Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Maar die mannen geefde genen A5 zeker Ach, zit eigenlijk wel goed bij KBC enkel jammer van de bedrijfswagen
    Ge moogt gerust zijn. Kom van bij ING. Daar hadden ze wel bedrijfswagens, maar met het verschil in cash tussen ING en KBC kan ik me gerust een A5 kopen en de hieraan gelieerde kosten dragen (en dat terwijl bij ING men "maar" kan schermen met A3'tjes die dan nog fiskaal belast worden ook).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
      Yep ook ik heb maximum 6 % gekregen en vraag mij af waar ze deze hoge kortingen uit toveren wil wel trouwens eens tot de Garage in Lokeren komen om te onderhandelen....bon nog niet getekend, kan ook ni 2.0 Tdi bestaat nog niet maar zal ni lang meer duren......
      Let's go together. Samen met Viperman zijn we al met drie voor de 2.0 TDI. Union fait la farce... euh, sorry, force.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Der Ferry Bekijk Berichten
        @ Ice blue : van een A5 3.0 tdi met 211 pk is voorlopig nog geen sprake , maar wie weet ...

@Caoimhim : je bent niet verplicht om zwarte zetels te nemen bij een S-line , je kan dit oplossen
        via Audi Exclusief ( kost ongeveer 4.000 euro en 6 weken langer wachten )
        wat je ook kan doen ( stel ik meestal voor ) is een gewone A5 volledig aankleden als een S-line en dan simpelweg een kleur kiezen voor de zetels . ( goedkoper en sneller )

@ Bmw ) : de garage is inderdaad in industriepark E17/3 vlak naast de nieuwe drukkerij van Het Laatste Nieuws ( je ziet de garage vanaf de E17 )

@ Cornelius Bracke : je mag er voor 99% zeker van zijn dat de 2.0 tdi 163 pk zal hebben .
        Ik ben woensdag een hele dag in het Contact center en zal daar nog eens informeren .

@ iedereen : 7 % is inderdaad de max. korting voor particulieren , maar is bespreekbaar ( zeker in het geval van meer dan 1 A5 . maar als ik jullie een gouden tip mag geven : " beslis voor het salon , want de wachttijd gaat de pan uitswingen !!! " vanaf 20 dec . weet ik de saloncondities . Stuur gerust een berichtje als je iets meer wil weten .
        Ferre,

Ik hou het in de gaten. Als je op 20 dec. iets meer weet, ben ik ten zeerste geïnteresseerd.

Alvast bedankt!

Comment

• Ik ben vandaag eens binnengesprongen bij Garage Coox-Meijers te Hasselt. Er stonden enkele prachtige Audi's binnen waaronder een zwarte A5 2.7 TDI Multitronic met de 19" Y-spaakvelgen. Werkelijk een prachtig machien.

Ik heb dan ook eens effe een prijsofferte laten maken van zowel een 3.0 TDI als een S5. Beide wagens zijn kanshebbers als opvolger voor de 335i en dus was ik zeer geïnteresseerd in hun prijzen.

Prijs voor een A5 3.0 TDI met volgende opties: Pack "Intenso Plus", Pack "Lounge", metaalkleur, leder, parkeersensoren v/a, 19" velgen Y-spaak, Audi Music Interface, B&O soundsystem, Dakhemel zwarte stof, elektrische zetels met geheugen, GSM pré-installatie armsteun: Bruto €58.772 maakt na korting € 56900... Dat is een korting van slechts €1872. Op de packs krijg je geen korting, dus heb ik op de rest van het bedrag een korting gehad van slechts 3,5%...

Een S5 met vergelijkbare uitrusting kost bruto €66.291,59 en netto € 63900. Dat is een korting van €2391 oftwel 3,6%... Net hetzelfde dus.

Ik zie dat ze bij beide wagens zelfs ongeveer €500 euro al bijtellen voor verwachte verhogingen van de prijs. Ze tellen al bij alvorens de verhogingen komen. Schandalig gewoon...

