Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • hetzelfde geldt voor de 3 reeks van BMW, daar kijkt ook niemand naar maar als ge in de A5 zit ziet ge veel kopkes draaien hoor .... de lijn is dan ook veel mooier dan de bmw, bon ben geen bmw fan mocht dat nog niet duidelijk zijn
    leuk met die led-daglichten bij A5 is dat iedereen ook uit de weg gaat want ze zien u aankomen, behalve dan zondagrijders die er geen benul van hebben en doodleuk voor u schuiven tegen 110 als gij tegen 180 aankomt gevlamd en bijna in hun kont rijdt

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
      vraag: is het slim om een 3 liter tdi te chippen? blijkbaar probleem met garantie ivm dieselpartikelfilter die mogelijk in de fik kan schieten volgens garagist ... langs de andere kant is de 3 liter al wel snel dus waarom zou je die chippen?
      Snel is relatief hé

      Als je de 3.0 TDI laat chippen zit je met een kleine 300 pk.

      Als je dan terug in een niet gechipte stapt lijkt die traag

      BTW: De nieuwe 3.0 TDI valt nog niet te chippen volgens Heinz
      Zelfde systeem als bij de nieuwe x20d van BMW
      Dus je zal zoiezo nog even moeten wachten tot wanneer de tuners toegang hebben tot het systeem

      Comment


      • Wel een andere vraag:

        Wetende hoezeer de Belgische markt gehecht is aan zijn 2.0 viercilinder, hoeveel 3.0 V6 TDi's gaan er uiteindelijk verkocht worden aan mensen voor wie die 3.0 nog altijd niet rap genoeg gaat maar wel zweren dat ze een diesel nodig hebben en hem dus willen gaan chiptunen ?

        Dit gewoon om even na te gaan of het wel de moeite loont een boom op te zetten over iets waar misschien 2 man die dit forum nooit bezoeken ooit mee gaan rondrijden...
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Snel is relatief hé

          Als je de 3.0 TDI laat chippen zit je met een kleine 300 pk.

          Als je dan terug in een niet gechipte stapt lijkt die traag

          BTW: De nieuwe 3.0 TDI valt nog niet te chippen volgens Heinz
          Zelfde systeem als bij de nieuwe x20d van BMW
          Dus je zal zoiezo nog even moeten wachten tot wanneer de tuners toegang hebben tot het systeem
          Eenvoudig op te lossen: scooby/Evo-recept gebruiken:

          Andere luchinlaat en uitlaat d'rop, dikkere turbo, OEM ECU d'ruit pieren en een andere ECU d'rin, beetje mappen en ge hebt uw 300pk en 600Nm... die uw zuigerstangen en transmissie nooit 120000km aankunnen. Waarna je al het geld dat je in je ganse leven plus dat van je 2 vrouwen en 7 kinderen gaat uitsparen door wat mazout te tanken, gaat spenderen aan een nieuwe motor...

          Rare jongens, die Belgen
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Eenvoudig op te lossen: scooby/Evo-recept gebruiken:

            Andere luchinlaat en uitlaat d'rop, dikkere turbo, OEM ECU d'ruit pieren en een andere ECU d'rin, beetje mappen en ge hebt uw 300pk en 600Nm... die uw zuigerstangen en transmissie nooit 120000km aankunnen. Waarna je al het geld dat je in je ganse leven plus dat van je 2 vrouwen en 7 kinderen gaat uitsparen door wat mazout te tanken, gaat spenderen aan een nieuwe motor...

