Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Ik had het dan ook over de quattro hé
    Met een FWD kan je niet op het gas tot wanneer je de apex voorbij bent. Dat kan je met de quattro wel en dat maakt al het verschil.
    ah ok daar heb je wel gelijk in als je met de 2.7tdi gewoon een bocht pakt en ineens plank gas geeft dan doen de voorste wielen wel effe raar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      doen de voorste wielen wel effe raar
      Is da slang voor "onderstuur" tegenwoordig ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Is da slang voor "onderstuur" tegenwoordig ?
        zoiets

Comment

• Ik wil Quattro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Ik wil Quattro
            ik niet

Comment

• audi A5

Gezien het hier overloopt van mensen die de Audi A5 een knappe wagen vinden, veronderstel ik dat er wel wat potentiële kopers bij zullen zitten. Zelf zal ik zeker toehappen als de A5 2.0 TDI (handgeschakeld) uitkomt, tenminste als deze 163 pk onder de motorkap krijgt. Anders is het wachten op de 2.7 zonder Multitronic die (bevestigd door Audi via e-mail) midden volgend jaar uitkomt. Iemand interesse om af te stemmen ivm aankoop, kwestie van wat meer % korting te kunnen bekomen... Verder iemand zicht op wanneer de 2.0 TDI uit zou komen en het pk-gehalte van dit machientje?

Comment

• Normaal ga ik morgen A5 bestellen, ik heb wel een A3 voor overname, 2.0TDI met DSG, wat zou ik kunnen verwachten naar overnameprijs, heeft hier iemand een idee over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
                  Normaal ga ik morgen A5 bestellen, ik heb wel een A3 voor overname, 2.0TDI met DSG, wat zou ik kunnen verwachten naar overnameprijs, heeft hier iemand een idee over
                  Ben nog vergeten te vermelden dat het Ambiente is van 2004, momenteel 134000 km, met airco, sensors achteraan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
                    Ben nog vergeten te vermelden dat het Ambiente is van 2004, momenteel 134000 km, met airco, sensors achteraan
                    15000€ schat ik ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NiSSan&iNFiNiTi
                      Dat is waar ja
                      Heb je trouwens die zwarte A5 al gezien in Sint-Truiden ?
                      Nee, zit het merendeel van m'n tijd in Leuven. Ben jij ook van ergens in de buurt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                        Iemand interesse om af te stemmen ivm aankoop, kwestie van wat meer % korting te kunnen bekomen... Verder iemand zicht op wanneer de 2.0 TDI uit zou komen en het pk-gehalte van dit machientje?
                        Ik heb hier wel interesse voor, ben ook aan het wachten op de 2.0 TDI

Heb al dingen gelezen dat de 2.0 TDI 125kw, 170pk zal hebben, dus 2500 euro BIV ipv 1250 etc
                        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          somehow I feel that hard to believe

ik heb jaren ervaring met Audi én BMW en de BMW blijven toch altijd de beter stuurdertjes, zelfs m'n niet van sportophanging of mpack voorziene 528i ging gezwindiger door een bocht dan de A4 waar ik tot voor kort mee reed en die 5, da's een boot van een wagen, ik zweer het u.

Ma soit, de A5 ga ik zeker testrijden maar ze gaan niet moeten afkomen met een testuurtje, ik zal 'm minstens een halve dag ten volle willen testen of ze mogen 'm houden.

Heb de A4 in den tijd ook een halve dag kunnen testrijden (wel met 3 motorisaties 1.8T, 2.4 en 2.5TDI) en dat was een heel leerrijke ervaring, behalve dat een bepaald iemand me toen de Quattro heeft afgeraden
                          Ik ben een fervent achterwielaandrijver fanaat: BMW 323i ,alfa 75 turbo, nissan 200sx, nissan 300zx tt, porsche 964 turbo 3.3, 993targa, 996 cab en 997S cabriolet...

Ik testte nu uitgebreid een 330d coupe automaat, e, de A5 in de overtuiging dat de beamer mijn voorkeur ging wegdragen, maar nee, ik was enorm onder de indruk van de rijdersauto die de a5 3.0 quattro geworden is. Die heeft niets meer te maken met de voorbije generaties audi's , die ik wel altijd knap gevonden heb, maar minder leuk om mee te sturen.

