Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik ga volledig akkoord!

Althans, nu toch nog. Als je de nieuwe A4 gezien hebt, dan weet je 't wel. De nieuwe A4 lijkt als twee druppels water op de A5 (ze lijken een pak beter op elkaar dan een CLK op een C of een '3 coupé op een '3 berline) ... en aangezien de A4 een succes van jewelste zal zijn (met zo'n looks, dat imago en die kwaliteit ... dat kan niet anders), en 'ie dus met hopen te zien zal zijn over enige tijd, zal dat de exclusiviteit van de A5 voor 't grootste deel opsouperen. Jammer.

Maar 't is uiteraard een goeie zaak dat de A4 zo knap is. Wel jammer voor de A5-eigenaren.

heb je wel het voordeel dat je onopvallend met een dikke coupé kan rijden, is me toch ook iets waard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Ik ga volledig akkoord!

Althans, nu toch nog. Als je de nieuwe A4 gezien hebt, dan weet je 't wel. De nieuwe A4 lijkt als twee druppels water op de A5 (ze lijken een pak beter op elkaar dan een CLK op een C of een '3 coupé op een '3 berline) ... en aangezien de A4 een succes van jewelste zal zijn (met zo'n looks, dat imago en die kwaliteit ... dat kan niet anders), en 'ie dus met hopen te zien zal zijn over enige tijd, zal dat de exclusiviteit van de A5 voor 't grootste deel opsouperen. Jammer.

Maar 't is uiteraard een goeie zaak dat de A4 zo knap is. Wel jammer voor de A5-eigenaren.
      Daar ga ik dus niet mee akkoord hoor. Ik moet de A4 nog IRL zien, maar op de foto is de lijn toch helemaal anders vanaf de A lijst !
      Hij lijkt ook minder "breed".

De achterste lijn van de A5 is ook helemaal coupé, en daar kan je de A4 toch gewoon niet mee vergelijken !

Comment

• ik vind de A5 ook wel de knapste duitse premium-coupé (in deze prijsklasse natuurlijk) op de markt.

maar toch heb ik schrik van het rijgedrag... ben m'n E46 nu al lekker gewoon en de manier waarop je die kar kan zetten voor een bocht is gewoon subliem

heb schrik dat moest ik overstappen in een A5 dak m'n eerste dag al ondersturend in den decor hang op de plaatsjes waar ik nog al gezwind doorvlieg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          heb je wel het voordeel dat je onopvallend met een dikke coupé kan rijden, is me toch ook iets waard
          you read my mind, ik vind dat heel veel waard zelfs, met de 2 liter A5 gaat dat ook al beter zijn, mijn betoog over exclusiviteit gold niet echt voor mezelf, integendeel

Comment

ik vind de A5 ook wel de knapste duitse premium-coupé (in deze prijsklasse natuurlijk) op de markt.

maar toch heb ik schrik van het rijgedrag... ben m'n E46 nu al lekker gewoon en de manier waarop je die kar kan zetten voor een bocht is gewoon subliem

heb schrik dat moest ik overstappen in een A5 dak m'n eerste dag al ondersturend in den decor hang op de plaatsjes waar ik nog al gezwind doorvlieg
            Wel, die A5 stuurt véél beter dan de E46, neem dat maar van mij aan

Ga maar even testrijden en zet hem goed "voor" de bocht, je kan dan vrij vroeg op het gas gaan staan, hij zal niet ondersturen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Wel, die A5 stuurt véél beter dan de E46, neem dat maar van mij aan

Ga maar even testrijden en zet hem goed "voor" de bocht, je kan dan vrij vroeg op het gas gaan staan, hij zal niet ondersturen
              somehow I feel that hard to believe

ik heb jaren ervaring met Audi én BMW en de BMW blijven toch altijd de beter stuurdertjes, zelfs m'n niet van sportophanging of mpack voorziene 528i ging gezwindiger door een bocht dan de A4 waar ik tot voor kort mee reed en die 5, da's een boot van een wagen, ik zweer het u.

Ma soit, de A5 ga ik zeker testrijden maar ze gaan niet moeten afkomen met een testuurtje, ik zal 'm minstens een halve dag ten volle willen testen of ze mogen 'm houden.