Als ik dan vergelijk met de kortingen die ik krijg bij BMW Van Osch, dan is dit toch echt wel te weinig...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            I
            Prijs voor een A5 3.0 TDI met volgende opties: Pack "Intenso Plus", Pack "Lounge", metaalkleur, leder, parkeersensoren v/a, 19" velgen Y-spaak, Audi Music Interface, B&O soundsystem, Dakhemel zwarte stof, elektrische zetels met geheugen, GSM pré-installatie armsteun: Bruto €58.772 maakt na korting € 56900... Dat is een korting van slechts €1872. Op de packs krijg je geen korting, dus heb ik op de rest van het bedrag een korting gehad van slechts 3,5%...

.
            Die prijzen zijn niet normaal meer. Maar ja, bekijk die lijst opties. Op mijne Q7 heb ik bijvoorbeeld niet eens elektrische zetels (optie 1000€), wat op mijne vorige wel stond. Eerlijk gezegd ik mis die optie helemaal niet. Dat pompt sowieso die prijs omhoog.
            AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Elektrische zetels met geheugen kost €1920 voor de 3.0 TDi en €920 voor de S5. Let wel, dit zijn prijzen zonder BTW...
              OO 00 OO

Comment

Ik ben vandaag eens binnengesprongen bij Garage Coox-Meijers te Hasselt. Er stonden enkele prachtige Audi's binnen waaronder een zwarte A5 2.7 TDI Multitronic met de 19" Y-spaakvelgen. Werkelijk een prachtig machien.

Ik heb dan ook eens effe een prijsofferte laten maken van zowel een 3.0 TDI als een S5. Beide wagens zijn kanshebbers als opvolger voor de 335i en dus was ik zeer geïnteresseerd in hun prijzen.

Een S5 met vergelijkbare uitrusting kost bruto €66.291,59 en netto € 63900. Dat is een korting van €2391 oftwel 3,6%... Net hetzelfde dus.

Ik zie dat ze bij beide wagens zelfs ongeveer €500 euro al bijtellen voor verwachte verhogingen van de prijs. Ze tellen al bij alvorens de verhogingen komen. Schandalig gewoon...

Als ik dan vergelijk met de kortingen die ik krijg bij BMW Van Osch, dan is dit toch echt wel te weinig...
                Dan hebben ze je toch niet héél serieus genomen. Ik kreeg 6,5% korting op de 3.0TDI volledige prijs. Er is geen sprake geweest van de packs of niet. Bij BMW liggen de korting inderdaad beter als ook de BIV. Ik ga normaal deze week beslissen maar ik denk dat het daarom toch een bmw gaat worden. Audi A5 = 58000 - korting = 54500 + 5000 biv = 59500. Bij BMW 330d = 59500 - korting = 54750 + 2500 BIV = 57250. Nu belde BMW vandaag nog dat ze €1500 extra korting geven dus €53250+BIV= 55750 . Dus bijna €4000 verschil voor een vergelijkbare auto. Wat zouden jullie doen?

Audi pro:
                Grotere koffer
                nieuwer
                Quatro
                sneller

BMW pro:
                meer ruimte achterin
                automaat
                soberder binnenin (minder = meer?)
                goedkoper (zelfs met meer opties alsook de BIV)
                standaard beter uitgerust

Comment

Dat is een korting van slechts €1872. Op de packs krijg je geen korting, dus heb ik op de rest van het bedrag een korting gehad van slechts 3,5%...
                  Bij dat soort Audi dealer kwam ik ook terecht, en ze vonden het in oktober 2007 al nodig om u erop te wijzen dat de prijzen vanaf 2008 met 1% stijgen, dus in feite had je 4,5% korting "meneer".

