Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Vind ik weer ook sé

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Mijn kleuren zouden zijn; zilvergrijs en meteorgrijs. Zekers geen zwart wat zijn mooie lijn zou verdoezelen!
    Ik ook maar ik vind de lijnen dan weer niet knap. Enkel uit de ene hoek.

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Al moet ik wel zeggen dat ik zwart ook een mooie kleur vind
    Dat is dan weer wel waar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
      als je nogal een zware voet hebt veel hoor, dan zit je dik over de 10 liter (bij accelereren tussen 20 en 30 liter en soms nog ervorer) ook al heb ik het nog niet echt uitgerekend, het is een gok ... als je rustig aandoet en de dynamische versnellingswisselaar volgt vooral als je toch niet kan doorvlammen en rustig aan moét doen (dat is een ding dat aangeeft wanneer je best overschakelt naar een hogere versnelling, remember milieu en uwe portemonnee) is het wel enkele liters lager. Cruise control gebruiken draagt ook bij tot een economischer verbruik.
      Als dat zo is, moet ik voor mijn economieruns de porsche van stal halen..., die verbruikt bij geanimeerde rechtervoet 15.4 en op de snelweg met cruisecontrole op 140, 10.5L

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
        de ene rijdt blijkbaar toch wat zuiniger dan de andere !! ik kom van zijn leven niet aan 7,5 liter, is wel veel autostrade en fileverkeer bij dus vaak optrekken/stoppen
        Serieus? Als ik braaf ben, dan haal ik met gemak <7 liter op de autosnelweg. Ik heb al eens gemerkt dat ik een 6.4l gereden gemiddeld had, soms laat het drukke verkeer idd niet toe om snel te rijden, en dan gewoon het verkeer op de autosnelweg volgen resulteert nogal vaak in zo'n laag verbruik, zelfs wanneer je niet eens op het verbruik let.

Maar om te antwoorden op de vraag, 't is echt wel enorm afhankelijk waar en wanneer je snel gaat rijden. En dan ook nog eens wat per definitie snel rijden is?

Op de autosnelweg en daar toch met regelmaat "vloeren" ligt het verbruik bij mij ergens tussen 8,5 en 9 liter gemiddeld. Bij zo'n weersomstandigheden als een weekje geleden, erg koud, stadsverkeer en dan gehaast zijn... schiet het verbruikt omhoog naar 13 liter gemiddeld. Maar al bij al is dat nog altijd een laag verbruik voor zo'n auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
          Als dat zo is, moet ik voor mijn economieruns de porsche van stal halen...
          Hela, dat was de vraag niet he!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Serieus? Als ik braaf ben, dan haal ik met gemak <7 liter op de autosnelweg. Ik heb al eens gemerkt dat ik een 6.4l gereden gemiddeld had, soms laat het drukke verkeer idd niet toe om snel te rijden, en dan gewoon het verkeer op de autosnelweg volgen resulteert nogal vaak in zo'n laag verbruik, zelfs wanneer je niet eens op het verbruik let.

Maar om te antwoorden op de vraag, 't is echt wel enorm afhankelijk waar en wanneer je snel gaat rijden. En dan ook nog eens wat per definitie snel rijden is?

Op de autosnelweg en daar toch met regelmaat "vloeren" ligt het verbruik bij mij ergens tussen 8,5 en 9 liter gemiddeld. Bij zo'n weersomstandigheden als een weekje geleden, erg koud, stadsverkeer en dan gehaast zijn... schiet het verbruikt omhoog naar 13 liter gemiddeld. Maar al bij al is dat nog altijd een laag verbruik voor zo'n auto.
            ik moet het eens goed bekijken maar ik sta toch vaak aan de pomp ...

Comment

• Een 3-liter, zelfs van de modernste en zuinigste soort blijft met moeite onder de 10 liter bij gemixt gebruik, dwz optrekke, stoppe, optrekke, aanschuiven, doorblazen enz. Als je dan nog eens sportief gaat rijden is het helemaal om zeep, maar dat is natuurlijk tegelijkertijd het leuke aan zo'n auto, dat hij toch scherp uit de startblokken kan schieten. Bij mn testrit met de 3.0 tdi heb ik niet echt uitbundig gereden, maar het is vooral de Quattro die het gewoon onmogelijk maken om echt zuinig te rijden. Dan pak je beter een 'kleinere' motor, zonder Quattro, die is goedkoper, maar het rijplezier moet vanzelfsprekend ook een beetje inboeten. Alles bij elkaar, nl aankoop, taks, verzekering en verbruik komt een 3.0 veel duurder uit dan pakweg een 2.0.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
                Een 3-liter, zelfs van de modernste en zuinigste soort blijft met moeite onder de 10 liter bij gemixt gebruik, dwz optrekke, stoppe, optrekke, aanschuiven, doorblazen enz.
                Het algemeen gemiddelde is iets van een 8,5 liter, en dus gemengd gebruik. Trust me, ik moet daar totaal geen moeite voor doen. Mijn broer heeft een A6 Avant 2.0TDI multitronic, en die doet nagenoeg niets anders dan autosnelweg en haalt desondanks een verbruik van 8 liter gemiddeld (terwijl hij met de vorige generatie A6 onder de 6 liter kon blijven!). Akkoord, de auto is groter, de multitronic slurpt een beetje meer. Ik heb de indruk dat een 2 liter diesel wel zuiniger kan zijn als je wil, maar met een gemiddelde rijstijl eigenlijk lang niet zoveel zuiniger is dan wat je zou vermoeden. Ik offer met een 2 liter diesel -in zo'n auto- in elk geval meer rijplezier op, dan dat ik win aan verbruik.