Heb de A4 in den tijd ook een halve dag kunnen testrijden (wel met 3 motorisaties 1.8T, 2.4 en 2.5TDI) en dat was een heel leerrijke ervaring, behalve dat een bepaald iemand me toen de Quattro heeft afgeraden
              Last edited by ; 07/12/2007, 11:57.

Comment

ik heb jaren ervaring met Audi én BMW en de BMW blijven toch altijd de beter stuurdertjes, zelfs m'n niet van sportophanging of mpack voorziene 528i ging gezwindiger door een bocht dan de A4 waar ik tot voor kort mee reed en die 5, da's een boot van een wagen, ik zweer het u.

Ma soit, de A5 ga ik zeker testrijden maar ze gaan niet moeten afkomen met een testuurtje, ik zal 'm minstens een halve dag ten volle willen testen of ze mogen 'm houden.

Heb de A4 in den tijd ook een halve dag kunnen testrijden (wel met 3 motorisaties 1.8T, 2.4 en 2.5TDI) en dat was een heel leerrijke ervaring, behalve dat een bepaald iemand me toen de Quattro heeft afgeraden
                De A5 is totaal niet te vergelijken met alle andere audi's tot nu toe ! Hij rijdt véééél beter.

Doe gewoon een testrit, maar maak gewoon dat het een quattro is

Comment

• Ik ga ook eens horen voor een testrit, maar wel met een 1.8TFSI (geen Quattro ). Er zijn soms geen plannen voor Quattro op deze motorisatie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NiSSan&iNFiNiTi
                    Awel, ik heb gisteren zo een a5 gezien, en ik vind hem echt lelijk. Vooral die achterkant is om te huilen.
                    Gelukkig nog iemand die dezelfde mening is toegedaan. Al zou ik hem niet lelijk noemen, toch vind ik de achterkant (eigelijk van halverwege de wagen) totaal niet sexy. Der klopt iets niet met de lijnen die erin zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Ik ga ook eens horen voor een testrit, maar wel met een 1.8TFSI (geen Quattro ). Er zijn soms geen plannen voor Quattro op deze motorisatie?
                      Voorlopig niet.

Comment

Ik heb op een gehaast ritje meer overstuur dan onderstuur, seriously, je hebt weinig te vrezen. Duik je veel te snel een bocht in, ja dan is er licht onderstuur wat zich eigenlijk ook héél snel corrigeert, u weze gewaarschuwd dat het te snel gaat. Ga je zoals het hoort, niet te snel insturen maar halverwege de bocht op het gas, katapulteer je jezelf uit de bocht en bij verlies van tractie zal dat telkens met overstuur zijn (vooral op natte dagen als deze).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Ik heb op een gehaast ritje meer overstuur dan onderstuur, seriously, je hebt weinig te vrezen. Duik je veel te snel een bocht in, ja dan is er licht onderstuur wat zich eigenlijk ook héél snel corrigeert, u weze gewaarschuwd dat het te snel gaat. Ga je zoals het hoort, niet te snel insturen maar halverwege de bocht op het gas, katapulteer je jezelf uit de bocht en bij verlies van tractie zal dat telkens met overstuur zijn (vooral op natte dagen als deze).
                          zaligheid

Comment

Daar ga ik dus niet mee akkoord hoor. Ik moet de A4 nog IRL zien, maar op de foto is de lijn toch helemaal anders vanaf de A lijst !
                            Hij lijkt ook minder "breed".

De achterste lijn van de A5 is ook helemaal coupé, en daar kan je de A4 toch gewoon niet mee vergelijken !
                            Ik vind ze allebei heel knap. Om maar iets te noemen, de dagverlichting op de A4 lijkt me knapper. De A5 is dan weer mooier omwille van z'n lagere daklijn, en de glooiende lijnen langs het koetswerk. Somehow, zal een aangedikte A4 ietsje agressiever overkomen denk ik, maar de A5 zal altijd een elegante sportcoupé blijven. Enerzijds is het jammer dat de exclusiviteit zal verdwijnen, maar anderzijds komt er gelukkig een einde aan mensen die me zolang aanstaren tot ze zelf van de baan rijden. Het is "MAAR" een A4 in coupé vorm he.
                            Van mij mag de A4 er snel komen. En ik heb nog maar één keer een A(S)5 tegengekomen, en dat was dan nog nen Hollander.