Ik twijfelde een bepaald moment zo aan mezelf (ik dacht,"heb ik die audi nu echt zo overschat?"), dat ik prompt een 2e testrit met de A5 gevraagd heb.
                          Direct bevestigde de A5 opnioeuw mijn eerste ervaring en was ik dus verkocht...De audi heeft nu niet alleen meer de looks en de "quattro", maar is superplezant om mee te scheuren...
                          Bovendien was de kwaliteitsindruk bij de audi veeeeeel beter.
                          Nu audiliefhebbers, niet gaan zweven , de porsche is nog altijd mijn ultieme driversmachine, maar eerlijk is eerlijk, hij kost ook bijna het dubbel...zo, dikke chapeau voor het nieuwe chassis.
                          Even dacht ik nog aan een 2.7 multitronic, maar dat is een cruiser en geen topaleet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                            Gelukkig nog iemand die dezelfde mening is toegedaan. Al zou ik hem niet lelijk noemen, toch vind ik de achterkant (eigelijk van halverwege de wagen) totaal niet sexy. Der klopt iets niet met de lijnen die erin zitten.
                            het is ook geen lijn he, maar een glooiing

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              Voorlopig niet.
                              lijkt me ook niet zwaar genoeg qua motor voor een quattro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Ik vind ze allebei heel knap. Om maar iets te noemen, de dagverlichting op de A4 lijkt me knapper. De A5 is dan weer mooier omwille van z'n lagere daklijn, en de glooiende lijnen langs het koetswerk. Somehow, zal een aangedikte A4 ietsje agressiever overkomen denk ik, maar de A5 zal altijd een elegante sportcoupé blijven. Enerzijds is het jammer dat de exclusiviteit zal verdwijnen, maar anderzijds komt er gelukkig een einde aan mensen die me zolang aanstaren tot ze zelf van de baan rijden. Het is "MAAR" een A4 in coupé vorm he.
                                Van mij mag de A4 er snel komen. En ik heb nog maar één keer een A(S)5 tegengekomen, en dat was dan nog nen Hollander.

Da is!
                                ge komt m inderdaad nog niet veel tegen alhoewel er schijnbaar kweeniehoeveel al zijn verkocht dixit de garage ... dat aangapen vind ik overdreven bij sommigen, die komen dan naast u hangen en blijven hangen dat ge bijna zelf een accident doet van t verschieten ge moet het allicht ook niet te normaal vinden dat je zo een wagen hebt, is jammer genoeg niet voor iedereen weggelegd, dat vergeet ook ik soms

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  moest ik mij ééntje in huis halen zal het zowiezo een duitse tweedehandse worden want ik wil echt de 3.0TDI Quattro manueel met het S-line pakket en helaas pindakaas, da kan mijnen bruinen echt ni trekken
                                  ..
                                  een A5 volledig naar mijn zin zit gauw boven de 60K
                                  koop binnen 2 jaar de mijne over voor een prijske

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                                    Gezien het hier overloopt van mensen die de Audi A5 een knappe wagen vinden, veronderstel ik dat er wel wat potentiële kopers bij zullen zitten. Zelf zal ik zeker toehappen als de A5 2.0 TDI (handgeschakeld) uitkomt, tenminste als deze 163 pk onder de motorkap krijgt. Anders is het wachten op de 2.7 zonder Multitronic die (bevestigd door Audi via e-mail) midden volgend jaar uitkomt. Iemand interesse om af te stemmen ivm aankoop, kwestie van wat meer % korting te kunnen bekomen... Verder iemand zicht op wanneer de 2.0 TDI uit zou komen en het pk-gehalte van dit machientje?
                                    het is hier dan ook een forum over de A5 he, denk dat je vooral offertes van garages tegen mekaar moet uitspelen en dan liefst van concurrerende merken (BMW vooral dan)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                      Ik heb hier wel interesse voor, ben ook aan het wachten op de 2.0 TDI

Heb al dingen gelezen dat de 2.0 TDI 125kw, 170pk zal hebben, dus 2500 euro BIV ipv 1250 etc
                                      Ik veronderstel dat ze er voor de Belgische markt wel 7 pk zullen afknijpen. Dit heeft toch geen invloed op de prestaties en maakt de wagen fiskaal 1250 euro interessanter (dus kan de invoerder ietwat meer vragen...).

Ik zal zeker opnieuw posten op het moment dat de 2.0 TDI beschikbaar is. Kan de moeite lonen om met een aantal geïnteresseerden af te spreken...

Comment

Working...
                                      X