Comment

• Dat verbruik heb ik ook met onze 530d. 8,5 liter vind ik dan ook een zeer acceptabel gemiddeld verbruik voor zo'n wagen met een 3 liter motor.

En je mag gerust zijn dat ik onze 530d niet spaar...
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik ben ook iemand die een auto voor een groot stuk kiest met zn hart, maar het prijskaartje is ook weer ni volledig onbelangrijk. Nu komt mn 2.0, mn volgende leasing zal een zwaarder speeltje betekenen. Ik kan zelf geen weken of maanden rijplezier met een 3.0 vergelijken met het verbruik van een 2.0, maar laat ons wel akkoord zijn dat een zwaardere motor, mét quattro (en ev. multitronic) onmogelijk zuiniger kan zijn dan pakweg een 2.0. Maar ik geef toe, het verschil zal kleiner zijn dan ik momenteel vermoed. Iedereen content!

Comment

Maar ik geef toe, het verschil zal kleiner zijn dan ik momenteel vermoed. Iedereen content!
                      Ok, ik ben tevreden nu..., thx!

Comment

Een 3-liter, zelfs van de modernste en zuinigste soort blijft met moeite onder de 10 liter bij gemixt gebruik, dwz optrekke, stoppe, optrekke, aanschuiven, doorblazen enz. Als je dan nog eens sportief gaat rijden is het helemaal om zeep, maar dat is natuurlijk tegelijkertijd het leuke aan zo'n auto, dat hij toch scherp uit de startblokken kan schieten. Bij mn testrit met de 3.0 tdi heb ik niet echt uitbundig gereden, maar het is vooral de Quattro die het gewoon onmogelijk maken om echt zuinig te rijden. Dan pak je beter een 'kleinere' motor, zonder Quattro, die is goedkoper, maar het rijplezier moet vanzelfsprekend ook een beetje inboeten. Alles bij elkaar, nl aankoop, taks, verzekering en verbruik komt een 3.0 veel duurder uit dan pakweg een 2.0.
                        ik denk een 10000 meer als je beide wagens goed en hetzelfde uitrust
                        de 2 liter las ik hier 45000 en ik heb zelf een kleine 55000 betaald voor de 3 liter

Comment

• met onze 3 liter zitte we aan een gemiddeld verbruik van 10 liter maar er wordt wel af en toe goed mee door gereden natuurlijk

Comment

• Alvast bedankt voor de reacties!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pjv14 Bekijk Berichten
                              met onze 3 liter zitte we aan een gemiddeld verbruik van 10 liter maar er wordt wel af en toe goed mee door gereden natuurlijk
                              10 liter, valt nog mee vind ik. Had meer verwacht.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Mijn Droom A5

AANGEZIEN NIEMAND HIER MIJ KON OF 'WOU' HELPEN MET FOTOSHOPPEN HEB IK ZELF MAAR EEN POGING GEWAAGD!
                                (wat moet ne mens anders doen om nieuwjaarsnacht om 5u hahaha)

DIT is ongeveer mijn droom A5 (amateuristische EERSTE eigen photoshop met paint hehe )
                                Ma bon, ge krijgt een gedacht zo heh

[img=http://img292.imageshack.us/img292/7158/whitedelight2hf6.th.jpg]

en dit met milanobruin interieur ? kwijl, ik kan haast niet wachten!!
                                Last edited by ; 01/01/2008, 07:07.

Comment

• Sorry, maar ik denk niet dat er velgen bestaan die er nog minder oppassen..

Niet doen!

Comment

• witte a5 met RH ZW1 !!!! zeker doen !!!!
                                    schitterende combinatie , duitse styl

Comment

• Ik had het in theorie erger verwacht dan het in praktijk is !

Werkelijk, dit heeft iets ..

Niet twijfelen, be original !

Comment

• Niet echt mijn smaak dat pimp my ride.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                          Ik had het in theorie erger verwacht dan het in praktijk is !

Werkelijk, dit heeft iets ..

Niet twijfelen, be original !
                                          Same here ..
                                          Alleen dat Porsche-logo zou ik er niet in laten. Als de velgen van het merk RH zijn, zou ik er RH in zetten.

Comment

Working...
                                          X