            Rare jongens, die Belgen
            No offence maar je moet dan ook kunnen aanvaarden dat er weldegelijk veel mensen zijn die diesel tov benzine verkiezen voor het plezierig rijden (door het grote koppel) en een aanvaardbaar verbruik bij stevig gassen. Je moet je niet egoistisch blijven blindstaren op benzinemotoren.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
              No offence maar je moet dan ook kunnen aanvaarden dat er weldegelijk veel mensen zijn die diesel tov benzine verkiezen voor het plezierig rijden (door het grote koppel) en een aanvaardbaar verbruik bij stevig gassen. Je moet je niet egoistisch blijven blindstaren op benzinemotoren.
              Ik kan erin komen dat bepaalde chauffeurs tegenwoordig het plezanter vinden een korte serieuze duw in de rug te krijgen telkens ze schakelen ipv het 'blijven trekken' van een benzine.

              Het punt van de post was echter de kost. Een diesel die dermate is opgedreven (en daarbij enkel werd gechipt zonder steviger 'internals' te krijgen) gaat geen 150000km zonder ambras rijden. Vooral als je dan nog eens die bijkomende pk's en vooral Nm's waarvoor je betaalde, gaat gebruiken, houden de standaard zuigerpennen, transmissie en andere dat niet uit.
              Mijn punt was dar de kost van dergelijke schade doet dan helemaal het beperkt voordeel van het 'aanvaardbaar verbruik' teniet...

              Terzijde zie ik ook niet wat er "egoistisch" is als iemand zich aan zijn principe houdt van het voorstander zijn van benzinemotoren. Daarmee doet deze niemand tekort.
              Zelf ben ik zeker niet 100% zwart-wit van mening over diesels en benzine. Maar kwestie van de debatten op fora zoals deze een balans te geven, is het nodig soms een iets 'extremere' stelling in te nemen om de discussie niet te eenzijdig ('diesel is best') te laten verlopen en ook het relatieve van het ganse onderwerp te laten naar voor komen.

              (PS: Misschien 'egoistisch' even opzoeken in Van Dale ?)
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • deze namiddag heb ik de beloofde testrit met de A5 3.0TDI

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Ik kan erin komen dat bepaalde chauffeurs tegenwoordig het plezanter vinden een korte serieuze duw in de rug te krijgen telkens ze schakelen ipv het 'blijven trekken' van een benzine.

                  Het punt van de post was echter de kost. Een diesel die dermate is opgedreven (en daarbij enkel werd gechipt zonder steviger 'internals' te krijgen) gaat geen 150000km zonder ambras rijden. Vooral als je dan nog eens die bijkomende pk's en vooral Nm's waarvoor je betaalde, gaat gebruiken, houden de standaard zuigerpennen, transmissie en andere dat niet uit.
                  Mijn punt was dar de kost van dergelijke schade doet dan helemaal het beperkt voordeel van het 'aanvaardbaar verbruik' teniet...

                  Terzijde zie ik ook niet wat er "egoistisch" is als iemand zich aan zijn principe houdt van het voorstander zijn van benzinemotoren. Daarmee doet deze niemand tekort.
                  Zelf ben ik zeker niet 100% zwart-wit van mening over diesels en benzine. Maar kwestie van de debatten op fora zoals deze een balans te geven, is het nodig soms een iets 'extremere' stelling in te nemen om de discussie niet te eenzijdig ('diesel is best') te laten verlopen en ook het relatieve van het ganse onderwerp te laten naar voor komen.