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            zaligheid
                            Da is!

Comment

• 'k Zal zaterdag eens wat foto's van onze A5 posten. Ik ben er echt weg van. Zo'n zalige bak.
                              Supermooi, en toch een beetje een aandachtstrekker door die supercoole LED's. Die vallen vooral overdag op, met de dimlichten is ie veel minder opvallend.
                              Maar gewoon de lijn alleen is al subliem genoeg.
                              Over de rijeigenschappen kan ik kort zijn: subliem ! Gisteren in de gietende regen over de autostrade gereden naar Gent en dat ding likt de weg ! In vergelijking is onze A4 een schommelde geit.
                              Moter: brute power, toch ff oppassen om die pedaal gewoon te vloeren, niet dat de wegligging niet goed is, maar 't gaat zo verschrikkelijk snel. Maar de auto laat zich makkelijk rijden als je wil, je hebt gewoon hopen reserves.
                              Interieur is extreem luxueus ...
                              De audi A5 is gewoon zo'n auto die je voor een aanvaardbare prijs zoveel qualiteit biedt op alle vlakken dat je gewoon voelt dat je al in een veel hogere prijsklasse moet gaan shoppen om enkele procenten meer fun/genieten te krijgen.
                              Etron > Q8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                                De audi A5 is gewoon zo'n auto die je voor een aanvaardbare prijs zoveel qualiteit biedt op alle vlakken dat je gewoon voelt dat je al in een veel hogere prijsklasse moet gaan shoppen om enkele procenten meer fun/genieten te krijgen.
                                Hiermee heb je groot gelijk

Maar ik vin dat hij nog wat meer power mag hebben
                                Het gaat nu allemaal zo effortless, maar hij mag gerust wat explosiever zijn naar mijn mening. Een chipje lost da natuurlijk wel op

Comment

ik vind de A5 ook wel de knapste duitse premium-coupé (in deze prijsklasse natuurlijk) op de markt.

Ik heb zelf met beide al redelijk wat km's gereden en een A5 moet echt niet véél onder doen voor een E46 in de bochten.Zalige wagen,nooit gedacht dat een voorwielaangedreven Audi zo goed was
                                  A5 is bij mij ook een grote kanshebber voor over enkele jaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                    Ik heb zelf met beide al redelijk wat km's gereden en een A5 moet echt niet véél onder doen voor een E46 in de bochten.Zalige wagen,nooit gedacht dat een voorwielaangedreven Audi zo goed was
                                    A5 is bij mij ook een grote kanshebber voor over enkele jaren
                                    het verschil tussn de FWD 2.7 en de 3.0 quattro is wel nog héél groot hoor !

vooral naar het sturen toe, je kan het gewoon niet meer vergelijken met een E46 IMHO.

Comment

het verschil tussn de FWD 2.7 en de 3.0 quattro is wel nog héél groot hoor !

vooral naar het sturen toe, je kan het gewoon niet meer vergelijken met een E46 IMHO.
                                      Ik pak bochten met de E46 evensnel als met een 2.7tdi A5. En echt véél verschil voel ik toch niet

Comment

• moest ik mij ééntje in huis halen zal het zowiezo een duitse tweedehandse worden want ik wil echt de 3.0TDI Quattro manueel met het S-line pakket en helaas pindakaas, da kan mijnen bruinen echt ni trekken
                                        ..
                                        een A5 volledig naar mijn zin zit gauw boven de 60K

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                          Ik pak bochten met de E46 evensnel als met een 2.7tdi A5. En echt véél verschil voel ik toch niet
                                          Ik had het dan ook over de quattro hé
                                          Met een FWD kan je niet op het gas tot wanneer je de apex voorbij bent. Dat kan je met de quattro wel en dat maakt al het verschil.

Comment

Working...
                                          X