Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Het was als advies voor onze Bart9140 hé...
    Ow, ok.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
      Zo zou ik het inderdaad ook gemeten hebben. De beste manier om het te meten is natuurlijk met een laser.
      Dat heb ik gedaan...
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • Staat hij wel recht in de garage?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Dat heb ik gedaan...
          Cool.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
            Staat hij wel recht in de garage?
            Op de naden van de vloertegels te zien wel...
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Zijn de tegels wel recht gelegd ?



              PS: wat is nu in godsnaam het belang van welke auto een paar centimeter breder of smaller is ? Ge gaat daar toch niks aan kunnen veranderen
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Dat is ook een moeilijke keuze...

                Best is dat je eens met beide wagens gaat rijden.

                De A5 toont en is ook een beetje groter dan de 3 coupé, maar dat is enkel aan de buitenzijde. Aan de binnenzijde is de BMW net dat beetje groter, zeker op de achterbank.

                Wat ik ervaren heb is dat de voorstoelen (sportstoelen) van de BMW beter zijn dan die van de Audi aangezien de zijflanken van de BMW regelbaar zijn en ze dus beter 'grijpen' voor een stevig zitpositie in de bochten.

                Qua prestaties zullen ze mekaar niet veel ontlopen. Wel zal de motor van de BMW verfijnder klinken.

                Voordeel van de BMW is ook het aangenamere stuurgevoel aangezien het een achterwieltrekker is en dus minder gewicht op de neus heeft.

                Voordeel van de Audi is dan weer de Quattro. Dit zorgt voor een betere tractie op slechte wegen.

                Ook zal de Audi in z'n sportiefste configuratie (grote velgen en sportophanging) comfortabeler zijn dan BMW.

                Over de looks wil ik niet discussiëren. Dat is nu éénmaal smaak. Persoonlijk vind ik de Audi stijlvoller ogen, waardoor deze beter past bij een wat ouder publiek. De BMW oogt veel jonger en dynamischer...

                Mijn keuze: BMW 330dA met M-Sportpakket en 19" wielen...
                Ik heb voorlopig alleen nog maar met de A5 gereden, wel met een E92 335i (qua grootte natuurlijk zelfde als E92 330d).

                Ik vind beide auto's zeer mooi met een kleine voorkeur voor de A5, alhoewel de 330d met M-pakket en de 19'' velgen me ook wel heel erg aanstaat...

                Persoonlijke voordelen van de A5:
                -Beduidend ruimer van achter (2 kinderen van 9 en 11, worden uiteindelijk gedurende de leeftijd van deze auto 13 en 15 dus ja)
                -4wiel aandrijving (doe 60.000 km per jaar)
                -Ik denk dat ie ook wat chiquer oogt t.o.v. de E92
                -Gereden met 19'' zonder sportophanging en viel heel goed mee.
                -Eens iets anders dan BMW (weegt wel minder door)

                Persoonlijke voordelen E92:
                -Rijgedrag wat sportiever (hoewel de audi met ESP uit ook niet slecht aanvoelde)
                -Heb mijne kleine (de jongste) van jaar 0 opgevoed met BMW met het gevolg dat "nen audi" zoiets als heiligschennis is. Dit spreekt dus weer in het voordeel van BMW
                -Mogelijkheid tot 2500 euro biv voor de 330d

                Hoe dan ook ga ik nog eens met beide testrijden en zien hoe mijn kleinmannen het vanachter uithouden.
                Verder wil ik eens aan "Override" vragen of ik eens mag meerijden in zijne prachtige E92 330d met 19''.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                  Waarom niet nog een trapje hoger?
                  Omdat ik geen voorstander ben van een automaat (nog niet) en de 335d alleen met automaat verkrijgbaar is.

                  Verder - ook niet onbelangrijk - vind ik het prijsverschil tussen een 330d en een 335d wel enorm.

                  Hij zal best een heel stuk sneller zijn maar sinds ik gisteren weer een brief heb mogen ontvangen van mijn vrienden "politie" moet ik toch ook men verstand een beetje proberen te gebruiken.
                  Een 335d nodigt weer wat meer uit om overal waar de plaats het toelaat een sprintje te doen.

