Oorspronkelijk geplaatst door H_Tim
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door H_Tim Bekijk BerichtenIn Aalst moet je niet veel verwachten In Ternat krijg je 'naar 't schijnt' meer korting.
Nog even geduld jongens ....
Binnenkort werk ik voor Audi-VW De Vos in Lokeren
Jaja , ik heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt
Vanaf Jan 2008 zitten we in twee prachtige gebouwen ( eentje voor Audi en eentje voor VW )
Zeker het Audi-gebouw is een voorbeeld van modern architectuur ( zal veel als achtergrond gebruikt worden ) Het is in de Brandstraat ( industriepark E17 ) spring maar eens binnen ,
voor forumleden zijn er speciale voorwaarden . voor diegene die niet tot Jan kunnen wachten momenteel zitten we in de Weverslaan
Tot binnenkort ( ps : vragen naar Lieven )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenToen ie juist uit was ben ik ook een testrit gaan aanvragen. Kwam nochtans met de BMW toe, maar ik ben geen potentiele klant
Goed gezien dus!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichtenhoe verlopen de testritten bij audi/vw? moet je altijd naar een bepaald centrum of komt de wagen naar de garage? mag je er alleen mee rijden of niet?
alleen rijden dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Der Ferry Bekijk BerichtenNog even geduld jongens ....
Binnenkort werk ik voor Audi-VW De Vos in Lokeren
Jaja , ik heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt
Vanaf Jan 2008 zitten we in twee prachtige gebouwen ( eentje voor Audi en eentje voor VW )
Zeker het Audi-gebouw is een voorbeeld van modern architectuur ( zal veel als achtergrond gebruikt worden ) Het is in de Brandstraat ( industriepark E17 ) spring maar eens binnen ,
voor forumleden zijn er speciale voorwaarden . voor diegene die niet tot Jan kunnen wachten momenteel zitten we in de Weverslaan
Tot binnenkort ( ps : vragen naar Lieven )
niks tegen die garage hoor maar ik inden tijd mocht ik mij ne firmawagen kiezen, ik mocht kiezen wat ik wou... maar het moest ne golf zijn...en nen diesel...liefst ne zwarten....en hij moest van bij De Vos komen
Comment
-
In TopGear (magazine) noemen ze de A5 zowat de beste auto die er is (ook binnen het merk zelf). Zeker voor zijn geld. En vooral ook met de 3.0 TDI-motor. De auteur van het artikel vindt die motor zelfs beter dan wat BMW in dezelfde klasse brengt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichtenik ben ook geen potentiele klant hoor Simoni , maar nu denken ze dus van wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenMaar jij hebt wel 't kapitaal (of iets evenwaardigs) om één te kopen
en ik had een versleten jeans aan met een gilet van o'neil die zeker bijna 10j oud is
dus aan mijn kledij kon hij dat ook nie zien
Comment
-
zoals beloofd mijn (beknopt) testverslag van de S5:
+ Looks, het is gewoon een subliem knappe wagen. Vooral van buiten maar zeker ook van binnen.
+ Enorm koppel onderaan
+ een zachte maar doordringende grom wanneer je in die lage toeren zit.
+ zeer baanvast
- Geluid neemt niet progressief toe met de toeren.
- Vanaf 5000+ toeren voelt hij wat mak aan. De fut is eruit
- Verbruik! sportief gereden maar ook niet het beest uit gehangen. Het gemiddeld verbruik van de testrit was uiteindelijk 16.5L/100km
Conclusie: Een auto die je in de lagere toeren moet houden, waardoor het verbruik ook wel wat zal verbeteren. Maar voor mij persoonlijk niet echt overtuigend. Ik hou van de hoge toeren van die extra oumph wanneer je voorbij de 5000toeren gaat. En dat miste ik. 16.5L/100km zal wel wat verbeteren met meer autosnelweg te doen, maar qua rijstijl zat ik niet ver van mijn dag dagelijkse rijstijl. Dus ik verwacht toch een verbruik van 15L. Een Porsche 997S verbruikt minder en geeft wel die hoge toeren kick die ik zoek, maar een Porsche is dan weer niet zo bescheiden om bij een klant te komen
Als ik nu verstandig ben dan koop ik de A5 3.0TDI en dan heb ik een knappe en zeer goed presterende auto met een relatief zuinige motor. Maar dan ga ik ook die hoge toeren missen, maar zo ben ik nu eenmaal.
Dus alles nog even laten bezinken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk Berichtenzoals beloofd mijn (beknopt) testverslag van de S5:
+ Looks, het is gewoon een subliem knappe wagen. Vooral van buiten maar zeker ook van binnen.
+ Enorm koppel onderaan
+ een zachte maar doordringende grom wanneer je in die lage toeren zit.
+ zeer baanvast
- Geluid neemt niet progressief toe met de toeren.
