Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
    Dat gevoel had ik ook een beetje.

Auto was wel echt snel, maar dat merkte ik meestal pas als ik in men spiegel keek en opmerkte dat de rest nog aan het verkeerslicht stond .
    jep, zo was het inderdaad Nu vrees ik wel hetzelfde een beetje van de S5

Comment

• Die A5 hier van de garage is echt constant uitgeleend voor testritjes als ik de man mag geloven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
        Die A5 hier van de garage is echt constant uitgeleend voor testritjes als ik de man mag geloven...
        En terecht, is een keizalige auto om mee te rijden. Maar stiekem hoop ik dat je de A5 toch niet op elke hoek van de straat gaat zien staan.

Comment

Dat gevoel had ik ook een beetje.

Auto was wel echt snel, maar dat merkte ik meestal pas als ik in men spiegel keek en opmerkte dat de rest nog aan het verkeerslicht stond .

Het gevoel (motorgeluid e.d.) vond ik wat achterblijven, ik ben ook met een z4 3.0 gaan rijden en die had pas een gevoel van snelheid. Subliem motorgeluid en enorm hard afgesteld, alleen om hier dagelijks mee te gaan rondrijden leek me nu ook niet zo ideaal.
          Ik ben echt blij te horen dat er nog mensen zijn die deze mening delen met mij. Ik heb op voorhand niet gan testgereden met de 335i, maar wel met de 130i en ook deze 130i zorgt voor meer rijsensatie, inclusief een mooier geluid...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk Berichten
            jep, zo was het inderdaad Nu vrees ik wel hetzelfde een beetje van de S5

Als je de meeste autotesten moet geloven klinkt de V8 van Audi mooier en vooral ook feller door in het interieur...

Ik zal het eerdaags kunnen vergelijken als ik eens met de S5 heb gereden. Ik wacht wel op de automaat...
            OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
              En terecht, is een keizalige auto om mee te rijden. Maar stiekem hoop ik dat je de A5 toch niet op elke hoek van de straat gaat zien staan.
              Ik ben er praktisch zeker van dat er minder Audi's A5 zullen verkocht worden dan BMW's E92...
              OO 00 OO

Comment

• Tot ze er een 2.0 TDI in lepelen.

Comment

• Vanaf het ogenblik dat BMW de E90 z'n facelift geeft (de snuit van de E92), zijn de verschillen tussen sedan en coupé ook erg beperkt. Ik zie liever de A5, al was het maar voor z'n interieur.

Ik vrees dat zo'n A5 ook geen exclusief leventje zal genieten, nu op dit ogenblik wel, nogal wiedes. Maar zoals Jan zegt, zodra de 1.8TFSI en 2.0TDI verkrijgbaar zijn...

Daartegenover staat wel, dat ik de A4 op het IAA een knappere verschijning vond. De A4 toont een beetje strakker en ranker, zijn koplampen en achterlichten hebben een iets mooier ontwerp meegekregen. En per slot van rekening is die A4 weer net iets praktischer en goedkoper. De meeste mensen kopen bijgevolg de A4 (ik zou net hetzelfde gedaan hebben).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                    kun je bij Audi gemakkelijk de nieuwe A5 testrijden als niet Audi klant ?
                    Uiteraard. Als ze zien dat je nu een bmw hebt, zullen ze je des te meer proberen lijmen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                      Uiteraard. Als ze zien dat je nu een bmw hebt, zullen ze je des te meer proberen lijmen...
                      Ben de eerste de beste audi garage bij ons in de buurt binnen gewandeld, heb de A5 de lucht ingeprezen (niet echt gelogen trouwens) en kreeg hem (een zwarte met 19'' velgen) spontaan (na afspraak wel) voor een uur of 3 mee.

Garage Mertens in Sint-Niklaas.

Comment

Ben de eerste de beste audi garage bij ons in de buurt binnen gewandeld, heb de A5 de lucht ingeprezen (niet echt gelogen trouwens) en kreeg hem (een zwarte met 19'' velgen) spontaan (na afspraak wel) voor een uur of 3 mee.

En wat vond je ervan? Soms pics ook? Of moet de testrit nog komen?