                  Comment


                  • In zulke gevallen met relatief kleine verschillen is het best uw hart te laten spreken.

                    Comment


                    • Daarstraks een zwarte A5 3.0TDI aan de hoge school.. toch een mooie verschijning met die leds en de sound vond ik ook niet slecht!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
                        Kun je iets vertellen over je ervaringen tot nu toe met de A5?

                        Zit sterk te twijfelen tussen een A5 3.0d en een BMW E92 330d.
                        ik heb nooit met een 3 gereden, alleen vroeger met een 525, ben hoegenaamd geen BWM fan omdat ik indertijd meer in panne heb gestaan dan gereden maar dat was louter pech denk ik. ik vind Audi veel vooruitstrevender dan BMW qua design tegenwoordig (dit is mijn eerste Audi), veel stijlvoller, A5 mooier qua lijn dan 330, de 3 liter is fenomenaal qua prestatie vind ik, van een A5 kijkt iedereen op en van een BMW 330 lang niet meer .... ik denk dat je kan stellen dat beide wagens evenwaardig zijn, het gaan hem eerlijk gezegd alleen om persoonlijke smaak

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Dat is ook een moeilijke keuze...

                          Best is dat je eens met beide wagens gaat rijden.

                          De A5 toont en is ook een beetje groter dan de 3 coupé, maar dat is enkel aan de buitenzijde. Aan de binnenzijde is de BMW net dat beetje groter, zeker op de achterbank.

                          Wat ik ervaren heb is dat de voorstoelen (sportstoelen) van de BMW beter zijn dan die van de Audi aangezien de zijflanken van de BMW regelbaar zijn en ze dus beter 'grijpen' voor een stevig zitpositie in de bochten.

                          Qua prestaties zullen ze mekaar niet veel ontlopen. Wel zal de motor van de BMW verfijnder klinken.

                          Voordeel van de BMW is ook het aangenamere stuurgevoel aangezien het een achterwieltrekker is en dus minder gewicht op de neus heeft.

                          Voordeel van de Audi is dan weer de Quattro. Dit zorgt voor een betere tractie op slechte wegen.

                          Ook zal de Audi in z'n sportiefste configuratie (grote velgen en sportophanging) comfortabeler zijn dan BMW.

                          Over de looks wil ik niet discussiëren. Dat is nu éénmaal smaak. Persoonlijk vind ik de Audi stijlvoller ogen, waardoor deze beter past bij een wat ouder publiek. De BMW oogt veel jonger en dynamischer...

                          Mijn keuze: BMW 330dA met M-Sportpakket en 19" wielen...
                          stoelen van Audi zijn ok maar kon misschien beter
                          Quattro is super, je kan door de bochten vliegen tegen 150 bij regen en geen kick, ondanks minder steun in de lenden :-)
                          mijn keuze A5 3 liter met exterior S line, heb zelf een diepzeeblauwe, meteoorgrijs is ook heel mooi, met een zwarte rijdt iedereen
                          Last edited by ; 08/11/2007, 19:32.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
                            Ik heb voorlopig alleen nog maar met de A5 gereden, wel met een E92 335i (qua grootte natuurlijk zelfde als E92 330d).

                            Ik vind beide auto's zeer mooi met een kleine voorkeur voor de A5, alhoewel de 330d met M-pakket en de 19'' velgen me ook wel heel erg aanstaat...

                            Persoonlijke voordelen van de A5:
                            -Beduidend ruimer van achter (2 kinderen van 9 en 11, worden uiteindelijk gedurende de leeftijd van deze auto 13 en 15 dus ja)
                            -4wiel aandrijving (doe 60.000 km per jaar)
                            -Ik denk dat ie ook wat chiquer oogt t.o.v. de E92
                            -Gereden met 19'' zonder sportophanging en viel heel goed mee.
                            -Eens iets anders dan BMW (weegt wel minder door)

                            Persoonlijke voordelen E92:
                            -Rijgedrag wat sportiever (hoewel de audi met ESP uit ook niet slecht aanvoelde)
                            -Heb mijne kleine (de jongste) van jaar 0 opgevoed met BMW met het gevolg dat "nen audi" zoiets als heiligschennis is. Dit spreekt dus weer in het voordeel van BMW
                            -Mogelijkheid tot 2500 euro biv voor de 330d

