Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe wagen, en na onlangs met de A5 3.0 TDI gereden te hebben, denk ik dat mijn keuze vaststaat.

Normaal gezien zou de bestelling tijdens het salon plaatsvinden, maar nu las ik daarstraks dat er in de A4 rond de zomerperiode een verbeterde nog zuinigere 3.0 V6 dieselmotor zou gelanceerd worden.
    Is de huidige 3.0 TDI in de A5 al niet vrij recent? Lijkt mij niet oninterressant om hierop dan te wachten...

In de garage zeiden ze me ook dat er ook een automatische versnellingsbak leverbaar wordt, maar ze wisten nog niet zeker of het de multitronic of tiptronic zou worden en vanaf wanneer deze leverbaar werd? Iemand enig idee hiervan? Als het enkel multitronic is, dan kies ik resoluut voor de handgeschakelde versie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MisterBlack Bekijk Berichten
      Kan er iemand mij het principe van leasing is uit de doeken doen?

Is dit interessanter dan bijvoorbeeld lening bij bank?Heb bijvoorbeeld wel de centen staan voor zo cash te kopen maar zie er tegenop om dat er zomaar tegenaan te smijten

Zoals al eerder vermeld zal je met leasing meer betalen voor je wagen dan een lening bij de bank.
      Leasing is denk ik meer interessant voor bijvoorbeeld een zaakvoerder die 10 wagens heeft rijden voor zijn verkopers. Als het een bedrijfswagen is voor jezelf zou ik persoonlijk opteren voor een lening bij de bank.
      Op die manier hoef je ook niet in 1 keer de centen op tafel te gooien. Je neemt bijvoorbeeld een lening op 3 jaar en betaald maandelijks af aan de bank, na 3 jaar is de wagen jou volledige eigendom. Je kan het bedrag ook inbrengen in je zaak. (percentage afhankelijk of het een personenwagen is al dan niet lichte vracht)

Bij leasing heb je 2 meest voorkomende mogelijkheden:

1. Operationele leasing:
      Je betaalt voor je auto een maandelijks bedrag, waarin alles is begrepen : afschrijving, taksen, onderhoud en verzekeringen. Op het einde van je contract kun je je auto NIET overkopen.

2. Financiële leasing:
      Enkel voor de afschrijving van en de taks voor je auto betaal je een maandelijks bedrag; voor het onderhoud en de verzekeringen moet je zelf zorgen. Op het einde van je contract kan je de auto overkopen.

Voor het 1ste zou ik zeker niet opteren, je betaalt een maandelijks bedrag waarbij je de wagen huurt aan de leasingmaatschappij. Na je contract ben je enkel geld kwijt en heb je niets in handen. Bij het 2de krijg je na het contract de kans om de wagen over te kopen aan een bepaalde restwaarde. Maar wat als je na die 3 jaar een andere wagen wilt en hem niet wil overkopen? Dan verlies je al je geld die je maandelijks afbetaalde. Bij een lening is het op dat moment jou wagen en kan je hem doorverkopen of houden.

Ik weet natuurlijk jou situatie niet van je onderneming, je zal zelf moeten uitmaken wat voor jou het meest interessante is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MisterBlack Bekijk Berichten
        Kan er iemand mij het principe van leasing is uit de doeken doen?

Is dit interessanter dan bijvoorbeeld lening bij bank?Heb bijvoorbeeld wel de centen staan voor zo cash te kopen maar zie er tegenop om dat er zomaar tegenaan te smijten
        lening bij bank voor de aankoop, leasing is voor particulier veel te duur, zeker een operationele/full leasing. En al uw spaarcenten daar tegenaan gooien is nog veel zotter, als je elke maand +/- 1000 Euro kan afleggen kies dan voor aankoop met lening en zet uw spaarcenten vast bij een bank want voor zo'n bedrag doen ze wel efforts ! Eventueel kan je financiële renting doen, er zijn automerken die daar sterk in zijn maar ik weet dit niet van Audi, maar pas op, dan moet je vaak zelf nog voor bepaalde kosten opdraaien. Neem misschien gewoon een We-Care (of hoe heet dat?) contract bij Audi? zijn er overigens mensen die daar ervaring mee hebben? ik overweeg dat zelf ook om te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rick P Bekijk Berichten
          Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe wagen, en na onlangs met de A5 3.0 TDI gereden te hebben, denk ik dat mijn keuze vaststaat.

Normaal gezien zou de bestelling tijdens het salon plaatsvinden, maar nu las ik daarstraks dat er in de A4 rond de zomerperiode een verbeterde nog zuinigere 3.0 V6 dieselmotor zou gelanceerd worden.
          Is de huidige 3.0 TDI in de A5 al niet vrij recent? Lijkt mij niet oninterressant om hierop dan te wachten...

In de garage zeiden ze me ook dat er ook een automatische versnellingsbak leverbaar wordt, maar ze wisten nog niet zeker of het de multitronic of tiptronic zou worden en vanaf wanneer deze leverbaar werd? Iemand enig idee hiervan? Als het enkel multitronic is, dan kies ik resoluut voor de handgeschakelde versie.
          zolang is de A5 er nog niet en de 3 liter dus ook niet
          van die verbeterde versie: dan duurt het wachten (nog) veel langer
          ik denk dat er tiptronic op komt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rick P Bekijk Berichten
            Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe wagen, en na onlangs met de A5 3.0 TDI gereden te hebben, denk ik dat mijn keuze vaststaat.