Comment

owkeee

Comment

• Garage Mertens heeft me een testrit met een S5 geregeld deze zaterdag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                              En wat vond je ervan? Soms pics ook? Of moet de testrit nog komen?
                              Naar mijn gevoel subliem op volgende kleine dingetjes na dan:

-koppeling deed een beetje schokkerig (of 't moet aan mij gelegen hebben )
                              -plaatsaanbod achterin valt tegen (geziene de grootte van de auto aan de buitenkant)
                              -deuren die automatisch open gaan als je nadert. Het openen ging nog maar het 'op slot doen' vond ik niet goed werken. Geef mij maar een knopje waar je op moet drukken om alles open of dicht te doen.
                              -startknop --> plezant maar niet noodzakelijk

positieve wat is bijgebleven:
                              -echt wel mooie auto (zeker met 19'')
                              -4-wiel aandrijving
                              -na uitzetten esp ging hij toch een beetje in overstuur, dus toch een beetje speels.
                              -mooi interieur
                              -grote koffer
                              -goede nav audi (ondervonden na terugrit audi A6 van Frankrijk)

Heb er geen testverslag aan gewijd omdat ik duidelijk niet het schrijf-talent heb van andere forumleden.

Comment

• De beste invalshoek om een S5 te fotograferen

Comment

• Het blijft een kwestie van smaak en wat je verwacht van een auto. Los van het feit dat het een zeer mooie verschijning is, vind ik de A5 iets te agressief overkomen, en er is iets vreemd met die lijn in zijprofiel. Verder vind ik de handling en rijplezier belangrijker dan eender welk ander aspect (zie ook http://www.youtube.com/watch?v=aHj0zbhjLZI en kijk welke wagen haar het meeste plezier geeft ). Het rijplezier dat ik uit mijn 318d, nochthans niet voorzien van vele pk's, gehaald heb, is onbeschrijfelijk.

Voor mij persoonlijk staat de e92 ver boven de A5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                                    Het blijft een kwestie van smaak en wat je verwacht van een auto. Los van het feit dat het een zeer mooie verschijning is, vind ik de A5 iets te agressief overkomen, en er is iets vreemd met die lijn in zijprofiel. Verder vind ik de handling en rijplezier belangrijker dan eender welk ander aspect (zie ook http://www.youtube.com/watch?v=aHj0zbhjLZI en kijk welke wagen haar het meeste plezier geeft ). Het rijplezier dat ik uit mijn 318d, nochthans niet voorzien van vele pk's, gehaald heb, is onbeschrijfelijk.

Voor mij persoonlijk staat de e92 ver boven de A5.

dat filmpje heb ik gezien. Ik ben trouwens eerder een BMW-rijder dan een Audi-rijder. Maar een testrit met de 335ci heeft me niet kunnen bekoren. Volgens mij lag het aan de turbo. Ik miste die kick in the butt wanneer ik in de hogere toeren ging zoals bij mijn 330ci. Nu blijft het afwachten natuurlijk wat de testrit met de S5 gaat doen. Uiterlijk vind ik de A5 allesinds meer geslaagd dan de E92, juist net omdat aggresieve kantje

Comment

De beste invalshoek om een S5 te fotograferen
                                      Dunno, maar ... da's zowat de slechtste foto ever die 'k gezien heb van 'n S5. Kleur lijkt dof, auto lijkt lomp.

In 't echt is 'ie 100 keer mooier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Dunno, maar ... da's zowat de slechtste foto ever die 'k gezien heb van 'n S5. Kleur lijkt dof, auto lijkt lomp.

In 't echt is 'ie 100 keer mooier.
                                        volledige akkoord dat hij in het echt 100 keer mooier is

de reden dat ik deze foto koos, is omdat hier de heupen beter te zien zijn.

Comment

Maar een testrit met de 335ci heeft me niet kunnen bekoren. Volgens mij lag het aan de turbo. Ik miste die kick in the butt wanneer ik in de hogere toeren ging zoals bij mijn 330ci.
                                          Dennis, en waarom geen diesel? Daar waar de 3.0TDI al geen kattepis is, is de 335d dat toch ook niet. Van een duw in de rug gesproken... of liever butt?

Comment

Working...
                                          X