Oorspronkelijk geplaatst door Avantus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEn ... met welke benzinewagens kunnen we vergelijken? Ken je nog tijden op Hockenheim?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEn ... met welke benzinewagens kunnen we vergelijken? Ken je nog tijden op Hockenheim?
Logic - Avantus : 1-0Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenBij de hoofdzetel van MTM zelf
De dag voor dat wij er waren hadden ze het getest op de ring.
Die A5 die afgeleverd werd had dik 310pk en 600Nm op de bank. En met de uitlaat van een MTM S4 uitlaat vanaf de kats klonk dat bovendien zalig diep
Om het te kunnen vergelijken met de prijs van een S5...
Comment
-
Dat wil dus zeggen dat een A5 2.0 TDI gechipt door MTM ook veel te snel zal zijn en dus zal voldoen.. !
Net dezelfde discussie als de 320d/325d/330d waarbij de 325d de minst interessante is, vind ik dus de 2.7 TDI (wanneer de 2.0 TDI beschikbaar is) de minst interessante keuze bij de A5 !
En ik reken uit en hoop dat ze er snel de 4-cilinder diesel insteken..
Comment
-
Gisteren langs mijn garage gereden, Coox-Mijers, en er stond een prachtige A5!! Quartz buitenkleur (mijn persoonlijke favoriet, zeker na het irl gezien te hebben) , met zwart interieur (daar zou ik het bruin leder pakken) en de 19" velgen. Hmmmmmmm... Ik ken mijn volgende wagen toch wel!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenDat wil dus zeggen dat een A5 2.0 TDI gechipt door MTM ook veel te snel zal zijn en dus zal voldoen.. !
Net dezelfde discussie als de 320d/325d/330d waarbij de 325d de minst interessante is, vind ik dus de 2.7 TDI (wanneer de 2.0 TDI beschikbaar is) de minst interessante keuze bij de A5 !
En ik reken uit en hoop dat ze er snel de 4-cilinder diesel insteken..
BTW, zo'n CVT is geinig. Zeker op z'n sportstand, blijft 'ie constant alert en laat het de motor op z'n ideale draaimoment werken. Als je op plaatsen rijdt met vele tempowisselingen (vluchtheuvels, stad, etc...), zijn die dingen wel snel en verdorie handig. The Swede zal waarschijnlijk niet wakker liggen van vluchtheuvels, maar wij moeten toch nog altijd afremmen.
Comment
-
Gewoon een vraag.
Waarom absoluut een viercilinder gaan kiezen en die dan gaan chippen terwijl je nooit van zijn camionette karakter afgeraakt en je evengoed een V6 2.7 kan kiezen die 100 keer mooier draait ?
Akkoord, het maakt een paar honderd Euro per jaar in rijtaks. Maar men moet zich daar niet blind op staren. Een enthusiast geeft duizenden Euros uit aan velgen, banden, satnav, chippen, etc, ... gaat vaak voor het plezier een tripje maken omdat hij graag autorijdt, geeft al eens teveel gas omdat hij het accelereren leuk vindt (en uiteindelijk het plezier moet halen uit die tuning)... maar kijkt op een halve liter verbruik dan en valt over enkele honderd Euros per jaar in rijtaks en ontzegt zich daarbij het rijplzier van een zescilinder...
My personal opinion of course.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
De 2.0 tdi, camionette karakter??? Dan heb ik wel een beest van een camionetteke! De nieuwe common-rail motor is verre van iets dergelijks dat jij denkt over 4cil-diesel.
Ik vind dit allemaal vooroordelen. Er is nog niemand die met de nieuwe 2l-diesel heeft gereden en zeker niemand die weet wat deze motor kan als ie gechipt is, dus... Wait till it blows our minds
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenDe 2.0 tdi, camionette karakter??? Dan heb ik wel een beest van een camionetteke! De nieuwe common-rail motor is verre van iets dergelijks dat jij denkt over 4cil-diesel.
Ik vind dit allemaal vooroordelen. Er is nog niemand die met de nieuwe 2l-diesel heeft gereden en zeker niemand die weet wat deze motor kan als ie gechipt is, dus... Wait till it blows our minds
Vooroordeel ? Ik word bijna wekelijks opgesolferd met een 4-cilinder diesel huurauto en heb zowat elk merk hun TDi, TDCi, CDI, whatever gereden en d'r is nog altijd geen enkele 4-cilinder diesel die ook maar aan de hielen van bvb een goede Alfa 4-cilinder benzine komt of een 6-cilinder diesel, laat staan een 6-cilinder benzine.
