Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
    dat geloof ik !
    zijn winterbanden eigenlijk aan te raden op een A5 als je in België blijft?
    Ik weet niet .... ik heb het altijd gedaan voor mijn A4 omdat ik al enkele malen heb ondervonden dat ik perfect kon vertrekken in de sneeuw met met winterbanden, terwijl mijn wielen zaten te spinnen met zomer/regen banden. En ik ben een paar keer op wintersport geweest met de A4 met winterbanden en ik kon perfect overal rijden met winterbanden, terwijl de rest zal te klooien met sneeuwkettingen.
    Op de A5 kan ik met 19inch banden geen sneeuwkettingen steken en daarom dat ik, ondanks de quattro, het zekere voor het onzekere heb genomen en dan maar winterbanden heb gekocht.
    Maar of het nu echt nodig is in belgië alleen, zeker met quattro ... nee ik denk het niet, de meeste mensen rijden rond zonder winterbanden, dan heb je nog eens die quattro en een sublieme wegligging ...
    Etron > Q8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
      Ik weet niet .... ik heb het altijd gedaan voor mijn A4 omdat ik al enkele malen heb ondervonden dat ik perfect kon vertrekken in de sneeuw met met winterbanden, terwijl mijn wielen zaten te spinnen met zomer/regen banden. En ik ben een paar keer op wintersport geweest met de A4 met winterbanden en ik kon perfect overal rijden met winterbanden, terwijl de rest zal te klooien met sneeuwkettingen.
      Op de A5 kan ik met 19inch banden geen sneeuwkettingen steken en daarom dat ik, ondanks de quattro, het zekere voor het onzekere heb genomen en dan maar winterbanden heb gekocht.
      Maar of het nu echt nodig is in belgië alleen, zeker met quattro ... nee ik denk het niet, de meeste mensen rijden rond zonder winterbanden, dan heb je nog eens die quattro en een sublieme wegligging ...
      is dacht ik ook verplicht in Duitsland niet?
      lijkt me idd overbodig met de quattro, ik twijfelde ...
      ne keer in Duitsland vlammen is ook niet slecht, man daar kijk ik naar uit
      vandaag was de hel met dat smogalarm, niet dat ik daar iets tegen heb en we kunnen maar allemaal proberen wat bij te dragen, maar vanmorgen had ik wel een dubbel gevoel, een A5 met 240 pk onder uw kont die superveel CO2 uitstoot, en dan 90 rijden om aan het milieu bij te dragen, contradictie toch??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
        is dacht ik ook verplicht in Duitsland niet?
        lijkt me idd overbodig met de quattro, ik twijfelde ...
        ne keer in Duitsland vlammen is ook niet slecht, man daar kijk ik naar uit
        vandaag was de hel met dat smogalarm, niet dat ik daar iets tegen heb en we kunnen maar allemaal proberen wat bij te dragen, maar vanmorgen had ik wel een dubbel gevoel, een A5 met 240 pk onder uw kont die superveel CO2 uitstoot, en dan 90 rijden om aan het milieu bij te dragen, contradictie toch??
        Pff .. liever dat dan een oud wrak dat veel meer uitstoot, trouwens de motor voldoet aan de EURO5 norm en als men het zo serieus neemt met het milieu laat dan ook het roken helemaal verbieden, elke keer dat je een cigaret opsteekt knal je ook CO2 in de lucht en schaf dat ook de koeien af wat die zorgen voor 20% van het broeikas effect (evenveel als de ganse autoindustrie trouwens).
        Kijk er moet wat gebeuren inderdaad ... mijn voorstel: meer autowegen bouwen voor volter verkeer = minder file = minder CO2 uitstoot . Oude wrakken van de weg. Meer kerncentrales/zonne-energie/windenergie voor schonere elektriciteit. Investeren in waterstofauto's (geen auto's op elektriciteit want je moest eens weten hoe vervuilend al die batterijen zijn). Opkomende landen helpen om aan deze voorstellen te voldoen. Stoppen met het kappen van van bomen in het regenwoud en privévliegtuigen verbieden.

Tot zover de off-topic en nu ga ik eventjes voor de lol rondrijden met mijn A5, gewoon omdat het leuk is.
        Etron > Q8

Comment

P
          Tot zover de off-topic en nu ga ik eventjes voor de lol rondrijden met mijn A5, gewoon omdat het leuk is.
          Zeg... Niet altijd zo stoefen over dat leuk rondrijden hé... Ik moet hier achter dat klavier nog 4 A5-loze maanden overbruggen...
          Een beetje medelijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
            Zeg... Niet altijd zo stoefen over dat leuk rondrijden hé... Ik moet hier achter dat klavier nog 4 A5-loze maanden overbruggen...
            Een beetje medelijden...
            ocharme ... het is gewoon moeilijk om er niet over te praten !
            You'll see !