                  (PS: Misschien 'egoistisch' even opzoeken in Van Dale ?)
                  voila dat wou ik dus weten, het loont niet de moeite te chippen, idee dat ik zelf al had, als ge uwen halve auto moet gaan ombouwen had ik beter een S5 genomen, want met alle kosten die je maakt ga je daaraan zitten. Het was overigens niet de bedoeling een zware discussie op gang te brengen over diesel of benzine, ieder zijn mening en de waarheid ligt er middenin (lees moet ieder voor zich uitmaken). Verder nog dit: ik kom inderdaad niet zo vaak hier, heeft meer te maken met geen tijd dan wel geen interesse. Dankzij deze site en vooral juist advies heb ik een geweldige wagen (en na verkoop zelfs nog kleuren veranderd) gekocht. Misschien dat niet iedereen met A5 gaat rijden, allicht meer met een 2 liter diesel ... maar niet iedereen zit evenveel op de baan en in mijn geval (veel op baan dus) mag er best wat pit achter zitten. De tijden van hard rijden zijn sowieso voorbij (mede dankzij constante files en ministers van verkeer die zelf nooit rijden en debiele regels uitvinden als SMOG-alert en co) dus we moeten het hebben van kort maar krachtige one-night stands (lees effe accelereren en de andere voorbijvlammen) ;-) bij deze merci voor de technische uitleg dewelke Latijn voor me is maar ik denk dat je een prof bent ...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                    deze namiddag heb ik de beloofde testrit met de A5 3.0TDI
                    laat iets weten ...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Eenvoudig op te lossen: scooby/Evo-recept gebruiken:

                      Andere luchinlaat en uitlaat d'rop, dikkere turbo, OEM ECU d'ruit pieren en een andere ECU d'rin, beetje mappen en ge hebt uw 300pk en 600Nm... die uw zuigerstangen en transmissie nooit 120000km aankunnen. Waarna je al het geld dat je in je ganse leven plus dat van je 2 vrouwen en 7 kinderen gaat uitsparen door wat mazout te tanken, gaat spenderen aan een nieuwe motor...

                      Rare jongens, die Belgen
                      al die mods zijn zelfs niet nodig

                      Simpele chip van MTM levert die specs zelfs al, ruim

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

                        BTW: De nieuwe 3.0 TDI valt nog niet te chippen volgens Heinz
                        Zelfde systeem als bij de nieuwe x20d van BMW
                        Dus je zal zoiezo nog even moeten wachten tot wanneer de tuners toegang hebben tot het systeem
                        Heinz ja

                        Goeie tuners zoals MTM doen het al een paar maand.

                        Comment


                        • Dus mijn auto stond op voor week 43, nu heb ik em week 49 maar dan wel zeker. Niet zo erg. Men had mij in de garage reeds verwittigd dat ze niet zeker waren omwille van het panoramisch dak.
                          Ik zie er nu wel toch een beetje naar uit.
                          Etron > Q8

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            Heinz ja

                            Goeie tuners zoals MTM doen het al een paar maand.
                            Ofwel hebben ze het met een piggyback gedaan hé

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              al die mods zijn zelfs niet nodig

                              Simpele chip van MTM levert die specs zelfs al, ruim
                              Ik reageerde gewoon op de suggestie dat een bepaalde TDi niet 'chipbaar' zou zijn door aan te geven dat hardware hetzelfde resultaat kan bekomen... en waarschijnlijk op een betrouwbaarder manier.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                                voila dat wou ik dus weten, het loont niet de moeite te chippen, idee dat ik zelf al had, als ge uwen halve auto moet gaan ombouwen had ik beter een S5 genomen, want met alle kosten die je maakt ga je daaraan zitten. Het was overigens niet de bedoeling een zware discussie op gang te brengen over diesel of benzine, ieder zijn mening en de waarheid ligt er middenin (lees moet ieder voor zich uitmaken). Verder nog dit: ik kom inderdaad niet zo vaak hier, heeft meer te maken met geen tijd dan wel geen interesse. Dankzij deze site en vooral juist advies heb ik een geweldige wagen (en na verkoop zelfs nog kleuren veranderd) gekocht. Misschien dat niet iedereen met A5 gaat rijden, allicht meer met een 2 liter diesel ... maar niet iedereen zit evenveel op de baan en in mijn geval (veel op baan dus) mag er best wat pit achter zitten. De tijden van hard rijden zijn sowieso voorbij (mede dankzij constante files en ministers van verkeer die zelf nooit rijden en debiele regels uitvinden als SMOG-alert en co) dus we moeten het hebben van kort maar krachtige one-night stands (lees effe accelereren en de andere voorbijvlammen) ;-) bij deze merci voor de technische uitleg dewelke Latijn voor me is maar ik denk dat je een prof bent ...
                                Interessante stelling. Te snel rijden is inderdaad een serieus risico geworden, dus het rijplezier moet inderdaad komen van de acceleraties tussenin. En daarvoor heb je wat pks nodig.
                                Maar als je veel rijdt, dan zeker zou ik persoonlijk een chiptuning zeker in vraag stellen. Als je pit wil, moet je waarschijnlijk een 20.TDi links laten liggen en de staat een plezier doen door een 3.0 te kopen.
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  Interessante stelling. Te snel rijden is inderdaad een serieus risico geworden, dus het rijplezier moet inderdaad komen van de acceleraties tussenin. En daarvoor heb je wat pks nodig.
                                  Maar als je veel rijdt, dan zeker zou ik persoonlijk een chiptuning zeker in vraag stellen. Als je pit wil, moet je waarschijnlijk een 20.TDi links laten liggen en de staat een plezier doen door een 3.0 te kopen.
                                  vader staat is al gesponsord :-)