- Vanaf 5000+ toeren voelt hij wat mak aan. De fut is eruit
- Verbruik! sportief gereden maar ook niet het beest uit gehangen. Het gemiddeld verbruik van de testrit was uiteindelijk 16.5L/100km
Conclusie: Een auto die je in de lagere toeren moet houden, waardoor het verbruik ook wel wat zal verbeteren. Maar voor mij persoonlijk niet echt overtuigend. Ik hou van de hoge toeren van die extra oumph wanneer je voorbij de 5000toeren gaat. En dat miste ik. 16.5L/100km zal wel wat verbeteren met meer autosnelweg te doen, maar qua rijstijl zat ik niet ver van mijn dag dagelijkse rijstijl. Dus ik verwacht toch een verbruik van 15L. Een Porsche 997S verbruikt minder en geeft wel die hoge toeren kick die ik zoek, maar een Porsche is dan weer niet zo bescheiden om bij een klant te komen
Als ik nu verstandig ben dan koop ik de A5 3.0TDI en dan heb ik een knappe en zeer goed presterende auto met een relatief zuinige motor. Maar dan ga ik ook die hoge toeren missen, maar zo ben ik nu eenmaal.
Dus alles nog even laten bezinken
Comment
-
Ik hoor het u graag zeggen, conclusie, koop toch maar die 3.0TDI.
'k Begrijp best dat je de "toeren" gaat missen... ik was het dieselrijden al langer gewoon, en dan klinkt zo'n 3.0TDI al bijna als een benzinemotor in mijn oren. Je moet het vermogen/koppel onderin zoeken, maar het is net fun om doodnormaal het verkeer te volgen (zonder hoge toeren te maken) en dan plots weg te schieten alsof er iets ontploft is. En dan met een verbruik wat tussen 7 a 8,5l ligt, toch fantastisch? All round bekeken kan je niet veel beters vinden, maar ik snap jouw probleem hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenIk hoor het u graag zeggen, conclusie, koop toch maar die 3.0TDI.
'k Begrijp best dat je de "toeren" gaat missen... ik was het dieselrijden al langer gewoon, en dan klinkt zo'n 3.0TDI al bijna als een benzinemotor in mijn oren. Je moet het vermogen/koppel onderin zoeken, maar het is net fun om doodnormaal het verkeer te volgen (zonder hoge toeren te maken) en dan plots weg te schieten alsof er iets ontploft is. En dan met een verbruik wat tussen 7 a 8,5l ligt, toch fantastisch? All round bekeken kan je niet veel beters vinden, maar ik snap jouw probleem hoor.
Voor de A5 lijkt me de 3.0TDI de beste koop. Kga het nog even laten bezinken misschien krijg ik nog verstand
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten3.2 Fsi ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk BerichtenAls ik nu verstandig ben dan koop ik de A5 3.0TDI en dan heb ik een knappe en zeer goed presterende auto met een relatief zuinige motor. Maar dan ga ik ook die hoge toeren missen, maar zo ben ik nu eenmaal.
Dus alles nog even laten bezinken
Deze is wel zeer snel in hoge toeren, klinkt ook zeer mooi en is een pak goedkoper en zuiniger...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichtenklinkt ook zeer mooi
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichtenzuiniger
Maar de verhouding plezier/verbruik licht met een diesel toch hoger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenHopelijk segmenteren de prijzen zich ook tussen de A4 en de A6
Voor zover ik me herinner is de 3.2 V6 een beetje duurder dan de A4 en een stuk goedkoper dan de A6. Voor de 3.0V6 TDi hanteren ze dezelfde prijzen als de A6 dacht ik.
Zelf vind ik het een prachtige wagen, full stop.
Als er een RS5 komt, vrees ik dat ik wel eens verleid zou kunnen worden om de Evo IX eruit te gooien... Een R8 waar de kleine meekanElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten3.2 Fsi ?
Eindelijk iemand die nog niet heeft ingegeven aan de TDi gekte en tenminste nog beseft dat zo rammelaar met een on/off knop als gaspedaal nooit hetzelfde plezier kan bieden als een goede romige benzinemotor die je over 7000 toeren een lang uitgerekte glimlach geeft.
Of als m'n maat Henk steeds zegt wanneer hij eindelijk nog eens in een echte auto zit "manman, dat blijft gewoon sleuren !"
PS: FYI: Ik heb een hekel aan de moderne, direct ingespoten diesels. Hun gaspedaal lijkt op een on/off knop wegens het enge toerentalbereik waarover ze hun kracht leveren (300 o/m dus) en bovendien zijn ze bijlange niet zo zuinig als men op hun staart trapt. Ik rij bijna elke week met een andere huurwagen en met een Passat TDi zit ik meestal aan 10L, met een A6 V6 TDi Quattro zat ik gemiddeld aan 14.5 ! De PSA diesels doen al niks beter. Dat is meet dan ik verstook met mijn S320 benzine !
Nodeloos me te proberen overtuigen, ben nog van de ouwe doosElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenNodeloos me te proberen overtuigen, ben nog van de ouwe doos
Daarnet een vreemd fenomeen ontdekt met de led-verlichting... een vriend van me nam wat foto's van de lichtblokken, en probeerde de pinkers mee te fotograferen. Dat was gelukt, maar toen we achteraf de foto's bekeken, zagen we dat de leds soms niet op de foto's te zien zijn... ?
Comment
Comment