Op gebied van zuivere prestaties, zeker, maar in het huidig verkeer en met alle beperkingen kan je die toch niet meer gebruiken. Rijplezier is dus meer dan zuivere prestaties tegen de chrono.
In 't begin van mijn 'carriere' had ik een 1600cc benzine (90pk), dubbellichaam carburator, en een auto van 950kg... dat ding leefde tenminste ! Dat kon je zo hoog in de toeren jagen dat je de indruk had dat er dadelijk een 'piston' door de kap ging vliegen, ook al is een huidige TDI sneller.
Het enige spijtige is dat, onder de huidige invloede van de moderne moraalridders, ook de benzines meer en meer worden gemuilkorfd waardoor ze hun uitbundig karakter niet meer kunnen laten zien en waardoor benzinewagens weinig meer lijken te bieden dan diesels, tenzij de krachtige meercilinders. Men maakt er als het ware diesels van !
Als we het dan toch bij vooroordelen houden, ik wed dat er hier mensen zijn die nooit meer met een degelijke benzinemotor reden. Alles rijdt in Belgie tegenwoordig op diesel.
Op welke basis vergelijkt men ? De prietpraat en cijfers in de boekskes of de eigenlijke vergelijking die men zelf doet door met de wagens te rijden.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenAls ik me niet vergis, is het meestal de ene rijder die van de andere gahakt maakt.
Zelfs een GT3 RS zal me nooit in staat stellen Sabine Smitz in haar taxi rond de Ring te volgen...
Blijf erbij dat rijplezier ook klank en breed toerentalgebied betekent en op dat gebied vind ik de 3.2 Audi motor een prachtig stuk werk.
Zeg zelf, wat hoor je liever: een 3.0 TDi of je Audi 200 Turbo ?
Qua klank en toerengebied geef ik je uiteraard gelijk. Niets gaat boven een goed klinkende naft tot de redline jagen. Maar die A5 zoals ik hem hoorde bij MTM... dat klinkt verdomme lekker! En vol trekken tot 5000 toeren doet dat ook wel.
En uiteraard kies ik een 5-cil turbo boven een (lekker) dieselgeluid.
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEn ... met welke benzinewagens kunnen we vergelijken? Ken je nog tijden op Hockenheim?
voila. Is dus bv sneller dan een E55 AMG.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenhttp://absolutecars.free.fr/hockenheim.htm voila. Is dus bv sneller dan een E55 AMG.
Sneller dan een Honda NSX, Nissan 350Z, Audi S4 V8, Impreza STI, Lotus Europa S, Lancer EVO7, RS4 Biturbo, en dan staan er nog tientallen auto's onder die ik allemaal veel hoger had ingeschat.
En wat hebben ze bij MTM weer allemaal aangepast? Zal wel iets meer zijn dan chiptuning alleen zeker?
Comment
-
Daar zit het hem.
Als ik die lijst zie, dan heeft de prestatie niets te maken met het eigenlijke motorvermogen of koppel.
De meeste wagens op die lijst zullen qua gewicht/vermogen die MTM kunnen beconcurreren.
Feit is dat op circuit het eerst het chassis is dat bepaalt hoe snel je door de bochten kan en dus welke snelheid je in rechte lijn kan gaan halen, de remmen bepalen hoe lang je die snelheid kan aanhouden en het talent van de piloot bepaalt hoe goed je die eigenschappen kunt uitbuiten (werden al deze wagens met zelfde piloot rondgestuurd ?).
Dan pas komt het vermogen spelen dat zorgt dat je een zo hoog mogelijke snelheid kan halen tussen twee bochten.
Misschien moeten ze eens een S5 met MTM verbouwingen gaan vergelijken met een getunede 3.0 V6 TDi met diezelfde verbouwingen vooraleer men het verschil op de motor steekt dan wel op het chassis/remmen...Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenKlopt, maar in dit geval was het een onderzoek tussen een A5 MTM TDI en een S5, met zelfde rijder. En dat maakt zo'n resultaat toch best opmerkelijk.