500m verder om de hoek, kreeg ik bij BMW het dubbele van de korting. Eigenlijk, heb ik in mijn korte auto carrière altijd al de beste (koop)ervaringen gehad bij BMW, maar uiteindelijk toch nooit ene gekocht. 'k Ga dat niet lang meer kunnen volhouden denk ik.

Comment

• Als ik uiteindelijk beslis om een Audi te kopen ga ik toch wel een paar dealers passeren. 3,5%... De afzetters...
                    OO 00 OO

Comment

• Nochtans doen ze hun best om nieuwe klanten binnen te rijven. Toen m'n pa was gaan horen voor z'n A6 en hij ook een ging horen hier in Sin-Truiden hebben die hem een geweldig aanbod gedaan en heeft hij de overstap gemaakt. Dus als ze dat ondeling al doen, wat gaan ze dan wel niet doen om een BMW-rijder aan de haak te slaan? Nu ja, ga anders ook eens horen bij Delorge en misschien heb je daar meer geluk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                        Ge moogt gerust zijn. Kom van bij ING. Daar hadden ze wel bedrijfswagens, maar met het verschil in cash tussen ING en KBC kan ik me gerust een A5 kopen en de hieraan gelieerde kosten dragen (en dat terwijl bij ING men "maar" kan schermen met A3'tjes die dan nog fiskaal belast worden ook).
                        Juist ermee, op financieel vlak zit ik bij KBC heel goed. En niet enkel op dat vlak trouwens. Maar een bedrijfswagen had leuk geweest. Maar dan had ik wss iets dat mijn goesting niet was en dan had m'n beklag wss geweest dat ik dan liever zelf ene kocht da wel mijn goesting is

Comment

• Ik heb een Autovisie test in m'n handen, Autovisie nr 19, vergelijkende test tussen S4/S5/335i op het circuit Park Zandvoort. Een paar interessante passages:

Oorspronkelijk geplaatst door Autovisie
                          Anderzijds is het de tractie en het vermogen om vroeg op het gas een bocht uit te sprinten die je de indruk geven met een sportwagen in burgerkledij op pad te zijn. Zoek je op het circuit echter de limiet op dan zak de S4 vrij rap door het ijs omdat je dan simpelweg vrij snel geconfronteerd wordt met de beperkingen van de matige gewichtsverdeling. Daarnaast is vooral de S5 schuldig aan de negatieve woorden over de S4. De S5 degradeert de S4.
                          Een 3 serie is van oudsher een fantastisch sturend apparaat en de 335i coupé brengt die traditie niet in gevaar, maar moet op dit onderdeel toch zijn meerdere erkennen in de S5. Als het althans gaat om het instuurmoment. De reactietijd tussen rechtuit en de eerste graden stuuruitslag is bij de S5 het kortst en de mogelijkheid om halverwege koerscorrecties door te voeren verloopt in de S5 net wat nauwkeuriger dan bij de 335i. Al zegt dit meer over de balans in de Audi dan over die van de BMW. Bovendien heeft de S5 met zijn vierwielaandrijving karrenvrachten meer tractie waardoor meters eerder volgas aan de uitgaande lijn kan worden begonnen. In de regen ben je in de 335i hoe dan ook altijd langzamer dan in de S5.
                          Wel is duidelijke geworden dat Audi een megastap voorwaarts heeft gemaakt inzake rijgedrag en als het gaat om de reacties op stuuropdrachten is de S5 de 335i de baas. Audi kan echter nog veel leren over de besturing op zich. Hoewel het stuurgevoel in de S5 stukker beter is dan in de S4, komt het niet in de buurt bij het gevoel dat de BMW je via het kleine stuurwiel geeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                            Dan hebben ze je toch niet héél serieus genomen. Ik kreeg 6,5% korting op de 3.0TDI volledige prijs. Er is geen sprake geweest van de packs of niet. Bij BMW liggen de korting inderdaad beter als ook de BIV. Ik ga normaal deze week beslissen maar ik denk dat het daarom toch een bmw gaat worden. Audi A5 = 58000 - korting = 54500 + 5000 biv = 59500. Bij BMW 330d = 59500 - korting = 54750 + 2500 BIV = 57250. Nu belde BMW vandaag nog dat ze €1500 extra korting geven dus €53250+BIV= 55750 . Dus bijna €4000 verschil voor een vergelijkbare auto. Wat zouden jullie doen?

