Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenZo zou ik het inderdaad ook gemeten hebben. De beste manier om het te meten is natuurlijk met een laser.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenStaat hij wel recht in de garage?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Zijn de tegels wel recht gelegd ?
PS: wat is nu in godsnaam het belang van welke auto een paar centimeter breder of smaller is ? Ge gaat daar toch niks aan kunnen veranderenElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat is ook een moeilijke keuze...
Best is dat je eens met beide wagens gaat rijden.
De A5 toont en is ook een beetje groter dan de 3 coupé, maar dat is enkel aan de buitenzijde. Aan de binnenzijde is de BMW net dat beetje groter, zeker op de achterbank.
Wat ik ervaren heb is dat de voorstoelen (sportstoelen) van de BMW beter zijn dan die van de Audi aangezien de zijflanken van de BMW regelbaar zijn en ze dus beter 'grijpen' voor een stevig zitpositie in de bochten.
Qua prestaties zullen ze mekaar niet veel ontlopen. Wel zal de motor van de BMW verfijnder klinken.
Voordeel van de BMW is ook het aangenamere stuurgevoel aangezien het een achterwieltrekker is en dus minder gewicht op de neus heeft.
Voordeel van de Audi is dan weer de Quattro. Dit zorgt voor een betere tractie op slechte wegen.
Ook zal de Audi in z'n sportiefste configuratie (grote velgen en sportophanging) comfortabeler zijn dan BMW.
Over de looks wil ik niet discussiëren. Dat is nu éénmaal smaak. Persoonlijk vind ik de Audi stijlvoller ogen, waardoor deze beter past bij een wat ouder publiek. De BMW oogt veel jonger en dynamischer...
Mijn keuze: BMW 330dA met M-Sportpakket en 19" wielen...
Ik vind beide auto's zeer mooi met een kleine voorkeur voor de A5, alhoewel de 330d met M-pakket en de 19'' velgen me ook wel heel erg aanstaat...
Persoonlijke voordelen van de A5:
-Beduidend ruimer van achter (2 kinderen van 9 en 11, worden uiteindelijk gedurende de leeftijd van deze auto 13 en 15 dus ja)
-4wiel aandrijving (doe 60.000 km per jaar)
-Ik denk dat ie ook wat chiquer oogt t.o.v. de E92
-Gereden met 19'' zonder sportophanging en viel heel goed mee.
-Eens iets anders dan BMW (weegt wel minder door)
Persoonlijke voordelen E92:
-Rijgedrag wat sportiever (hoewel de audi met ESP uit ook niet slecht aanvoelde)
-Heb mijne kleine (de jongste) van jaar 0 opgevoed met BMW met het gevolg dat "nen audi" zoiets als heiligschennis is. Dit spreekt dus weer in het voordeel van BMW
-Mogelijkheid tot 2500 euro biv voor de 330d
Hoe dan ook ga ik nog eens met beide testrijden en zien hoe mijn kleinmannen het vanachter uithouden.
Verder wil ik eens aan "Override" vragen of ik eens mag meerijden in zijne prachtige E92 330d met 19''.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenWaarom niet nog een trapje hoger?
Verder - ook niet onbelangrijk - vind ik het prijsverschil tussen een 330d en een 335d wel enorm.
Hij zal best een heel stuk sneller zijn maar sinds ik gisteren weer een brief heb mogen ontvangen van mijn vrienden "politie" moet ik toch ook men verstand een beetje proberen te gebruiken.
Een 335d nodigt weer wat meer uit om overal waar de plaats het toelaat een sprintje te doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk BerichtenKun je iets vertellen over je ervaringen tot nu toe met de A5?
Zit sterk te twijfelen tussen een A5 3.0d en een BMW E92 330d.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat is ook een moeilijke keuze...
Best is dat je eens met beide wagens gaat rijden.
De A5 toont en is ook een beetje groter dan de 3 coupé, maar dat is enkel aan de buitenzijde. Aan de binnenzijde is de BMW net dat beetje groter, zeker op de achterbank.
Wat ik ervaren heb is dat de voorstoelen (sportstoelen) van de BMW beter zijn dan die van de Audi aangezien de zijflanken van de BMW regelbaar zijn en ze dus beter 'grijpen' voor een stevig zitpositie in de bochten.
Qua prestaties zullen ze mekaar niet veel ontlopen. Wel zal de motor van de BMW verfijnder klinken.
