platform van de nieuwe A4 (een voorwielaandrijver met langse motor voorin) een verschil zal maken met het huidige patform dat gelijkaardige afmetingen heeft en gelijkaardige set-up.
Doch, als de A5 op het nieuwe platform staat, dan maakt dat de Audi prijzen voor de 3.2 en S5 nog eigenaardiger. Ze vragen geen frank meer voor een wagen die op een nieuw platform staat, er aantrekkelijker uitziet, altijd exclusiever zal zijn en meer zal waard zijn in tweedehands... Rare jongens, die Beiers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenWat de A5 en het MLB-chassis betreft, kan je best eens de geschreven pers erop raadplegen.
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk vind die Beiers ook maar rare snuiters, Audi zit in Ingolstadt.
Gij zat tijdens de les aardrijkskunde zeker ook autoboekskes te lezen !
(troost u, ik ook )Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenEn in welke deelstaat ligt Ingolstadt ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten*strijk*, als je het niet erg vindt, muis ik nu in TDI stijl ervandoor, liefst met een flink rookgordijn als het effe kan.
Als straf moet ge nu drie keer benzine tanken ! Nem !Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Ik zit met een vraagje en die van de garage kunnen mij niet helpen dus misschien dat iemand hier een idee heeft. Mijn A5 staat dus op voor productieweek 43. Dat was dus vorige week.
Ik bel vandaag om eens te weten hoe het staat en blijkbaar is er nog geen chassisnummer genoteerd en staat ie nog atlijd op voor productieweek 43 .
Is em al gemaakt ? Moet ie nog gemaakt worden ... hebben ze hem vergeten.
De garage zegt dat ik gewoon moeten wachten, binnen enkele weken zullen ze wel meer weten ....
Heeft iemand hier al ervaring mee ?Etron > Q8
Comment
-
Zondagavond is mij, ter hoogte van Aarschot E314, een witte A5 voorbijgeschoten. Heb nog even de achtervolging willen inzetten maar is niet gelukt Reed op dat moment 140 km/u en het was precies of ik stil stond...
Maar in het wit is hij wel super GEIL!Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk BerichtenIk zit met een vraagje en die van de garage kunnen mij niet helpen dus misschien dat iemand hier een idee heeft. Mijn A5 staat dus op voor productieweek 43. Dat was dus vorige week.
Ik bel vandaag om eens te weten hoe het staat en blijkbaar is er nog geen chassisnummer genoteerd en staat ie nog atlijd op voor productieweek 43.
Comment
-
Is er ondertussen al meer geweten over de 2.0TDi in de A5, en over 'n TipTronic/DSG voor de 3.0TDi ?----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk BerichtenIk zit met een vraagje en die van de garage kunnen mij niet helpen dus misschien dat iemand hier een idee heeft. Mijn A5 staat dus op voor productieweek 43. Dat was dus vorige week.
Ik bel vandaag om eens te weten hoe het staat en blijkbaar is er nog geen chassisnummer genoteerd en staat ie nog atlijd op voor productieweek 43 .
Is em al gemaakt ? Moet ie nog gemaakt worden ... hebben ze hem vergeten.
De garage zegt dat ik gewoon moeten wachten, binnen enkele weken zullen ze wel meer weten ....
Heeft iemand hier al ervaring mee ?
Voor een leverdatum eind July bleek plots dat de de wagen week 45 zou gebouwd worden... Met alle transport en zo zou de wagen dus... de tweede week van Januari geleverd worden.
Audi heeft van die ganse bestelling een regelrechte klucht gemaakt. Ze wisten nooit waar of wanneer de auto zou tevoorschijn komen.
De bestelling afzeggen wouden ze eerst niet (de auto was maar 5.5 maand te laat en zelfs dat konden ze niet bevestigen), een vervangwagen geven om de tijd te overbruggen tussen het terugleveren van mijn STi (was geleased als bedrijfswagen) konden ze ook al niet en er zijn heel wat dreigingen aan te pas gekomen om mijn voorschot terug te krijgen (2500 Euro. alstublieft ! ).
Uiteindelijk kwam het mij goed uit want ik had plots het excuus om alsnog een andere krachtige 4WD te kopen en de enige die ik snel kon krijgen was de Evo IX
Maar over de Audi-dealers moeten ze me niet meer spreken ! Zit hun maar goed achter de veren !Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
Comment