Stuur de S5 met zelfde ophaning en remmen de weg op als de 3.0 MTM en dan kan je het eigenlijke verschil dat de motor zelf maakt beoordelen.
En gezien op circuit hoge toeren een grote rol spelen (tenzij er veel trage bochten zijn, en dan nog), zou het me verwonderen als de 310pk diesel dan nog een aanzienlijk voordeel zou halen op een auto met 50 pk meer en waarschijnlijk minder gewicht op de neus...Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk BerichtenIk zit met een vraagje en die van de garage kunnen mij niet helpen dus misschien dat iemand hier een idee heeft. Mijn A5 staat dus op voor productieweek 43. Dat was dus vorige week.
Ik bel vandaag om eens te weten hoe het staat en blijkbaar is er nog geen chassisnummer genoteerd en staat ie nog atlijd op voor productieweek 43 .
Is em al gemaakt ? Moet ie nog gemaakt worden ... hebben ze hem vergeten.
De garage zegt dat ik gewoon moeten wachten, binnen enkele weken zullen ze wel meer weten ....
Heeft iemand hier al ervaring mee ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk BerichtenIemand een idee welke kleur dit is, meteoor grijs?. Want ik moet beginnen te beslissen de levertermijn is nu reeds maart - april volgend jaar.
En ik denk dat het de A5 2.7TDI gaat worden. Beetje tegen mijn zin ( ) omdat dit DSG is! Daarom had ik 'm eigenlijk liever gezien zoals de 3.0 munueel en met quatro. Maarja weinig keuze dus hé.
Zo zou ik 'm ongeveer willen:
2.7 TDI (163pk) maar daar is achteraf nog altijd iets aan te doen
Kleur zoals bovenstaande
S-line
leer - alcantera
pack intenso plus (gps, mmi, metaalkleur, snelheidregelaar, parkeersensoren achteraan)
Velgen: S5
Ipod voorbereiding
Advanced Key
Bluetooth voorbereiding
multifunctie sportstuur/tiptronic
pack sport design s-line
En niet onbelangrijk "zonder kentekens"!
en neem parkingsensoren vooraan want heeft lange snuit en ge mispakt u snel
velgen S5 kunt ge niet nemen tenzij garage iets kan regelen maar dat kost heel veel centen
exterior pack is super en heel mooi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk Berichtenzoals beloofd mijn (beknopt) testverslag van de S5:
+ Looks, het is gewoon een subliem knappe wagen. Vooral van buiten maar zeker ook van binnen.
+ Enorm koppel onderaan
+ een zachte maar doordringende grom wanneer je in die lage toeren zit.
+ zeer baanvast
- Geluid neemt niet progressief toe met de toeren.
- Vanaf 5000+ toeren voelt hij wat mak aan. De fut is eruit
- Verbruik! sportief gereden maar ook niet het beest uit gehangen. Het gemiddeld verbruik van de testrit was uiteindelijk 16.5L/100km
Conclusie: Een auto die je in de lagere toeren moet houden, waardoor het verbruik ook wel wat zal verbeteren. Maar voor mij persoonlijk niet echt overtuigend. Ik hou van de hoge toeren van die extra oumph wanneer je voorbij de 5000toeren gaat. En dat miste ik. 16.5L/100km zal wel wat verbeteren met meer autosnelweg te doen, maar qua rijstijl zat ik niet ver van mijn dag dagelijkse rijstijl. Dus ik verwacht toch een verbruik van 15L. Een Porsche 997S verbruikt minder en geeft wel die hoge toeren kick die ik zoek, maar een Porsche is dan weer niet zo bescheiden om bij een klant te komen
Als ik nu verstandig ben dan koop ik de A5 3.0TDI en dan heb ik een knappe en zeer goed presterende auto met een relatief zuinige motor. Maar dan ga ik ook die hoge toeren missen, maar zo ben ik nu eenmaal.
Dus alles nog even laten bezinken
ik kan alleen maar herhalen dat de 3 liter geweldig presteert, zeker in een fileland als B waar je overdag meer stilstaat dan rijdt en het vooral moet hebben van eens snel op te trekken ipv continu snel rijden met dan nog veel boetes
daarenboven kost een Porsche minstens dubbel zoveel als A5
Comment
Comment