Voordeel van de BMW is ook het aangenamere stuurgevoel aangezien het een achterwieltrekker is en dus minder gewicht op de neus heeft.
Voordeel van de Audi is dan weer de Quattro. Dit zorgt voor een betere tractie op slechte wegen.
Ook zal de Audi in z'n sportiefste configuratie (grote velgen en sportophanging) comfortabeler zijn dan BMW.
Over de looks wil ik niet discussiëren. Dat is nu éénmaal smaak. Persoonlijk vind ik de Audi stijlvoller ogen, waardoor deze beter past bij een wat ouder publiek. De BMW oogt veel jonger en dynamischer...
Mijn keuze: BMW 330dA met M-Sportpakket en 19" wielen...
Quattro is super, je kan door de bochten vliegen tegen 150 bij regen en geen kick, ondanks minder steun in de lenden :-)
mijn keuze A5 3 liter met exterior S line, heb zelf een diepzeeblauwe, meteoorgrijs is ook heel mooi, met een zwarte rijdt iedereen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk BerichtenIk heb voorlopig alleen nog maar met de A5 gereden, wel met een E92 335i (qua grootte natuurlijk zelfde als E92 330d).
Ik vind beide auto's zeer mooi met een kleine voorkeur voor de A5, alhoewel de 330d met M-pakket en de 19'' velgen me ook wel heel erg aanstaat...
Persoonlijke voordelen van de A5:
-Beduidend ruimer van achter (2 kinderen van 9 en 11, worden uiteindelijk gedurende de leeftijd van deze auto 13 en 15 dus ja)
-4wiel aandrijving (doe 60.000 km per jaar)
-Ik denk dat ie ook wat chiquer oogt t.o.v. de E92
-Gereden met 19'' zonder sportophanging en viel heel goed mee.
-Eens iets anders dan BMW (weegt wel minder door)
Persoonlijke voordelen E92:
-Rijgedrag wat sportiever (hoewel de audi met ESP uit ook niet slecht aanvoelde)
-Heb mijne kleine (de jongste) van jaar 0 opgevoed met BMW met het gevolg dat "nen audi" zoiets als heiligschennis is. Dit spreekt dus weer in het voordeel van BMW
-Mogelijkheid tot 2500 euro biv voor de 330d
Hoe dan ook ga ik nog eens met beide testrijden en zien hoe mijn kleinmannen het vanachter uithouden.
Verder wil ik eens aan "Override" vragen of ik eens mag meerijden in zijne prachtige E92 330d met 19''.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenIn profiel is zo'n A5 tegenover een E92 eigenlijk toch een onelegante mossel hè...
Comment
-
Papalouise, heb je al foto's van de jouwe?1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenZoals je kan zien scheelt het allemaal maar een paar centimers.
Opvallend is wel dat de spoorbreedte van de Audi vooraan breder is dan achteraan. de spoorbreedte vooraan is 9 cm breder dan die van de BMW.
Hoewel hier beweerd wordt dat de Audi vooraan breder lijkt is het toch maar een gevoel, want volgens de cijfers is de BMW vooraan zelfs breder dan de Audi.
De wielbasis van de Audi en de BMW zijn even lang. De Audi is dus langer door de grotere overhangen.
De BMW is net even breed als de Audi, maar is wel 2 cm hoger...
Dat de Audi groter lijkt dan de BMW heeft dus meer te maken met de meer volumineuze lijnen en verhoudingen van de carrosserie. De BMW is fijner en slanker en oogt daardoor sportiever...
de A5 heeft een elegante korte kont terwijl de BMW 3 coupé er een kont bijheeft die precies een paar meter uitsteekt
nuja, dit is weer smaakgeval hé. valt niet over te discussiëren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenPapalouise, heb je al foto's van de jouwe?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenals we zo gaan beginnen .... in het echt toch niet he !?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk BerichtenOmdat ik geen voorstander ben van een automaat (nog niet) en de 335d alleen met automaat verkrijgbaar is.
Verder - ook niet onbelangrijk - vind ik het prijsverschil tussen een 330d en een 335d wel enorm.
Hij zal best een heel stuk sneller zijn maar sinds ik gisteren weer een brief heb mogen ontvangen van mijn vrienden "politie" moet ik toch ook men verstand een beetje proberen te gebruiken.
Een 335d nodigt weer wat meer uit om overal waar de plaats het toelaat een sprintje te doen.
Comment
Comment