Comment

Pff .. liever dat dan een oud wrak dat veel meer uitstoot, trouwens de motor voldoet aan de EURO5 norm en als men het zo serieus neemt met het milieu laat dan ook het roken helemaal verbieden, elke keer dat je een cigaret opsteekt knal je ook CO2 in de lucht en schaf dat ook de koeien af wat die zorgen voor 20% van het broeikas effect (evenveel als de ganse autoindustrie trouwens).
              Kijk er moet wat gebeuren inderdaad ... mijn voorstel: meer autowegen bouwen voor volter verkeer = minder file = minder CO2 uitstoot . Oude wrakken van de weg. Meer kerncentrales/zonne-energie/windenergie voor schonere elektriciteit. Investeren in waterstofauto's (geen auto's op elektriciteit want je moest eens weten hoe vervuilend al die batterijen zijn). Opkomende landen helpen om aan deze voorstellen te voldoen. Stoppen met het kappen van van bomen in het regenwoud en privévliegtuigen verbieden.

we gaan het daar idd niet verder over hebben, er zit overal wel een waarheid in.
              ik zou ook beter 's nachts gaan rijden, dan kan je tenminste eens vlammen.

Comment

Er zijn dan gelukkig nog mensen die redeneren zoals mij (en ouders).. Want als je de politiek tegenwoordig bezighoort met hun snelheidsbeperkingen en dergelijke ..

Perfecte vb. van die oude wrakken, als je die ziet optrekken zie je de rookpluim van km's volgens mij zoveel keren meer vervuilend dan een A5 3.0l TDi..

Maarja, ik denk niet dat uw en mijn mening er veel aan zal veranderen..

Edit: En amuseerd u met de rondrit
                Last edited by ; 21/12/2007, 00:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Gezellige prijs Welke banden liggen er juist onder? Merk, type, ..
                  ^^

Comment

• CO2 heeft weinig met fijn stof te maken jongens...

Daarnet een "recordverbruik" van 12.9liter gemiddeld bij elkaar gereden. Veel stadsverkeer, koude motor, relatief korte rit (20 min)... en uiteraard niet al te traag gereden.

EDITH, zijn er nog mensen die bij dit weer een achteruitwisser missen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      CO2 heeft weinig met fijn stof te maken jongens...

Daarnet een "recordverbruik" van 12.9liter gemiddeld bij elkaar gereden. Veel stadsverkeer, koude motor, relatief korte rit (20 min)... en uiteraard niet al te traag gereden.

EDITH, zijn er nog mensen die bij dit weer een achteruitwisser missen?
                      Ja mijn vader op zijn huidige A4 (B6), dat mist hij echt..

Maar moest er eentje opstaan, zou hij het niet schoon vinden (ik ook niet ).

Comment

• Op onze Peugeot 406 Coupé hebben we dat ook niet. Met dit weer kan dit idd handig zijn. En op mijne Golf werkt em niet, dus ja

Comment

• ContiWintercontact TS790 V Tubeless
                          Etron > Q8

Comment

• In m'n koffer ligt een spuitbus antivries en een poetsdoekje, werkt perfect. Je kan de achterruitverwarming inschakelen en wachten... maar aangezien ik de laatste tijd soms vaker kortere ritten maak, laat ik dat maar voor wat het is. Idem voor de elektrische zetels, zelfs nog nooit gebruikt, ik vergeet dat altijd, en misschien maar goed ook. Maar als er zoiets zou bestaan als stuurwielverwarming, dat had ik nuttiger gevonden.

Comment

• Als je bv in januari besteld moet je wachten op je auto tot juni / juli....dat is ongeveer een 6 tal maanden....maar ze staan nu al 6000 auto's achter op planning dat voorspelt weinig goed...
                              Mijn garage heeft me geconfirmeerd dat de 2.0 Tdi ook pas bestelbaar zal zijn in januari....en hij zij me als je realistisch bent heb je je auto hoogstwaarschijnlijk ergens in augustus / september....dit omwille van het feit dat er een enorm groot deel potentiele klanten op deze motorisatie zit te wachten en vanaf deze kan besteld worden er een overompeling aan bestelbons zal worden gemaakt......vindt het zelf ook maar niks maar er zal ni veel aan te doen zijn dan wachten........

Comment

• Op hoeveel komt een "basis" A5 S-line 2.0 TDI? Of is dat nog niet geweten?

Comment

Op hoeveel komt een "basis" A5 S-line 2.0 TDI? Of is dat nog niet geweten?
                                  Is nog niet geweten maar reken voor een S-Line op een goeie 39000 zonder opties welliswaar.....

Comment

Op hoeveel komt een "basis" A5 S-line 2.0 TDI? Of is dat nog niet geweten?

Ben jij ook van plan ene te bestellen want wij zijn al met een select clubje van 3......kwestie van goeie kortingen te kunnen afdingen......

Comment

• Voor al diegene die het willen weten ....gisteren is er een oficiele meeting geweest bij Audi.

We zullen voor een A5 met 2.0 Tdi 170PK moeten wachten tot zelfs na het salon zijnde Februari.... ze zijn wel hun best aan het doen van de late leveringen in orde te brengen en tot op heden is het vandaag bestellen April geleverd....maar we kunnen pas bestellen in februari dus begin maar al te rekenen op juni !!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
                                        Ben jij ook van plan ene te bestellen want wij zijn al met een select clubje van 3......kwestie van goeie kortingen te kunnen afdingen......
                                        Ik bestel apart via m'n vader

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
                                          Is nog niet geweten maar reken voor een S-Line op een goeie 39000 zonder opties welliswaar.....
                                          Veel geld. Maar dan heb ik eens naar de prijs gekeken van een 320d Coupé met M-pakket en die kwam op € 39.615 ... Dus die prijzen lijken toch normaal tegenwoordig.

Comment

Working...
                                          X