Rick,

mss bedoelen ze de 3.0 Tdi met een gereduceerd vermogen. Net zoals de 2.7 die momenteel 163pk heeft maar die eigenlijk 211pk heeft, zo komt er ook een 3.0 tdi met (als ik me ni vergis) 210pk ipv 240pk. Als je goed kijkt bij de nieuwe A4 zal je zien dat er van de 2.0tdi op tijd van een half jaar 3 versies worden uitgebracht. Deze ingreep heeft enkel en alleen als doel deze wagens fiscaal aantrekkelijker te maken.

Als ik me niet vergis komt de 3.0 uit met tiptronic. Je kan hierover trouwens meer vinden enkele blz eerder op forum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten

Als ik me niet vergis komt de 3.0 uit met tiptronic. Je kan hierover trouwens meer vinden enkele blz eerder op forum
              idd 211 pk tiptro 2e kwartaal 08

Comment

Rick,

mss bedoelen ze de 3.0 Tdi met een gereduceerd vermogen. Net zoals de 2.7 die momenteel 163pk heeft maar die eigenlijk 211pk heeft, zo komt er ook een 3.0 tdi met (als ik me ni vergis) 210pk ipv 240pk. Als je goed kijkt bij de nieuwe A4 zal je zien dat er van de 2.0tdi op tijd van een half jaar 3 versies worden uitgebracht. Deze ingreep heeft enkel en alleen als doel deze wagens fiscaal aantrekkelijker te maken.

Ik denk niet dat het enkel om gereduceerd vermogen gaat. Er zouden weldegelijk technische aanpassingen komen om hem nog milieuvriendelijk te maken.
                En de 2.7TDI heeft in de A5 en A4 normaal 190pk maar in België is hij ook verkrijgbaar als 163pk.
                Als ook de 3.0TDI gereduceerd wordt (weet niet zeker of het al zo is) zou hij tot 211pk gebracht moeten worden ipv de normale 240pk.

Comment

• Vandaag even bij dealer binnengesprongen... Productieweek zou voorlopig week 8 zijn..12 levering

Comment

• Zijn er soms plannen om de 1.8TFSI van 170pk gereduceerd uit te brengen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Zijn er soms plannen om de 1.8TFSI van 170pk gereduceerd uit te brengen?
                      Ik ben dit in ieder geval niet van plan

Comment

Ik ben dit in ieder geval niet van plan
                        Doemme toch, da's nu echt spijtig...

Comment

• Gisterenavond een A5 gepasseerd .. Man man, woorden schieten mij tekort. Ik heb er een hele avond niet kunnen over zwijgen

Comment

Gisterenavond een A5 gepasseerd .. Man man, woorden schieten mij tekort. Ik heb er een hele avond niet kunnen over zwijgen
                            Gisterenmiddag mijn huis officieel verkocht, en met kwam madame die het huis kocht bij de notaris aangereden, idd een AUDI A5 !! Heb meer daarmee in mijn hoofd gezeten dan het feit van de verkoop vant huis zelf hehe

Comment

• deze A5 heb ik gisteren gespot

moest ik nu veranderen van auto direkt een A5

die stomme achterplaat moet daar wel af vind ik ...
                              veel mooier van die E90 die daar toevallig stond
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Als ik die zlveren zie begin ik weer te twijfelen of wit nu wel de juiste keuze is... Misschien verander ik toch nog naar zwart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                  Als ik die zlveren zie begin ik weer te twijfelen of wit nu wel de juiste keuze is... Misschien verander ik toch nog naar zwart
                                  Wit vind ik echt een prachtige kleur op een A5, maar als ik dan zwart zie ben ik weer verkocht aan zwart..

Maar ik wil u niet extra doen twijfelen, kleur is een persoonlijke keuze..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                    Als ik die zlveren zie begin ik weer te twijfelen of wit nu wel de juiste keuze is... Misschien verander ik toch nog naar zwart
                                    Wit is een meer uitdagende kleur die in mijn ogen niet echt past bij zo'n stijlvolle A5. Voor mij is elke kleur voor deze A5 beter dan wit, zelfs rood...
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                      deze A5 heb ik gisteren gespot

moest ik nu veranderen van auto direkt een A5

die stomme achterplaat moet daar wel af vind ik ...
                                      veel mooier van die E90 die daar toevallig stond
                                      Als die van jou ene mooie uitlaat zou hebben dan moet ik zelf niet twijfelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                                        Wit vind ik echt een prachtige kleur op een A5, maar als ik dan zwart zie ben ik weer verkocht aan zwart..

Maar ik wil u niet extra doen twijfelen, kleur is een persoonlijke keuze..
                                        Had ik een A3 SB gekocht, het was een witte geworden. Maar de A5 zal in het zwart zijn. Zo ongelooflijk lekker in dat kleurtje

Comment

Had ik een A3 SB gekocht, het was een witte geworden. Maar de A5 zal in het zwart zijn. Zo ongelooflijk lekker in dat kleurtje
                                          Al dat ik wit echt wel mooi vind, gaat mijn persoonlijke keuze ook naar zwart op een A5.

Maar gelijk heb je, op een A3 (met antraciet velgen, shadow look etc.) staat wit mooier dan een A5. Al is het zeker niet mis, op een A5!

Kijk hier maar naar:

Last edited by ; 28/12/2007, 21:57.

Comment

Working...
                                          X