                            Hoe dan ook ga ik nog eens met beide testrijden en zien hoe mijn kleinmannen het vanachter uithouden.
                            Verder wil ik eens aan "Override" vragen of ik eens mag meerijden in zijne prachtige E92 330d met 19''.
                            achterbank is niet groot hoor bij A5, ben zelf ne grote en zet stoel ver achteruit, mijn 2 heel klein mannen die nog in eerste autostoel zitten hebben het niet breed vanachter, maar af en toe mag pa wel eens egoïstisch zijn vind pa zelf, we hebben een andere ruimere wagen dus tja ... BIV is inderdaad serieus nadeel van A5, ik wist niet dat die bij BMW de helft was, niet dat ik ooit zou getwijfeld hebben maar bon, voor de BIV van de A5 hebt ge een klein Koreaantje rijden

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                              In profiel is zo'n A5 tegenover een E92 eigenlijk toch een onelegante mossel hè...
                              als we zo gaan beginnen .... in het echt toch niet he !?

                              Comment


                              • Papalouise, heb je al foto's van de jouwe?
                                1991 Mazda MX-5 NA
                                Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                www.dennisnoten.com - Flickr

                                Comment


                                • Vandaag er 2 achter elkaar zien rijden met de LED's aan

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Zoals je kan zien scheelt het allemaal maar een paar centimers.

                                    Opvallend is wel dat de spoorbreedte van de Audi vooraan breder is dan achteraan. de spoorbreedte vooraan is 9 cm breder dan die van de BMW.

                                    Hoewel hier beweerd wordt dat de Audi vooraan breder lijkt is het toch maar een gevoel, want volgens de cijfers is de BMW vooraan zelfs breder dan de Audi.

                                    De wielbasis van de Audi en de BMW zijn even lang. De Audi is dus langer door de grotere overhangen.

                                    De BMW is net even breed als de Audi, maar is wel 2 cm hoger...

                                    Dat de Audi groter lijkt dan de BMW heeft dus meer te maken met de meer volumineuze lijnen en verhoudingen van de carrosserie. De BMW is fijner en slanker en oogt daardoor sportiever...
                                    ik vind nochtans dat de 3 coupé een veel te "dikke krent" heeft vergeleken met de A5
                                    de A5 heeft een elegante korte kont terwijl de BMW 3 coupé er een kont bijheeft die precies een paar meter uitsteekt

                                    nuja, dit is weer smaakgeval hé. valt niet over te discussiëren
                                    Last edited by ; 08/11/2007, 20:30.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                      Papalouise, heb je al foto's van de jouwe?
                                      nee heb ik niet

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                                        als we zo gaan beginnen .... in het echt toch niet he !?
                                        Pas op ik vind het een prachtige auto, maar de BMW vind ik nu eenmaal eleganter, wat misschien wel het wow-effect (dat de A5 wel heeft) vermindert.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
                                          Omdat ik geen voorstander ben van een automaat (nog niet) en de 335d alleen met automaat verkrijgbaar is.

                                          Verder - ook niet onbelangrijk - vind ik het prijsverschil tussen een 330d en een 335d wel enorm.

                                          Hij zal best een heel stuk sneller zijn maar sinds ik gisteren weer een brief heb mogen ontvangen van mijn vrienden "politie" moet ik toch ook men verstand een beetje proberen te gebruiken.
                                          Een 335d nodigt weer wat meer uit om overal waar de plaats het toelaat een sprintje te doen.
                                          Het verkiezen van manueel boven automaat is inderdaad wel een sterk argument in het voordeel van de 330d. Het prijsverschil is dan ook aanzienlijk met de 335d, zeker wanneer je geen automaat wil (2200 EUR die wegvalt) en de fiscaal aantrekkelijke 211 pk-versie neemt (2500 EUR BIV dat wegvalt). Maar het is wel een enorm goede automaat... Het gevaarlijke aan de 335d is dat je zeer snel en onbewust aan criminele snelheden zit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X