Audi pro:
                            Grotere koffer
                            nieuwer
                            Quatro
                            sneller

BMW pro:
                            meer ruimte achterin
                            automaat
                            soberder binnenin (minder = meer?)
                            goedkoper (zelfs met meer opties alsook de BIV)
                            standaard beter uitgerust
                            Stap met je offerte van BMW de Garage binnen en vraag hen dat ze de wagen leveren tegen dezelfde prijs hé :-)
                            Dan weet jij en weten zij meteen waar het op staat. Dit kan natuurlijk als je enkel prijs en optie argumenten hanteert.
                            Indien het te maken heeft met voorkeuren/smaken en liever met Quattro rijden etc... dan is de keuze inderdaad moeilijk, hoewel ik A5 exclusiever vind (ondanks de nieuwe A4) dan de BMW.

Comment

Wat zouden jullie doen?
                              De Audi. Niet twijfelen.

Comment

• Komend weekend zijn het opendeurdagen bij D'ieteren Drogenbos (http://www.audi.be/newmodules/Deal_H...dealer_id=1090), gisteren een telefoontje van gehad en ga eens kijken wat ze mij te bieden hebben buiten die 15%. En eens horen wat die Y-velgen moeten kosten als ik de standaard S-line velgen inlever. M'n eigen config komt voorlopig op € 42.000 zonder korting en standaard S-line velgen. Ik laat dan wel enkele opties vallen die ik liever wel had maar kwestie van prioriteiten stellen

Comment

Wat zouden jullie doen?
                                  Ik stond voor hetzelfde dilemma en heb (beter is ga) uiteindelijk gekozen voor de 330d.

Hetgeen me uiteindelijk heeft doen overhellen naar de bmw is het groter plaatsaanbod vanachter gezien ik 2 kids heb.

En, als je de bmw aankleed met een M-kit ziet hij er toch ook niet bepaald slecht uit. Ik denk niet dat je je moet schamen als je daarmee naast een A5 komt te staan.

Verder zal het fun gehalte van de bmw toch hoger liggen dan de audi. Je zult met de audi waarschijnlijk wel harder een bocht kunnen nemen maar een (hopelijk) gecontroleerd driftje met de bmw zal toch ook plezant zijn

Bijkomend pluspunt van de bmw is dat hij - naar het schijnt - toch zuiniger omspringt met diesel dan de A5 wat voor mezelf toch ook niet onbelangrijk is gezien het grootte aantal km dat ik doe per jaar.

En mocht hij toch te traag blijken te zijn kun je hem nog altijd laten chippen.

Voila, 'k heb men eigen weer gemotiveerd dat ik de juiste keuze ga maken!

Comment

Nu belde BMW vandaag nog dat ze €1500 extra korting geven dus €53250+BIV= 55750 .
                                    Hoeveel korting heb je dan uiteindelijk gehad?

En krijg je ook korting op de opties of doen ze dat niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten

Die korting is een gratis optie geloof ik, bv gratis airco, of gratis business gps, of (als je die zaken niet wil), de waarde ervan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten

Ik denk bijna 11% (€6250) op de totale wagen. Maar ik heb nog niet beslist . Zaterdag = D-day

Comment

Ik denk bijna 11% (€6250) op de totale wagen. Maar ik heb nog niet beslist . Zaterdag = D-day
                                          Jawadde, das een ferme korting!

Ik dacht zoiets van een 8%, misschien 9% op de totale wagen te bereiken...

Comment

Working...
                                          X