                                  Comment


                                  • Ik leid hieruit af dat je al een 3.0 kocht. En je wil die nog sneller of je mening is net dat dat voor jou de juistere keuze was dan een opgedreven 2.0 / 2.7 ?
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Ik leid hieruit af dat je al een 3.0 kocht. En je wil die nog sneller of je mening is net dat dat voor jou de juistere keuze was dan een opgedreven 2.0 / 2.7 ?
                                      klopt dat ik met 3 liter rijd sinds enkele weken, chippen is helemaal niet nodig vind ik, ik denk dat er niet teveel gelijk(w)aardige diesels rondrijden ... ik vroeg me gewoon af of zo'n wagen kan worden gechipt en daar heb ik een heel duidelijk antwoord op gekregen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                                        klopt dat ik met 3 liter rijd sinds enkele weken, chippen is helemaal niet nodig vind ik, ik denk dat er niet teveel gelijk(w)aardige diesels rondrijden ... ik vroeg me gewoon af of zo'n wagen kan worden gechipt en daar heb ik een heel duidelijk antwoord op gekregen
                                        Kun je iets vertellen over je ervaringen tot nu toe met de A5?

                                        Zit sterk te twijfelen tussen een A5 3.0d en een BMW E92 330d.

                                        Comment


                                        • Dat is ook een moeilijke keuze...

                                          Best is dat je eens met beide wagens gaat rijden.

                                          De A5 toont en is ook een beetje groter dan de 3 coupé, maar dat is enkel aan de buitenzijde. Aan de binnenzijde is de BMW net dat beetje groter, zeker op de achterbank.

                                          Wat ik ervaren heb is dat de voorstoelen (sportstoelen) van de BMW beter zijn dan die van de Audi aangezien de zijflanken van de BMW regelbaar zijn en ze dus beter 'grijpen' voor een stevig zitpositie in de bochten.

                                          Qua prestaties zullen ze mekaar niet veel ontlopen. Wel zal de motor van de BMW verfijnder klinken.

                                          Voordeel van de BMW is ook het aangenamere stuurgevoel aangezien het een achterwieltrekker is en dus minder gewicht op de neus heeft.

                                          Voordeel van de Audi is dan weer de Quattro. Dit zorgt voor een betere tractie op slechte wegen.

                                          Ook zal de Audi in z'n sportiefste configuratie (grote velgen en sportophanging) comfortabeler zijn dan BMW.

                                          Over de looks wil ik niet discussiëren. Dat is nu éénmaal smaak. Persoonlijk vind ik de Audi stijlvoller ogen, waardoor deze beter past bij een wat ouder publiek. De BMW oogt veel jonger en dynamischer...

                                          Mijn keuze: BMW 330dA met M-Sportpakket en 19" wielen...
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X